[SJ] Centura Zalau

Started by kumar, March 29, 2018, 06:22:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danvoicu

Aici ai dreptate. Uita-te mai bine, dar nu eu ci tu. Exista loc pe langa actualul proiect care e mai sigur si mai drept. Nu am spus ca trebuie deviat pe la 10 km de actualul traseu. O parte din traseul actual putea fi folosita, dar evitate zonele de teren si curbele periculoase. Credeti ca intelege-ti ce vrea sa exprime altcineva, dar sunt numai interpretarile si perceptiile voastre. Fara exagerari : ERA POSIBIL.

nicolaem

ai altitudine de 284m la plecare din centura vestica, 450 la inteparea actuala in DN si 610m sus in meses.
si vreo 5km de centura. pe oriunde ii duci ai padure, izvoare, vai mici, panta abruta. deaia ii zice "muntii Mesesului"

mai ai o firma care de 3 ani nu a fost in stare sa faca mai nimic. is convins daca daca traseul era 500m mai la stanga si 3 foraje in plus in SF, azi era circulabil.

Sa fim seriosi daca era problema de traseu putea fi aproape gata drumul in rest si ramanea "gaura" cu probleme datorate statului. cum poti zice la pe A3 sau pe A10. dar chenezaria asta de firma nu a fost in stare sa faca mai nimic.

care putea fi acel traseu miraculos de care zici, daca asta nu e bun?

alexandru_m

Uita-te la primele 2 postari din acest topic si o sa intelegi. Mai ales la postarea nr. 2, a lui TibiV

cfdp

traseul se determina respactand o panta maxima, in acest caz cred ca 6.5%, deci o medie de 3,xx% este normala. In plan trebuie sa avem raze in functie de viteza de proiectare. O scurtare a traseului duce la cresterea pantei. Sa nu uitam ca trebuie sa ajungem din A in B si sa evitam zonele locuite. De preferat sa vedeti relieful in google earth. Deci succes "proiectantilor" care ar optimiza traseul.

danvoicu

De cand criteriul evitarii zonelor locuite? Pai unde locuiesc eu e un trafic si nimeni nu isi pune problema relocarii drumului. Din punctul meu de vedere drumul cat mai drept este singurul "ideal" de urmarit.Iar eu nu cred in prostia ca drumul drept este monoton si devii distras, etc. Asa cum s-a mentionat, ca in Italia sunt multe giratorii si ca nu ar trebui sa fim impotriva lor. Asa si ? Unde scrie ca trebuie sa copiem totul de la occidentali daca avem si alte variante? Si nu tot ce au facut ei este si corect. Hai sa fim seriosi. Voi contraziceti doar de dragul de a nu fi de acord cu alte pareri si din cauza unei inflexibilitati generata de indoctrinarea existenta in programele scolare. Asta conduce la  stereotipie. Nu am spus ca eu sunt cel mai destept ci ca ar trebui luate in considerare si alte variante. Simple si sigure. Si mai ales cat mai rectilinii.

nicolaem

"Unde scrie ca trebuie sa copiem totul de la occidentali"
"inflexibilitati generata de indoctrinarea existenta in programele scolare"
"cat mai rectilinii."

ok, ma retrag din dialog.

@cfdp multumesc pt postarea avizata de mai sus

dr4qul4

Nu poti taia in 2 o localitate, dar nici nu poti ocoli fiecare casa construita aiurea.
In ziua de azi ar trebui sa fie cat mai drepte si cat mai scurte. Nu te mai ia somnul la volan cu atatea sisteme active de siguranta (care oricum pot sa conduca in locul tau pe autostrada).
Insa panta trebuie sa o respecti ca nu vrei sa ramana tirul fara frane pe o panta de 10%
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

misiekwas

#337
Afara de panta, totuși evitarea zonelor locuite are direct impact asupra siguranței și fluiditatii traficului. Dacă trece prin zone locuite, trebuie sa asiguri accesul la proprietății. În varianta patologica, ai ieșire direct de la curte la DN ceea ce creste riscul de accidente (la multe proprietății trebuie sa intri/ieși cu spate) și blochează traficul. În același timp, giratorii, insule etc. ajuta la calmarea traficului și reducerea vitezei unde e necesar. Dar aici, la Zalău, clar problema principala este panta.
Nu știu ce este "ideologic" în aceasta.

