Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Nu. Pilotul nu verifică încărcarea, balastul sau mai știu eu ce (pașapoartele  :)), sunt autorități separate pentru fiecare aspect.
Treaba lui este să ajute comandantul să scoată nava din port, fiind familiarizat cu locurile. Să fac o analogie cu rutierul, foarte vagă, e un fel de Waze, care îți spune pe unde ai putea să o iei, dar tu decizi ruta până la urmă.
Se face o mini-ședință pe puntea de comandă, cu cei implicați, se semnează niște acte. Se discută strict despre manevră (câte remorchere, pescajele prova/pupa, eventualele probleme cu cârma, mașina, etc). La intrarea în port se discută modul de legare a navei la cheu, mai apoi comandantul transmite datele astea către echipajul aflat la posturi.
O să vezi, dacă te uiți pe vreun video filmat pe comandă în timpul unei manevre că nici ordinul nu merge direct la executant, pilotul spune "Port 20", Ofițerul repetă și abia apoi timonierul va repeta și el și va executa manevra.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Nava aia nu ar fi trebuit să primească "liber de port" fără să plutească, iar dacă plutea, cu asietă. Încărcătura (eventual şi balastul) trebuie să echilibreze nava.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

De acord cu tine. Dar, vei vedea cum diversele autorități se vor absolvi de orice vină pentru că "nu intră în atribuțiile noastre verificarea [...]" (și aici poți insera diverse). Deja am văzut prin declarații asta.
Aștept cu nerăbdare investigația și chiar sunt curios câți din cei responsabili și-au făcut cu adevărat treaba și câți din ei sunt acolo doar pentru fotoliu.
Am colegi în companie care au ajuns de-a lungul timpului pe la noi prin porturi și sunt multe de povestit. Ce pot spune e că este mai bine ca la Novorosisk, Odessa și Ilichevsk (Chernomorsk astăzi), dar nu cu mult.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Sunt complet de acord cu tine, de aceea am şi făcut comparaţia cu Medy - din 2010 până în 2019, Constanţa vs Midia, nu s-a schimbat absolut nimic.
Cont (aproape) inactiv.

dan tm

Interesanta faza asta cu pilotul, credeam ca are mai multa ,,putere" cit timp are nava in responsabilitate.


Pilotul spune ca prima data nava a fost blocata si nu a iesit

La plecarea de la cheu remorcherul CANAL SERVICE 11 a luat remorca prova, iar remorcherul BRAILA a luat remorca pupa. Incercand largarea nevei de la cheu cu cele doua remorchere am constatat ca nava nu poate iesi de la cheu, ba mai mult se inclina la stanga foarte mult aprox 10 grade. Am stopat remorcherele, nava a revenit la inclinare zero. Folosind masina navei FOARTE INCET INAINTE am constatat ca nava nu se misca, refuzand sa paraseasca cheul. In acel moment am inteles ca nava este pusa pe uscat, fiind acostata la cheu si il informez pe Comandant despre aceasta. Prima intrebare a acestuia a fost ,, care este natura fundului marii in locul respectiv ?" Spunandu-i ca in acea zona a portului nu avem decat fund nisipos si mal, acesta imi sugereaza sa folosim masina JUMATATE INAINTE si nava va iesi de pe uscat; lucru care s-a dovedit adevarat. Odata ce nava a parasit cheul, remorcherele au inceput sa lucreze conform ordinelor primite, iar masina navei a fost redusa la FOARTE INCET INAINTE. Parcurgand aprox. 500 m pana la iesirea din zona Santierului Naval, am remarcat ca nava guverneaza cu greutate, iar stabilitatea navei este precara, aceasta inclinandu-se la stanga sau la dreapta foarte mult. In acel moment am inteles gravitatea situatiei, am cautat sa mentin nava la extremitatea maxima din stanga senalului nevigabil. Trebuia sa evit blocarea portului in eventualitatea ca nava se va rasturna in mijlocul canalului navigabil.

