Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

ghrt

Cred că cei de la autoritatea portuară vor aştepta ca natura să îşi urmeze cursul, apoi nava va fi ranfluată sau tăiată, banii decid. Între timp, dacă au jurist pe acolo, se vor acoperi de hârtii ca să evite dosarul penal.
Probabil la vară hotelurile din Mamaia vor putea înlocui gândacii de bucătărie cu crabii de Midia.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#92
Finally. Deci 52 de zile birocrația plus 36 zile ranfluarea (termenul asumat, să vedem dacă și real), iese de sumă rotundă, trei luni. Bine că e iarnă și nu sunt 36 grade afară și 27 în apă.

Miercuri, 15 ianuarie, vor începe operaţiunile de ranfluare a navei Queen Hind, scufundată în apropierea Portului Midia, în 24 noiembrie 2019
Licitaţia pentru aducerea pe linia de plutire şi scoatere la mal a vasului a fost organizată de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), iar firma care a câştigat este Grup Servicii Petroliere SA (GSP), companie patronată de omul de afaceri Gabriel Comănescu.
În cursul zilei de marţi, 14 ianuarie, se va semna contractul între cele două companii, GSP angajându-se ca în termen de 35 de zile să finalizeze toate operaţiunile de aducere la mal, scoaterea şi neutralizare cadavrelor animalelor aflate la bord.
,,Au comunicat o soluţie tehnică pentru ranfluare, se vor ajuta şi de o macara, este o operaţiune complexă. Toate echipamentele de care au nevoie sunt în zonă, fiind vorba despe o companie românească. mai întâi îndreaptă nava, scot apa, iar când este în stare de plutire o duc la cheu şi scot animalele pe care le incinerează", a declarat pentru ,,Adevărul" Costel Stanca, directorul general al CN APM Constanţa.
Valoare contractului este 19.000.150 de lei, bani pe care-i va plăti CN APMC, apoi vor începe procedura de recuperare a lor de la asiguratorul navei.
Nava fiind abandonată, conform procedurilor internaţionale, este abandonată către asigurator, iar acesta, dacă achită toate operaţiunile de ranfluare, poate să o valorifice pentru a-şi recupera banii.


Din Adevărul
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Cum era aia: "Am cu ce, mă!" GSP Neptun, macara de 1800t



Quote

După ce zilele trecute s-a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, asrăzi au ajuns în Portul Midia GSP Bigfoot 2 și GSP Granit.
GSP Bigfoot 2 este o barja semi submersibilă de 122 metri lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate mare parte din utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei, precizează Alin Vintilă, reprezentant GSP.
Odată cu ea a ajuns și macaraua plutitoare GSP Granit care va fi folosită pentru manipularea diferitelor materiale necesare operațiunii.
Imediat ce vremea va fi favorabilă va ajunge și GSP Neptun, macaraua de 1800 de tone.
Mâine, barja Bigfoot2 se va poziționa lângă epavă, după care va începe operațiunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare.
Bigfoot 2 va fi intra în submersie poziționâdu-se pe fundul bazinului portuar.
Adâncimea în zona respectivă e de circa patru metri, bordul barjei are șase metri. Astfel se va creea în mijlocul acvatoriului o bază de operațiuni stabilă. Concomitent se vor face inspecții la corpul navei cu scafandri pentru a evalua situația actuală. După terminarea sudurii și sosirea între timp a macaralei de 1800 de tone, epava va fi conectată cu cablurile vinciurilor de pe Bigfoot 2 și cablurile de ridicare ale macaralei.
Cablurile vinciurilor vor acționa ca să răsucească nava și macaraua o va ridica în acelasi timp.
Operațiunea de sudare va dura circa două-trei zile. Se va suda pe bordul unei nave răsturnate și asta presupune măsuri de siguranță suplimentare pentru oameni și utilaje.
De menționat că operațiunea nu blochează portul. Utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului. Traficul se va desfașura cu restricții de viteză și manevră.

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

2 luni. Tic-tac, tic-tac. A mai rămas o lună. Nimeni nu e vinovat. Nimeni nu și-a dat demisia. Toți politrucii care spuneau că se scoate epava în câteva zile au păpat deja 2 luni salariu. Bani aruncați pe apa sâmbetei.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Te rog nu spurca trei zile de sărbătoare ale unor cetăţeni epuizaţi de salariile prea mari şi lipsa responsabilităţii cu ideea de muncă şi scârbici!
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


kitsune

Serios? Au găsit acetilenă? Șocant!

