[DJ] Centura Craiova

Started by perfidus, March 19, 2018, 10:31:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Joi, 20 aprilie 2023, a fost semnat ordinul de începere pentru prestarea serviciilor de proiectare aferente obiectivului "Drum de legătură pentru sporirea capacității de trafic între DN6 (zona uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova - Pitești (Tronsonul 1)", a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova.

,,Astăzi am semnat ordinul de începere pentru prima etapă, a lucrărilor pentru Drumul de legătură DN6 – DEx12, sau drumul Ford cum este cunoscut", a declarat directorul regional DRDP Craiova, Cosmin Călin.

Potrivit acestuia, în prima etapă prestatorul trebuie să elaboreze studiul de fezabilitate, să stabilească varianta finală de traseu și să obțină avizele și acordurile pentru traseul ales. Termenul pentru această etapă este de 3 luni.

,,Etapa 2, care are o durată de 2 luni, este pentru elaborare PT inclusiv D.T.A.C. și D.E. Etapa 3, care se va desfășura după licitația de execuție a lucrărilor, este pentru asistență tehnică pe perioada de executie a lucrarilor având un termen de 24 luni", a precizat șeful DRDP Craiova.

economica.net


oneLess

Centura Craiova Sud a doua : Sâmbătă 22.04.20023 se vedeau din mers de pe DN56 lăngă podul de la Jiu câțiva piloni finalizați fără rigle.

oneLess

#182
Ceva info de la D.R.D.P. Craiova publicate în GAZETA de SUD  din  24.04.2023

Începe proiectarea drumului ce va lega Ford de Drumul Expres. Care mai este soarta altor drumuri importante
    Pe unde se va construi drumul de legătură Ford – Drumul Expres
    Execuţia pentru primul tronson al Drumului Expres, aproape de depunerea ofertelor
    Contractul cu Rizzani nu se mai reziliază
    Termenul final de execuţie se prelungeşte
(cu Rizzani, la final 2023 !?)

QuoteÎncepe proiectarea drumului ce va lega Ford de Drumul Expres. Care mai este soarta altor drumuri importante

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova a anunţat că s-a dat ordinul de începere pentru proiectarea drumului de legătură dintre uzina Ford şi Drumul Expres Craiova-Piteşti. O altă noutate este că nu se mai reziliază contractul cu firma care lucrează pe Centura de Sud. De asemenea, pe 4 mai începe depunerea ofertelor pentru restul lucrărilor de pe Tronsonul I al Drumului Expres Craiova-Piteşti, după ce Tirrena Scavi a lucrat în bătaie de joc.

Pe unde se va construi drumul de legătură Ford – Drumul Expres

Pe 20 aprilie a fost semnat Ordinul de Începere pentru Prestarea Serviciilor de Proiectare aferente Obiectivului ,,Drum de legatură pentru sporirea capacității de trafic între DN6 (zona uzinei Ford) și Drumul Expres Craiova-Piteşti". Proiectul se va desfăşura pe trei etape – Studiul de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic şi Asistenţă tehnică (Execuţie) – şi are o valoare totală de 1.230.660,40 lei fără TVA. Primele două etape vor dura cinci luni, iar cea de-a treia 24 de luni.

Practic, drumul ar trebui să fie gata în toamna lui 2025. ,,Drumul de legătură se va face pe undeva pe câmpurile de la Pieleşti şi Robăneşti. Practic, pentru a ajunge la el se va folosi acea bucată de centură care porneşte de la Cârcea şi ajunge la Peugeot, iar de acolo se va face acest drum de legătură până la Drumul Expres Craiova Piteşti. Nu vă pot spune cu exactitate zona pe care se va construi, fiindcă abia acum firma de proiectare va stabili aceste detalii", a spus Cosmin Călin, directorul DRDP Craiova.

