News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[MS] Centura Targu Mures

Started by pentium10, April 18, 2018, 11:59:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pentium10

ce zice prefecta nu e chiar asa
au dat un comunicat eronat
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

#196
^^ La ce licitatie te referi? Eu am vorbit la modul generic. Nu mai stiu exact cum e aici, dar pot eventual sa caut.

RaduC

Dupa ce a fost depus PTE, acu in septembrie, s-a lansat licitație pt servicii de evaluare PT și asistență la licitație.

KingDei14

Varianta de la Ernei la Corunca va fi de doar o banda pe sens?

NGC

^^

Asistenta tehnica pe durata de executie a fost contractata prin licitatia [CN1029446], "Actualizarea documentatiei tehnice PT+DDE varianta de ocolire Targu Mures – DRDP Brasov" lansata in Martie 2021 nu acum in Septembrie 2022.

Acum in Septembrie 2022 s-a lansat licitatia [SCN1113666], "Servicii de verificare tehnică a documentației pentru obiectivul ,,ACTUALIZAREA DOCUMENTAȚIEI TEHNICE PT+DDE VARIANTA DE OCOLIRE TÂRGU MUREȘ" – DRDP Brasov".

pentium10

licitatia a fost anulata din oficiu, nici o firma nu s-a bagat, poate suma de 40 mii euro prea putin
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

presa maghiara a luat un interviu de la DRDP Brasov

- lipsa de personal verificator, desii cauta de multe luni
- ceva probleme la proiectul depus, fara sa deie detalii

https://kronikaonline.ro/erdelyi-hirek/ujratervezes-utan-is-megakadt-a-kivitelezes-n-ujabb-akadalyok-gordultek-a-koronkanjeddnnagyernye-ut-megepitese-ele
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Takacs

Astăzi a fost lansată pe SEAP licitația pentru actualizarea studiului de fezabiliate pentru pentru tronsonul 4 al proiectului " Stradă de legătură între Strada Viile Dealului Mic și strada Budiului", parte al proiectului acela de a conecta viitoarea centură Ernei-Corunca de drumul de legătură de la A3.
Știu că la tronsonul 3 și 6 se așteaptă acordul de mediu.
Chiar se poate să avem ceva concret început de anul viitor, mă gândesc la o licitație lansată măcar?

NGC


pentium10

#204
Tronsonul 3, de la capatul drumul de legatura A3 catre str Budiului

Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului şi a studiului de evaluare adecvată va avea loc la sediul Municipiului Târgu Mureş, Piața Victoriei, nr. 3, sala 45, în data de 12.12.2022 începând cu ora 16.

va fi 2x2 cu NJ pe mijloc
in zona strazii 8 martie, va fi viaduct

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

#205
Am fost azi la mediu sa vad ce aflu. O sa folosesc expresia drumul expres, desi nu este, dar va fi 2x2 cu NJ pe mijloc.
Documentatia are 12 centimetrii inaltime :)

Sunt niste obiectii pe baza documentatiei, a fost o discutie deschisa despre zona aia a orasului, in mare parte.

1. Cea mai disputata zona va fi la accesul creat cu str Dealului, care se vede si in desen la mijlocul traseului.
2. Sunt ceva deseuri care nu sunt mentionate si clarificate in documentatia de mediu.
3. Exista o stana care probabil v-a dispare, nu am priceput de ce e analizate de mediu.
4. Deversarea apelor poate inunda zona str Dealulul, unde e zona fara canalizare, si zona str 8 martie e in pericol de inundare. 

Pun aici o captura marita:





Si va descriu in mare punctele mentionate.

1. Sa incepem prin a pune intrebarea de ce oare s-a gandit cineva sa fie necesara creare legaturii cu str Dealului?

Initial ati crede ca e ceva pozitiv, dar sunt multe dubii la necesitate.

Zona aia, defapt toata strada e zona cu romi.
Asa arata la 100metri de drumul proiectat.



si asa arata la vecinatatea drumului, practic drumul va trece pe "digul" din poza (street view aici)



Practic nu e bine acolo legatura de drum.
- e zona plina de romi
- strada aia existenta are doar 3 metrii pe distanta de 150 de metrii
- ar fi plin de caini vagabonzi si cai, sau ce mai tin aia in barace
- prin drumul de acces ar avea "deschidere" sa fie pe drumul expres
- defapt legatura noua creata va favoriza circulatia lor cu carute pe drumul expres
- risk de accident
- apoi este factorul socio-cultural, cersit, si acces la padurea de dincolo
- populatia din zona aia, se aprovizioneaza din padurea de dincolo, si prin legatura gandita asa, nu vor "avea access dincolo", ca drumul va fi 2x2, cu parapet NJ median, si nu va fi nod complet. Se va putea iesi pe strada Dealului doar daca vin dinspre oras.


