News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#315
După ani de zile în care nu s-a făcut nimic, în sfârșit:


Iată cum arată bicicletele din sistemul de bike-sharing din municipiul Constanţa! (galerie foto)

La finele lunii martie, Primăria Constanţa anunţa că în aproximativ o lună sistemul bike-sharing va fi operaţional. Bicicletele din acest sistem au fost amplasate recent în staţiile din municipiu, iar unele staţii încă sunt în curs de operaţionalizare.

390 de biciclete vor fi puse la dispoziţia constănţenilor şi a turiştilor în câteva săptămâni, anunţa Primăria Municipiului Constanţa, în martie.

Proiectul ,,Black Sea Bike - Diversification of the tourism services in Constanţa - Balchik cross border region by bike - BSB" urmăreşte utilizarea bicicletei ca o alternativă la alte mijloace de transport poluante, o alternativă ecologică pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Orice turist sau localnic poate solicita, în mod gratuit, pe baza cărţii de identitate, de la agenţiile SPIT din Constanţa un card de utilizator. Cu acest card va putea să ridice, de la oricare din cele 24 de staţii amplasate în oraş, o bicicletă. Pentru a putea folosi echipamentul, utilizatorii trebuie să respecte mai multe condiţii: trebuie să fie înregistraţi în sistem, să se încadreze în intervalul orar 07.00 . 24.00, de luni până duminică, ultima închiriere se poate face cu maximum două ore înainte de închiderea centrului, la ora 22.00, echipamentul va putea fi ridicat şi returnat de la orice staţie de biciclete în regim self-service; utilizatorul poate închiria simultan doar o bicicletă. Bicicletele pot fi utilizate doar de persoanele de peste 14 ani, două ore, indiferent de numărul de închirieri zilnice. Intervalul minim între utilizări este de 10 minute.

Nu pot fi subînchiriate, folosite la curse de biciclete, pentru transportul de pasageri sau în situaţii de vânt puternic sau furtun

Galeria foto și articolul pe ziuaconstanta.ro

Acum ne mai trebuie doar pistele velo pe unde să ne dăm, că bucata aia de la Capitol la Miga o să fie neîncăpătoare
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Cu scuze pentru postarea dublă, dar nu vreau să mă bag peste știre...

1. Nu știu numărul maxim de biciclete care încap în rastel, dar să zicem că vin la ora 22:00 să dau bicla și toate locurile sunt ocupate. Ce fac, merg ceva sute de m, poate un km, doi până la următoarea stație? Dacă e și aia full? Că bănuiesc că majoritatea bicicletelor vor fi folosite in zona Mamaia, sau parc Tăbăcărie, mai mult de către turiști.
2. Agenții SPIT??? Păi cel care e cazat la Butoaie vine să caute agenția? Pentru ne-constănțeni, agenție SPIT găsiți la City Park Mall, la ultimul etaj, intrarea din parcarea Nord. Mai sunt, dar asta e cel mai ușor de găsit.
3. Din poze arată bine, văd un schimbător de viteze, ceva coș, mult mai bine decât bicicletele galbene de lângă Gravity Park
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

A pornit si flow.ro - sistem de inchiriat trotinete. Are pret mai mic decat concurenta 2 deblocarea + 0.4ron/minut ... adica cam mergi cu taxi-ul sau cu trotineta ... cam la fel.

Scump, dar o alternativa mai ieftina decat Wolf-E Rides

voicul

Apropo de lipsa pistelor de biciclete. Cum suna:
Pana la aparitia lor, as permite mersul bicicletelor/trotinetelor pe linia de tramvai acolo unde aceasta deja este protejata de garduri, evident tramvaiul avand prioritate.
Pe de alta parte nu cred ca exista ceva in legislatie sa interzica treaba asta.

kitsune

#319
E un episod din Top Gear în Sankt Petersburg, cu ăla micu (Hammond) pe o biclă de j'demii de dolari care își prinde roata la șine și se întinde pe jos. Imaginează-ți asta în București, adăugând gardurile și un tramvai cu scântei ieșind din saboți.
Ei, arată a trailer de film horror?
Sau, caută pe YouTube un film cu o cursă de biciclete unde se împiedică ăla din frunte (că arată ca și cum ar fi între garduri) și adaugă în imagine același tramvai cu scântei ieșind din saboți.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Partea cu bicicletele pe linia de tramvai merge numai daca este pe o zona pietonala mixta (spatiu partajat intre pietoni, biciclisti si tramvai) cu trafic redus de masini - numai cu autorizație de acces/aprovizionare. Ceva cum am vazut in Marsilia.



