Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

Juncker: UE trebuie să primească rapid România în Schengen

Uniunea Europeană trebuie să primească rapid Bulgaria și România în spațiul Schengen, dar și Croația la momentul potrivit, a declarat miercuri, în plenul Parlamentului European la Strasbourg, președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, în discursul său anual privind starea Uniunii, relatează Agerpres.

Finalizarea procesului de aderare la Spațiul Schengen este supusă deciziei unanime a statelor membre, la nivelul Consiliului Uniunii Europene, amintește MAE pe site-ul său, care notează că în prezent România aplică majoritatea dispozițiilor acquisului Schengen și acționează, astfel, ca un membru de facto cu o contribuție semnificativă la însăși securitatea Spațiului Schengen, gestionând peste 2000 de km de frontieră externă a Uniunii Europene.

Digi24

adiarc

nu se va intampla cat timp prp.preocupare a comunistilor este justitia...

de asemenea,intrarea in sp.Schengen va falicita iesirea din tara a imigrantilor,care de cateva luni...tot testeaza terenul

estimarea mea personala...o declaratie diplomatica care inseamna...mai vedem dupa 2020...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


SB76UFO

Eu sunt "adeptul teoriei conspiratiei" si cred ca Germania prin vocea ei Olanda, dar si altor tari, le este teama de faptul ca pot pierde principalele porturi comerciale.
Tot din acest motiv cumva ne pun piedica in realizarea intregului tronson de autostrada, Constanta-Nadlac.
In plus la putere vor fi mereu corupti pentru a putea fi santajabili.
"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

Quote from: SB76UFO on September 15, 2017, 10:06:27 AM
Tot din acest motiv cumva ne pun piedica in realizarea intregului tronson de autostrada, Constanta-Nadlac.

Wait. What?! :o
Cum anume pune Germania (prin "vocea ei" Olanda) piedica Romaniei in construirea A1?

Pe-asta n-am mai auzit-o.

pasadia

Pai nu stiai? Daca construim A1 se vor muta isi vor muta toti importatorii activitatea de pe Rotterdam pe Constanta. Si falimenteaza operatorii portuari olandezi.

Logica care presupune ca e mai ieftin sa muti pe rutier pe 2000 de km (pana in inima Germaniei) decat pe 500 cat ar fi din Olanda.

SB76UFO

In mintea mea ingusta asa cred, nu am un argument, dar cred cu tarie ca se vrea intarzierea cat mai mare posibila a terminarii autostrazii pana la momentul in care isi vor "acoperi" cumva pierderile de la Rotterdam, Anvers, Hamburg, Amsterdam.
"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

1. De unde stii ca Rotterdam, Anvers, Hamburg, Amsterdam au pierderi ?

2. Chiar daca prin absurd am termina anul viitor PiSi (+ tunelurile de pe LD2) situatia nu s-ar schimba radical. Marile porturi au nevoie in primul rand de cai ferate, iar coridorul feroviar de la noi mai are de asteptat un deceniu. (de Brasov-Sighisoara nici nu ne-am apucat, pe restul nu avem nici un km complet finalizat, inclusiv semnalizarile ERTMS.)
Daca trenurile de marfa ar parcurge Constanta-Nadlac in 12-16 ore, lipsa PiSi nu ar mai fi decat un impediment minor pentru traficul de marfuri prin portul Constanta.

3. Crezi ca motivele invocate de statele care se opun (in special coruptia) sunt total nefondate ?

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Quote from: pasadia on September 15, 2017, 11:16:12 AM
Logica care presupune ca e mai ieftin sa muti pe rutier pe 2000 de km (pana in inima Germaniei) decat pe 500 cat ar fi din Olanda.

Am mai auzit, la adeptii teoriei conspiratiei Olanda-Schengen-Rotterdam-Constanta, ca ruta unui vapor China-Europa ar fi mai scurta pe traseul Marea Rosie-Canal Suez-Bosfor-Constanta decat prin ocolirea Africii spre Rotterdam.
Pe de alta parte, parca chinezii au "cumparat" portul Pireu, asa ca Constanta cam sare din schema...

pasadia

O fi mai lunga ruta navala, dar acel cost suplimentar il imparti pe cate sute de containere? In vreme ce suplimentul adus de costul rutier il pui pe fiecare container in parte.

