Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

"Astfel, vom putea realiza atât platforma necesară Aeroportului Iași și Aerostar Bacău,..."

Ce treaba are Aerostar Bacau cu Iasiul?...  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Au construit o baza de mentenanta (MRO) la Iasi. E in principiu gata de lucru, dar nu e conectata la infrastructura aeroportului, asa ca nu poate primi avioane.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovideatza

#152
Exact, si Aeroportul se angajase ca le face legatura cu pista. Au bagat ceva bani in constructie + angajare personal + training pt acest personal si acum se uita in lungul halei dupa avioanele care nu au cum ajunge la ei  ???
Sper sa mearga licitatia de executie "ca unsa", ca e cam urata treaba, un investitor privat vrei sa atragi si tu si iti cam bati joc de termenele asumate. Cum sa mai speri la altii seriosi?

Mai exista tot tentative/ presiuni de a concesiona un teren din apropierea actualelor terminale pt hangar mentenanta elicoptere din ce am inteles. Insa din nou, pun caruta inaintea boilor. Terenul respectiv poate sa incurce o viitoare extindere a terminalelor sau mai bine zis a apronului si cailor de rulare, dar inca nu e clar cum se va extinde pe termen lung aeroportul, pe partea existenta sau pe cealalta parte.

Tot recent e discutat un nou PUZ pentru aeroport si zona limitrofa, alt document care zic eu ar fi trebuit corelat cu o strategie generala de dezvoltare pe termen mediu si lung.

razvan96

#153
^Licitatia e in evaluare financiara de aproape 2 saptamani, e cea care apare pe pagina anterioara.Oricum proiectul dureaza 9 luni, nu se va termina pana la finalul anului decat daca termina repede evaluarea si nu avem contestatii+sa se miste foarte repede constructorul.

ovideatza

Da, am vazut si eu si am modificat postul meu anterior.
Avand in vedere ca e trecuta de calificare/tehnica, ar trebui ca pe financiar sa nu dureze chiar asa mult. Eu trag sperante ca avem un castigator in curand, daca nu exista contestatii poate in cateva luni si contract.
Dar finalizare PT+executie pana in 10.2020 greu de crezut.

ovideatza

Semnare contract extindere platforma stationare

QuoteDintre cele patru oferte venite din partea unor companii de calibru, Regia Autonomă Aeroportul a ales-o pe cea a asocierii conduse de Strabag SRL pentru lucrările de extindere a infrastructurii de rulare/staţionare. Contractul în valoare de 60 de milioane de lei (inclusiv TVA) a fost semnat ieri de directorul general al aerogării şi de directorul tehnic al firmei, în prezenţa preşedintelui CJ şi a directorului general al Aerostar Bacău.

Practic, platforma de staţionare a avioanelor va fi extinsă de la 8 la 13 locuri, până în dreptul Centrului de mentenanţă construit de băcăuani, şi va fi legată de pistă prin două noi căi de rulare. Aşa cum am mai relatat, regia va contribui cu ceva mai mult de 35 de milioane de lei la realizarea acestui proiect, diferenţa fiind acoperită de Comisia Europeană, 21,5 milioane, şi bugetul de stat, 3,3 milioane de lei.

Termenul de finalizare a lucrărilor este luna octombrie, dar ele vor începe dinspre hangarul Aerostar, construit deja, dar nefuncţional tocmai din cauza întârzierii proiectului, respectiv a lipsei conectării la pista de zbor. De altfel, atât directorul Aeroportului, cât şi preşedintele CJ şi-au cerut voalat scuze pentru decalarea proiectului.

dunmaty

#156
Se pare ca zvonurile se confirma si BlueAir pleaca usor usor de la Iasi, tocmai ce am fost notificat de anularea unui zbor rezervat in decembrie- ianuarie BRU - IAS - BRU. Si imi propun in schimb un BRU - BCM - BRU la aceleasi date.  ???

Vad pe site-ul de rezervari reducerea frecventelor de la IAS la un zbor pe saptamana catre Bru si Bva pana in martie. Apoi...


Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

ovideatza


S-a ales dezvoltarea pe amplasamentul actual, in incercarea de a mai trage ceva din actualul POIM, luand in calcul ca si in urmatorul exercitiu financiar pentru aeroporturi alocarea va fi 0.

Up update:  estimare investitii neceare la 75 mil euro.

Quote
scenariul 2: construirea de facilități suplimentare și creșterea capacității de procesare a terminalelor existente din amplasamentul actual (dezvoltare pe vest)

este analizată dezvoltarea facilităților aeroportului pe amplasamentul actual (partea de vest a pistei de decolare aterizare):
- extinderea suprafețelor de mișcare și a terminalelor de pasageri,
- realizarea unor noi căi de acces care să asigure legătura aeroportului cu municipiul Iași și zonele limitrofe,
-  extinderea capacității de parcare pentru autoturisme și crearea de facilități cargo

- extindere terminale de pasageri pentru o capacitate de 950 pax/oră de vârf în trafic internațional și 300 pax în trafic intern. ,,Dezvoltarea unui nou terminal se poate face în zona de vest în mai multe etape, care pe parcurs vor duce la demolarea acestor trei terminale existente și înlocuirea lor cu o aerogară nouă, care va asigura toate condițiile corespunzătoare pentru procesarea unui trafic de pasageri și bagaje la cerințele actuale pe plan intern și internațional" – proiect. Suprafața construită va fi de 15.000 mp, iar cea desfășurată de 45.000 mp.
- turn de control înglobat în structura terminalului de pasageri
- parcare supraetajată de scurtă durată
- terminal cargo compus din două corpuri: o hală principală (2.830 mp) și o anexă administrativă (1.110 mp)
- hangar elicoptere – 3.000 mp, proiect privat al Heli Avia Service SRL care va presta servicii aeriene, umanitare și de mentenanță pentru elicoptere de tip Mil, Kamov și Airbus
- parcare de lungă durată – va fi amenajată în partea de sud a aeroporutlui în vecinătatea hangarului Aerostar – 485 locuri
- drumuri de acces către aeroport: un drum nou de 1.400 metri
- drumuri și platforme tehnologice interioare
- hangar echipamente handling
- clădire energetică
- gospodărie de apă
- rezervor apă potabilă
- posturi de control acces
- împrejmuire incintă
- rețele exterioare (canalizare, sistem alimentare apă etc.)

Parerea mea proprie si personala e ca nu vor reusi sa termine lucrarile integral pana in 31.12.2023.
Poate majoritar si ce trece se va plati din surse proprii, si un 60-70% daca deconteaza din POIM tot ar fi bun.
Drumul de acces din cate stiu nu e eligibil pe POIM. Eligibil poate fi doar ce e pe amplasamentul propriu delimitat al beneficiarului. Hangarul de elicoptere e ceea ce au acordat in vechiul mandat catre un privat destul de no-name, o afacere la prima vedere dubioasa.

alex8


Potrivit conducerii aeroportului ieșean, terminalul 4 (T4) va avea o suprafață de 30 de mii de metri pătrați – de aproape 10 ori mai mare decât actualul T3.
Noul terminal va fi construit pe trei nivele și va avea o capacitate de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an, până în 2045. T4 ar trebui să fie gata până în decembrie 2023, iar restul proiectului va fi implementat în anii următori, în funcție de necesități și evoluția traficului aerian.


https://boardingpass.ro/aeroportul-din-iasi-va-construi-un-nou-terminal-pentru-pasageri-schite/

Pe scurt, vor sa construiască într-un an un terminal pt plecări.

b1

QuoteStrabag și asocierile formate din Eldiclau Pres (lider) și Habau, respectiv Bog'Art (lider), CON-A Operations, UTI Construction and Facility Management și Conest au depus oferte pentru extinderea Aeroportului Iași cu un nou terminal, destinat procesării traficului internațional, și reconfigurarea unui terminal, care va deservi doar traficul intern. Proiectul este finanțat din fonduri europene și a fost estimat la 351,47 milioane de lei, fără TVA, pentru 21 de luni de la data atribuirii.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

hvm

mai știți ceva de licitația asta?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

milo1981

QuoteLicitaţia pentru realizarea T4 şi extinderea parcării a fost lansată în octombrie. Au fost înscrise trei oferte, iar luna viitoare ar trebui să se încheie evaluarea. Cu contractul de finanţare semnat, aşa cum am relatat în ediţia de ieri, proiectarea şi apoi deschiderea şantierului pot fi începute. Condiţia pentru încasarea celor 244,5 milioane de lei din fonduri europene este finalizarea până la sfârşitul anului viitor.

Sursa
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

ovideatza

https://apix.ro/incepe-construirea-terminalului-t4-la-aeroport-astazi-va-fi-semnat-contractul-de-lucrari/

QuoteContractul de lucrări la Aeroport a fost semnat: timp de 4 luni va fi făcută proiectare, iar alte 12 luni sunt rezervate lucrărilor de execuție.

STRABAG

ovideatza

#163
Stadiul pt T4:

https://apix.ro/video-stadiul-lucrarilor-la-noul-terminal-de-la-aeroportul-iasi/

QuoteLucrările la noul terminal al Aeroportului Iași (T4) au ajuns la un stadiu de 33% în execuție, au anunțat oficialii aerogării. Amintim că investiția trebuie finalizată până în decembrie 2023.


QuoteO altă veste de la Aeroport vizează semnarea unui nou contract de finanțare europeană, cu o valoare de 2 milioane lei. Este vorba despre proiectul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare care cuprinde: platformă betonată în fața remizei PSI, garaj pentru echipamente și un drum de handling.

survola

Investiție majoră: platformă betonată pentru mașina de pompieri  :lol:
Ce ne-am face fără fondurile europene?