Liviu M

Quote from: danvoicu on August 14, 2023, 09:52:23 AMPai unde locuiesc eu e un trafic si nimeni nu isi pune problema relocarii
Zi că nu ți-ar plăcea să fie liniște la tine pe uliță.
OK, dacă ți-ar plăcea, ăsta e "standardul" de urmat - cât mai bine pentru toată lumea.

danvoicu

Corect mi-ar placea. Dar nu este liniste. Intr-o lume in care numarul de auto este imens si in crestere e pretentie care nu trebuie sa primeze. Si fie vorba intre noi, cei care au deja trafic sunt mai prosti? Iii protejam pe unii care nu au si facem 1000 de prostii doar de dragul lor? Suportam toti consecintele tehnologiei sau doar unii? Altfel e discriminare. Dar in loc sa fim deschisi si inovatori mai bine incuiati. Mie imi pare ca nu vedeti padurea de copaci. Oricat de destept ar fi un proiect tot vor fi unii care sa sufere de pe urma lui. Nu exista perfectiune.

horatiu.cosma

#340
Deci dacă pentru unii e rău, hai să fie pentru toți rău, că altfel e discriminare. Iar dacă se dorește pe proiectele noi ca pentru unii să fie mai bine, cei care își doresc asta sunt încuiați  :bash:  :doh:  :headbash:  :weird: . Era un topic relativ liniștit aici. Poate intervine Ionuț, să nu se "strice" de tot.

Ionut

Urmăresc cu atenție și îngrijorare...

Light

Sorin Grindeanu pe Facebook:
QuoteRezilierea contractului pentru Varianta Ocolitoare Zalău este o măsură extremă la care nu vreau să fim nevoiți să apelăm!

Asocierea de constructori români și chinezi înregistrează întârzieri pe cei 5,5 km ai acestui obiectiv. Paradoxal, totul din cauza partenerului român care îngreunează aplicarea legislației privind actualizarea prețurilor.

Atrag atenția asociatului român să își respecte obligațiile contractuale și să facă eforturi, alături de partenerul chinez, pentru finalizarea lucrărilor.

În prezent, progresul fizic a depășit 50%, iar, în mod realist, lucrările pot fi finalizate în vara anului viitor, dacă ambii parteneri abordează cu seriozitate contractul.

Îmi doresc ca Asocierea româno-chineză să găsească resursele necesare pentru recuperarea întârzierilor, astfel încât să evităm rezilierea acestui contract.

Ambii parteneri trebuie să înțeleagă că aceasta este ultima atenționare pe care o primesc!

Cristian 74

Și un articol mai complet în Sportul Sălăjean ( :poke: ), de unde aflăm că "datorită pandemiei și datorită războiului" prețurile au explodat. Nu că m-aș fi așteptat la altceva de la domnul ministru, e la fel de agramat ca marea majoritate a politicienilor români.
,,Aici e vorba de o asociere într-o companie chineză şi o companie din România, această companie din România fiind de un procent undeva sub 1%. În acest moment stadiul lucrărilor este undeva peste 50%, poate chiar spre 60%. Aşa cum ştiţi, pe toate lucrările din România noi am aplicat Ordonanţa 64 prin care se actualizează preţurilor materialelor. Ştiţi că datorită pandemiei, datorită războiului din Ucraina, preţurile au explodat. (...) Surprinzător, pe această centură de la Zalău, această Ordonanţă 64 nu se poate aplica, ceea ce duce la pierderi de câteva zeci de milioane. Noi dorim legal să putem să aplicăm această Ordonanţă 64. Dar acest lucru este este blocat în acest moment. Din ce-mi spun colegii mei, care ştiu foarte bine situaţia, această companie românească care, deşi e sub 1%, are un fel, nu mă feresc să spun, că nu e altceva decât ceea ce spun, un soi de şantaj asupra companiei mari", a declarat Sorin Grindeanu.

În prezent, progresul fizic al lucrărilor a depășit 50%, iar, în mod realist, ,,lucrările pot fi finalizate în vara anului viitor, dacă ambii parteneri abordează cu seriozitate contractul.", subliniază oficialul din Transporturi.

Grindeanu mai menționează că aceasta este ultima atenționare pe care o va face celor doi parteneri.

,,Îmi doresc ca Asocierea româno-chineză să găsească resursele necesare pentru recuperarea întârzierilor, astfel încât să evităm rezilierea acestui contract. Ambii parteneri trebuie să înțeleagă că aceasta este ultima atenționare pe care o primesc!", a precizat ministrul Transporturilor.

https://www.sportulsalajean.ro/articol-214154/fotovideo-ministrul-sorin-grindeanu-vizita-in-teren-pe-varianta-de-ocolire-a-municipiului-zalau/

bacovia

Marea corporatie Synohidro. Daca se prezentau cu asa abordare si in China, faceau deja munca voluntara pe la vreun canal.

Partenerul roman cu 1% e de fapt liderul asocierii. Matrapazlacuri locale cu iz penal.