News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Nah, (ex) sovietici avem,  dar nici ei nu mai sunt reprezentativi în flota mondială. Piața e plină de indieni și vecinii lor, vietnamezi, burma, asiatici în general. Prefer oricând un fililinez unui pakistanez sau indian. De burma ce să mai zic? Vorbește lumea că doar ce i-au croit ceva extra buzunare unui comandant de-al lor pe un container pe la columbieni, că tot vorbim de incidente navale și ce face extensia forțată de contract din om.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

 :o

Sper ca te intelegi bine cu "orezarii" din subordinea ta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexOP

#152
Quote from: kitsune on May 06, 2020, 04:42:05 PM
E și navă, e și macara. Rostock Crane collapse while load testing. Liebherr.

Mi-am adus aminte de clipul asta cand am trecut peste un articol si potrivit expertilor implicati in ancheta in momentul de fata concluzia e ca accidentul s-a produs din cauza ruperii carligului macaralei.

https://www.nauticuslive.com/post/1261/serious-accident-during-overload-test-was-due-to-crane-hook-notwithstanding-the-load

kitsune

Acum am realizat și eu că brațul macaralei s-a rupt pentru că s-a dat peste cap, fiind în tensiune și ridicat la maxim când a cedat cârligul. Mă așteptam totuși să se fi făcut probe statice pe cârlig înainte să încerce cu toată șandramaua să ridice spre SWL.
Noi am făcut teste cu toate echipamentele de ridicat, la 1,3xSWL și le-am trecut, cu toate astea, niciodată nu mă simt confortabil să mă duc până aproape de SWL, că noi suntem pe apă, ne mai legănăm, apar niște forțe în plus, odată te trezești că face poc.

S.W.L. = Safe Working Limit
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

SB76UFO

Singaporean cargo ship APL England loses 40 containers in rough seas off Australian east coast.
A massive cargo ship has lost about 40 containers, with others hanging precariously over her side, due to rough sea conditions off Australia's east coast.
The APL England hit the heavy seas on Sunday morning about 73km south-east of Sydney on its journey from China to Melbourne.
A number of stacks collapsed and about 40 containers fell into 2km-deep water.An additional 74 containers have been damaged, while as many as six are protruding from starboard side of the ship and three over port side.
The Australian Maritime Safety Authority (AMSA) has responded by sending a jet to inspect the ship for damage.


Sursa
"Prostia este eternă și invincibilă"

kitsune

Nava Queen Hind, scoasă la vânzare
Firma care o deținea a fost executată silit
Prețul de pornire este de peste 1,5 milioane de euro

Nava eșuată în Portul Midia este scoasă la licitație de către un executor judecătoresc! Anunțul a fost publicat la data de 25 iunie 2020, iar licitația va avea loc pe 15 iulie 2020.
Executor judecătoresc Stoica Constantin Adrian a publicat scoaterea la licitație a ,,M/V "QUEEN HIND", IMO nr. 7920675, pavilion Palau, tip Cargo – Transportator de animale, tonaj brut 3.785 si tonaj net 2.448, DEADWEIGHT 2.113 tone", conform licitatiapublica.ro.
Procedura va avea loc în data de 15 iulie 2020, ora 11:00, în Dana 108 a Portului Constanța, linia , după navele Eforie – Linia 2 și Mangaia - Linia 1, la bordul navei Queen Hind, proprietatea debitoarei Astra Marine Services LTD.
Prețul de pornire la licitație este de 8.221.971 lei (echivalentul a 1.699.000 euro), sumă ce reprezintă valoarea bunului conform raportului de expertiză. Bunul mobil, supus vânzării, a fost sechestrat de către executorul judecătoresc la data de 6 mai 2020 și nu există adnotate sarcini în vreun loc vizibil al navei.
Executarea silită se face în baza titlurilor executorii – Act de conformare nr. RUC 28058/31.03.2020 emis de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor – Autoritatea Navală Română – Căpitănia Zonală Constanța – Căpitănia Portului Midia conform art. 93 din OG nr. 42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare, cu modificările și completările ulterioare, însoțit de actul de calcul justificativ. Executarea silită a fost încuviințată de către Judecătoria Constanța, prin încheierea nr. 4440 din data de 22 aprilie 2020 pronunțată în dosarul nr. 7.742/212/2020 și prin încheierea nr. 5570/2.6.2020 pronunțată de Judecătoria Constanța în dosarul nr. 10295/212/2020, în care părți sunt CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța – în calitate de creditoare și Astra Marine Services LTD, în calitate de debitoare.
Nava Queen Hind se scoate la licitație în vederea recuperării sumei toatle de 4.957.134,22 euro + 273.159,95 lei + 1.260 dolari (1.439.577 euro reprezentând cheltuieli parțiale ocazionate de efectuarea operațiunilor de prevenire și limitare a poluării, dezeșuarea și ranfluarea navei Queen Hind, precum și de curățare a albiei + 3.517.557,22 euro reprezentând cheltuieli ocazionate de efectuarea operațiunilor de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind, iar restul sumelor reprezintă cheltuieli de executare și taxe.
Amintim că nava Queen Hind a eșuat, în Portul Midia, la data de 24 noiembrie 2019.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a semnat la data de 14 ianuarie 2020, cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei. Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare. Pe 25 februarie, nava Queen Hind a fost adusă la cheu.

