Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

#165
Rămâi fără replică... :(

http://m.hotnews.ro/stire/20339818
Paradoxul Bucurestiului: bani are, biciclisti are, pistele de biciclete lipsesc. De ce intarzie Primaria sa curme chinurile biciclistilor, soferilor si pietonilor

A trecut aproape un an si jumatate de cand Ministerul Mediului a dat Primariei Capitalei 10 milioane de euro pentru a face 100 de km de piste pentru biciclete, insa nici pana acum municipalitatea nu a folosit acei bani. Asta desi primarul Sorin Oprescu a promis in mai 2014 ca noile piste vor fi gata cel tarziu la sfarsitul anului 2015 . Cresterea numarului de biciclisti, combinata cu lipsa pistelor, duce la tensiuni tot mai mari intre biciclisti, pietoni si soferi. Astfel, soferii trimit biciclistii pe trotuar, pietonii ii trimit pe strada, unde sunt injurati de soferi, si invers.


In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete. Si asta desi in perioada 2008 si 2010 Primaria Capitalei a  platit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate pe trotuar, prin vopsirea asfaltului, insa fara ca bordurile sa fie aduse la nivel si avand tot felul de obstacole pe traseu (chioscuri de ziare, florarii, stalpi, pomi, tomberoane), iar Politia Rutiera le-a inchis pentru ca nu erau sigure.

Reprezentantii municipalitatii spun ca inca nu s-au apucat sa construiasca noile piste pentru biciclete deoarece nu au finalizat reanalizarea traseelor dupa discutiile din Grupul de Mobilitate de la Primarie din care fac parte specialisti si ONG-isti.

"In grupul de Mobilitate, in urma discutiilor cu biciclistii, s-a luat decizia ca pistele pntru biciclete sa nu se faca pe arterele principale din cauza ca acestea sunt foarte poluate. Acum se lucreaza la noile trasee si inca nu s-a finalizat lista. Dupa ce se va finaliza se va demara procedura de licitatie pentru proiectare si executie", au declarat reprezentantii municipalitatii pentru HotNews.ro.

Anul trecut in mai, Primaria Capitalei a prezentat o lista cu arterele unde vor fi trasate pistele pentru biciclete, iar primarul Sorin Oprescu promitea ca municipalitatea va incepe in luna iulie 2014 amenajarea noilor piste, iar lucrarile se vor finaliza cel tarziu la sfarsitul anului 2015. In plus, Oprescu mai promitea ca vor fi refacute si o parte dintre pistele realizate de primarie intre 200-2010 si inchise de Politia Rutiera.

Potrivit informatiilor prezentate la vremea respectiva, pistele noi urmau sa fie trasate pe urmatoarele bulevarde:

- inelul principal de circulatie: Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Sos. Mihai Bravu, Calea Vacarestilor, str. Nitu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Gazarului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Sos. Grozavesti, Pasajul Basarab si  Bd. Nicolae Titulescu pana la inchiderea inelului.

- Pe axa Est-Vest: din Militari, pe bd. Iuliu Maniu pana pe Soseaua Pantelimon.

- pe axa Nord-Sud: Soseaua Berceni - Sos. Oltenitei - Sos. Viilor - Bd. Tudor Vladimirescu - Sos. Panduri - Sos Grozavesti pana la bd. Bucurestii Noi.

- in centul Capitalei: pe Bd. Iuliu Maniu - Bd. Regina Elisabeta - Bd. Carol I, Calea Calarasi; Bd. Tineretului - Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. I.C. Bratianu - Bd. Nicolae Balcescu - Bd. Magheru - Bd. Lacar Catargiu.

Ulterior, reprezentantii municipalitatii au declarat ca in urma deiscutiilor cu biciclistii s-a ajuns la concluzia ca este mai bine ca bvenzile pentru biciclete sa fie amplasate pe strazile secundare. De atunci nu s-a mai intamplat nimic. S-a realizat doar pista de biciclete de pe Calea Victoriei, dar care nu face parte din acest propiect.

