Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Reglementarile sanitare sunt foarte stricte, chiar si in interiorul UE.

Este vorba mai ales despre trasabilitate.
Cum poti sa stii la un porc carat in portbagaj de unde provine si daca a fost taiat de 2 zile sau de 2 saptamani?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

dacă nu îl vinzi e treaba ta cred, dacă îl duci la un magazin evident că e o problemă. Însă nu știu dacă sunt reglementări specifice la frontierele interne pentru că asta ar fi treaba autorităților sanitare, nu a vameșilor.

alexandru_m

Iata si limitele.

Da, se pot transporta produse, respectand anumite limite. Problema din punctul meu de vedere este ca nimeni nu a detectat ce e petrece acolo. Nu a fost o chestie de genul "eh, are 20 de kg in loc de 10. Hai sa inchidem ochii ca pare proaspata, are si certificat de la veterinar si deh...vin sarbatorile". Pur si simplu nu au detectat o jumatate de porc ascunsa intre niste cutii. Putea fi un om, sau o cantitate egala de droguri, sau alt ceva si mai rau.

@carutasul ba este problema vamesilor. Pentru transport animale vii in scop comercial ai locuri speciale pe unde treci. Nadlac 2 (autostrada) este strict vama de marfuri generale. Adica produse industriale, textile, etc.

Tot ce e transport ADR (substante periculoase), transport animale vii, transport produse alimentare...toate astea merg OBLIGATORIU pe vama veche (Nadlac 1). La fel si la Bors. Autostrada e pentru marfuri generale, chestiile in regim special trec prin vama veche.

Nici nu va imaginati cat de poroase sunt granitele noastre.

Cat despre
QuoteCe avem noi de făcut avem de făcut la granița cu Ucraina, cu Serbia și cu Moldova, nu cu Ungaria, unde în principiu ca cetățean român nu prea au ce anume și de ce să verifice, doar identitatea...
:

Asta ar fi valabil DUPA ce am fi in Schengen. Momentan TOATE granitele noastre ar trebui securizate fix la fel.

carutasul

presupun că jumătatea de porc nu era vie, că ai zis de transportul de animale vii :)
Sincer nu știu care e procedura exactă și oficială, la cozile dinspre Bulgaria sau Grecia nu mi-a deschis nimeni portbagajul și nici nu mi se pare fezabil practic. Dacă îmi amintesc bine când am trecut în Serbia s-au uitat, chiar dacă superficial...
Chestia e că, în Schengen sau nu, practic vameșul nu are nici o atribuție în afară de arme, droguri etc, adică lucruri pe care le caută de obicei polițiștii... Bănuiesc că, atunci când chiar vor să le găsească, se bazează mai degrabă pe informații sau prin sondaj, pentru că altfel e nefezabil (am înțeles că turcii folosesc varianta cu sondajul). Ceea ce e cu adevărat de interes e identitatea persoanei mai degrabă. Chiar nu văd în baza a ce ți-ar confisca porcul, că e un lucru neigienic și în plus primitiv sunt de acord, dar legal vorbind...  În fine, nu am zis niciodată că nu se face trafic de mărfuri, că nu despre asta a fost vorba, cumva era doar o observație că porcul, oricât de penibil e, nu cred că e ilegal...

Liviu M

Nu ungurii ar fi trebuit să găsească porcu'?  ???

Leo-Ph

Nu cred..nu ai inteles ca noi suntem de de vina pentru orice?

alexandru_m

#591
Pai daca nu e treaba lor ce e in masina ce mai cauta acolo? Sau ar trebui in ghereta aia de 1 metru pe 1 metru sa stea si Politia de Frontiera, si ANAF, si SANEPID si inca vreo 8 oameni?

La transport animale vii ma refer la niste iepuri care se jucau linistiti in custi. Vii iepurii aia. Care ar fi putut fi detectati ori cu un scanner, ori de la urmele de CO2. Dar nu, la noi se face coada ca la cantare trebuie negociata spaga ca in Evul Mediu si masurata inaltimea la camion cu prajina. Ca la senzori / camere raman dovezi si nu mai trece ca prin branza ala care a dat spaga. Asta si faptul ca angajatii nu sunt acolo ca au competente, ci ca au avut un plic inainte de examen. Pardon, "examen".

