News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.


adiarc

^scuzati off-topicul,dar m-am gandit la chestia asta ( piste de biciclete pe drumuri tehnologice asfaltate),dupa ce am vazut situatia de la unguri pe marginea unor DN ( la 5-10 M distanta,piste de biciclete adevarate,cu adevarat independente de DN )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Nu. Pista de bicicleta inseamna puncte de acces pentru animale si dorinta a unor biciclisti localnici de a traversa autostrada cu bicicleta peste parapeti.

adiarc

in sfarsit piste de bicicleta adevarate nu doar niste linii periculoase pe asfalt.Separate cu adevarat de drumurile pt masini,"protejate" de vegetatie si mai ales un coridor care permite strabaterea cu bicicleta/trotineta,etc,a unei parti mari din oras de la un capat la celalalt in conditii de siguranta sporita

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/12-milioane-euro-pentru-amenajarea-malurilor-cibinului-pista-de-biciclete-intre-strand-centrul-sibiului-si-gusterita-139983.html
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Manodragon

#304
Pistă de biciclete pe traseul fostei căi ferate Huedin-Sâncraiu-Călăţele

Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care vizează realizarea unei piste de biciclişti pe traseul fostei căi ferate Huedin - Sâncraiu - Călăţele din judeţul Cluj.

Proiectul de lege are ca obiect transmiterea unor terenuri din domeniul public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor şi concesiunea Companiei Naţionale de Căi ferate CFR - SA, în domeniul public al oraşului Huedin, al comunelor Sâncraiu şi Călăţele, în vederea realizării obiectivului investiţional ,,Înfiinţarea unei piste de biciclişti pe traseul fostei căi ferate Huedin - Sâncraiu - Călăţele".

Potrivit actului normativ, se aprobă transferul unor terenuri din oraşul Huedin şi din comunele Sâncraiu şi Călăţele din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor cu drept de concesiune în favoarea CFR - SA în domeniul public al acestor localităţi cu scopul de a se realiza pista de biciclişti.

Camera Deputaţilor este for legislativ decizional.

Cele trei localităţi din judeţul Cluj - Sâncraiu, Călăţele şi Huedin vor să atragă pentru acest obiectiv o finanţare europeană de 200.000 de euro.

Primarul comunei Sâncraiu, Andrei Poka, a explicat presei că s-a aprobat trecerea terenului căii ferate dezafectate, care are o lungime de 15 kilometri, în patrimoniul celor trei localităţi.

"Împreună cu primarii din comuna Călăţele şi oraşul Huedin am iniţiat demersuri în vederea depunerii unui proiect cu fonduri europene pentru construirea unei piste de biciclete pe amplasamentul fostei căi ferate Huedin  - Călăţele în lungime de 15 km, care este dezafectată. Proiectul cu finanţare europeană este în valoare de 200.000 de euro şi are scopul de a creşte potenţialul turistic al zonei. Astfel că am putea atrage turişti care să meargă cu bicicleta de la Huedin la Călăţele, trecând prin Sâncraiu", a spus Poka.

El a amintit că în comuna pe care o conduce, Sâncraiu, există 46 de pensiuni agro-turistice, localitatea fiind "extrem de populară" mai ales în rândurile turiştilor maghiari care vizitează Transilvania.

Andrei Poka a menţionat că ideea construirii unei piste de biciclete a apărut şi ca urmare a faptului că şinele de cale ferată au fost distruse sau vândute de-a lungul timpului, astfel că proiectul refacerii unui tren de tipul Mocăniţei a devenit foarte dificil.

La rândul său, primarul comunei Călăţele, Vasile Tripon, care are experienţa mai multor proiecte realizate cu fonduri europene pentru localitatea sa, a afirmat că dincolo de scopul turistic pista de biciclete ar fi şi o soluţie pentru navetişti.

"Pista ar fi oportună şi pentru navetiştii din cele două comune care lucrează în oraşul Huedin şi care ar putea-o folosi ca o cale de deplasare rapidă şi sigură", a spus Tripon.

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/69922-pista-de-biciclete-pe-traseul-fostei-cai-ferate-huedin-sancraiu-calatele

perfidus

^ Pare fezabila propunerea, traseul CF merge aproape paralel cu DN1R trecând si prin satele de pe parcurs, dar fără o continuare minim spre Belis - lacul Belis Fântânele, pare o investiție fără impact major, bani aruncați.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#306
Acolo sunt niste sate extrem de turistice. Multi turisti maghiari si straini in general. Arata f bine zona. 46 de pensiuni intr-o singura localitate (Sâncrai)

Ionut

Nicolae Robu a inaugurat sistemul de închiriere gratuită de trotinete electrice; 25 trotinete sunt puse la dispoziție