Bucurestiul mai are in prezent doar circa 7 km de piste pentru biciclete, potrivit raportului Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) pe anul 2015. Acestea sunt pe: pe bd. Liviu Rebreanu (1,67 km), str. Buzesti (1,24 km), Bulevardul Aviatorilor (2,11 km ), bd. Prezan (0,5 km) str. Constantin Marinescu (0,45 km), Calea Victoriei si Buzesti.

In 2015 au avut doua mari proteste ale biciclistilor, acestia cerand municipalitatii sa faca piste pentru biciclete. La marsul biciclistilor  intitulat  "Vrem un oras pentru oameni" , ce a avut loc pe 25 aprilie 2015, au participat circa 8000 de persoane potrivit organizatorilor.

Si pe 4 iulie 2015 la marsul intitulat "Fara BordURA" au participat circa 350 de persoane cerand autoritatilor sa elibereze trotuarele de masini si sa faca piste pentru biciclete.

Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor Bucuresti a creat in 2012 un prejudiciu de 10,6 milioane lei fiindca nu a refacut pistele de biciclete din Bucuresti, inchise anul trecut de Politia Rutiera, potrivit unui raport al Curtii de Conturi. Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

Curtea de Conturi a constatat "efectuarea de cheltuieli ineficace si ineficiente in valoare estimata de 10.600 mii lei ca urmare a faptului ca Administratia Strazilor nu a luat masuri de refacere a pistelor de biciclete deteriorate din multiple cauze (lucrari de interventii derulate pe trotuare, lucrari pentru realizarea "retelei metropolitane de fibra optica pentru telecomunicatii", accidente rutiere) si nici masuri pentru achizitionarea si montarea indicatoarelor de semnalizare si a stalpilor de protectie, ceea ce a condus la retragerea temporara a avizului de functionare de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti - Brigada rutiera pentru 28 piste de biciclitti din cele 39 amenajate. In aceste conditii nici obiectivul amenajarii pistelor de biciclisti (crearea unui flux separat pentru acestia de traficul rutier, in conditii de siguranta), deci eficacitatea investitiei nu au fost atinse", se arata in raportul institutiei.


Cum a aruncat Primaria Capitalei pe fereastra 11 milioane de euro

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor sec.

In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.

Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.

Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.

In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.

Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.

Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.

Cine plateste pentru prejudiciul cauzat? Nimeni. Potrivit unui raspuns trimis de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, nimeni, deoarece pistele au iesit din garantie. Institutia intentioneaza in acest moment sa construiasca alte piste pentru biciclete, acestea urmand sa fie amplasate pe carosabil.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Prima zi de Cluj Bike: biciclete pe alocuri stricate si murdare, statii nefunctionale.

Sursa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Telvanni

Pentru cei dornici de o plimbare extrem de placuta prin oras:
https://www.facebook.com/events/505163342993162/

In mai au fost peste 6000 de oameni, a fost mai mult decat interesant.

Spor la pedalat!


AndyM09

Au dat drumul in mod oficial sau tot in teste sunt?

horatiu.cosma

Sunt testate de catre niste voluntari pana in octombrie. Mie mi se pare ca sunt cam putine 20 per statie. Unu la mana, in zonele campusurilor universitare o sa fie mai mereu gol, si in zona centrala mai mereu plin, fara prea multe posibilitati de a le parca. Oricum, e o idee foarte buna, si eu chiar o sa iau zilnic pe cat posibil o bicicleta de acasa la servici si inapoi.

istvan78

#171
La Timisoara serviciul de redistribuire pare sa functioneze bine. Mai mereu vezi in trafic camionetele care repozitioneaza biciletele dupa nevoi, si inca niciodata n-am vazut o statie plina sau una goala.

Obs.: Eu nu folosesc sistemul ca umblu cu "calul" personal dar pe unde umblu prin oras arunc o privire la statiile VeloTM.

Telvanni

Pe 19 septembrie 2015 are loc cel de-al șaptelea marș al bicicliștilor din București.
Ne întâlnim la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău, toți aceia care ne simțim stingheri într-un oraș al mașinilor. Vă așteptăm să cerem împreună un #oraspentruoameni.
Traseul poate fi parcurs de orice biciclist:

https://www.google.com/maps/d/u/1/viewer?authuser=1&mid=zHN2bZ-dSBz4.kCZmSBVyGYSA

Organizatori: OPTAR și Comunitatea Bicicliștilor din București.
Partener: Ordinul Arhitecților, filiala București.

