Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#270
Nu am găsit nicio imagine cu nava, Sea Shark 1.

17.05.2021
Pescadorul Shark 1 a plecat în misiune, ieri dimineaţă, alături de un altul de la aceeaşi firmă, Shark 3, din Portul Midia în zona Gura Portiţei. Ar fi trebuit să ajungă înapoi în port încă de aseară, la ora 22. Marinari de pe cinci ambarcaţiuni pescuiau în acea zonă. În jurul orei 20, vântul puternic i-a speriat pe pescari. Unui dintre ei a povestit pentru Observator prin ce a trecut.

Pescadorul Shark 1 era la 7 mile în larg, în dreptul Edighiol Periboina, la 10 kilometri de Gura Portiţei. Aici s-ar fi şi scufundat. De la ora 18.30 s-a pierdut orice legătură cu pescadorul.

Pescar: L-a prins vântul puternic acolo. A fost cred că prea încărcată. El avea vreo sută de saci pe vaporaşul ăla puşi, asta înseamnă vreo 5-7 tone.

Nimeni nu ştie ce s-a întâmplat. O defecţiune tehnică e una din ipotezele luate în calcul. Ambarcaţiunea ar fi întâmpinat ceva probleme încă de la plecare.

observatornews.ro

LE: aici apare (0:26 si 1:00) pentru cateva secunde Sea Shark 2:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/catastrofa-navala-in-marea-neagra-un-pescador-romanesc-s-a-scufundat-in-conditii-inca-neelucidate.html

Ca fapt divers, unul dintre patronii firmei este fiul fostului ministru al transporturilor, Felix Stroe.

kitsune

#271
Da, și eu am căutat. Am impresia că 1 era mai mic decât 2, parcă așa se înțelege din declarații. Un detaliu interesant in video, când Shark 2 se întoarce la mal, suporții de colace sunt goi (pe babord îi are la post). Nu are voie să navige așa, dar cine să vadă asta, mai ales în portul Midia, unde pleacă ditamai oierul canarisit și nu vede nimeni până nu se răstoarnă.





captură din video de la ProTV, linkul pus în postul precedent
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Un accident sau o catastrofa nu se intampla niciodata dintr-o singura eroare, totdeauna e un cumul de greseli cretine...

kitsune

Da. La noi se numește "near miss" orice incident care are potențialul să devină un accident, dar nu ajunge până acolo. Chiar și așa, trebuie raportat. Pentru că până la un accident există 1000 de situații de genul ăsta, care aveau potențialul, dar nu s-au finalizat. Situații care pot fi cauzate de "unsafe conditions" sau "unsafe acts". Scuze că scriu in engleză, dar nu cunosc termenii din română, nu am făcut niciodată pregătire pentru așa ceva în școala românească, nici măcar la cursurile periodice, toată filozofia asta am invățat-o la muncă.
Și din câte știu, la noi este cerință evaluarea de risc, dar cam pe toți cei pe care i-am întrebat au spus că au externalizat chestia asta, au firmă care se ocupă de tot. Ei habar nu aveau, dar actele sunt în regulă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

subway

Perfect de acord cu tine, si eu tot din experienta personala vorbesc, chiar daca din alte domenii...iar evaluarile de risc la noi sunt exact forme goale lipsite de fond ce ne sunt caracteristice, facem ceva hartogaraie si ne culcam linistiti ca am fi chipurile in regula...

tom_sawyer

Pescadorul dat dispărut luni în Marea Neagră a fost descoperit la o distanţă de aproximativ 10 kilometri est de Chituc la o adâncime de 21 de metri

,,Echipa de scafandri a Gărzii de Coastă a acţionat sub coordonarea CCC SCOMAR, localizând şi identificând epava pescadorului Sea Shark 1,  la o distanţă de aproximativ 10 kilometri est de Chituc", se arată în comunicatul Gărzii de Coastă. Epava a fost găsită la o adâncime de 21 de metri.

Dispariţia pescadorului a fost semnalată de un amic al unui membru de echipaj. Acesta a urmărit poziţia pescadorului din Marea Neagră cu ajutorul unui program de pe internet, iar la un moment dat a observat că acesta a dispărut de pe radar. El a sunat luni dimineaţa la 112, iar apelul a fost transmis către Centrul Maritim de Coordonare din cadrul Autorităţii Navale Române, această instituţie fiind cea care se ocupă de operaţiune. În acel moment a fost anunţată şi Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare care a trimis o navă de căutare în zona unde se presupune că ar fi dispărut pescadorul, şi anume Gura Portiţei. Ulterior, ARSVOM a mai trimis încă o navă în zonă pentru căutări.

