News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[SJ] Centura Zalau

Started by kumar, March 29, 2018, 06:22:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

klacsma

#15
Se cunoaste traiectoria, o are cineva ?

kumar

#16
^Cam așa, vezi mai sus.

horatiu.cosma

La Zalău sunt obținute toate avizele, mai puțin acordul de mediu. Dezbaterile publice pentru raportul de impact asupra mediului cred că au fost stabilite pentru 12.12, posibil la Primărie (sun mâine să întreb). Se așteaptă avizarea SF-ului în CNAIR, apoi va fi avizat în MT și apoi ar trebui să se avizeze indicatorii tehnico-economici în Guvern prin HG. Dar deja după avizarea SF-ului în CNAIR se poate lansa licitația pentru execuție și restul etapelor să se desfășoare în paralel.

kumar


horatiu.cosma

RIM centura Zalău. Pe 12.12.2018 la Primăria Zalău la ora 15 e dezbaterea publică pentru acest document. Puteți să mergeți cei interesați să întrebați ce și cum. Va fi probabil CNAIR, Search (elaboratorul SF-ului).

http://www.anpm.ro/documents/26121/34693491/RIM+VO+ZALAU+noiembrie+2018+dup%C4%83+anexa+6.pdf/8956d4dd-e817-4035-940d-81bbf5cc27ad

Ionut

API pe Facebook

Pe 12.12.2018 a avut loc dezbaterea privind Raportul de Impact asupra Mediului (RIM) al Variantei de Ocolire Zalău (download aici: http://bit.ly/2Vn1Z3k). Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic a început în martie 2018, fiind câștigat de Search Corporation cu suma de 3,4 milioane de lei.

Ne bucurăm că în 9 luni s-a ajuns la ultima etapă în obținerea Acordului de Mediu (AM), semn că tot studiul de fezabilitate este într-un stadiu avansat. Însă, la o privire mai atentă, progresul rapid ține mai degrabă de o abordare superficială și mai puțin de profesionalism.

În RIM se vorbește la un moment dat despre Centura Arad și Râul Mureș (!?), semn că s-au copiat fragmente întregi din alte documentații, fără corectarea denumirilor. În plus, în urma analizei celor trei alternative de traseu, locul 1 a fost descalificat pe motiv că trecea prin mijlocul unui poligon de tragere al armatei. Locul 3 era nefezabil deoarece era extrem de lung, traversa viitoarea Autostradă A3 de două ori și prevedea și un tunel.

Probabil că varianta de traseu era prestabilită, mimându-se o analiză comparativă. Este explicabil de ce experții Comisiei Europene de la JASPERS nu au fost cooptați, ei nefiind de acord în alte cazuri cu astfel de practici.

Este extrem de grav că avem prevăzută o viteză de proiectare de doar 50-60 km/h, în 2019, pentru o centură rutieră nouă pe o zonă de relief rezonabilă într-o țară a Uniunii Europene. Nu avem gândite nici măcar benzi suplimentare dedicate traficului greu pe direcția de urcare, mai ales că panta va fi abruptă pe lungimi semnificative.

Am spus de zeci de ori că numeroase blocaje în execuția lucrărilor sunt generate de pregătirea deficitară a proiectului. Mai pe românește, din cauza vestitelor "maculaturi" și "linii colorate pe hartă".

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să includă experții JASPERS în derularea acestui contract și să monitorizeze cu mult mai multă atenție elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.

mns


Ionut

Am uitat sa va zic ca (o parte din) presa locala de Zalau a preluat pozitia API despre Centura Zalau scrisa de noi in 3 ianuarie. :)

nenea_hartia

Mă uit la imaginea de mai jos și mă întreb dacă se dorește o variantă de ocolire decentă sau un circuit de formula X cu ace de păr. Mă mai întreb și când se vor teleporta în prezent proiectanții și cei care aprobă soluții ca asta sau cea de la Târgu Mureș.



Fără ironie, nu înțeleg ce naiba așteaptă, la 30 de la Revoluție, de nu pot recurge la un mic tunel, la un viaduct, la exproprieri suplimentare ca să scurteze drumul, etc, în locul nenumăratelor curbe care împânzesc de jos în sus și de sus în jos dealurile noastre. Evident soluțiile respective nu trebuie aplicate peste tot, dar măcar pe drumuri europene circulate. E teama de calculele tehnice? E incompetență? E veșnicul ,,n-avem bani", după care se aruncă tone de bani pe soluții dezastruoase, pe proiecte care se transformă în maculatură, pe claim-uri sau procese câștigate de constructori? Se așteaptă magicul 20-20? Sau să iasă la pensie drumarii care aprobă aceste trasee arhaice și proiectanții care le desenează? Sau ce anume?

E absolut nevoie de un moment zero în proiectare, și asta cât mai repede, pentru că altfel va trebui să trăim mulți ani de acum încolo cu aberațiile pe care le aprobă azi CNAIR. Și vom prefera să circulăm tot prin centrul orașelor, că e mult mai rapid și mai comod decât pe centuri.

@API: n-am nici un drept să vă cer asta, mai ales că sunteți foarte ocupați, dar poate puneți într-o zi de un mesaj legat de proiectarea în secolul XXI de drumuri pentru carele cu boi.

voicul

S-ar putea face si ce zici tu, dar uiti de cum e romanul:
"Și de-aceea tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul, mi-e prieten numai mie ... "

Nu poti sa ciuntesti asa natura, doar ca sa fie drumu mai drept si poluare mai mica.

In plus vorbim de armonia om - natura aici: CNAIR nu se poate baga asa peste mama natura.
La nevoie n-ai vazut cum a sarit natura in ajutor lor cu cele 45 de zile de ploaie?!

dr4qul4

Si eu care ma gandeam ca Valcele-Apahida arata ca pisa.ul boului....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia


mihaihedes

Până termina centura Zalău se termina Autostrada. Sau e aproape gata mai puțin tunelul pe sub Meseș.

kumar

Nici o alocare pentru centura Zalau?

GDPR

^^Ba da: 1.97 milioane lei pentru Reactualizare Studiu de Fezabilitate, intocmire Proiect Tehnic si detalii de Executie pentru Varianta de Ocolire a Municipiului Zalau, Etapa 2, intre DN1F km 76+625 - DJ191C