Susținători marș:
ActiveWatch
Aprozar
A1
Asociația Peisagiștilor din România – filiala București Ilfov
Atelier Pinion
Asociația pentru Tranziție Urbană - ATU
Bebe Bike Shop
Bicicleta-Organic Coffee Shop
Bicicleta Pegas
Biciclisti pentru Rosia Montana
Bike Addict
Bike Fest
BikeLover
Bike'n Rolla
BikeXCS
BikeXpert
BițaColor
Brema Bikes
Bună dimineața, București!
Care Cafe
Casa Jurnalistului
Centrul de Resurse pentru participare publică – CeRe
Cityclete
CoolBikeTeam
Comunitatea Uniți Salvăm
Dr Bike3
FreeRider.ro
Funky Citizens
Hai cu Bicla
I lLove Velo
La Vita e Velo
MaiNoi
Miercurea Bicicletei
Miliția Sprituală
Pista mă-sii
Portocala Mecanica
Pushbike
România Curată
Romania Pozitiva
Revista Zeppelin
Sinapseria
Skirtbike
Tribul
Turific!Handmade
Uleiosul
Uniți Salvăm
Veloprietenii dalmațieni (Made in China)
Veloteca
Viața mea, bicla

EU VOI FI ACOLO!

Telvanni

Pentru cei care se intreaba cum arata un astfel de mars si cam cati oameni vin va invit sa urmariti cat aveti rabdare un filmulet:




TibiV

http://www.profit.ro/oportunitati/oportunitati-7-octombrie-primaria-orasului-cristuru-secuiesc-solicita-oferte-pentru-realizarea-de-piste-pentru-biciclisti-14468977
Asta era probabil cea mai mare problemă din Cristuru Secuiesc....

Interesant că la finalul articolului sunt şi licitații din strainatate - nişte primării din Franța.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

http://www.evenimenteoradea.ro/info/pista-de-biciclete-oradea-berettyoujfalu-a-fost-inaugurata-oficial-foto/

Quote
Pista de biciclete Oradea – Berettyóújfalu a fost inaugurată oficial.


28 Octombrie 2015

Astăzi, 28 Octombrie 2015, a fost ziua cea mare a inaugurării oficiale a pistei de biciclete dintre Oradea și orașul maghiar Berettyóújfalu.

Într-adevăr, mulți am și făcut uz de pistă, însă abia zilele trecute s-a încheiat proiectul de cooperare transfrontalieră care a furnizat partenerilor de proiect banii necesari. Sumele investite sunt de 6.248.607,66 euro, iar lucrările au fost începute în anul 2013.

Bugetul a fost împărțit astfel:
1.Primăria din Berettyóújfalu – 1.230.062,40 euro
2.Primăria din Mezőpeterd – 709.965,90 euro
3.Primăria din Biharkeresztes  – 1.405.500,39 euro
4.Primăria din Ártánd  – 1.072.172,51 euro
5.Primăria din Borș – 545.477,77 euro
6.Primăria din Oradea : 1.285.428,69 Euro; Contribuţia Municipiului Oradea: 25.708,58 euro

Pe teritoriul României, al localităților Borș – Oradea, pista s-a concretizat prin execuția a 3 tronsoane, al treilea fiind posibil de amenajat grație economiilor făcute în cadrul lucrărilor la primele două tronsoane. În Bihor pista are o lungime de 19,130 m, iar în Oradea de 14,688,67 metri.

Cele trei tronsoane sunt:

Tronsonul I – 8948,67 de metri, contract în valoare de aproximativ 900.000 Euro, câștigat de Drumuri Orășenești
◦între  borna km 4+441,77 și borna km 13+390,44 ca o prelungire a pistei de biciclete din Borș, de la intrarea în Oradea pe Calea Borșului până în Piața Ferdinand – lungime de 8948,67m

Tronsonul II – 5.740 de metri, contract în valoare de aproximativ 316.000 de euro, câștigat de Asfamix
◦Pod Sovata – strada Oneștilor – Măgurei – Calea Aradului – strada Padișului – dig mal drept pârâul Peța – strada Făgărașului (mal drept pârâul Peța), până la intersecția cu strada Abatorului
◦Strada Făgărașului (mal drept pârâul Peța) de la intersecția cu Calea Armatei Române la intersecția cu strada Feldioarei
◦strada Erkel Ferenc (mal drept pârâul Peța) – strada Prieteniei – mal drept pârâul Peța – strada Peței – Depozitului – Ogorului (șoseaua de centură)

Tronsonul III – 8.930 de metri, contract în valoare de aproximativ 325.000 de euro, câștigat de Drumuri Orăşenești SA și Drumuri Bihor SA
◦Strada Podului – Bulevardul Ștefan cel Mare – Lacul Roșu – Parcul Mihai Viteazu – Bulevardul Dacia – Bulevardul Decebal până la Râul Crișul Repede = 4.150 m
◦Strada Barcăului de la intersecția cu Oneștilor – str. Lipovei = 1.170 m
◦Calea Republicii – Stadion, prin Parcul Petofi = 840 m
◦Ștrandul municipal – Bulevardul Magheru, prin Parcul Brătianu = 585 m
◦Bulevardul Averescu – strada Dragoș Vodă, până la noul pod rutier = 395 m
◦Parcul Bălcescu – Biblioteca Județeană – Pârâul Peța – strada Ovid Densușeanu (pe malul stâng al pârâului Peța) = 1.790 m


Între cele două localități Oradea și Berettyoujfalu este o distanță de aproximativ 35 de km, iar ca urmare a implementării acestui proiect, dar și a economiilor realizate, avem în total 46,7 km de pistă de biciclete care leagă cele două orașe.
"
a declarat Mircea Mălan, viceprimarul orașului Oradea.

Panglica a fost tăiată chiar în Vama Borș, la frontiera dintre cele două state, de către reprezentați ai Primăriei Oradea și ai Primăriei din Berettyóújfalu, oficialități din țara vecină, în prezența bicicliștilor care au dorit și putut fi prezenți la eveniment.





Dar de ce e doar tricolorul maghiar?

doryan93

#176
La Cluj s-a dat in folosinta un sistem de bike sharing. Cetatenii au la dispozitie 42 de statii de inchiriere amplasate in mai multe puncte din oras, de unde pot inchiria una din cele 540 de biciclete.
Sursa

Quest

Quote from: doryan93 on November 18, 2015, 12:38:51 AM
La Cluj s-a dat in folosinta un sistem de bike sharing. (...)

Ok Doryan93 bravo si clujenilor ! Ce sint eu curios este daca si la Cluj va exista tendinta ca bicicletele sa se aglomereze in anumite statii, ptr ca aici la Timisoara unde avem un asemenea sistem (VeloTM) deja din mai-iunie, apare fenomenul descris. E cumva ca si cind lumea merge dimineata la servici cu bicicleta, iar dupa-masa face drumul inapoi catre casa folosind alt mijoc de transport. Din cauza dezechilibrului care se tot creeaza, regia de transport e nevoita sa care pe timpul noptii cu camionul biciclete, ptr a le redistribui uniform in statiile retelei.
Common sense will get you far !

ciprebbe

Deja e exact asa :D. Am si vazut o astfel de operatiunte de relocare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

istvan78

E firesc, asa se intampla peste tot si asa e conceput sistemul, cu acel serviciu de redistribuire. Regia nu e "nevoita" sa le care, regia a primit masini si oameni in cadrul proiectului, special pentru asta.

E oricum mai "verde" sa cari 10 biciclete cu o camioneta decat sa cari zece oameni cu zece masini prin oras. Si desigur o buna parte dintre biciclete se redistribuie natural. Ar fi interesant de aflat care e proportia dintre cursele de redistribuire si cursele efectuate de utilizatori, dar nu stiu daca regia tine astfel de statistici...