Pescadorul, care aparţinea unei companii private, avea la bord cinci membri de echipaj. Trei dintre aceştia au fost scoşi de valuri la ţărm. Doi dintre ei au fost găsiţi în zona Gura Portiţiei, iar altul la Vadu.

news.ro

ciprebbe

Pana la urma se confirma ca ar fi fost supraincarcat? sau e doar o speculatie tinand cont ca erau platiti la tona de scoici.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

subway

Pana nu coboara scafandri la locul epavei sa constate sunt doar supozitii.

tom_sawyer

#278
^ au coborât (am realizat mai târziu că te refereai la supraîncărcare):


subway

#279
La data cand am scris depistasera locul naufrajului doar cu sonarul, total insuficient pentru a deduce cauzele nenorocirii.
Cred ca va mai dura pana ce vom avea un raport oficial care sa ne lamureasca ce naiba cautau acolo si de ce s-au scufundat.
Contrabanda? Droguri? Pescuit ilegal aka braconaj? Lacomie? Stare tehnica necorespunzatoare? Nepricepere?
Conform zicalei cu siguranta mai multe sau poate si altele...
Probabil ca ancheta oficiala va evidentia doar o cauza principala si pe restul va pune batista pe tambal ca asa e pe mare, doar mortul e de vina.

kitsune

#280
Între timp în Oceanul Indian:

Brand new container ship on fire off Colombo

May 26 UPDATE: It seems like container ship X-PRESS PEARL will be a total loss, if photos are of any judgment. Fire engulfed about all of cargo deck and containers stacked on it, with containers continuing to fall overboard, according to Sri Lankan Navy May 26 update. Photos Indian CG.

May 25 UPDATE
An explosion rocked container ship X-PRESS PEARL in the morning May 25, followed by fire. The ship is, according to latest pics, engulfed in fire and thick black smoke. All 25 crew were evacuated, 2 of them suffered burns. 8 containers fell overboard. The ship is surrounded by offshore tugs, tugs and Navy boats, firefighting continues, though probably, there's little salvors can do now, fearing more explosions.

May 24 UPDATE: Four tugs are currently deployed in firefighting, including offshore tugs, plus Sri Lankan Navy ship and craft. Salvage company was reportedly contracted. The ship remains in the same position.

May 23 UPDATE: Firefighting continues with several tugs surrounding X-PRESS PEARL, Sri Lankan Navy ships are also deployed, firefighting operation is coordinated by Navy and Port Authority. A senior navy official said the intensity of the fire was increasing after leakage of the chemicals inside the vessel.
The ship remains at her position with all crew on board, she wasn't moved outward further to sea, or out of Sri Lankan waters. Sri Lanka's Marine Environment Protection Authority reportedly demanded that the ship should be moved out, outside Sri Lankan waters, but later corrected the statement, saying that "The priority will be to douse the fire and then move the ship to a safe zone before making any attempt to board the ship."

Cargo in containers on board of container ship X-PRESS PEARL caught fire in the afternoon May 20, on Colombo Anchorage. The ship arrived at Colombo anchorage on May 19 from Hazira India, with 1486 containers on board, loaded among other goods, with nitric acid, other chemicals and cosmetics. Sri Lankan Navy is engaged in fire fighting, as of 0330 UTC May 21 the ship was in the same position, understood firefighting still continues, with deployment of tug or tugs, including offshore tug, and probably, Navy ships, too.
According to Sri Lankan Navy press-release, ship is manned with 25 crew, which includes Philippine, Chinese, Indian and Russian nationalities. The ship is brand new, she was built in China, started trading in Feb this year.
All photos courtesy Sri Lanka Navy.
Container ship X-PRESS PEARL, IMO 9875343, dwt 37000, capacity 2700 TEU, built 2021, flag Singapore, manager X-PRESS FEEDERS, Singapore.





Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Quote from: kitsune on May 26, 2021, 09:08:05 PM
... ship is manned with 25 crew, which includes Philippine, Chinese, Indian and Russian nationalities.

Deci nu este de foarte mare mirare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#282
Ce treabă are echipajul cu ce porcării or fi fost încărcate în containere? De acord, e un mix cam mare de nații mai puțin "profesioniste", dar sincer în cazul ăsta nu au nicio vină.
Trebuie să caut un pic prin HDD-uri și să prelucrez imaginile, să vezi ce am pățit noi (sau era să pățim) acum ceva ani, când căram cutii. Uite una, văd că unele imagini mai există pe net, le am și eu pe undeva, fără watermarkul lor, dar trebuie să le găsesc.