Primăria Timișoara a inaugurat, luni, sistemul de închiriere gratuită a 25 de trotinete electrice cumpătare de municipalitate cu 125.000 de lei, cu tot cu sistemul de rastele. Prima trotinetă a fost folosită de primarul Nicolae Robu. ,,Iată inaugurăm astăzi al șaptelea subsistem al sistemului de transport public al Timișoarei. Avem tramvaie, troleibuze, autobuze, minibuze, biciclete, vaporașe, și, începând de astăzi, trotinete. Acest sistem se cheamă TrotTM și cuprinde pentru început 25 de trotinete și trei stații. Am gândit că cel mai potrivit este să începem cu funcționarea și a unui astfel de sistem în zona studențească și avem o stație aici în mijlocul Complexului Studențesc, a doua stație la Universitatea de Vest și o a treia la Universitatea Politehnica, la grupul de facultăți electrice", a declarat Nicolae Robu.

"Sunt 25 de trotinete în sistem pentru început, dar ne-am propus ca în acest an să mai cumpărăm încă 100. Vom vedea și care e gradul de utilizare, desigur avem așteptări ca el sa fie foarte ridicat pentru că altfel nici nu am fi făcut această investiție. Trotinetele pot merge cu 25 km/h și au autonommie de 30 de kilometri. Ele sunt luate gratuit de către utilizatori, în baza cardului de abonat, într-un fel sau altul, inclusiv cu regim studențesc la Societatea de Transport Public Tinișoara. Studenții și elevii, după cum se știe deja, au din 2013 gratuitate pe toate mijloacele de transport public din Timișoara", a mai spus Robu. Pentru a folosi trotinetele, doritorii trebuie să aibă un card emis de Societatea de Transport Public Timișoara, iar cu ajutorul aplicației dedicate, care funcționează în sistemele iOS și Android, vor putea ridica trotinetele din stații.

Profit.ro

voicul

Vreau si eu asa ceva in B !!!

Varianta VIDEO si cum se foloseste aplicatia:

Orașul din România unde a fost introdusă trotineta electrică ca mijloc de transport în comun
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/orasul-din-romania-unde-a-fost-introdusa-trotineta-electrica-ca-mijloc-de-transport-in-comun-1107335

voicul

SI ... ce sa vezi: MINUNE! NU 1, ci chiar 2  :lol: (sunt 2 companii care vor lansa servicii)

Compania Wolf-e intră pe piaţa de sharing a trotinetelor electrice din România, în urma unei investiţii de 500.000 de euro - FOTO

Wolf-e, o companie fondată de cinci antreprenori din Europa Centrală şi de Est, va lansa servicii de închiriere a trotinetelor electrice în această lună în Bucureşti, iar în Cluj până la sfârșitul primului semestru al anului. Compania îşi propune să mai adauge în portofoliul încă o capitală din regiune, cât și în alte oraşe din Romania.

"Suntem serviciul de micro-mobilitate urbană cu trotinete electrice dockless (fără stații fixe), în sistem sharing (închiriabile, disponibile prin deblocare în aplicație mobilă), care își propune să promoveze soluția de descongestionare a traficului rutier în orașele aglomerate atât din România, cât și din Europa Centrală și de Est", a declarat pentru ECONOMICA.NET, purtătorul de cuvânt al Wolf-e, Ciprian Paltineanu.

Wolf-e este un proiect multinațional, inițiat de un grup de cinci antreprenori cu experiență relevantă ca investitori în regiunea Europei Centrale și de Est și alte țări dezvoltate. Patru dintre fondatori au deținut poziții de directori generali în corporații sau societăți antreprenoriale din România, SUA și Marea Britanie. Componenta românească este prezentă și ea atât prin investiție, cât și prin raportarea la valorile culturale.

Investiția curentă a depășit 500.000 de dolari (constând în dezvoltarea soluției tehnico-informatice, e-trotineta
construită conform specificațiilor proprii, cu electronica și soluțiile de monitorizare/urmărire GPS și GSM proprii, suite de aplicații IT de gestiune a flotei și de utilizare a serviciului; flota de trotinete electrice, facilitățile logistice și de depozitare cât și cheltuielile de capital de lucru).

Suma totală comisă de fondatori pentru asigurarea finanțării Wolf-e în cursul anului 2019 este de un milion de dolari şi va fi folosită pentru finalizarea dezvoltării generațiilor 2.0 de e-trotinetă și controllere, cât și pentru suplimentarea flotei de trotinete electrice.

"Obiectivul nostru principal este să educăm piața și să consolidăm comunitatea "lupilor urbani", a locuitorilor dinamici, eco și moderni ai orașelor care în prezent sunt saturate de traficul rutier poluant.

Vrem să oferim un mijloc alternativ de transport, complementar transportului public în comun. În același timp, ne așteptăm la o comunitate proactivă, care să izoleze și să repudieze comportamentul antisocial, furtul sau vandalismul.
Veniturile vor veni pe măsură ce locuitorii vor folosi din ce în ce mai mult această modalitate de transport alternativ, cu responsabilitate și respect față de toți partenerii de trafic", a explicat Paltineanu pentru ECONOMICA.NET.

Pentru început flota constă în câteva sute de trotinete în București și Cluj, urmând ca până la sfârşitul anului să depăşească 1.000 de trotinete în sistem sharing în Romania.

Ce tarife vor fi şi cum funcționează serviciul

Pentru a închiria o trotinetă Wolf-e, utilizatorul trebuie să descarce aplicaţia mobilă cu acelaşi nume de pe Apple Store sau Google Play şi să introducă datele de pe card. Apoi, identifică din aplicaţie harta oraşului cea mai apropiată trotinetă Wolf-e. Aflat lângă trotineta pe care dorește să o utilizeze, clientul scanează QR code-ul trotinetei cu ajutorul aplicației mobile, revizuiește și acceptă instrucțiunile de utilizare și sfaturile de siguranță în trafic și pornește în cursă, evident respectând toate regulile de circulație. O dată ajuns la destinație, parchează trotineta într-un loc unde să nu încurce traficul rutier sau pietonal, face o poză din aplicație pentru a-l ajuta pe următorul lup urban să localizeze trotineta, și blochează - tot din aplicație - mijlocul de transport.

"Ne propunem să oferim cel mai accesibil serviciu de mobilitate urbană de tip "last mile" destinat distanțelor scurte și medii, de la stația de transport public sau cea mai convenabilă parcare până la destinația finală a utilizatorului", spune Paltineanu.

Modelul de tarifare are două direcții, va presupune un abonament lunar sau o soluție "pay-as-you-go" (cu o taxă de pornire și tarifare la minut de utilizare), în funcție de alegerea utilizatorului.

"Suntem în curs de finalizare a ofertei de tarifare, vrem să oferim un serviciu de transport având costuri ce nu se vor resimți în buzunarele românilor care vor folosi trotinetele Wolf-e pentru a ajunge de la stațiile de metrou/transport public până la facultate sau clădirea de birouri unde își desfășoară activitatea'', adaugă purtătorul de cuvânt.

De asemenea, Flow, un start-up românesc, urmează să lanseze un serviciul similar în această primăvară. Potrivit informaţiilor postate pe site, compania va pune 1.000 de trotinete electrice la dispoziţia persoanelor din principalele oraşe din România.

ECONOMICA.NET a solicitat mai multe informaţii companiei şi le vom publica în momentul în care le vom primi.

https://www.economica.net/doua-companii-lanseaza-servicii-de-inchiriere-a-trotinetelor-electrice_167352.html

Ionut

Brandul românesc Flow lansează luna viitoare serviciul de închiriere de trotinete electrice. Ținta - toată țara

Startup-ul românesc care a creat brandul Flow lansează luna viitoare serviciul de închiriere de trotinete electrice, în București și Cluj-Napoca, serviciu care va fi introdus și în Timișoara în vara acestui an și extins ulterior la nivel național. Firma va porni cu o flotă de circa 500 trotinete electrice, ținta fiind însă ca aceasta să fie extinsă la 2.000-3.000 de vehicule până la sfârșitul anului, conform informațiilor Profit.ro. Investiția pentru acest prim an se cifrează la aproximativ 1 milion de euro.

Detalii pe Profit.ro

voicul

#311
I present you "za sh*et". Am vazut 2 parcate in Herastrau si 2 cu oamenii pe ele.

Eftin chiar: PREŢUL este 2 lei pornirea, 0.5 lei / minut  :D. Mai ieftin decat bicicletele de inchiriat de la Pegas (unde si trebuie sa depui efort).

https://wolferides.co/ - aici gasiti si aplicatia.






Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Din păcate și aici autoritățile sunt cu un pas în spate; mă refer la a reglementa circulația lor. Mi se pare că legal ele nu pot fi conduse pe trotuar, ci au același regim ca și alte tipuri similare vehicule (i.e scutere). Din perspectiva mea, ca șofer, mi se pare că trotinetele electrice sunt unt element mult mai riscant in trafic decât toate celelalte: conducătorii lor sunt mult mai greu de observat, din cauza poziției lor și a dimensiunii mici a vehicolului, manevrabilitatea acestora e mai scăzută, cu risc mai mare de schimbări bruște de direcție și de cădere în condițiile vitezelor de deplasare relativ mari.

Soluția nu o văd alta decât infrastructură dedicată velo, care să fie folosită și de trotinete (și de ce nu, de cei pe role).

TibiV

Quote from: voicul on April 22, 2019, 07:04:51 PM
Eftin chiar: PREŢUL este 2 lei pornirea, 0.5 lei / minut  :D.
Daca este 0,5 lei/minut, mai bine iei un taxi sau chiar inchiriezi "a limo"...

:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Acu m-am prins ca e 0.5. Am vazut ce am vrut adica 0.05.
Scump la 0.5 :)))