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#157
Oricât ar părea de incredibil, încă se întâmplă astfel de cazuri:

Container ship MAERSK EUREKA lost a man overboard on Jul 29 in the Pacific ocean, NW of Los Angeles. The ship turned back at around 1720 UTC, sailed to the area where most probably, crew fell overboard, and started to search for him, moving in logs at a reduced speed. As of 0400 UTC Jul 30, MAERSK EUREKA was continuing SAR in the same area. The ship left Los Angeles on Jul 27, bound for Yokohama Japan.
Container ship MAERSK EUREKA, IMO 9501239, dwt 140973, capacity 13092 TEU, built 2012, flag Singapore, manager Maersk.





Sursa

Cea mai bună soluție este Williamson turn, manevra care te aduce foarte repede și foarte exact pe cursul pe care ai fost, cu direcția schimbată cu 180°. Dar un om căzut în mare e aproape imposibil de văzut dacă nu e marea perfect calmă. Și din câte văd eu, a cam dispărut peste noapte, e greu de estimat unde și când.  :((
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


kitsune

QuoteNuyina is Australia's upcoming Antarctic icebreaking research and supply vessel (RSV), intended to support Australian bases on that continent. The vessel can deploy a wide range of vehicles, including helicopters, landing barges and amphibious trucks to support the resupply operation. The new ship provides a modern platform for marine science research in both sea ice and open water with a large moon pool for launching and retrieving sampling equipment and remotely operated vehicles.

Făcut la Damen Galați, probabil că a plecat în probe de mare la remorcă (nu o fi terminat complet sau nu poate naviga pe fluviu). O fi mers ăla cu remorcherul prea tare și a derapat in curbă  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

^^Tin minte ca eram pe Sulina intr-o barca pescareasca si a trecut la vreo 15-20 de m de noi un cargo, ma simteam ca piratii aia somalezi din clipuri cu barcute pe langa colosi din astia :)))

dan tm

o varianta: s-a rupt una din legaturi

https://www.agerpres.ro/social/2020/08/03/tulcea-incident-naval-pe-canalul-sulina--550157

alta varianta, l-a dus vintul

https://www.tulceanoastra.ro/actualitate/video-incident-naval-periculos-la-partizani-o-nava-s-a-pus-de-a-curmezisul-dunarii/

ce explicatie, cica fiind mai lung decit latimea canalului , nu a blocat canalul ca s-a pus in unghi de 45.
Pai nu a inchis complet canalul? :lol:

kitsune

Probabil în ideea că nu a pățit ca Rostock, să se pună perpendicular și să se răstoarne. Ăsta fiind mai lung, nu s-a putut răsturna.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pasadia

Agerpress spune ca constructor e Yard (Braila), ceilalti Damen (Galati). Presa din Romania...

voicul

E clar ca a vrut sa faca o intoarcere cu frana de mana! Se vede in poza  :lol:
E bine ca au deblocat repede situatia.





Powered by API/PUM imgur uploader