Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dunmaty

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

iuli

Rută aeriană directă Iași-Munchen, din octombrie

QuoteZbor direct către Munchen, de pe Aeroportul Internațional Iași. Anunțul a fost făcut astăzi de reprezentanții aeroportului. Primul zbor va fi la sfârșitul lunii octombrie și va avea două frecvențe săptămânale.

Începând din toamnă, de la Iași se va putea călători direct la Munchen, o destinație așteptată și solicitată de mediul de afaceri ieșean de foarte mult timp, se precizează pe site-ul Aeroportului din Iași.

Zborurile vor avea următorul program

Duminică:
RO 313/ Iași – Munchen, plecare din Iași la orele 14:40/ sosire la Munchen la orele 16:05
RO 314/ Munchen – Iași, plecare din Munchen la orele 16:50/ sosire la Iași la orele 20:00
Joi:
RO 313/ Iași – Munchen, plecare din Iași la ora 07:00/ sosire la Munchen la ora 08:25
RO 314/ Munchen – Iași, plecare din Munchen la ora 09:10/ sosire la Iași la orele 12:20

,,După mai bine de doi ani de frământări, de preocupări, de calcule, de proiecții ale viitorului, suntem în fața celei mai concrete perspective de dezvoltare economică și socială a Iașiului. În acești doi ani am avut nenumărate discuții cu mulți dintre reprezentanții mediului de afaceri ieșean. Am avut solicitări clare de a deschide această rută. Munchen este destinația ce va face posibilă dezvoltarea mediului de afaceri ieșean și, implicit, va aduce bunăstarea comunității noastre. Munchen devine și o rută de portofoliu premium a aeroportului nostru", a declarat Marius Bodea, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Iași.

Președintele Camerei de Comerț și Industrie Iași, Paul Butnariu, a subliniat importanța deschiderii unui pod aerian între Iași și Munchen pentru mediul de afaceri.

,,Apreciem implicarea conducerii aeroportului și personal a domnului Bodea în promovarea și atragerea segmentului business, în dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, în atragerea operatorilor aerieni și în promovarea Aeroportului Iași, care este cel mai important aeroport regional din aceasta parte a Europei", a declarat președintele Camerei de Comerț și Industrie din Iași.

La rândul său, președintele Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane, Radu Merica, și-a exprimat bucuria pentru deschiderea acestei rute externe directe de la Iași. În acest sens, el a afirmat că,,este o realizare care va deschide multe oportunități pentru regiune, mai ales dacă întreaga comunitate pune umărul la promovarea tuturor rutelor de la Aeroportul Iași".

La Aeroportul Iași operează în prezent patru companii aeriene: TAROM, Austrian Airlines, Wizz Air și Blue Air.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Cursele sunt pentru domnii CEO de la Munchen...
Dacă aceşti domni fac treabă la Iași, pentru marfa spre Munchen va fi nevoie de A8...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Allex

^^ terminalul a fost inaugurat astazi:
QuoteUn nou terminal de 3.600 de metri patrati a fost inaugurat, sambata, la Aeroportul Iasi, dupa o investitie de 11 milioane de euro, conducerea aeroportului spunand ca din decembrie va fi introdusa o noua cursa, spre Istanbul, pe langa cele anuntate deja spre Bucuresti, Paris, Londra, Roma si Munchen, informeaza Mediafax.

Sursa: Hotnews
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"


Adrian16

#96
https://www.youtube.com/v/MKacf1mLWMQ

Aici aveti dovada ca si in Romania se pot realiza proiectele majore la timp, chiar inainte de data limita in cazul asta.

dunmaty

Lupta se ascute pe Aeroportul Iasi, replica Wizz:
http://www.newsair.ro/wizz-air-isi-deschide-baza-la-iasi-si-lanseaza-cinci-noi-zboruri.html
Larnaca e singura destinatie pe care nu prea o inteleg, in rest e logic si din pacate se anunta timpuri grele pentru Tarom daca nu isi schimba strategia.
Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

dunmaty

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

dunmaty

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

dunmaty

Revolutia spatiului aerian romanesc continua....