Din tot ce relateaza pilotul, el nu avea deloc competenta sa opreasca iesirea navei? ce rost avea sa iasa cu ea si apoi sa incerce sa o puna pe nisip pe marginea senalului

in fine, nu mai are importanta.


kitsune

Lăsând la o parte cauzele care au dus la incidentul propriu zis eu cred că și pe partea de intervenție după trebuie lucrat.
Se pare că nu există un plan de acțiune, o evaluare de risc. Nu se știe cine comandă operațiunea și cine ar trebui să facă ce. Sunt multe agenții, mulți actori care trebuie coordonați. Cine e decidentul? Garda de coastă? ANR? ISU? Căpitănia Portului? ARSVOM?
E nevoie de planuri, de exerciții, de protocoale care să stabilească clar: s-a întâmplat asta, ăsta e șeful, ăsta coordonează, x, y, z sunt legătura între coordonator și instituțiile care acționează.
Nu mai departe de acum câțiva ani când s-a prăbușit elicopterul în lacul Siutghiol s-a văzut lipsa de planificare. Nu aveau cheile de la motorul bărcii pneumatice! ARSVOM ar fi intervenit, dar bucățica lor e pe mare, nu pe lac. Și tot așa.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Probabil o sa foloseasca filmul ala, communist,cu transportul de ingrasaminte ca si training.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dan tm

Cu nava Poseidon? trebuiau sa il stie, s-a intimplat o tragedie din cauza azotatului, e drept pe rutier dar...

Plus ca ARSVOM( Sovrom? :o) trebuia sa intervina daca putea, nu conta ca e pe mare sau pe uscat. Ce daca tu te imbolnavesti la Fetesti, doctorul nu iti da tratament ca ai domiciliul in Oltenita?

kitsune

#68
Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare. Nici o legătură cu instituțiile sovietice de jefuire a României numite Sovrom.
E cam complicat să treacă cu navele lor printre hotelurile din Mamaia ca să ajungă la lac. Gluma deoparte, ei au atribuții doar pe mare. Pe lac e ISU. Dar în port la Midia e domeniul lor. Și au participat.
Nu despre asta vorbeam, ci despre lipsa unui "chain of command", a unor proceduri și a unor exerciții.
O paralelă pot face cu ce avem noi în companie pentru situații de urgență. Proceduri clare. Numere de telefon dedicate. Canale de comunicație bine stabilite. Echipe la țărm (birouri) care fac permanență, formate din reprezentanți din diverse departamente, cu acces direct la date, planuri, documente, etc. Fiecare om din echipaj cu rolul lui precis în funcție de urgență. Și exerciții. Regulat la navă, regulat scenarii cu țărmul, făcute "pe bune", când se verifică ce merge și e nu merge.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

alecu26

Da...cu nava Poseidon. Hmm...acum aflu ca a fost inspirat din fapte reale filmul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Quote from: kitsune on December 02, 2019, 01:04:37 PM
Fiecare om din echipaj cu rolul lui precis în funcție de urgență. Și exerciții. Regulat la navă, regulat scenarii cu țărmul, făcute "pe bune", când se verifică ce merge și e nu merge.

ATAT.
Asa trebuie sa functioneze si un stat.
Ca un echipaj, fie in furtuna, fie la soare in Palm Beach...
La noi este Palm Beach pentru unii, furtuna permanenta pentru altii...

(Sorry de off-topic si de quote excesiv...
... dar mi s-a parut sinteza-sintezelor despre cum ar trebuie sa functioneze o tara. Ca o nava, ca altfel te duci la fund...)
....

Livache si Veorica parca nu au depasit nivelul de pescuit in balta... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#71
OT: Din pacate Poseidon (azotat de amoniu) nu numai ca a fost inspirat din fapte reale dar s-a repetat pe sosea la explozia de la Mihailesti acum 15 ani :(

Cei care au manageriat interventia la accidentul ala nu cred c-au vazut filmul cu Poseidon. Cand am auzit ca-i azotat mi-am amintit imediat de film.

Harry

Se pare ca epava a fost abandonata de armator si a intrat in posesia statului roman care urmeaza sa o ranflueze.

dan tm

Asa simpla e treaba? dai de o mare belea cu nava, o abandonezi in sarcina Statului?


kitsune

#74
Există asigurări. Fără, nu poate naviga. Chiar dacă are pavilion de complezență, are clasificarea de la Japonezi, ClassNK.  Văd că și cu actele de clasă era în termen. Ha! A făcut inspecție anuală de clasă pe 23 noiembrie, adică exact înaintea plecării.
http://www.classnk.or.jp/register/regships/status.aspx?cno=809686&fhp=YES
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence