Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Aeroportul Iași a urcat "în grad". A devenit internațional

Aeroportul din Iasi a fost certificat ca Aeroport International dupa ce a demonstrat ca indeplineste toate conditiile prevazute de legislatia in domeniu. Raportul privind indeplinirea conditiilor de certificare a fost emis de catre comisia de evaluare numita prin ordinul Minstrului Transportului si Infrastructurii.
Aeroportul Iasi a solicitat verificarea indeplinirii cerintelor privind certificarea ca ,,aeroport international" si a obtinut acest titlu in urma unui proces complex de identificare si evaluare a modului in care s-a dezvoltat si modernizat in ultimii ani.  Din comisie au facut parte reprezentanti ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Ministerului Sanatatii.
Investitiile realizate la Aeroportul International Iasi (construirea unei noi piste flexibile, extinderea platformei, precum si ridicarea unui nou terminal), cresterea capacitatii de procesare a pasagerilor la 850.000 pana la finalul acestui an (mai mult decat dublu fata de 2015), noile proceduri, echipamentele performante si gama de servicii oferite au permis ridicarea treptei de certificare.   
"Astazi, pentru prima data in istoria sa, Aeroporul Iasi isi poate sustine si denumirea sa uzuala de Aeroportul International Iasi. In acest moment, suntem singurul aeroport certificat ca Aeroport International din zona Moldovei, iar acest titlu vine ca o recunoastere a eforturilor depuse pentru a ne consolida pozitia inclusiv pe piata internationala. Ca sa se inteleaga mai clar diferenta, Aeroportul International face dovada indeplinirii constante a tuturor cerintelor de deservire a pasagerilor, la standarde ridicate, poate asigura un flux continuu al zborurilor internationale regulate, pe cand un Aeroport deschis traficului international are conditii minime pentru deservire. In lipsa investitiei in noul Terminal, constructie realizata in doar 6 luni, aeroportul nostru nu ar fi putut obține acesta certificare, in prezent noua infrastructura asigurand in mod corect si, cel mai important, in mod continuu aceste conditii. De altfel, noi avem in plan extinderea zonei aeroportuare, iar asta presupune, printre altele, unirea celor doua terminale existente intr-o singura constructie care sa poata sustine eficient fluxul crescut de calatori. Aeroportul Iasi, lider in zona Moldovei si al treilea din tara, a dovedit in tot acest timp ca este un exemplu de conformare cu cerintele europene in domeniu, fiind recunoscut pe plan mondial si ca un exemplu de buna practica", a declarat Marius Bodea, Presedintele C.A. Aeroportul International Iasi

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/aeroportul-iasi-a-urcat-a-in-grada-a-devenit-international--137082.html

Ionut


Ionut

Pe surse: noi rute Wizz Air din Iasi, inca un avion alocat bazei

Din orarul de vara 2017, Wizz Air va aloca inca un A320 bazei din Iasi – inaugurata pe 1 iulie 2016 – si va incepe operarea pe noi rute. Informatiile primite de la surse vizeaza si bazele din Craiova, respectiv Budapesta.

Rutele pe care Wizz Air urmeaza sa le deschida din Iasi – potrivit surselor respective, din martie / iulie 2017 – sunt Dortmund (DTM), Memmingen (FMM), Madrid (MAD), Birmingham (BHX), Paris Beauvais (BVA) si Bari (BRI). Totodata, din orarul de vara 2017 (martie – conform unor surse, mai/iunie conform altora) Wizz va aloca bazei din Iasi o a doua aeronava. Sunt posibile si cresteri de frecvente spre Larnaca si Tel Aviv.

Aeronews

FRS

Iasi-Bucuresti-Oradea cu Blue Air din 15 decembrie

Aeroportul Iasi si Blue Air anunta operarea unui nou zbor intern incepand din 15 decembrie. Anuntul despre introducerea noii rute interne a fost facut astazi la Oradea, in cadrul unei conferinte de presa.
Este vorba despre zborul Iasi-Oradea, cu escala in Bucuresti, si care va fi efectuat de patru ori pe saptamana, in fiecare zi de luni, miercuri, vineri si duminica. Decolarea din Iasi va avea loc la ora 12:30, iar aterizarea la Oradea va fi la ora 15:15. Iasi – Bucuresti – Oradea este a treia cursa interna ce va deveni operabila in acest an, dupa ce pe 1 octombrie 2016 a fost lansat primul zbor ce conecteaza Iasul de Vestul tarii, prin Cluj si Timisoara, curse operate tot de compania Blue Air.

http://aeronews.ro/iasi-bucuresti-oradea-cu-blue-air-din-15-decembrie/

north

M-a distrat comunicatul aeroportului Iași.
De fapt ruta nouă este București - Oradea.
Într-adevăr că ea se potrivește operațional, în sensul că avionul efectuează o cursă Iași - București, apoi una București - Oradea, apoi una Oradea - București, iar apoi una București - Iași.
Dar de aici până la afirma că se deschide o "nouă rută Iași - Oradea" (evident că nu Oradea - Iași  :troll:)...
Oricum, nu are ce să strice, și sunt convins că acest comunicat va aduce mai mulți pasageri pe cursa București - Oradea.
Cinste lor, Blue Air!
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Horațiu 87

Daţi un nume Aeroportului Iași! Propuneri: Moldova, Eminescu, Ferdinand, Mangeron

,,Moldova", Mihai Eminescu, Ferdinand, Carol I, Mangeron sau altele. ,,Ziarul de Iaşi" a luat la chestionat mai mulţi oficiali, cerându-le să facă o propunere de nume pentru Aeroport. Care au fost cele mai pomenite şi ce argumente are fiecare? Totdată, îi invităm şi pe cititori să facă propuneri, cu sau fără argumente, pentru a ne face o idee şi despre opţiunile ieşenilor.
Una dintre cele mai aprige bătălii poli­tice în fostul mandat al Consiliului Jude­ţean s-a desfăşurat în jurul Aeroportului. Consilierii PSD au propus ,,botezarea" acestuia cu numele de ,,Moldova". Consilierii liberali şi fostul preşedinte al CJ, Cristian Adomniţei, s-au opus vehement schimbării intenţionate de PSD. Argu­mentul invocat atunci a fost faptul că schim­barea numelui aerogării din ,,Aero­portul Internaţional Iaşi" în ,,Aeroportul In­ter­naţional «Moldova» Iaşi" ar pune în pericol proiectul de modernizare cu fonduri europene aflat în derulare. După doi ani, problema a fost pusă din nou pe tapet, atât în cadrul CJ, cât şi la Aeroport.
,,Nume de academician sau de specialist"
,,Acum, că avem practic un aeroport nou, el trebuie cumva individualizat. Am discutat chestiunea chiar luna trecută cu vicepreşedintele Victorel Lupu. Este ne­voie de un nume, noi credem că de academician sau de specialist în domeniu. Un cercetător care a plecat din Iaşi şi a de­venit cunoscut în toată lumea", a declarat preşedintele CJ, Maricel Popa.
Reporterii ,,Ziarului de Iaşi" au cerut opinia oficialilor judeţeni şi vă prezintă propunerile făcute de aceştia, invitându-vă totodată să vă exprimaţi opinia. Care este cel mai potrivit nu­me pentru Aeroport?
Majoritatea aeroporturilor din România au fost ,,botezate" deja. Aeroportul din Ba­cău se numeşte ,,George Enescu", cel din Suceava - ,,Ştefan cel Mare", cel timişorean - ,,Traian Vuia", cel din Cluj-Napoca - ,,Avram Iancu". Aeroporturile din Craiova şi Oradea sunt printre puţinele care nu au primit un nume, alături de cel ieşean.
,,În întreaga lume, şi cu precădere în Europa, există această tendinţă de a da numele unor mari personalităţi statale proiectelor mari de infrastructură. Semnificaţiile acestei tendinţe sunt multiple, de la ne­voia de a personaliza un spaţiu prin excelenţă multietnic, multicultural, până la crearea unor sentimente oneste de patriotism local. Alte explicaţii se pot găsi în zona creşterii legăturii cu istoria locului, aducând beneficii importante pentru economia locală sau turism", a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.
Acesta a apreciat că cel mai potrivit nume pentru aeroportul ieşean ar fi ,,Re­gele Ferdinand I". Bodea şi-a justificat alegerea atât prin apropierea aniversării a 100 de ani de la Marea Unire, cât şi prin rolul celui de-al doilea rege al României în promovarea Iaşului ca ,,a doua capitală" a României. Cel mai important simbol al Iaşului, Palatul Culturii, început în timpul lui Carol I, a fost inaugurat în 1926, în prezenţa regelui Ferdinand. Iaşul a fost totodată, în timpul primului război mondial, capitala oficială a României, timp de doi ani. Regele Ferdinand a fost singurul rege al României care a domnit efectiv de la Iaşi.
,,Atribuind denumirea «Regele Fer­dinand» aeroportul internaţional Iaşi, cred că vom contribui la un sentiment şi mai important de mândrie şi patriotism local curat, demonstrând că Iaşul este şi va rămâne pentru totdeauna, legat prin istorie şi statalitate, capitala simbolică a României. Pentru o persoană care nu cunoaşte absolut nimic despre Iaşi, numai această denumire atribuită locului în care pune pentru prima dată piciorul aici, îi creează un sentiment de municipalitate cu rădăcini adânci în istorie, statalitate, europenitate", a spus Bodea.
Ecuaţiile lui Mangeron, folosite la satelitul Sputnik
Preşedintele CJ a apreciat însă că cel mai potrivit nume pentru aeroportul ieşean ar fi cel al unui om de ştiinţă legat de aeronautic.
,,Academicianul Dimitrie Mange­ron a fost un astfel de om. Un om excep­ţional, care a dus numele Iaşului peste hotare. A primit 11 titluri de doctor ho­noris causa al unor universităţi din stră­i­nătate. Când ruşii au lansat primul satelit din lume, Sputnik, au făcut-o după ecuaţiile lui, şi chiar a fost chemat să le verifice calculele. Şi prin lucrările sale a fost implicat în aeronautică şi zborul spaţial. Aşa cum Asachi este onorat pentru dezvoltarea şcolii româneşti, Mange­ron merită amintit pentru dezvoltarea aeronauticii", a spus Popa.
Acesta a precizat că a avut onoarea de a asista la cursurile ţinute de Mangeron la Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice. Deşi marginalizat înainte de 1989 de autorităţile comuniste, Mangeron a continuat să predea.
,,Mangeron a fost o legendă a Iaşului. La cursurile lui veneau studenţi din toţi anii, şi chiar de la alte facultăţi. Stăteau pe scări pentru a putea asista la cursuri, care erau efectiv excepţionale. Avea un talent deosebit de a transforma cele mai abstracte ecuaţii în lucruri de înţeles. Intra în amfiteatru şi îşi arunca pălăria pe catedră. Apoi ne cerea să-i calculăm traiectoria", şi-a amintit Popa.
Pentru prefectul Marian Grigoraş, cel mai potrivit nume al Aeroportului este cel actual, fără nicio adăugire.
,,Eu nu aş schimba nimic. «Aeroportul Internaţional Iaşi» este deja o denumire consacrată, poate chiar un brand, şi nu mi se pare oportună modificarea", a spus Grigoraş.
În schimb, subprefectul Bogdan Abalaşi a apreciat că un nume ar fi necesar Aero­portului, dar din sfera culturală, dat fiind supranumele Iaşului de capitală culturală a României.
,,«Mihai Eminescu» ar fi poate cel mai bun nume. Eminescu nu era ieşean, dar Iaşul a fost oraşul pe care l-a iubit cel mai mult, şi Iaşul a fost oraşul unde a devenit poetul nostru naţional. Eminescu este o valoare naţională, dar plecată de la Iaşi", a spus Abalaşi.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/dati-un-nume-aeroportului--139069.html

Horațiu 87

Prognoză uluitoare la aeroportul Iași pentru 2017: 1,5 milioane de pasageri

Numărul curselor va creşte cu 50%, iar directorul Aeroportului susţine că vor fi 1,2 milioane de pasageri, dar că, în cazul în care vor fi curse noi, se poate ajunge la 1,5 milioane. Anul viitor este aşteptată şi compania low-cost Ryanair. Din decembrie, Blue Air a anunţat operarea unei noi destinaţii interne spre Oradea cu escală la Bucureşti. Surse din domeniul aviatic arată că Wizz Air ar urma să deschidă, anul viitor, curse noi spre Dortmund, Memmingen, Madrid, Birmingham, Bari şi Paris – Beauvais.

Aeroportul ieşean va cunoaşte anul viitor o nouă explozie a numărului de curse şi de pasageri. Numărul curselor plecate de la Iaşi va creşte cu jumătate, directorul Aeroportului apreciind că numărul pasagerilor s-ar putea dubla faţă de estimările pentru acest an. Creşterea numărului de curse se va datora companiilor low cost, anul viitor la Iaşi fiind aşteptată şi compania Ryanair, pe lângă Blue Air şi Wizz Air.

"Pentru acest an noi am estimat un trafic de 850.000 de pasageri, care ar putea fi depăşit. Pentru anul viitor noi estimam un trafic de 1,2 milioane de pasageri, dar aceasta fără a include în calcule curse noi, ci doar creşteri ale frecvenţelor curselor actuale. Altfel, cu noi curse, putem vorbi de un trafic de 1,5 milioane de pasageri în 2017, ceea ce pune probleme serioase de logistică. Este o evoluţie la care nimeni nu se aştepta acum câţiva ani", a declarat directorul Aeroportului, Marius Bodea.

Surse din domeniul aeronautic au afirmat că Wizz Air ar urma să deschidă curse noi de la Iaşi din martie sau iulie anul viitor. Pe lista noilor destinaţii se înscriu oraşele Dortmund şi Memmingen din Germania, Madrid, Birmingham, Bari şi Paris – Beauvais. Această ultimă destinaţie va fi operată astfel de două companii, curse spre aeroportul Beauvais fiind deja efectuate de Blue Air. Pentru operarea noilor curse, Wizz Air ar urma să aloce o nouă aeronavă A320 bazei de la Iaşi. Sunt aşteptate şi creşteri ale frecvenţelor curselor efectuate de Wizz Air către Larnaca şi Tel Aviv. În acest moment, către cele două destinaţii sunt operate câte două zboruri săptămânal. Contactat telefonic, Bodea a refuzat să comenteze informaţiile referitoare la proiectele Wizz Air, fără însă a le infirma.

Până la introducerea noilor curse ale companiei maghiare, Blue Air a anunţat operarea unei noi destinaţii interne, după Cluj-Napoca şi Timişoara, lansate la începutul acestei luni. De pe 15 decembrie, Iaşul va fi legat aerian şi de Oradea, printr-un zbor cu escală la Bucureşti. Cursa va fi efectuată în zilele de luni, miercuri, vineri şi duminică, decolarea din Iaşi urmând să aibă loc la 12.30, iar aterizarea la Oradea, la 15.15.

"Dacă o călătorie Iaşi – Oradea, cu trenul, durează şi 12 ore, din decembrie poţi ajunge cu avionul în două ore, cu escala de 55 de minute în Otopeni, fără debarcarea pasagerilor. Introducerea recentă a rutelor Iaşi – Cluj şi Iaşi – Timişoara sunt conexiuni care au venit cu un grad de încărcare de 100% încă de la primul zbor. De aceea, credem că noua rută ce va lega Iaşul de judeţul Bihor va fi la fel de profitabilă", a declarat Tudor Constantinescu, directorul comercial al Blue Air. Preţul biletelor pe ruta Iaşi – Oradea va pleca de la 90 de lei, în tarif fiind inclus un bagaj de cală de până la 32 kg, bagajul de mână şi o gustare în timpul zborului. Blue Air va deschide din vara anului viitor şi curse spre Constanţa, Valencia şi Berlin. "Ne confruntăm deja cu o situaţie la care puţini se aşteptau, aceea de a nu mai avea sloturi libere pentru companii. Acestea nu-şi mai pot alege ce oră vor pentru zboruri, în funcţie de destinaţie. Unele sloturi la aeroporturile de destinaţie pot fi foarte scumpe la orele de vârf, aşa că orice companie ia în calcul ore mai convenabile pentru aterizare şi implicit, pentru decolarea de la Iaşi. Nici la noi nu prea mai sunt ore libere", a spus Bodea.
Acesta a apreciat că actuala structură de personal şi dotările Aeroportului sunt deja aproape de limită. Plenul Consiliului Judeţean a aprobat la sfârşitul lunii trecute noua organigramă a Aeroportului, care prevede creşterea cu 25 a numărului de salariaţi. Hotărârea nu a fost însă comunicată încă aerogării, aceasta neputând astfel organiza concursuri de angajare. De anul viitor, infrastructura Aeroportului urmează să intre într-un nou proces de modernizare.
"Dezvoltarea actuală ne impune luarea de măsuri din timp. Este cunoscut deja proiectul noului terminal, care să le unească pe cele două folosite acum. Este nevoie de încă o cale de rulare perpendiculară pe pistă, pentru a putea organiza eficient fluxul aeronavelor. Platforma de parcare a aeronavelor va fi extinsă din nou. În faţa Aeroportului, nimic nu va mai semăna cu ce este acum. În locul parcărilor actuale vom amenaja o parcare subterană, vor fi introduse sensuri giratorii pentru fluidizarea traficului. Este însă neapărată nevoie de un nou drum de acces spre Aeroport. Drumul actual, prin Moara de Vânt şi Ciric, deja nu mai face faţă", a spus directorul aerogării.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/prognoza-uluitoare-la-aeroportul-iasi-pentru-2017-1-5-milioane-de-pasageri--141649.html

emanu1800

#112
^^
@north
Avand in vedere ca nu trebuie sa cobori din aeronava ca sa faci transferul pt Oradea, atunci e corect, lansare IAS  - OMR via OTP (ca si triunghiul IAS-TSR-CLJ).

Horațiu 87

Laudat de UE, umilit de CJ  (VIDEO)

Laudat de Comisia Europeana, dar lasat de izbeliste de autoritatile judetene. Aceasta este situatia Aeroportului International Iasi, care in ultimii doi ani a cunoscut o dezvoltare exponentiala, care a depasit orice estimare. Ajuns pe profit si capabil sa se autofinanteze, ba chiar si sa dea bani la bugetul judetului, Aeroportul are nevoie de un aviz pentru a putea proteja utilaje pe care le-a cumparat pe bani grei. Numai ca sefii de la Consiliul Judetean nu se grabesc deloc sa-si dea acordul, motiv pentru care nu se poate construi un garaj in care sa fie adapostite utilajele de deszapezire a pistei.

Modernizarea Aeroportului International Iasi este considerata a fi unul dintre cele mai de succes proiecte implementate in exercitiul financiar anterior al Uniunii Europene. Acest lucru a fost notat pe pagina Comisiei Europene.

"Un bun exemplu in acest sens il reprezinta chiar proiectul de infrastructurea de la Aeroportul Iasi, considerat drept unul dintre succesele inregistrate in cadrul precedentului ciclu financiar", se arata intr-un comunicat al comisarului european Corina Cretu, postat pe site-ul Comisiei Europene.

In ciuda acestui succes remarcabil pentru Iasi, autoritatile judetene, in a caror subordine este Aeroportul International, nu fac nici cel mai mic gest pentru a ajuta acest obiect.
Iar cel mai elocvent exemplu este cel al construirii unui garaj pentru utilajele de deszapezire, pe care Aeroportul le-a cumpart din bani proprii cu cateva milioane de lei, dar care sunt tinute in ploaie si vant pentru ca sefii Consiliului Judetean nu dau un aviz.

"Stam de luni de zile cu o solicitare pentru a ni se aviza construirea unui garaj din banii companiei aeriene, nu cu bani de la CJ, bani publici. IN perioada aceasta, echipamente care costa de 10 ori mai mult decat constructia in sine, sunt acele echipamente mari, de deszapezire de pista, care sunt pur si simplu uzine pe roti, stau in soare, stau in ploaie, stau si ingheata afara. Pentru un amarat de garaj", a spus presedintele Consiliului de Administratie de la Aeroport, Marius Bodea.

Directorul Aeroportului a afirmat ca aceasta situatie a aparut in ultimele luni, dupa ce s-a schimbat conducerea Consiliului Judetean. Potrivit lui Bodea, inainte, orice solicitare se rezolva imediat daca era intemeiata.

"Nu exista sa trimitem o cerere prin care sa solicitam inchirierea unui spatiu, sa facem bani, ca banii ii dam Consiliului Judetean, si sa nu se intoarca raspunsul in doua zile, in trei zile", a adaugat Marius Bodea.

Referitor la aceasta situatie, presedintele Consiliului Judetean a refuzat sa faca vreun comentariu. Maricel Popa ne-a spus sa luam o reactie din partea purtatorului de cuvant al institutiei. Initial, acesta a spus ca are nevoie de timp pentru a se informa ca sa ne dea un raspuns. Dupa aproape doua ore de asteptare, purtatorul de cuvant Vlad Nicolae Ciobanu nu a mai raspuns la telefon...
In ceea ce priveste situatia tensionata de la Aeroport, Marius Bodea a mai precizat ca el considera ca toate aceste obstacole sunt puse in calea dezvoltarii obiectivul pentru ca el insusi nu este pe placul noilor sefi ai Consiliului Judetean. Bodea a adaugat insa ca acestia ar trebui sa aiba putina rabdare, pentru ca mandatul sau se termina in curand.

http://stiri.telem.ro/stiri/laudat-de-ue-umilit-de-cj--16481.html

Ionut


Ionut

Trafic istoric înregistrat de Aeroportul Internațional Iași în 2016

2016 a fost un an fără precedent în istoria Aeroportului Internațional Iași. Peste 890 000 de pasageri au tranzitat Aeroportul Iași, peste pragul de 850 000 de pasageri prognozat la începutul lui 2016. În 2016, creșterea traficului de pasageri la Aeroportul Iași este de 133% față de anul precedent, când s-a înregistrat un număr de 381.000 de pasageri. Cea mai spectaculoasa evoluție din 2016 s-a înregistrat în luna august, cănd numărul total de călători îmbarcați și debarcați la Iași a ajuns la 98.317, însemnând o creștere de aproximativ 175% față de aceeasi perioada a anului 2015 (35.801) și de peste 300% față de august 2014 (25.893).

Trebuie precizat că, în 2016, Aeroportul Internațional Iași a depășit cifra prognozată pentru 2026, iar în 2017 ar putea depăși estimările pentru 2029. Estimările pentru 2017 sunt optimiste, iar autoritățile estimează 1,2 milioane pasageri.

Din totalul celor peste 890 000 de pasageri, care au trecut prin Aeroportul Iași, o treime au zburat pe rutele interne, iar 2 treimi pe cursele externe. Vă reamintim că Blue Air a inaugurat ruta triangulară Iași – Cluj – Timișoara și a crescut frecvențele pe ruta Iași – București. Finalul lui 2016 a adus și ruta internă Iași – Oradea via București. Legat de zborurile charter interne și externe, Aeroportul Internațional Iași raportează 22350 de pasageri îmbarcați și debarcați (fără decembrie). În 2016, Aeroportul Internațional Iași a înregistrat și un număr istoric de 9.900 mișcări (decolări și aterizări) de aeronave.

Londra și Roma sunt, în continuare, cele mai solicitate destinații externe, dat fiind că au cele mai multe frecvențe pe săptămână: 11 zboruri săptămânale spre Londra; 7 zboruri săptămânale spre Roma. Acestea sunt operate de trei companii aeriene: TAROM, Blue Air și Wizz Air. Podiumul este încheiat de Viena, cu 4 zboruri săptămânale.

AirlinesTravel.ro

Cosminescu

Am o curiozitate legata de aeroportul din Iasi. Acum cu Taromul avand problemele care le are si cu multe curse externe anulate... Care credeti ca ar fi motivul pentru care Lufthansa nu incepe sa opereze de pe Aeroportul din Iasi, similar cu Aeroporturile din Timisoara si Sibiu, adica cu o cursa directa spre München.
Si lasand la o parte problemele Taromului, de ce credeti ca pana acum n-a facut Lufthansa pasul catre Aeroportul din Iasi?

mario antonio

Ciao Cosminescu,

O posibila explicatie poate sa fie faptul ca au lasat sa operez Austrian, care oricum face parte din grup.

dumbravaandrei

Plus ca nu stiu cata rezerva mai are lufthansa. Le-ar trebui aeronava noua si nu stiu daca fac o investitie atat de mare dupa povestea cu cumparatul kerosenului...
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

raulbogdan23