Comunicat de Presa, 23 martie 2016

Aeroportul Iasi anunta noi zboruri interne din Iasi, incepand din toamna


De la 1 octombrie 2016, iesenii vor putea zbura spre Cluj si Timisoara si retur, noile curse fiind asteptate cu interes, in special de mediul de afaceri. Cursele Iasi-Cluj-Timisoara-Iasi si Iasi-Timisoara-Cluj-Iasi vor fi efectuate zilnic de compania Blue Air care deja opereaza la Iasi spre alte destinatii, atat interne, cat si externe. Anuntul-surpriza vine cu doar cateva zile inainte de lansarea primului zbor Iasi-Barcelona.
Introducerea unor noi zboruri interne face parte din strategia de dezvoltare a portofoliului de rute al Aeroportului Iasi, fiind vorba de o premiera in ultimii 25 de ani, pana in prezent singura conexiune interna a Iasului fiind cu Bucurestiul.

Marius BODEA, Presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi:
"Este un moment istoric pentru Iasi, pentru intreaga Regiune de Nord-Est. Am reusit sa facem posibila nu una, ci doua legaturi aeriene directe noi, din Iasi catre doua din principalele orase ale Romaniei - Cluj si Timisoara – si, intr-un mod exceptional, aceasta determinare a echipei Aeroportului Iasi a facut posibila, paradoxal, si conectarea altor doua orase, Cluj si Timisoara. Probabil aceasta miscare va ramane in istoria aviatiei noastre ca un reper de reusita uriasa - nu cu unul, ci cu 3 produse in acelasi timp.
In urma discutiilor pe care le-am purtat in ultimii doi ani cu companiile aeriene, partenerul nostru Blue Air a analizat foarte atent datele trimise de noi si a inteles potentialul urias. Exista foarte multe proiecte universitare, de afaceri, culturale si legaturi personale intre ieseni si cei din Timisoara si Cluj. Si, cu siguranta, bucuria cea mai mare este a sectorului IT,
care am corespondat de mult timp si de unde am cules date importante de trafic potential catre aceste destinatii, date pe care le-am furnizat companiilor. Probabil impactul generat de aceste legaturi aeriene directe in mediul de afaceri local si regional va fi urias in urmatoarea perioada. In lipsa acestor legaturi aeriene, drumul cu masina pana la Cluj dura 6 ore, iar cel pana la
Timisoara dura 11 ore. Astazi, in aproximativ o ora, ajungi cu avionul la Timisoara sau Cluj, la preturi mult sub pretul carburantului consumat cu masina, in siguranta si confort. Multumesc partenerilor Blue Air, multumesc mediului de afaceri pentru rabdare si incredere".

Gheorghe RACARU, Director General Blue Air:
"Cu deosebita placere anuntam astazi introducerea a trei noi rute interne ce vor conecta Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara din 1 octombrie 2016, compania Blue Air ajungand astfel sa ofere pasagerilor zboruri catre 73 de destinatii europene. Clientii companiei se vor bucura de aceleasi servicii de calitate pe aceste noi rute, bucurandu-se de confort sporit si o durata redusa de zbor la bordul aeronavelor Boeing 737 Blue Air. Biletele de avion sunt deja disponibile la tarife incepand de la 89,99 lei (pret pe segment de zbor, TVA si taxe incluse, locuri limitate), pret ce include gratuit un bagaj de mana si un bagaj de cala. In timpul zborului pasagerii vor primi gratuit si un sandwich. Ne bucuram ca parteneriatul Blue Air cu Aeroportul Iasi este intr-o continua dezvoltare."

Orarul de zbor, 1 octombrie 2016 - 25 Martie 2017, arata astfel:

Luni – Miercuri – Vineri – Duminica
07:00 IAS – 08:10 TSR
08:40 TSR – 09:20 CLJ
09:50 CLJ – 10:45 IAS

Marti – Joi - Sambata
07:00 IAS – 07:55 CLJ
08:25 CLJ – 09:05 TSR
09:35 TSR – 10:45 IAS

In prezent, Blue Air opereaza zboruri din Iasi spre Bucuresti, dar si curse externe directe spre PARIS (Beauvais), LONDRA (Luton), ROMA (Fiumicino), alte trei zboruri urmand sa fie inaugurate incepand din aceasta saptamana, respectiv: BARCELONA (din 27 martie a.c.), BRUXELLES (din 30 martie a.c.) si KOLN (din 3 iunie a.c.). Prima cursa introdusa de compania Blue Air in programul de zbor al Aeroportului Iasi a avut loc in data de 26 octombrie 2015, spre Paris.
Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

iuli

Compania aeriană low-cost Flydubai va lansa zboruri de la Iaşi la Dubai în 2017

QuoteConducerea Aeroportului Internaţional Iaşi a iniţiat discuţiile cu oficialii companiei aeriene Flydubai pentru deschiderea unei noi rute. Reprezentanţii companiei vor face o evaluare tehnică şi speră că zborurile de la Iaşi la Dubai să fie lansate în vara anului viitor.

"E mult potenţial în această parte de lume, aici în Iaşi. Tocmai am fost la aeroport, este foarte frumos şi foarte convenabil, problema e că nu prea am văzut oameni. Şi ca să faci asta, trebuie să ai o companie aeriană. Potenţialul acestei pieţe este mare. Încerc să mă duc înapoi la Bucureşti cu colegii mei şi nu pot să gasesc locuri, e plin", a declarat Hamad Obaidalla, directorul comercial al flydubai, prezent la o conferinţă de presă la Iaşi.

Oficialul companiei nu a oferit detalii despre programul de zbor sau o dată anume la care vor fi lansare zborurile.

Flydubai a început operarea zborurilor pe ruta Bucureşti-Dubai în octombrie 2012.

"Am crescut treptat numărul de zboruri de pe aeroportul din Bucureşti, iar de săptămâna viitoare vom avea curse zilnice", a mai adăugat Hamad Obaidalla.


Flydubai a înregistrat o scădere cu 60% a profitului în 2015, pe fondul aprecierii monedei americane. Astfel, profitul operatorului a scăzut la 24,3 milioane de euro în 2015, după ce în 2014 înregistrase un profit de 60,4 milioane de euro.

Veniturile companiei au crescut cu 11%, la 1,18 miliarde de euro. Flydubai va primi începând cu luna mai a acestui an 16 noi avioane, pe operioadă de doi ani. Compania vrea să scoată din uz șapte avioane pentru a-și menține o flotă tânără, notează publicația din Emiratele Arabe Unite, The National.

Pe 19 martie 2016, un avion de tip Boeing 737-800, aparţinând companiei FlyDubai, s-a prăbuşit la aterizare , în jurul orei 3.50 (2.50, ora României), pe aeroportul din oraşul rus Rostov-pe-Don. Avionul venea din Dubai (Emiratele Arabe Unite) şi avea la bord 55 de pasageri şi şase membri ai echipajului. Autorităţile ruse au anunţat că nu există supravieţuitori.

Înfiinţată în martie 2008, flydubai este compania aeriană cu cea mai mare creştere din lume. De când a început să opereze, în iulie 2009, compania a înfiinţat o reţea de rute operaţională de-a lungul Orientului Mijlociu, Africa, subcontinentul indian, Asia și Europa Centrală şi de Est. Flota companiei flydubai este formată din 49 de aeronave noi Boeing 737-800.

Patru companii aeriene leagă Iaşiul de Europa şi Israel. Wizz Air zboară spre cele mai multe destinaţii (Milano, Veneţia, Londra, Larnaca, Bologna, Tel Aviv, Catania şi Roma), urmată de Tarom (Londra, Istanbul, Munchen, Roma, Bologna, Torino, Tel Aviv) şi Blue Air (Paris, Londra, Roma, Barcelona, Bruxelles, Koln), iar Austrian Airlines operează zboruri spre Viena.

Sursa: economica.net
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Horațiu 87

Aerul ia locul drumurilor. Iaşiul bate tot la creşterea traficului pe aeroporturi: +115%

Traficul pe cele mai mari cinci aeroporturi din ţară a crescut în medie cu peste 30% în primul semestru al acestui an, ajungând la peste 6,6 milioane de pasageri, arată calculele ZF.

Pe primul loc în topul creşterilor este aeroportul din Iaşi, care a consemnat un avans de 115% faţă de perioada si­milară a anului trecut. Astfel, aeroportul din Iaşi se în­dreap­tă cu paşi repezi spre ţinta de 800.000-850.000 de pasa­geri propusă pentru acest an.

,,Anul viitor es­ti­măm să ajun­gem la 1,2 milioa­ne de pasa­geri. Avem în plan un pro­­iect care pre­ve­de dez­voltarea unui nou ter­minal pentru că ae­ro­portul a ajuns aproape de capa­ci­tate maximă. Odată cu creşterea tra­­ficului vine şi ne­­voia de in­ves­tiţii", a  spus Alexandru Anghel, vicepreşedinte al consiliului de administraţie al aeroportului din Iaşi, care se clasează pe locul patru ca şi trafic în România.

Al doilea loc în topul majorărilor îl ocupă aeroportul din Bacău, al cincilea cel mai mare, cu un plus de 19% faţă de anul precedent. Trafic în creştere au avut şi aeropor­turile din Bucureşti, Timişoara şi Cluj, astfel că primele cinci aerogări din România ar putea ajunge la un total de peste 14 milioane de pasageri, conform calculelor ZF.

http://www.zf.ro/companii/aerul-ia-locul-drumurilor-iasiul-bate-tot-la-cresterea-traficului-pe-aeroporturi-115-15535958

Horațiu 87

+160% trafic de pasageri la Iasi in iulie

Iasi a inregistrat un nou record spectaculos in ceea ce priveste numarul pasagerilor care au folosit zborurile directe existente.

Datele statistice ale lunii iulie 2016 arata o crestere de aproape 160 % a numarului total de pasageri imbarcati si debarcati la Iasi, cifra ajungand la 96.434, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand au fost inregistrati 37.138 de calatori. De asemenea, cifrele privind traficul inregistrat in iulie 2016 sunt de trei ori mai mari fata de cele inregistrate in iulie 2014. Evolutia ultimilor ani a fost una cu adevarat consistenta in ceea ce priveste numarul beneficiarilor serviciilor de aeroport. In prezent, Aeroportul Iasi proceseaza, intr-o singura luna, un numar mai mare de pasageri decat inregistra intr-un semestru intreg la nivelul anului 2012. Dincolo de aceste date cu adevarat imbucuratoare, Aeroportul International Iasi a devenit un reper de buna practica la nivelul aviatiei romane si europene, evolutia sa fiind consemnata in clasamentele de specialitate.

Marius Bodea, presedintele C. A.: "Aeroportul International Iasi confirma inca o data buna evolutie pe piata de profil, reusind sa deserveasca astazi un numar tot mai mare de pasageri, cifrele demonstrand, fara echivoc, ca am iesit din liga aeroporturilor locale si ne adresam bazinului regional. Este cu atat mai mult o bucurie si o mandrie, cu cat Aeroportul International Iasi a devenit un brand. Astfel de evolutii spectaculoase nu se intampla des, iar prin seriozitatea cu care am abordat legatura cu companiile aeriene si implicarea pentru a le oferi acestora conditiile de siguranta, securitate si confort, suntem acum o investitie sigura pentru partenerii nostri. Am reusit, printr-o buna organizare, aici, sa facem posibil ca in doar 4 ani de mandat, Aeroportul Iasi sa atinga astazi traficul preconizat pentru anul 2024, in proiectia de trafic pe termen lung, realizata acum cativa ani. Insa, in esenta, fluxul crescut de pasageri nu reprezinta o informatie statististica seaca, ci este definitia unei mobilitati din ce in ce mai mari a oamenilor, ceea ce oriunde in lume se reflecta in dezvoltare locala.