Comparatia cu aceeasi strada inainte de amenajare pentru tramvai (știu ca am mai pus-o aici dar o reiau):



Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

rizzuh

Si doar unde linia de tramvai este intr-o stare buna. Nu e nimeni nebun sa mearga cu bicicleta pe dalele de beton sparte si lasate, cu gropi, cu sina Otelu' Rosu rupta, lasata, etc., numai buna sa te agati in ea cu roata si sa cazi.

voicul

Am vazut cazatura lui Hammond ... nasol. Mai nasol era cu camionul din spate, care a franat la timp.

In alta ordine de idei a aparut Lime in Romania.
Pe bune: "3 lei pentru deblocarea trotinetei și 70 de bani pentru fiecare minut petrecut pe ea."
Adica sunt cei mai scumpi din plutonul celor 3.

voicul

Concluzia:
"Dacă un drum este prevăzut cu o pista specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă", se arată în proiect."
Deci n-avem piste speciale, deci pe unde le conducem?

--

PROIECT. Trotinetele electrice, introduse în Codul rutier. Pe unde și în ce condiții veți putea circula cu ele

Un proiect de lege depus astăzi la Camera Deputaților, pentru modificarea Codului rutier, reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice, în condițiile în care acestea pot fi văzute tot mai des pe străzile orașelor din România. Sunt prevăzute și noi reguli pentru biciclete.

Potrivit proiectului depus de PNL, trotineta electrică este definită ca un ,,vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW".

Trotinetele electrice vor putea circula pe pistele pentru biciclete. ,,Dacă un drum este prevăzut cu o pista specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă", se arată în proiect.

Documentul mai prevede ca numai persoanele cu vârsta peste 14 ani să poată merge cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice, iar cei care au sub 18 ani trebuie să poarte cască de protecție.

Bicicletele, trotinetele electrice și mopedele trebuie să aibă ,,mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare", potrivit proiectului.

În expunerea de motive, deputatul Sorin Dan Moldovan arată că trotinetele electrice sunt din ce în ce mai prezente în traficul din România, de aceea este necesară reglementarea lor.

,,Vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor, nefiind clar unde trebuie să circule cu ele și nici ce obligații au în cazul în care sunt opriți de către poliție în trafic", arată parlamentarul.

El arată că, în forma actuală a Codului rutier, trotinetele electrice care ating viteze mai mari de 25 de kilometri pe oră intră la categoria mopede, prin urmare cei care le conduc ar avea nevoie de permis de conducere AM. În plus, mopedele trebuie înmatriculate și nu au voie să circule pe trotuar.

Moldovan mai spune că firmele care închiriază trotinete electrice au limitat viteza acestora la 24 km/h, pentru a nu se încadra în categoria mopedelor.

Tocmai din acest motiv, proiectul de lege depus azi la Parlament vine cu o definiție distinctă a acestui tip de vehicul.

,,Trotineta electrică ar putea fi o soluție rapidă la descongestionarea traficului atunci când timpul o permite", spune Moldovan.

,,Autoritățile locale încurajează achiziționarea de astfel de mijloace de transport, dar avem nevoie de reglementare pentru a impulsiona și mai mult ceea ce acum reprezintă doar inițiative timide și izolate. Pentru a ține pasul cu schimbările din societate considerăm necesar modificarea Codului rutier în sensul de a defini și reglementa trotinetele electrice, astfel încât utilizatorii cât și restul participanților la trafic să fie în deplină siguranță", mai arată inițiatorul proiectului.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/proiect-trotinetele-electrice-introduse-in-codul-rutier-pe-unde-si-in-ce-conditii-veti-putea-circula-cu-ele-1151273

kitsune

O nouă stație de biciclete a fost vandalizată la Constanța
La fix o lună de când a demarat proiectul ,,Black Sea Bike", o nouă stație de biciclete a fost vandalizată.

Persoane rămase încă neidentificate au spart geamul stației REX din stațiunea Mamaia, aceasta devenind astfel nefuncțională.

Este cea de-a patra stație din sistemul de bike sharing din Constanța care a fost vandalizată până în acest moment.

Reprezentanții Primăriei Municipiului Constanța au depus plângere penală pentru distrugere și fac un apel către constănțeni să nu asiste impasibili la actele de vandalism, ci să apeleze imediat numărul unic de urgențe 112 sau dispeceratul Poliției Locale Constanța, la numărul de telefon 0241484205. Pentru utilizatorii aplicației WhatsApp numărul de contact este 0799606142.

,,Reamintim ca 390 de biciclete au fost puse gratuit la dispoziția constănțenilor și a turiștilor începând cu data de 27.05.2019. Până acum au fost emise peste 4000 de carduri și s-au înregistrat peste 9000 de trasee, ceea ce demonstrează că proiectul ,,Black Sea Bike – Diversification of the tourism services in Constanța - Balchik cross border region by bike – BSB se bucură de un real succes", precizează Primăria Constanța.
Sursa


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#326
CFR cedează 32 ha din terenul unei foste căi ferate pentru o pistă de biciclete la Huedin, Sâncraiu și Călațele

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA renunță la un teren cu o suprafață de aproape 32 ha, pe care se află o linie ferată dezafectată, unde se va construi o pistă de biciclete la Huedin, Sâncraiu și Călațele, în județul Cluj. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect în acest sens.

Primarul comunei Sâncraiu, Andrei Poka, declara în luna martie că s-a aprobat trecerea terenului căii ferate dezafectate, care are o lungime de 15 kilometri, în patrimoniul celor trei localităţi. "Împreună cu primarii din comuna Călăţele şi oraşul Huedin am iniţiat demersuri în vederea depunerii unui proiect cu fonduri europene pentru construirea unei piste de biciclete pe amplasamentul fostei căi ferate Huedin  – Călăţele în lungime de 15 km, care este dezafectată.

Andrei Poka a menţionat că ideea construirii unei piste de biciclete a apărut şi ca urmare a faptului că şinele de cale ferată au fost distruse sau vândute de-a lungul timpului, astfel că proiectul introducerii unui tren de tip Mocăniţă a devenit foarte dificil.

clubferoviar.ro

yetiman

#327
QuoteUnde se fac parcări sigure pentru biciclete, la Cluj

Fenomenul mersului pe două roți devine câștigă tot mai mulți adepți la Cluj. Este însă nevoie și de infrastructură.

Un clujean a propus anul trecut, în programul online bugetareparticipativa.ro, parcări sigure pentru biciclete. "Aproape toți avem un cunoscut căruia i s-a furat bicicleta din Cluj-Napoca, fenomenul ia amploare, iar Poliția Română nu are soluții. Propunem parcări sigure pentru bicicliști, unde pot avea acces numai cei care își păstrează bicicletele. Parcările ar trebui să fie proiectate sub forma de spațiu îngrădit și acoperit. Locațiile unde s-ar preta asemenea parcări sunt în zonele dens populate, între blocuri sau în parcările supraetajate care s-au construit în ultima vreme sau sunt în faza de proiectare/construcție", a scris cetățeanul pe website.
Municipalitatea este în stadiu avansat pentru a implementa acest proiect. Momentan, la scară mică. Vor fi avantajați bicicliștii din zona centrală a cartierului Mănăștur și cei din sudul Gheorgheniului. "Parcările pentru biciclete vor fi amplasate în parkingurile Minerva și Băișoara. În săptămânile viitoare vom face achizițiile", a transmis viceprimarul Dan Tarcea, cel care se ocupă de proiectele de parkinguri din Cluj.

Pe de altă parte, toate garajele care vor fi realizate de acum înainte vor avea parcări sigure pentru biciclete, la fel cum vor avea locuri pentru persoane cu dizabilități, stații de încărcare pentru mașini electrice, locuri pentru limuzine și spații pentru vizitatori, nu doar pentru locuitorii stabili.
Sursa: media9.ro
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

In Bucuresti, pe Bd. Pache Protopopescu, in dreptul statiei Matasari a tramvaiului 55 (sens spre Pta.Unirii) au aparut sambata  pe trotuar niste trotinete care marti nu erau acolo...
Zidul albastru este zidul Pro TV.


Biserica Matasari nu mi se pare un punct de mare interes / trafic, dar ce stiu eu...
https://adevarul.ro/tech/gadget/lime-serviciul-sharing-trotinete-electrice-isi-debutul-bucuresti-1_5ce81e20445219c57e01b133/index.html
Quote
Lime, serviciul de sharing de trotinete electrice, îşi face astăzi debutul în Bucureşti
24 mai 2019
Începând de azi, Lime face primii kilometri în Bucureşti şi aduce peste 1.000 de trotinete electrice, disponibile în principalele zone ale Capitalei, la gurile de metrou, langă parcuri, instituţii publice, teatre şi muzee.
Nu stiu unde sunt celelate +992 de trotinete....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Sunt prin oras.  :)

Se pare ca ar fi pe pierdere cu trotinetele. Nu pentru ca e investitie abia pornita, ci pentru ca trotinetele se amortizeaza in cateva luni si in B rezista si pana la 2 saptamani.
E o vorba ca unii conationali merg cu ele infranate, doar ca sa nu plateasca.