[SJ] Centura Zalau

Started by kumar, March 29, 2018, 06:22:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

de cand e SF-ul?
multe proiecte din zona asta sunt gandite cu un A3 existent, deci cu un trafic redus. doar ca acel A3 'nu vrea" sa fie facut.
ar avea logica economia pt ca trafic greu ar fi f putin cu A3 funtional

raul.olaru

din cate imi amintesc ca s-a mai discutat, vor fi 2 benzi pe urcare in unele zone, unde panta e mai mare (pe finalul ultimei filmari)

StefanCelMare

Așa știu și eu, sunt două benzi pe urcare in unele zone.

doodoo

Pai e absolut firesc sa fie 2 benzi pe urcare, altfel traficul greu ar tine in spate coloane prelungi.

cfdp

banda a treia se stabileste in functie de lungimea rampei cu declivitati mai mari de 4%.  la 30km/h viteza redusa aceasta are o lungime minima peste care se aplica. este din cate imi aduc aminte intre 200 la 9% si 410m pt 5% . Daca este mai lunga se introduce banda de vehicule lente.

Cristian 74

#485
A început așternerea BSC. Ce a fost acum vreo o lună a fost doar de probă.


TibiV

A inceput asternerea BSC, ca ne cearta colegii drumari....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Si pe dealul ala nici un copac ... adica nu o sa alunce la prima ploaie? Macar sa maroneasca soseaua ... si tot o face?

Iceman

Aoleu câtă lume pe lângă acel finisor nu găsești pe întreg lotul în rest atâtea persoane la lucru🤣🤣🤣

gicu

^^Exact asta mă gândeam și eu. E prioritate vegetația pe dealul ăla. Trebuie stabilizat înainte să apară traficul.

kumar

Cine e subcontractor pe partea de asflatare?

Cristian 74

Drum Construct, din ce știu. Montaj Modular la terasamente.

kumar

Nu sunt cei mai răi. Mersi!

dan tm


https://hotnews.ro/video-chinezii-au-dat-chix-cu-primul-drum-construit-in-romania-cum-arata-acum-soseaua-cu-o-banda-pe-sens-ce-trebuia-sa-fie-gata-de-acum-un-an-si-jumatate-1786284

VIDEO Chinezii au dat chix cu primul drum construit în România: Cum arată acum șoseaua cu o bandă pe sens ce trebuia să fie gata de acum un an și jumătate

Primul drum construit de chinezi în România nu e gata nici acum, deși e în lucru de aproape patru ani. Este vorba de centura Zalăului – un drum de 5,5 kilometri și o bandă pe sens ce trebuia să fie gata deja din martie 2023.

Conform informațiilor CNAIR centralizate de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 64%, deși termenul contractual pentru finalizarea proiectului de către chinezii de la Synohidro era 23 martie 2023.

O filmare recentă realizată cu drona arată că pe șantier se lucrează, după o perioada la începutul anului când lucrările păreau complet blocate, dar că mai e mult de realizat până la deschidere.

Primul drum construit de chinezi în România
Drumul de 5,53 km de lângă Zalău, deși unul scurt și doar cu câte o bandă pe sens (două în zonele de urcare), e unul destul de dificil de construit, cu 5 viaducte, 5 poduri și două intersecții tip giratoriu la fiecare capăt.

Tronsonul nou de circa 5,5 km urmează să completeze actuala șosea de centură a Zalăului – o primă jumătate de circa 8 km care are o utilitate limitată în lipsa construirii segmentului dintre Aghireș și drumul național Zalău-Cluj (urcarea pe dealul Meseș).

Dincolo de de întârzierile care s-au acumulat din cauza constructorilor, dar și a blocajelor administrativ-birocratice, și problemele cu terenul instabil și alunecările de teren au făcut ca avansul șantierului să stagneze considerabil de-a lungul timpului.

Companiile chineze, interzise la licitațiile de infrastructură din România / Două excepții
România a decis încă din 2021 să excludă companiile din China de la licitațiile publice pentru proiecte de infrastructură. Decizia de atunci s-a putut însă aplica doar noilor proceduri de achiziții publice lansate după acel moment.

În cazul centurii Zalău, chinezii de la Synohidro semnaseră contractul încă dinainte, din 2020.

Un alt caz este cel al autostrăzii A0 Nord, Lotul 3, acolo unde chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation au semnat contractul în 2023 pe o licitație lansată încă din 2019.

În afară de aceste două exemple, companiile chinezești de construcție nu mai sunt implicate în alte proiecte din România și nu au mai putut intra în licitații lansate ulterior anului 2021.

Cristian 74

Am filmat centura, să vedem cum stau cu asfaltul. 1 km avem pe un sens.