Suntem optimisti ca in anul urmator Aeroportul Iasi va reusi sa proceseze un numar de aproximativ 1.200.000 de pasageri, cu mult peste pragul psihologic de un milion, ceea ce ne ofera increderea ca vom ajunge sa fim al doilea aeroport regional al Romaniei, raportat la numarul pasagerilor deserviti. Dar, odata cu aceasta proiectie, apare si ingrijorarea ca daca nu vom fi sustinuti energic de autoritati pentru asigurarea unei infrastructuri corespunzatoare de acces spre aeroport, precum si asigurarea unor noi investitii corespunzatoare in infrastructura de terminal si parcare aeronave, atunci vom asista neputinciosi la plafonarea traficului inregistrat. Cu toate ca astazi Aeroportul Iasi a trecut pe profit, fiind printre putinele aeroporturi regionale/locale din Romania, care corespund criteriilor de prioritizare a investitiilor in Masterplanul General de Transport al Romaniei, constatam cu mahnire ca suntem ignorati aproape complet si trimisi la coada exercitiului financiar european 2021-2030. Or, Aeroportul International Iasi are nevoie acum de noile investitii, nu in urmatorul deceniu. Ar fi tragic sa fim obligati sa luam credite, ori Consiliul Judetean Iasi sa aloce, din veniturile sale, sume de bani ce puteau primi o alta destinatie, cand avem fonduri nerambursabile la dispozitie si noi am facut absolut tot ce trebuia pentru a fi confirmati eligibili la finantare".

Investitiile facute in ultimii ani de aeroportul iesean – in dezvoltarea infrastructurii aeroportuare si a portofoliului de rute directe – se reflecta in cifrele care situeaza Iasul in topul cresterilor privind traficul de calatori in primul semestru din acest an. In luna iunie 2016, spre exemplu, numarul calatorilor care au ales serviciile aeroportului iesean a ajuns la 70.462, ceea ce inseamna o crestere de 111% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru luna iulie, asa cum se poate observa , cifrele sunt chiar mai spectaculoase.

Datele au fost preluate si de Airports Council International Europe, care a publicat raportul privind cele mai spectaculoase cresteri ale traficului de pasageri inregistrate de aeroporturile din Europa in luna iunie.

Astazi, din Iasi exista posibilitatea de a calatori cu avionul spre 16 destinatii externe, iar in toamna acestui an vor fi operationale doua zboruri interne noi, Cluj si Timisoara cu Blue Air. De la inceputul anului, capitala Moldovei a devenit punct de plecare spre sase noi orase: Barcelona, Bruxelles, Koln, Madrid, Larnaca si Catania, iar din iulie 2016 Iasul este baza aeriana pentru o a treia companie aeriana.

http://aeronews.ro/160-trafic-de-pasageri-la-iasi-in-iulie/

Horațiu 87

Amsterdam și Dubai, pe harta viitoarelor rute aeriene din Iași

Directorul Aeroportului Internațional Iași, Marius Bodea a precizat că se află în discuții avansate pentru mai multe zboruri, între care se numără Amsterdam și Dubai. Anunțul a fost făcut în cadrul unei emisiuni televizate, ocazie cu care s-au subliniat posibile noi rute către Grecia și Germania. De altfel, zborul Iași – Dubai a fost deja anunțat pentru anul 2017 de către reprezentanții companiei aeriene Fly Dubai, operatorul acestei curse.
,,Ne dorim zboruri către Amsterdam, un hub de conexiune internațională, Atena, Dubai și, chiar dacă avem deja două către Germania, respectiv Munchen și Koln, am vrea să avem rute către Frankfurt. Noi am avut zboruri către Heatrow, care mai apoi apoi au fost mutate în Luton, și am dori să repunem aceast aeroport pe harta viitoarelor destinații. Sunt discuții avansate. Chiar dacă în primă fază se fac zboruri cu escală, este o soluție pe care o acceptăm. Așa operatorul va vedea că există cerere pentru ruta directă. Vrem să zburăm și către aeroporturi centrale dar și de low cost. Vedem că structura unei aeronave este împărțită în 30% trafic etnic, 20% business, 20% academic și 30% turiști. Cu cât crește mai mult traficul, cu atât mai mult crește numărul călătorilor din diverse categorii", a precizat Marius Bodea.

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/amsterdam-i-dubai-pe-harta-viitoarelor-rute-aeriene-din-ia-i--217332567.html