Execuţia pentru primul tronson al Drumului Expres, aproape de depunerea ofertelor

Situaţia Tronsonului I al Drumului Expres Craiova-Piteşti începe şi ea să se redreseze, însă este departe de momentul în care şoferii vor putea circula pe acest sector de drum. După ce firma italiană Tirrena Scavi a lucrat la melcul, iar până la finalul lui 2022, când era termenul final, a reuşit să lucreze doar 57% din proiect, acum, pentru restul lucrărilor, este nevoie de o altă licitaţie.

,,Acolo s-a făcut o expertiză legată de restul lucrăriii care mai este de executat, după ce a plecat Tirrena. În funcţie de acea expertiză s-a scos la licitaţie restul lucrării. Este vorba doar despre execuţia lucrării. Pe 4 mai se vor depune oferte, iar CNAIR speră ca undeva în toamnă să se semneze noul contract. După ce se va semna contractul cu o anumită firmă, termenul de execuţie va fi de 18 luni. Practic, până la finalul lui 2024 ar trebui să fie gata dacă lucrurile merg aşa cum trebuie", a mai adăugat Cosmin Călin.

Cu alte cuvinte, modul în care a lucrat Tirrena Scavi nu a făcut altceva decât să întârzie cu doi ani darea în folosinţă a acestui tronson. Doi ani dacă lucrurile vor funcţiona foarte bine, iar firma care va câştiga licitaţia pentru execuţia restului lucrării îşi va face treaba.

Contractul cu Rizzani nu se mai reziliază

Un alt drum foarte important pentru zona noastră este Centura de Sud. Aici lucrările sunt făcute tot de o firmă italiană – Rizzani de Eccher SpA. Acestea au început în iunie 2022, iar în nouă luni s-a reuşit să se ajungă doar la procentul de 6% din lucrare. Aşadar, nu putem fi prea optimişti că centura va fi gata la timp, mai ales dacă ne uităm cum au funcţionat lucrurile până acum.

În luna martie a acestui an, DRPD Craiova chiar a fost la un pas să rezilieze contractul cu această firmă. Însă, directorul instituţiei spune că a fost vorba doar despre nişte documente pe care italienii nu le depuseseră la timp, dar şi de o comunicare defectuoasă între DRDP şi reprezentanţii firmei.

,,În legătură cu Centura de Sud au fost atunci (n.r. luna martie) nişte probleme, în sensul că nu aveau ei nişte asigurări. Le-am dat notificare că dacă nu aduc hârtiile se reziliază contractul de drept. Însă, în ultima zi, firma italiană a adus hârtiile. Noi le-am analizat şi, la prima vedere, par în regulă. Deci, firma va continua lucrările. Teoretic, ei aveau acele hârtii, însă nu le aduseseră la noi. A fost o problemă de comunicare, cred, între oamenii mei şi ai lor. Ei comunică mai mult prin avocaţi şi era mai greoi procesul. Însă, ne-am pus la masă cu toţii şi s-au rezolvat problemele. De acum încolo sper să fie totul bine", a mai menţionat Cosmin Călin.

Termenul final de execuţie se prelungeşte ( cu Rizzani)

Aşadar, contractul cu Rizzani nu se mai reziliază şi tot firma italiană va trebui să ducă la final lucrările. Mai mult decât atât, termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de DRDP Craiova. ,,Firma a reactualizat termenul de execuţie. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata la finalul lui august. Dar le vom da o prelungire de termen pentru că au intervenit nişte probleme şi din partea noastră. Este vorba că nu am putut să le dăm tot amplasamentul. Iniţial nu s-a cerut aviz de la OMW. Acum s-au trezit că ei au o sondă acolo, care nu este funcţională, însă există. Aşa că a trebuit să luăm, din nou, autorizaţie de construire pentru anumite porţiuni. Aşadar, a fost vorba şi despre o întârziere din partea noastră. Aşadar, le vom prelungi termenul de finalizare până la finalul lui 2023", a încheiat Cosmin Călin.

Apolodor


adyneamtu

Tunelul pe sub CF, magistrala 100, duminica.
Au inceput sa decoperteze capetele pilotilor forati.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


Trecem pe partea cealalta prin tunelul de sub halta.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


Si un pic de trainspotting daca tot am nimerit un interval de trafic "intens".
In halta Malu Mare un tren marfar a asteptat sa treaca dinspre Craiova pe viaductul Carcea spre Bucuresti un CFR Calatori si un Softrans .
Fiindca cele 2 au trecut cu intarziere de cate 15 min, din sens opus un CFR Calatori venind de la Bucuresti a trebuit sa astepte in gara Leu trecerea lor fiindca halta era deja ocupata cu marfarul. A trecut pe langa marfar cu intarziere de 25 min.
In mod normal trenul CFR de la Bucuresti astepta in halta cateva minute pana la trecerea Softrans.


Powered by API/PUM imgur uploader

adyneamtu

Centura Craiova Sud: Rizzani face pasaj subteran pe sub magistrala CFR București – Timișoara. Constructorul scapă de rezilierea contractului

Quote,,Firma a reactualizat termenul de execuţie. Lucrarea ar fi trebuit să fie gata la finalul lui august. Dar le vom da o prelungire de termen pentru că au intervenit nişte probleme şi din partea noastră. Este vorba că nu am putut să le dăm tot amplasamentul. Iniţial nu s-a cerut aviz de la OMV. Acum s-au trezit că ei au o sondă acolo, care nu este funcţională, însă există. Aşa că a trebuit să luăm, din nou, autorizaţie de construire pentru anumite porţiuni. Aşadar, a fost vorba şi despre o întârziere din partea noastră. Aşadar, le vom prelungi termenul de finalizare până la finalul lui 2023", a explicat pentru Gazeta de Sud Cosmin Petruț, directorul general interimar al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova.

CapitanulPtk

Buna asta cu termenul pana la finalul lui 2023.  :lol:

shift2rail

^exista planuri pentru a continua aceasta centura 'sud', dincolo de de dn56 Craiova-Calafat pana in dn6 Craiova-Filiasi? centura  'nord' e deja sufocata...

oneLess

#188
Centură nu . Planuri 2. Craiova Alexandria A6 clar în nord, întâlnire DEx12/A6 Craiova Filiași = DEx Craiova Tg Jiu. Plus Craiova Calafat, poate îl urcă pe sud vest că centură sau nu.

shift2rail

A6 o vad mai degraba prin sudul rosiorilor/caracalului/craiovei , cu conexiuni rapide catre porturile dunarene: turnu, corabia, bechet, calafat.

carutasul

aici sunt de acord cu tine, cred că am și discutat asta pe topicul respectiv. Motivul e că în general nu sunt pentru dublarea drumurilor existente cu autostrăzi ci, pe cât posibil și are sens, deschiderea de trasee noi. În felul ăsta se deschid niște alternative, pentru unii e mai avantajos să rămână pe actualul DN, pentru alții să se mute pe autostradă, traficul se distribuie. Pe când așa, ai un drum pe care nu mai merge nimeni (doar ceva localnici) paralel cu o autostradă aglomerată.

adyneamtu

Marți ora 14:00, vreme însorită, nicio mișcare pe Centura Sud de la giratoriul Carcea pana la tunel.
La tunel CF erau 2 utilaje parcate iar dincolo spre Malu Mare nici urma de utilaj in zare.

amedeog1

Promiteau sa execute lucrari de 10 milioane lei pe luna,dar se pare ca nu reusesc sa se mobilizeze(sau nu vor).Asta cu largul concurs al DRDP Craiova,care,asa cum spunea horatiu c. pe alt topic,este cea mai"buna" din tara.

amedeog1

Nu a mai trecut nimeni prin zona?Vreo poza,filmare...

Akittaqi

Filmarea este făcută ieri, 15 iunie, undeva în jurul orei 14:00. Din păcate am ales o după amiază care a fost cu precipitații însemnate și am reușit să filmez doar cam 80-90% din Tronsonul ce pleacă de la Cârcea către Malu Mare, adică din DN6 Craiova - Alexandria în DN55 Craiova - Bechet. Cum prind o altă ocazie să trec în zonă, o să fac și o filmare completă.