News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Magistrala M8 Crangasi-Dristor

Started by Ionut, January 25, 2019, 12:28:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre semi-inelul de sud, Magistrala M8 Crangasi-Dristor.

O harta aproximativa cu reteaua Metrorex de pe vremea stranepotilor nostri, ca sa intelegeti pe unde ar veni M8.


Ionut

Din prezentarea oficiala Metrorex de la SCS Transport din 29.01.2019. Dati-mi intrebari pentru a le aduce in discutie la intalnire despre viitorul (extrem de indepartat) M8 (discutii despre infrastructura nepotilor).


Pelicanul

#2
M 8 ? Abține-te în a pune întrebări despre M 8.  Nici măcar despre M 7.
Vroiaţi putere ? Vă imprumutam o locomotivă...

v.ghiorghica

O sa imi iasă copilul la pensie și tot nu va fi gata  :lol:

dani.vd660

Timpul de constructie a magistralelor este estimativ, dar se prelungeste.
Anvelope vara orice auto.

Ionut

Nimic concret despre M8.




Metrorex vrea să realizeze și un așa zis semi-inel sudic, între Crângași și Dristor. Aceasta ar urma să fie magistrala 8. ,,Semi- inelul de sud Crangași – Dristor va avea o lungime de 17 kilometri și o valoare de 1,8 miliarde euro", afirmă Marin Aldea.

Aldea pentru ClubFeroviar.ro

dr4qul4

aici avem 1,8 mld Euro pt 17 km. La M4 avem 1,8 mld euro pt 12 km. Ce simplu e sa dai cifre din burta
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

Depinde de dificultatea traseului dar si de momentul evaluarii.

dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

subway

#9
Nu e aceeasi suma pentru ca nu e la acelasi curs BNR si nici la aceleasi preturi unitare, tine cont ca M8 n-a avut parte niciodata de o evaluare serioasa bazata pe un SF, doar <estimari> din <avion>.  :p

papazoglu

Exista vreo schita ,,mai" oficiala (inevitabil, la fel de fantasmagorica) a traseului si statiilor de pe M8?

Judecand dupa schita de mai sus, traseul minimal (mai apropiat poate de viziunea pe care ar fi avut-o Metrorexul ceausist?) ar fi de 7 statii:
Crangasi 2
Lujerului 2
Parc Drumul Taberei 2
Piata Rahova 2
Toporasi 2
Piata Sudului 2
Dristor 3

Dar, data fiind pasiunea de la Metrorex-ul zilelor noastre pentru statii dese, un traseu maximal ar fi acesta, in jur de 15 statii:
Crangasi 2
Orsova (Apeductului)
Lujerului 2
Bd. Timisoara (Plaza Romania)
Parc Drumul Taberei 2
Ghencea
Piata Rahova 2
Salaj
Piata Ferentari
Toporasi 2
Marie Curie (Izvorul Rece)
Piata Sudului 2
Romprim (Barzesti)
Vitan Sud
Dristor 3 (sau, la fel de bine, Dristor 2?)

In functie de planurile pentru M7, exista si posibilitatea, poate cea mai probabila ca M8 sa imparta traseul cu M7 de la Piata Rahova la Sebastian, urmand ca traseul sa urmeze linia caii Ferentari pana la strada Toporasi, un argument pro fiind acela ca pe acest traseu se afla o densitate mai mare. Se poate intampla ca deschiderea tronsonului M7 din Rahova sa se amane indefinit, si atunci e de preferat aceasta varianta. Exista insa pana la limita sudica a sectorului 5 o intreaga pata alba, si aceasta a inceput sa fie acoperita de ansambluri precum Confort Urban. Presupunand ca autoritatile din sector 5 ar dori pe viitor sa investeasca in zona si sa o duca la un fel de ,,gentrificare", ar merge o statie de metrou in cartierul Salaj. Intre Salaj si strada Toporasi s-ar fi putut afla o statie in zona Aleea Livezii, insa mi se pare ca ar fi mai lesne de sapat in spatiile verzi de langa Piata Ferentari, iar tramvaiele ar putea merge in continuare pana la Zetarilor. In ceea ce priveste tronsonul Sudului-Dristor, ideea de a face statie noua la Barzesti si apoi una la Vitan Sud se justifica numai daca nu se dubleaza Mihai Bravu 2. Dar schita de mai sus ar arata ca se doreste o statie la Vitan Sud, insa de ce sa sapam pe sub parcul Vacaresti cand se poate face o statie la Barzesti (mai aproape, poate, de Mina Minovici decat de Romprim). Acestea sunt toate, desigur, niste idei fantasmagorice...

v.ghiorghica

@papazoglu

Statiile dese nu reprezinta "pasiunea Metrorex"  :-[
Normele europene prevad o distanta intre 500m si 800m intre statii.

cityrunner

@v.ghiorghica
Daca sunt statiile rare, nu e bine.
Daca sunt mai dese, iarasi nu e bine.  :lol:
Nimic nu ne convine.

Cristi N

@papazoglu incearca sa arunci o privire pe forumul prietenilor nostri electrici la sectiunea legata de metrou: link
Acolo o sa gasesti o multime de schite cu toate variantele posibile de trasee, campionul absolut este userul: andrei11  :D

papazoglu

#14
^
Multumesc.

@v.ghiorghica
Eram ironic din pricina statiilor dese de pe M5, asa incat de la C-tin Brancusi (Valea Argesului) pana la Raul Doamnei sunt abia in jur de 300 de metri. Ma depaseste de ce capatul a fost facut la Raul Doamnei si nu spre Ghencea. Statiile din lista mea fabulatorie nu sunt nici ele chiar asa de dese. Nici nu prea ar avea sens, avand in vedere structurile cartierelor prin care ar trece M8. Aria acoperita de tronsonul Ghencea-Toporasi nu este reprezentata de cartiere exclusiv de blocuri, ca la Drumul Taberei, si chiar si pe soseaua Alexandriei, in ciuda blocurilor din Rahova si in apropiere de Bragadiru, vazusem semne de intrebare daca traficul eventual ar justifica investitia (ceea ce nu a impiedicat Metrorexul sa duca M4 pana la Straulesti...).