Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sorinus


tom_sawyer

#181
,,Pentru că spărgătorul de gheaţă nu a parcurs încă probele pe mare, nu are încă certificarea necesară conform regulamentelor pentru a efectua călătorii internaţionale folosind propria putere", a explicat Divizia Antarctică Australiană de ce ,,Nuyina", deşi este aproape finalizată, nu foloseşte propriile echipamente de navigaţie.
Această călătorie până la Vlissingen ,,va permite echipelor din vestul Europei să aibă acces la navă pentru operaţiunile finale de commissioning a sistemelor de propulsie, a sistemelor electrice şi navigaţie, după ce activitatea a fost suspendată din cauza pandemiei", mai arată Divizia Antarctică Australiană.

viata-libera.ro

Pentru cunoscatori: commissioning-ul sistemelor de propulsie inseamna instalarea lor efectiva pe nava sau un fel de receptie?

TibiV

Quote from: kitsune on August 11, 2020, 01:08:25 PM
Nuyina este funcțional, dar pentru că nu a făcut probele de mare nu are voie să navige singur (conform informațiilor date de australieni). Din cauza C19 nu s-au putut face probele in România, așa că este remorcat la olandezi, unde se va face certificarea.

Italienii, mari navigatori... (la fel de mari ca si constructori)

Flote mari au avut inca de pe vremea genovezilor si venetienilor. Adica din Evul Mediu.
Dar in epoca moderna ce au facut cu flotele lor?
Incerc sa imi amintesc.... In WW-II au castigat vreo batalie navala?
Daca au facut-o, ar fi pagini negre in istoria Royal Navy....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

myid

#183
Quote from: tom_sawyer on August 12, 2020, 02:17:37 PM
[/url]

Pentru cunoscatori: commissioning-ul sistemelor de propulsie inseamna instalarea lor efectiva pe nava sau un fel de receptie?

commisioning inseamna activitatea de pre-receptie care are diferite stagii si nivele, in functie de complexitatea sistemului in sine.
Practic se testeaza echipamentele, motoarele in diferite scenarii reale. Exista o procedura de testare, asa numitul Test Script pentru fiecare nivel, se urmareste parametrii, se valideaza si la sfarsit dupa L5 sau IST ( Integrated Sistem Testing ) se poate semna Handover Document.
Pentru un sistem de genul asta, exista cel mai probabil 5 nivele de Cx. Cel mai proabil, L1 si L2 deja s-au realizat la Tulcea. Pentru nivelurile urmatoare de teste, e nevoie interconectare intre ele.

isotech_ro

ce bine ar fi dacă unii nu ar comenta, numai ca sa se bage in seama!!! daca "masina" nu are "commisioning"-ul facut de registrul naval al beneficiarului, este logic ca nu poate face probe si testari cerute, nici in mare, cu atat mai putin pe Dunarea maritima- canal Sulina.

kitsune

O parte din probe s-au făcut la noi. Sunt pe net filme făcute de australieni cu unele din ele, gen testele la arborele port elice tribord, etc. Văd că și AIS-ul a fost live acum câteva zile la Galați, deci și pe acolo s-a umblat. Dar sea trial se va face la Vlissingen în Olanda. Probabil că va fi destul de extins. E totuși un spărgător de gheață de 2 miliarde, beneficiarul vrea totul să fie ok și mai ales ce nu merge bine să fie rezolvat rapid. După ce pleacă spre Australia, nu prea mai are multe șantiere unde să rezolve eventualele probleme (e și al dracu' de departe să trimiți piese și echipamente).
Nu știu ce registru are. Nu că ar fi o problemă, avem inspectori pentru multe registre. Daewoo Mangalia a făcut o căruță de nave care au plecat certificate de la noi, cu toate actele complete. Și au fost mulți beneficiari cu diferite registre, nu se poate spune că nu avem posibilitatea de a face asta. Doar că multe echipamente sunt aduse de afară și ar fi fost mult prea complicat să aduci o armată de oameni din Olanda la Galați pentru commissioning. Nu e doar propulsia. Sunt tone de alte echipamente, e o navă complexă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#186
Quote from: kitsune on July 28, 2020, 08:50:42 AM


According to investigators who conducted interviews with crewmembers, the crew had been engaged in celebrating the birthday of a sailor on board the ship at the time of the grounding, had sailed near shore for a Wi-fi signal, and subsequently failed to respond to communications to Wakashio warning of the errant course.

Nu scrie nicăieri, dar echipajul e Filipino + India
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

https://www.hotnews.ro/stiri-international-24240863-14-persoane-date-disparute-dupa-coliziunea-unui-petrolier-nava-marfa-china.htm

14 persoane date dispărute după coliziunea unui petrolier cu o navă de marfă în China
Joi, 20 august 2020, 7:17 Actualitate | Internaţional

Trei marinari au fost salvați și alți 14 au fost dați dispăruți după ce un petrolier a intrat în coliziune cu o navă de marfă aflată la aproximativ 1,5 mile nautice la sud-est de estuarul râului Yangtze, potrivit autorităților maritime din Shanghai, anunță agenția Xinhua.

Accidentul a avut loc joi la ora 3: 39 a.m., când un petrolier care transporta aproximativ 3.000 de tone de benzină s-a ciocnit cu o navă încărcată cu nisip și pietriș, provocând un incendiu pe puntea petrolierului, care apoi s-a scufundat. Echipele de salvare îi caută pe dispăruți.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

peri

^^ Wakashio acum s-a rupt in doua si provoaca un dezastru ecologic si mai mare decat ce reusise pana acum.
Localnicii si voluntarii s-au chinuit toata aceasta perioada sa colecteze si sa izoleze combustibilul care s-a scurs din epava. Am vazut pe IG cum se chinuiau cu galeti si tot felul de unelte improvizate, zici ca patania s-a intamplat acum 100 ani.
Acum pare ca nici de epava nu se ocupa nimeni, ea deja rupsandu-se in doua.

Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Intr-o situatie normala, cine ar fi fost responsabil de diminuare daunelor ecologice, recuperarea epavei etc ?
Armatorul nu are nici o obligatie sau totul revine autoritatilor locale?
Nava fiind sub pavilion japonez ma asteptam la mai multa responsabilitate din partea lor, dar cand banii vorbesc ...

kitsune

#189
Există asigurare. Fără ea nu poate naviga (e parte din certificatele obligatorii). Dar la plată s-ar putea să participe mai multe entități. Va fi sigur o investigație, se vor stabili cauzele și responsabilitățile.
Efortul de curățare este enorm, iar metodele sunt astea, cu găleata și lopata, nu prea ai altceva. În larg cureți cu nave specializate (Mauritius nu are așa ceva, fiind o națiune săracă, au venit din India, Sri Lanka, etc.), În jurul navei pui bariere plutitoare care rețin pelicula de hidrocarburi (dar marea e agitată acolo, nu sunt eficiente), există dispersanți chimici, dar nu prea sunt nici ei prietenoși cu mediul. Așadar, cureți ce se duce pe mal, cu eforturi intense.
Apropo, nava e sub pavilion Panama. Ownerul e japonez. Echipajul e India + Filipine (japonezii sunt scumpi iar ownerul japonez preferă asiatici in echipaj, cu toate neajunsurile legate de profesionalitate). Nu m-am uitat cine e charter, dar nu prea are importanță asta (LE: charter e Mitsui OSK)
Supoziții sunt:
- că fusese ziua unui membru al echipajului (nava s-a pus pe uscat sâmbătă, e posibil să fi făcut un barbeque urmat de o seară de karaoke, tipic filipinez, multă mâncare și zbierete).
- că au trecut aproape de Mauritius ca să prindă semnal (presa zice wifi, dar eu cred că 4G), iarăși tipic filipinez, că ăștia mor dacă nu sună video acasă, cheltuiesc lunar sute de dolari cu comunicațiile.
- că VTS- ul ar fi chemat nava și nu a răspuns nimeni.

Există VDR la bord (Voyage Data Recorder), totul e înregistrat, inclusiv microfoane pe comandă, deci se va afla repede ce și cum. Passage plan-ul e in ECDIS, se va vedea daca s-au abătut de la drum. Aflăm în vreo lună, cam așa.

Legat de spill clean-up:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

peri

Multumesc pentru explicatii.
Am ramas uimit cand ii vedeam cum aduna combustibilul exact cum spui tu, cu lopata si galeata. Voluntarii se plangeau ca nu au primit ajutor si ma asteptam sa existe ceva utilaje care sa-i ajute, eventual niste pompe si sa aduca un container plutitor unde sa-l stranga.
Mare parte din combustibil s-a scurs dincolo de bariera de corali unde apa este mai linistita si nu se punea problema unui ocean agitat.

kitsune

Temperatura de curgere a păcurii e de obicei pe la 32 grade C. Așa că nu prea merge pompată sub temperatura asta, e cam marmeladă. Pentru poluarea în larg, există nave specializate pentru colectare, dar Mauritius nu are așa ceva. Nici noi nu cred că avem, am impresia că se făcea o licitație pentru așa ceva.

@TibiV, în articolul din HotNews cu accidentul de la chinezi, poza nu are nicio treabă, e "de arhivă" :D

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

M-am prins si eu, de aia nici NU am pus poza lor...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Între timp Nuyina a ajuns la olandezi, nici măcar nu se menționează "incidentul" de pe Dunăre.



RSV Nuyina has been towed from Galati to Vlissingen, where she will be prepared for sea trails.The ship sailed along Vlissingen Boulevard late Friday night/early Saturday morning on her way to Damen's yard. The ship will be delivered in 2021, after which she will operate from her homeport of Hobart in Tasmania, where AAD headquarters is located.

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bgd77

Deci nu a suferit niciun fel de avarie? Zgarieturi, ceva?  :D