Cat despre ce are de facut vamesu' in Schengen aia nu e treaba noastra, ca noi nu suntem acolo.

@Liviu M ba da, dar si pe aia ii doare tot la patina. Diferenta e ca ei sunt deja in Schengen si e greu sa ii mai scoata cineva de acolo.

@Leo-Ph nu tati, mereu sunt altii vinovati de mizeriile noastre. Ia explica-mi ca te vad baiat destept. De ce e coada de cate 4-6-7 km la camioane si cate 45 minute - o ora noaptea la 1 pentru turisme pe INTRARE in Romania la Nadlac? Din cauza Austriei? Si nu ma lua cu ce scrie pe aplicatie ca aia nici rol informativ nu are. E fix paralela cu realitatea.

Leo-Ph

si cat ai estima tu  sa fie timpul de asteptare real daca toate ar fi ca la carte?

alexandru_m

#593
E cantar cu senzori de verificare inaltime cu 30 km inainte de vama. Aici

Vezi vreo coada?

Ia uite cum arata treaba in vama:



Vezi cum incepe coada de dupa PTF?



Stii ce e aici unde incepe coada? Cantarul romanesc, ala de unde i-a arestat aproape pe toti functionarii anul trecut pentru cumparat locul de munca si apoi luat spaga si dat mai departe in sus catre PSD.

Argumentul principal sunt cozile care se formeaza la frontiere ca nu suntem in Schengen. De ce sunt cozi pe ambele sensuri atunci? Cand ai auzit ultima data ca verificarile astea la intrare in tara dinspre Ungaria au avut vreun rezultat? Toate capturile de care imi aduc acum aminte (ca e vorba de migranti, marfa contrafacuta, tigari, etc.) eu le stiu pe sensul Est ---> Vest.

De ce sunt cozile alea vreau si eu sa stiu. Tot Austria si Olanda le provoaca?

alexandru_m

#594
Poate ar fi cazul sa detaliez putin, acum mi-am dat seama ca putina lume este in tema si stie diferentele.

Langa Mako, in Ungaria, pe ambele sensuri, exista o pereche de parcari de control.

Pe autostrada in dreptul parcarilor exista interdictie permanenta pentru trafic peste 7.5 Tone, deci toate camioanele trec prin parcari.

Exista senzori de greutate si inaltime. Dupa senzori exista un panou VMS care are 2 posibile afisaje: un semn albastru cu obligatoriu inainte pentru cei care nu sunt banuiti de depasiri, sau un semn cu obligatoriu la dreapta pentru cei care se considera ca au probleme si trebuie verificati in amanunt.

Pe masura ce vehiculele trec peste senzori panoul se aprinde indicand continuarea calatoriei sau necesitatea controlului. Apoi se stinge asteptand urmatorul vehicul care trece de senzori.

Separat este o bucla care ocoleste parcarea si duce la un cantar fix cu senzori inaltime si tot ce mai trebuie.

Astfel daca din 100 de vehicule 1 este suspect ceilalti 99 care sunt in regula doar reduc viteza pana la senzori si apoi isi continua deplasarea.

La noi 99 de corecti stau dupa 1 care poate e corect, poate nu.

La unguri exista si o parcare separata unde sta echivalentul lor pentru ISCTR care face actiuni de verificare timpi conducere, repaus si alta legislatie aplicabila.

BONUS, ei au si o parcare plus cladire cu toalete.

Si vorbim de Ungaria care este coada cozii in Schengen.

Altii mai la Vest au inclusiv senzori pe marginea autostrazii care masoara temperatura pneurilor, astfel detectand vehiculele cu supratonaj. Plus senzori pentru detectare instalatii AD-Blue anulate sau cu emulatoare. Plus senzori pentru detectare folosire telefon mobil.

Noi masuram camionul cu prajina si spunem ca le suntem egali.

Serios acum...

carutasul

bun, nu vreau să contrazic pe nimeni pentru că după cum ziceam trăiesc în România de mult și nu mă surprinde nimic iar discuția se duce în derizoriu.
Eu am intervenit acum doar ca să arăt că povestea porcului ține mai degrabă de folclor și problemele reale sunt altele. Recunosc că nu am mai ieșit de mult pe la frontiera vestică și oricum nu am fost cu mașina, iar la avion e altă mâncare de ... pește (nu porc) . Ca să fiu și mai sincer plănuisem să duc familionul anul ăsta să vadă și ei Viena dar după discuția asta m-am gândit că Nehamer nu merită mia aia de euro pe care aș fi cheltuit-o probabil pe acolo așa că m-am dus tot la frații balcanici cu tzatziki.
Ce înțeleg eu din rapoartele cu "România e pregătită" e că tehnologia minimă necesară există ( fie și prăjina calibrată) și e suficientă pentru traficul estimat. Evident dacă și cum e folosită e cu totul altă poveste; din punctul meu de vedere, deși ar putea să fie considerată o "încălcare a suveranității" probabil cea mai bună soluție ar fi să cerem să detașeze niște polițiști din țările UE care să lucreze împreună cu noi. În felul ăsta, cel puțin în prima fază, până să fie "asimilați" de populația majoritară, am avea niște rezultate mai bune și niște rapoarte de pe teren cu condițiile concrete. Evident că la frontiera de vest lucrurile nu sunt "corespunzătoare" pentru că totdeauna planul a fost ca ea să dispară și deci nu s-a investit decât strictul necesar.
Provocarea majoră în momentul de față nu e traficul de mărfuri, dealtfel aș zice că traficul de mărfuri de la noi nu e valoric mai mare decât media europeană ( pentru că cocaina e mai scumpă decât țigările) așa că discuțiile cu mica șpagă la granița cu Moldova pentru țigări sau mai știu eu ce se mai aduce acum nu prea sunt relevante. Provocarea majoră e traficul de persoane. Momentan problema majoră e la bulgari dar există și la noi potențialul ăsta, mai ales după terminarea războiului din Ucraina. Și evident că e o provocare majoră pentru care habar nu am dacă suntem pregătiți sau nu, iar aici trebuie negociată cu seriozitate o asistență din partea celorlalte țări în caz de criză.

 

carutasul

P.S. Problema cu porcul va dispărea de la sine în 10-15 ani pentru că nu va mai avea cine să crească porc.
Inclusiv eu am cărat porcul cu portbagajul până acum vreo zece ani pentru că nu reușeam să o conving pe maică-mea să nu mai crească și dacă tot îl creștea... De când și-a dat seama că nu mai poate, la mine s-a terminat cu problema asta, dar e un fenomen general pe măsură ce modul de trai tradițional se destramă sub presiunea modernizării. E un fenomen firesc. Îmi aduc aminte că pe aeroportul din Munchen am văzut un turc negociind la greu cu cei de acolo pentru că avea ceva care părea un tub pentru un coș de fum pe care voia să îl ia cu el și era cam mare :) Tot semnele traiului tradițional :)

alexandru_m

Discutia asta nu are rost pana cand nu o sa intelegeti ca a face parte din Schengen inseamna ca noi vom fi direct raspunzatori de securitatea Berlinului sau a Parisului.

Accesul nostru in Schengen nu inseamna doar ca trecem noi cu 100 la ora din RO in HU. Inseamna ca suntem principala linie de aparare a culturii Vestice in fata a tot ce vine sau vrea sa vina din zone gen Orientul Mijlociu, Africa, Rusia, etc. Fie ca e vorba de migratie economica, terorism, spionaj, trafic de substante interzise, etc.

Schengenul asta inseamna prima data responsabilitati, apoi privilegii.

carutasul

Evident că responsabilitatea e mare, în ceea ce mă privește cred că sunt conștient de asta. Însă lucrurile puteau să evolueze altfel, nu într-o direcție care să exacerbeze conflictul.  Dar cum ziceam deja trenul ăsta e pierdut după părerea mea, ar fi cazul să căutăm soluții alternative, deja discuția e inutilă ...

frunzaverde

@carutasul - in ce masura ar fi putut merge situatia in conditiile in care Romania a stat cu mainile in *** si nu a facut nimic din 2011 pana in 2023? Si a continuat cu mainile in *** pana azi - ca daca chiar doream, pana azi am fi avut PTF-uri noi sau macar in constructie la TOATE iesirile din tara gata si in uz.

Prajina poate o fi suficienta pentru romani in Romania, dar nu este suficienta pentru Schengen. La naiba, nu e suficienta nici la moldoveni (la Albita se plangeau ca trebuie sa se roage de moldovenii de la Leuseni sa foloseasca scannerul lor).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!