Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

shift2rail

Quote from: Harry on December 31, 2023, 02:32:04 AM^^ Partea cea mai importanta

"Decizia Consiliului UE nu conține obligații noi pentru România."


Daca Ministerul de Interne afirma asta atunci fie nu a inteles nimic din Regulamentul Dublin, fie dezinformeaza grosolan.

Putina pedagogie preliminara: Reg. Dublin, prevede, simplu spus, ca migrantul/refugiatul este inregistrat, amprentat Eurodac si procesat aplicatie azil in statul UE in care a pus prima data piciorul pe sol european (first point of entry). In jargonul politicii comune de migratie si azil, devine dublinat.

In situatia in care dublinatul isi continua calatoria catre un alt stat UE, respectivul stat are dreptul sa declanseze procedura de intoarcere (take-back) sau de luare in sarcina (take-charge) catre/de catre statul first point of entry. Evident, acesta din urma e obligat sa il primeasca si sa ii proceseze cererea de azil.

Bref, cf Dublin, Ro nu raspunde decat de proprii dublinati, id est migrantii care pot intra, exclusiv prin: Moldova, Ukraina, Marea Neagra sau Serbia (granitele noastre non-UE).

Ajungem la intrebarea cheie ptr ministru de interne/Ciolacu: s-a angajat Ro-printr-un protocol secret- sa gazduiasca, eventual returneze pe spezele sala in tarile de origine, (cota parte din) dublinatii Greciei, Bulgariei, Croatiei, Italiei, samd care au ajuns clandestin in Austria?

Daca raspunsul e pozitiv, decizia Consiliului incumba obligatii noi ptr Ro (vis a vis Dublin).

marius21

Observ ca se merge pe ideea unor protocol secret ( reminiscente dintr-o epoca apusa, in care unii vorbeau de " statul paralel " ).

 Negocierile nu au fost in format Austria - Bulgaria-Romania , a participat decisiv Comisia Europeana. Ideea ca UE, la cel mai inalt nivel, s-ar manji cu protocoale secrete intr-o speta  publica nu isi are locul.

Ursula a spus urmatoarele : President von der Leyen said: "Today marks a historic moment for Bulgaria and Romania. And a day of great pride for Romanian and Bulgarian citizens. As of March, they will be able to freely cross internal sea and air borders, without border controls. This is a major step forward for both countries and for the Schengen area as a whole. Congratulations to Bulgaria and Romania: this great achievement is possible thanks to your hard work, commitment and perseverance. Thanks to you the Schengen area will become even stronger to the benefit of all EU citizens."

https://www.consilium.europa.eu/ro/press/press-releases/2023/12/30/schengen-area-council-takes-move-towards-lifting-border-controls-with-bulgaria-and-romania/


nicolaem

#692
un an intreg cateva persoane scriau pe aici ca:

nu meritam
nu e tehnic posibil
suntem prea corupti, etc.

imi place linistea asta de aici...

da stiu, terestru conteaza

PS cel mai mult am ras la aia cu "nu  tehnic posibila", scuza oricarui birocrat  - nu se poate.
Totul se poate atata timp cat UE e formata pe decizii politice luate la o masa de 27 de insi.

Liviu M

Poate nu citesc eu bine, da' mie nu mi se pare că acceptul Austriei e în același condiții cu cele de la refuz, ci e însoțit de "întărirea controalelor terestre", mai mult Forex... Până atunci nu.
Or astea sunt reformularea refuzului.
În același timp, ce i-a îmbunat probabil cel mai tare, e că România și Bulgaria acceptă acum imigranți și vor fi primite cândva și terestru.

PS Nu știu cum e cu partea tehnică...

Ionut

Istoria rămâne scrisă pe forum. Niciun mesaj nu se poate edita după 24h, indiferent de user. Deci, dacă sunteți curioși, vedeți paginile anterioare. Valabil pentru orice thread/subiect din forum, evident.

pasadia

Faptul ca userul pe care nu il numesti nu mai scrie aici (si de fapt a parasit complet forumul) nu schimba nici opiniile lui, nici validitatea acestora. Ci doar scade din calitatea forumului.

Faptul ca eu nu mai insist sa ma cert e doar o protectie a propriilor mei nervi. Nu am chef sa analizez declaratii politice, nu am chef sa explic de ce consider in continuare ca statul român NU isi face treaba si mai ales nu am chef sa ma complic cu conspiratii privind rolul americanilor sau al OMV-ului. Mi se pare a fi un demers inutil, oricat de mult cred unii ca e cazul sa jubileze.

shift2rail

Bulgaria nu va readmite dublinatii ptr care nu e responsabila (al caror first point of entry in UE nu e Bg, vezi entry_ul precedent):

https://www.novinite.com/articles/223269/Finally%3A+Bulgaria+and+Romania+to+Enter+Schengen+via+Air+and+Sea+in+2024+-+No+Additional+Refugee+Requirements

Simt nevoia unei iesiri publice similare din partea autoritatilor romane.


carutasul

@pasadia  Cred că atât cei care am fost "pro" cât și cei care am fost "contra" suntem de acord că statul român nu face ce trebuie, sau cel puțin nu tot ce trebuie. E o falsă dispută. Argumentul meu în favoarea intrării mai întâi cu frontiera aeriană ( pe care l-am expus când nu părea posibil) era tocmai ăsta: în felul ăsta se respinge conspiraționismul, se arată că există bună-credință și deci se intră într-o logică de "remediere a problemelor". Până acum logica era "orice am face nu ne primesc", o logică în favoarea infractorilor care își vedeau de treabă pentru că, nu-i așa, dacă orice am face nu ne primesc de ce am schimba ceva, mai ales când ne avantajează (pe ei, cei de la vamă, nu pe noi ceilalți). Ori acum practic ni se spune serios: "dacă putem avea încredere vă primim" deci mingea e în totalitate la noi și avem justificarea clară să cerem îndreptarea tuturor problemelor inclusiv noi ca societate civilă. Nici @frunzaverde (pe care aș vrea să îl văd din nou aici pentru că aducea mereu informații de calitate chiar și când nu avea dreptate) nu a atacat poziția asta decât pe argumente tehnice, dar iată că argumentele tehnice  nu erau valabile.  În ceea ce privește primirea migranților, îi invit pe cei care sunt contra să își imagineze scenariul negru în care Ucraina e înfrântă și vom avea 10 milioane de potențiali refugiați la graniță. Nu-i așa că vom invoca celebra solidaritate europeană? Nu e cinstit ca greul să îl ducă doar Grecia, Italia și Spania. Solidaritatea trebuie să fie în toate direcțiile, restul e negociere.

nicolaem

^^^ nu stiam ca frunzaverde nu mai e pe forum.
pacat. a precizat undeva si de ce? mi-a scapat. e pacat ca nu mai scrie.

da, la el ma refeream si la faptul ca m-a jignit cand l-am contrazis cu "nu e tehnic posibil".
iar la ce spui tu, ca statul roman nu isi face treaba sunt perfect deacord cu tine si o vedem cu totii ca anul asta am sarit dintr-o catastrofa in alta.
dar asta nu inseamna ca daca e (inca) foarte corupt strict punctual pe shengen nu putem avea opinii diferite si eu pe baza informatiilor publice sa spun ca meritam sa intram.

tom_sawyer

#699
Europarlamentarul REPER Alin Mituţa consideră că "România intră în Schengen aşa cum a intrat şi în UE - pe jumătate şi cu condiţii suplimentare" şi prezintă, "în lipsa clarificărilor din partea premierului", condiţiile cuprinse în decizia şi anexele de aderare la Air Schengen, scrie Agerpres

❗️Ce conțin decizia și anexele de aderare la Schengen.

După mult amatorism și bâlbâieli de ultim moment ale guvernului României, iată că aseară s-a votat decizia: intrăm (parțial) în Schengen!
Pentru început cu frontierele aeriene și maritime iar pentru cele terestre există doar un angajament de a discuta în 2024. Nu e suficient, dar e mai bine decât nimic.

Care sunt detaliile aderării, potrivit documentelor oficiale:

▪️ridicarea controalelor în aeroporturi și porturi se va face la 31 martie 2024.

▪️Austria, România și Bulgaria au semnat o declarație cu 5 angajamente:

1. Controale sporite la frontierele cu Turcia și Serbia —> nicio problemă;
2. Controale multi-filtru la frontierele terestre între România-Ungaria și Bulgaria-România —> asta nu e deloc bine pentru că în loc să eliminăm controalele pentru tirurile de marfă, le amplificăm;
3. Preluarea rapidă a azilanților care intră prin România sau Bulgaria —> nu e o problemă pentru că deja avem această obligație prin regulamentul Dublin;
4. Ofițeri de control austrieci și europeni în aeroporturi dar și controale inopinate în aeroporturile din Austria —> în principiu, nicio problemă, controalele inopinate sunt deja posibile; important e să nu se facă abuzuri iar inopinatele să devină regulă;
5. Angajament de a discuta funcționarea Schengen în 2024 —> deja era pe agendă;

▪️Important: angajament de a discuta în 2024 o dată pentru aderarea cu frontierele terestre în funcție de progresul pe cele 5 elemente —> prea puțin! România putea obține un calendar mai precis pentru ridicarea frontierelor terestre în 2024.

Una peste alta, e o veste bună faptul că facem acest prim pas concret către Schengen însă problema frontierelor terestre, cele mai importante, rămâne de rezolvat.


https://www.facebook.com/alincristianmituta/posts/10161020829738796?ref=embed_post


(boldarea am pus-o eu, în contextul discuțiilor de aici)

shift2rail

^ reactie rapida: daca nu exista un protocol secret Ro-At-Bg (cum spun zvonurile...), declaratia tripartita e perfect compatibila cu acordul Dublin privind re-admisia - take back/take charge of - clandestinilor in statele membre de prima intrare.

cristi5

As propune @Ionut sa limitam aici la discutii strict tehnice, ca speculatii politic-nationaliste poate sa faca oricine.

Sau speculatii de tip "eu premiant de prima banca, Romania corijenta".

Quote from: frunzaverde on November 05, 2023, 01:45:49 PMDaca vetoul este ridicat de Austria, exista mandat de veto din partea Finlandei. Daca vetoul e ridicat si de Finlanda, va exista mandat din Suedia. Daca Suedia ridica vetoul, va exista mandat din Olanda. Simple as that. Urmaresc ocazional dezbaterea nordica -- ce ziceti voi ca cred austriecii cu "vai-vai" e de vreo 10 ori mai intens in Nord. Doar ca nu e nevoie de actiune, pentru ca Austria a vrut explicit sa fie marcatorul. V-am dat inclusiv dezbaterea din parlamentul suedez - unde, era clar si explicit spus - nu ne punem veto-ul doar pentru ca stim exact ca decizia e deja luata. Atunci cand in Romania era isterie pro-Schengen...

OK, asteptam. Poate vine veto-ul scandinav pana-n martie.


shift2rail

^ nu mai poate exista veto, decizia AeroSchengen a fost luata de Consiliu, in unanimitate, prin procedura scrisa, in 30 Dec 2023.

Batalia se muta pe Schengen-ul terestru, in a doua jumatate a lui 2024, dupa alegerile din AT. Stay tuned.

alexandru_m

Controale multi-filtru la frontierele terestre între România-Ungaria și Bulgaria-România —> asta nu e deloc bine pentru că în loc să eliminăm controalele pentru tirurile de marfă, le amplificăm


Mai este o boldare peste care lumea trece foarte usor.

Frontierele maritime dpdv al traficului cred ca sunt neglijabile, la aeriene e alta treaba.

Insa pentru oricine este transportator de marfa ce e scris mai sus e dezastru. Daca se sporesc controalele si se cozile se amplifica...lucrul acesta poate insemna faliment pentru unele firme.

De prin toamna lui 2022 este durere mare pentru transportatori, preturile scad, multi abia mai gafaie. Recent au fost anuntate cresteri mari de taxe de tranzit pentru tari precum Ungaria, Germania, Cehia urmeaza sa anunte cuantumul cresterilor in curand. Austria a ajuns la aproape 0.5 Euro per km pe autostrada pentru camioanele de ultima generatie, cele mai vechi fiind taxate extra, unele chiar interzise in anumite zone (de la Euro 5 in jos).

Daca si cozile in toate vamile vor creste, efectiv va fi catastrofa pentru transportatori.

dumbravaandrei

De unde stii ca nu or sa scada cozile? Teoretic ai avea dublu personal in vama.
 Aia cu costurile de tranzit e alta problema si calculul se face la tona transportata, nu la camion..