Defapt solutia ar fi acolo, sa se faca un acces "dincolo de drumul expres" prin "tub" gandit in terasamentul autostrazii, dar fara intersectie.
Altfel s-ar conecta cele 2 drumuri de service gandite.
Ar fi accesul rezolvat dincolo de drumul expres.
Poti proteja prin panouri fonoabsorbante zona, sa nu fie posibila cersitul, riscul de accident cu animale etc...



2. Sunt ceva deseuri care nu sunt mentionate si clarificate in documentatia de mediu.

Astea sunt niste deseuri clandestine, dar la mediu se analizeaza. Nu stiu care e procedura, dar eventual sa ne ziceti cum se procedeaza pentru a trece cu vederea. Da-ti o parerea cu subiectul acesta 2 ca nu ma pricep.



3. Exista o stana care probabil v-a dispare, nu am priceput de ce e analizate de mediu.
Poate e doar o observatia personala si nu e parte a documentatia. Atat am inteles eu.

4. Deversarea apelor poate inunda zona str Dealulul, unde e zona fara canalizare.

Revenind la zona cu romi. Acolo si deversarea apelor va trebui analizata, si proiectata in asa fel, incat sa nu bage in curtea lor.
Vedeti relieful un pic cum arata ca reiese din pozele puse, si da-ti va rog o solutie cu care sa vin ca propunere.



Apoi mai este si valea mica care da in str. 8 Martie, care iarasi e risk de inundare ca nu exista bazine de captare a apelor pluviale, si risca sa fie deversate pe str 8 martie, si sa cauzeze neplaceri.

poze diverse:













Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dumbravaandrei

asta cu "nu facem acces acolo ca e cartier de romi/tigani", la cel mai sincer mod, nu mi se pare un argument si e putina exagerata abordarea.

la Cluj, dupa ce au trecut centura aproape de pata rat, au disparut astfel de cartiere si au aparut dezvoltari rezidentiale. deci e o non-discutie ca zona aia nu e dezvoltata imobiliar la aceasta ora.

Orice argument/obiectie specificata de tine, nu pare sa fie ceva ce nu se poate rezolva relativ repede/usor (atat evacuarea apei pluviale cat si redesenarea urbanistica).

pentium10

Hai sa punem si toate tronsoanele

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

postezi si o idee de drum de interes local care ar conecta A8 cu Centura Targu Mures

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

teoneo

Sunt de acord cu ce a scris Pentium10. Sunt de aici, din Tg-Mureș.

Părerea mea e că acolo nu-și are locul acel NOD de descărcare/urcare pe acest drum rapid de centură. Din punct de vedere tehnic nu e bine proiectat. Nu există trecere (subtraversare sau supratraversare) a drumului rapid (dintr-o parte în cealaltă). Benzile de încadrare lipsesc cu desăvârșire, practic intri direct pe banda 1 (dacă îți iese manevra) tăind calea unuia care circulă cu 120-140 la oră (asta e realitatea, cam cu atât se circulă pe drumul actual de legătură DN15-A3 pe porțiunile drepte).

Ori, acest pseudonod e prins cam la mijlocul tronsonului, pe o porțiune relativ dreaptă, poate chiar va fi la punctul cel mai înalt al tronsonului (capetele fiind la cota normală/de jos a orașului).
Dacă reușești să eviți accidentul, se va întâmpla exact ce se întâmplă când treci Dealul Papiului (cei din oraș știu) când, în vârful dealului, cei de pe drumul cu prioritate opresc în rampă să dea prioritate celor din lateral (îndeosebi celor de pe strada Cornești). Ajungi să stai la coadă pe drumul cu prioritate (cu doar o bandă pe sens).

În zona străzii Dealului trebuie făcută trecere (subtraversare) pe sub drumul nou, nimic altceva! Trebuie insistat pe asta. Există acces din strada Budiului. Sau la Metro.

Dacă se vrea nod, să se facă, dar să se respecte toate elementele de siguranță (dacă tot îl faci, cei care iasă de pe drumul nou spre partea cu pădurea, să poată sub/supra/traversa drumul nou pe partea cealaltă, benzi de încadrare, etc)!

Culmea, eu care am insistat pentru nod la Luduș Sud, aici îl văd UN PERICOL la modul cum e prezentat!!