Ma rog, chiar nu mi se pare ca merita dezbatuta teoria asta. In curand o sa aflam ca olandezii sunt de vina ca noi nu avem piste de bicicleta pentru ca noi sa  ramanem obezi si diformi si sa aiba doar ei succes la femeile frumoase. Sua cine stie ce alte prsotii se pot inchipui.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

Ar mai fi de luat in calcul transportul pe Dunare, nu?
"Prostia este eternă și invincibilă"

dr4qul4

In situatia actuala prefer sa NU intram in Schengen. Imediam ce vom intra, vor veni mii de imigranti. Poate chiar zeci de mii. Si nu se va stii nimic de ei, deoarece nu va mai exista control intre Bulgaria si noi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

^ma....tu ești olandez!!....glumesc....subscriu opiniei tale....pe langa motivul expus de tine,nu as vrea sa ii vad pe comunisti cum is aroga merite pe care nu le au
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

#179
Quote from: SB76UFO on September 15, 2017, 11:21:24 AM
In mintea mea ingusta asa cred, nu am un argument, dar cred cu tarie ca se vrea intarzierea cat mai mare posibila a terminarii autostrazii pana la momentul in care isi vor "acoperi" cumva pierderile de la Rotterdam, Anvers, Hamburg, Amsterdam.

Ok, hai sa vedem cifrele.

1. Capacitati si trafic

In 2015, prin portul Rotterdam au trecut 436 de megatone de marfa (nu doar bombele atomice se masoara in megatone). Prin Anvers au trecut 190 megatone, prin Hamburg au trecut 121 megatone.  Prin Constanta au trecut 36 megatone de marfa, fiind pe locul 22 in Europa. Din marfa asta, mare parte a fost containerizata, Rotterdam avand 11.5 milioane de TEU, Anvers 9.3 milioane, Hamburg 8.8 milioane etc.. In Constanta vorbim de 0.7 milioane TEU, in scadere fata de maximumul de 1.4 milioane TEU din 2007.

Per total Constanta are un trafic sub Riga, Gdansk, Mersin. Dar mai ales, semnificativ sub porturi pana la care timpii de transport sunt similari cu cei pana la Constanta, adica Genova sau Trieste.

De altfel, Trieste e cu 20% mai mare ca Constanta, si are timpi de navigatie mai mici decat Constanta dinspre Asia.

Capacitatea total-construibila in cele trei facilitati portuare majore din Romania (Midia, Portul Constanta si Dubai World Romania - Constanta Sud) e de in jur de 125 milioane de tone de marfa, din care in jur de 1.75-2 milioane TEU.

Deci vorbim de top-20, dar in nici un caz nu vorbim de volumele ultra-masive care ar afecta major porturile principale ale UE. Expanisunea "la maxim" a tuturor facilitatilor portuare posibile, fata de nivelul curent de exploatare, ar inseamna nici macar 10% din traficul din Rotterdam. Si doar din Rotterdam. Adica cresterea Rotterdamului in ultimii 5 ani. Deci o nimica toata.

2. Costuri de transport

Un container China - Constanta costa mai putin decat un container China - Rotterdam. Dar nu cu mult.

Pretul spot pentru un TEU Shanghai - Hamburg/Anver/Felixstowe/Havre este azi de de 813 USD (SCFI). Din alte porturi e mai scump, agregatul pentru China - Hamburg/Anver/Felixstowe/Havre e la 1130 USD (CCFI). Chiar si ca persoana fizica, cumparatul unui container e la indemana; sunt multi oameni care se muta in China sau Japonia din SUA sau Europa care-si muta mobila si masina cu containerul; e mai ieftin decat sa arunce/vanda tot si sa cumpere mobila/masina noua la destinatie.

Pana in Constanta preturile sunt mai mici cu aproximativ 40-70 USD decat pana la Hamburg, si, in general, in linie cu preturile spot pentru Mediterana (Genoa, Trieste, Gioia Tauro, La Spezia etc.).

Cat de mult poti cara containerul respectiv pe sol cu diferenta asta de bani? Cam de la Constanta pana la Cernavoda, daca ai noroc. Cu un trailer, 2-3 $/km pe autostrada este un pret rezonabil. Pe calea ferata poti ajunge la preturi mult mai mici, dar trebuie sa cumperi un FTL, adica 25-50 containere odata. Si, per total, iti ajunge diferenta de pret pana poate la Craiova. La fel, daca ai noroc.

In concluzie, Rotterdam nu este la nici un fel de concurenta cu Constanta. Nici un fel..

Singura concurenta care ar putea aparea este pentru zona Ungaria-Serbia-Vestul Ucrainei-Slovenia-Slovacia cu porturi gen Trieste, Koper, Genoa.

Quote from: SB76UFO on September 15, 2017, 02:49:57 PM
Ar mai fi de luat in calcul transportul pe Dunare, nu?

Transportul fluvial de containere e surprinzator de costisitor, extrem de lent, in mare parte din cauza pescajelor foarte mici posibile pe apele interioare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!