PS: cumva poza nu merge, dar se deschide totuși cu "open in new tab"
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#283
M-am prins de ce nu se deschide poza de mai sus, e un certificat aiurea al site-ului. Dar între timp am găsit pozele mele:









Powered by API/PUM imgur uploader

Așadar, povestea din spatele acestor poze și legătura cu nava care arde lângă Sri Lanka, poveste inspirată de comentariul lui @TibiV (cel cu națiile):

Acum mulți ani, aproape 12 parcă, lucram pe un port container mare (pentru vremea aia), care făcea linie Asia - Europa. Tura de Europa se încheia cu Le Havre, după ce trecea pe la Hamburg, Rotterdam, parcă Felixstowe sau Southampton, nu neapărat în ordinea asta. La plecarea din Le Havre, pe canalul de ieșire, nava trecea prin dreptul danei de stocare reefere când se vede un nor de sfărâmături in aer și se aude un bubuit puternic. Pilotul ia legătura cu cei de la cheu și anunță comandantul că a explodat un container, la vreo 20-30 de secunde după ce fusese "băgat în priză".
O paranteză aici, containerele frigorifice sunt cuplate la curent cât sunt pe navă, există prize speciale pentru ele, iar generatoarele sunt dimensionate să furnizeze energie electrică îndeajuns pentru un număr dat de astfel de containere. Înainte de descărcare ele sunt decuplate și datorită izolației pot păstra temperatura interioară o perioadă. Dar apoi, la stocare mai lungă trebuie iar alimentate, iar asta se face in locuri dedicate din port. Acolo un lucrător portuar le conectează, verifică funcționarea, parametrii, face reglaje dacă e nevoie, etc. Cam ceea ce facem și noi pe vapor (noi le mai și reparăm uneori).
In fine, se termină manevra, debarcă pilotul, trece ceva timp și primim un mail de la agent cum că respectivul container fusese dat jos de pe nava noastră, urmau apoi ceva detalii, gen număr de înregistrare, etc. Logic, se fac verificări în acte și aflăm că făcea parte dintr-un lot de vreo 10 containere cu aceeași marfă, luate parcă din Hamburg, două din ele lăsate la Le Havre iar vreo opt încă aflate pe navă, cu destinația Singapore sau Hong Kong, ceva de genul ăsta.
Dacă îmi aduc bine aminte, erau setate la plus 10-15 grade C, deci nu ceva extraordinar. Nu îmi amintesc ce era declarat în manifest, care era natura mărfii, dar sigur știu că nu avea semn de inflamabil sau exploziv. Abia târziu, peste ani aveam să aflu că în butoaiele alea era "fier în soluție" din articolul ăsta din cargolaw.com. Cu toate că ei greșesc în articol cu privire la identitatea containerului, nu este MORU0609606 cel care a explodat, ci un Hanjin, HJCU604839, care stătea deasupra.
Nu văzusem încă pozele, pe acelea le-am primit când am ajuns din nou la Le Havre, după o lună, dar mailul ăla a fost de ajuns ca să stăm cu ochii "ca pe butelie" pe containerele rămase la bord.
În port au acționat o grămadă de pompieri, explozia se vede că a fost atât de puternică încât nu a mai rămas nimic din container (cu toate că butoaiele sunt relativ ok, deci nu ele au explodat), iar cel de dedesubt și cel de lângă au fost serios avariate. Pe navă ar fi fost probabil în rândul 1 sau 2, dar nu obligatoriu la margine, deci o explozie ca asta ar fi putut avea consecințe foarte grave. Similare cu ce vedem în Sri Lanka. Cu toate că acolo am înțeles că aveau o scurgere de acid azotic de care știau și că deja fuseseră refuzați să intre în două țări.
Aici are și Tibi dreptate, că probabil că echipajul ar fi putut lua măsuri (nu am detalii, dau cu presupusul cam ce aș fi făcut eu) dar mai mult ca sigur mailurile dinspre navă spre birouri se încheiau cu "please advise", tipic națiilor asiatice care nu au inițiativă pentru a nu putea fi trași la răspundere. Iar rușii din echipaj probabil că erau ocupați cu mașina de samahoancă, nava fiind nouă probabil că trebuiau făcute reglaje permanent.








Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Citatul zilei:

Quote
"That speed was very high, and the rudder was not aligned," he said. "There were a lot of technical faults, among those was that the rudder's size was not appropriate to the size of the ship."

:lol: :lol: :lol:

din declarațiile lui Osama Rabie, șeful Autorității Canalului Suez despre Ever Given.
Asta după ce a redus claimul de la 916 mil $ la 500 mil $. Dar nici pe ăștia nu o să îi vadă. Ownerul japonez e fraier totuși că oferă cca 150 mil $. Nu cred că i-a spus nimeni că se rezolvă până la urmă cu câteva baxuri de Marlboro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence