Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

teocharis

iar von Rumpy-Pumpy cum a raspuns la propunere?

adiarc

pacat de linistea care s-a asternut pe acest subiect
oare mai avem minister de externe ?sau...timpu trece , leafa merge ?? :o
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

doryan93

Preşedintele Traian Băsescu a declarat astăzi, la Bruxelles, că a introdus pe minuta discuţiilor şi solicitarea ca intrarea României în Spaţiul Schengen să se discute în cadrul următorului Consiliu pentru Justiţie şi Afaceri Externe (JAI).
Următorul Consiliu JAI va avea loc pe 9 octombrie, însă o informală JAI va avea loc pe 8-9 iulie, cu ocazia unui summit Ecofin.

Sursa Adevarul



alecu26

poate acum dupa ce a semnat Moldova, Georgia, Ukraina....cand vor deveni ele granite UE, vom intra si noi in Schengen.

PS: ar fi foarte interesant de vazut daca in acest context se schimba ceva si din strategia privind autostrazile. In ultima faza....la congresul din Estonia, dar inainte de problemele din Ukraina, se renuntase la coridorul 9.

Acum s-ar putea sa vedem, poate si coridorul 9, dar si o accelerare a constructieie autostrazii TgM-Iasi-Ungheni.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Sau Sibiu - Brasov- Adjud - Galati - Odessa.

Eh, visez si eu, e gratuit. ;)

alecu26

#110
Plus Drajna-Slobozia-Galati...:)

Ce vroiam sa spun ca aici va fi foarte interesant ce va vrea UE...va vrea drumul cel mai scurt, indiferent de costuri...sau chiar vor accepta un fel de zig - zag prin Sibiu-Brasov si dupa aia inapoi sus Bacau-Iasi-Ungheni Chisinau.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Daca va exista vreo strategie de a stabili rutele dinspre UE spre Ucraina teoretic aceasta va avea 2 capete in Ucraina: Kiev si Odessa. Mai departe, spre Donetk, nu cred ca se va intra nici macar pe documente stategice.

Optim pentru UE e legarea dinspre Polonia (Cracovia) spre Kiev prin Lvov. Practic in spatiu UE totul e construit aproape. Ucrainenii ar putea sa insiste si pe o legare a Budapestei (M3-ul maghiar) cu Lvov. Iar noi am putea insista cu un traseu paralel care sa lege Debrecen de Iasi - Chisianau si apoi s-ar imparti spre Kiev si Odessa. Traseu care, zic eu, ar trebui sa mearga pe ruta Zalau - Bistrita - Suceava - Iasi, nu pe Targu Mures - Iasi.

Ca atare fantezia mea cu Sibiu - Odessa nu cred ca are mari sanse de reusita. Dar, dupa cum am spus, visatul cu ochii deschisi e ieftin de tot.

In plus e clar ca intr-o asemenea discutie trebuie sa insistam pentru Bucuresti - Cernauti - Lvov - Polonia. Dar sa vedem daca o sa se poarte aceasta discutie in curand sau nu.

teocharis

daca Romania a renuntat, formal, sa mai insiste pe intrarea in spatiul Schengen, Croatia va aplica  la jumatatea a lui 2015 si spera intr-o decizie rapida( 6 luni)

http://www.balkaninsight.com/en/article/croatia-to-apply-for-schengen-in-mid-2015

interesant, Romania nefiind membru Schengen nu poate ameninta cu veto...

dorum

las' sa intre...macar nu mai stau la vama in drum spre Rab :) :)

adiarc

ai nostri au lucruri mai importante de facut...nu-i deranjati cu din astea care stimuleaza liberul schimb de persoane si marfuri si cresterea economica...neimportant
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


MNU

Pe mine nu ma mira... numai daca ne uitam la cum tinea Sova "coada sus" privind interesul national vs interesul european in infrastructura, si altele asemenatoare din alte domenii. De parca interesul european ar veni in contradictie cu interesele Romaniei.

In plus, recent am auzit ceva voce oficiala din Germania privind aderarea Romaniei si Bulgariei la UE calificand-o ca "prematura". Asa ca, nu ma mira declaratia Olandei.

Din pacate, ne afecteaza foarte mult comportamentul acestui tip de politicieni sau guvernanti dar in media apar doar fapte reprobabile ale cetatenilor de rand.

vancouver

Personal nu sunt adeptul aderarii României la Schengen, pentru ca, si invers, inseamna posibilitatea ca toti teroristii, contrabandistii etc.. din intreg spatiul UE de a intra neingradit in România. De asemenea inseamna ca România va deveni mai atractiva pentru tranzitul imigrantilor ilegali. Adica odata ce imigrantii ilegali ajung in România prin Moldova, Ucraina sau pe mare, acestia vor avea cale libera spre vest. Acum, acest fenomen este limitat tocmai de piedica suplimentara de la granita României cu Ungaria.

Cat despre tranzitul marfii si al peroanelor cinstite: hai sa fim seriosi, controlul actual nu este nici deranjant si nici nu reprezinta o piedica.

Parerea mea: interesul României este PASTRAREA CONTROLULUI VAMAL terestru si naval. Deschiderea Schengen o vad oportuna doar pe aerian. Acolo oricum exista un control nominal al persoanelor, prin intermediul companiilor aeriene - acestea sunt obligate sa pastreze o perioada listele cu numele.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

nicolaem

#118
ca tot s-a pronuntat numele lui Sova, in MCV am iesit prost la activitatea parlamentului. e imp sa vedem ce se intampla sapt viitoare in parlament cu Sova, apoi cu ministrul cercetat penal pt spagi luate la punga in cimitir. Ambasadorul Olandei poate nu si-a permis direct sa spune aceste lucruri. Cat timp parlamentul e ascunzatoare pt penalii de orice culoare politica nu vad de ce ar avea altii incredere in noi.
Intradevar am progresat mult, dar zilele astea fostul presedinte ataca justitia pt a-si apara "copilul politic" iar actualul prim-ministru lauda pe FB activitatea unui ministru cercetat penal in loc sa il zboare afara in secunda 2.

Ionut