Pe bune acuma, butelii de acetilenă și de oxigen sunt ceva nelipsit de la bord. Dacă vor scotoci or să găsească și freon, azot, vreo 10 tipuri de ulei, vreo 20 tipuri de chimicale, inclusiv acizi în diverse concentrații, vaseline de vreo 3-4 feluri, motorină, păcură, benzină și încă vreo 10 chestii pe care nu le-am pomenit. Orice navă are obligația de a avea un registru al substanțelor dăunătoare (Register of Hazardous Substances) care se aduce la zi de 2 ori pe an, acolo sunt trecute toate uleiurile, chimicalele, vopselele aflate la bord. De asemenea există inventare cu toate substanțele astea și bine-înțeles MSDS (Marine Safety Data Sheet) și OP (Operating Procedures) pentru ele. Toate astea sunt în format electronic și teoretic există un schimb de informații cu baza de date de la birouri. Carbid nu am mai văzut de 20 ani pe vapoare, mă îndoiesc că se mai face acetilenă cu carbid. Și ar fi trebuit să fie deja terminat după ce a stat atât în apă.

Mai nou, noi atașăm cargo-planul și calculul de stabilitate la orice raport de plecare. Ideea este că în caz de urgență, cei de la birouri din celula de urgență să aibă deja datele despre stabilitate (restul cam au, multe detalii se sincronizează zilnic)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

^^ Probabil sunt diverse chestii de sudură în atelierul mecanic, orice navă le are, dar asta nu le scuză incompetenţa.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#100
În atelier sunt doar furtunele, becurile, regulatoarele, @ghrt, în general există camere pentru buteliile de oxigen și camere pentru buteliile de acetilenă, separate, aflate pe punte și cu ventilație mecanică. În atelier ajunge tubulatura de acetilenă și oxigen, cu regulatoare și flame-arrester. Buteliile nu se țin în atelier. Nici vopseaua (aici trebuie și sistem de stingere in magazia de vopsea).
Cred că reporterul a ascultat cu gura căscată ce spunea un nene de la GSP și apoi a pus cap la cap un articol BOMBĂ plin de chestii ȘOCANTE cu acetilenă care poate EXPLODA!. Click aici să vezi ce au găsit pe nava morții!
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Dacă GSP s-a băgat doar să le salveze faţa tablagiilor de la Autoritate şi acum încep cu vicii ascunse, atunci e clar că macaraua nu ajută şi nu se va face nimic toată vara. Poate se descurcă crabii... deşi or să moară intoxicaţi şi ăia.
Iar dacă va fi aşa, ar fi cazul să vedem cătuşe.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Din ce înțeleg eu din articolul ăla (unde reporterul a înțeles pe limba lui și apoi a tradus și adaptat), s-au trezit acum că e prea mare greutatea să le iasă manevra, plus că nava nu e ca în planuri, a fost modificată și că ocheții ăia sudați nu or să țină.
S-au trezit că mașina e inundată și apa de acolo e contaminată (și volumul sălii mașini e mare), plus combustibilul din tancuri, plus diferitele substanțe periculoase... Ehe, socoteala de acasă nu se potrivește cu aia din târg... Oricum, asta înseamnă suplimentare de bani (act adițional?), nu mai merge pe ce se tocmiseră inițial. Cum spui și tu, le salvează fața, dar tocmeala inițială nu mai e bună. Și probabil "tablagiii" ( :D) țin la preț așa că apar săgeți prin presă.

În ce privește crabii... eu o să mă uit mai atent în meniurile de pe la pescării vara asta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Operaţiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutăţii, a declarat, sâmbătă, pentru MEDIAFAX, Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei.

Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de scoaterea navei pline cu oi, care s-a răsturnat în Portul Midia, a declarat că operaţiunea s-a oprit, după ce cablurile au cedat.

,,Operaţiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieşea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operaţiune şi urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina", a declarat Vintilă.
Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieşea din documentaţia prezentată.
,,Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaşte ce şi cât s-a încărcat la bord", a mai adăugat Alin Vintilă.

filmul e aici

Sursa Mediafax

PS: mare e macaraua aia pe lângă oier
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

 :o mare? Monstrul lui Deme pare pui de crevedia pe langa strutul asta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist