Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#375
Comunicat de presa Accident Sf Gheorghe 18.05.2024.pdf

Accident de navigaţie în această dimineaţă la 26 de mile marine de Sf. Gheorghe. Operaţiunea de căutare şi salvare, sub coordonarea Serviciului MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre) din cadrul Autorităţii Navale Române este în plină desfăşurare după ce nava Mohammad Z s-a scufundat.

Alerta a fost primită în jurul orei 4.00, iar ofiţerii MRCC au trimis imediat în zonă navele ARSVOM, SAR Artemis şi SAR Apollo. A fost cerut şi sprijinul Poliţiei de Frontieră care a trimis spre locul accidentului navele MAI 2110 şi MAI 1106. Totodată, două nave comerciale aflate în apropiere au fost imediat alertate să se alăture operaţiunii de căutare şi salvare de vieţi omeneşti.

Nava scufundată, Mohammed Z, sub pavilion Tanzania, avea la bord 11 membri de echipaj, 9 cetăţeni sirieni şi 2 cetăţeni egipteni, iar 8 dintre aceştia au fost salvaţi de către nava comercială Michel, care se afla cel mai aproape de locul accidentului şi care a fost coordonată de ofiţerii MRCC. În acest moment se continuă eforturile pentru căutare celorlalţi 3 membri ai echipajului daţi dispăruţi, toţi de naţionalitate siriană.

Motivul scufundării navei nu este cunoscut în acest moment şi se va deschide un dosar de cercetare pentru a se stabili cauzele şi împrejurarile în care s-a produs accidentul.

Vom reveni cu informaţii!
Conducerea Autorităţii Navale Române

https://portal.rna.ro/presa/comunicate

kitsune

#376


Vessel Name: MOHAMMED - Z
IMO Number: 8805078
Flag: TANZANIA
Vessel Type: General Cargo Ship
Detentions: 02/07/18 Imabari, Japan
06/22/17 Fushiki, Japan
10/17/16 Daesan, Korea, Republic of
03/12/16 Yantai, China
09/09/15 Shanghai, China
Call sign: 5IM961
MMSI: 677086100
Ex. Names: YIN YUAN
SHINEI MARU NO.6
Shipyard: Osakikamijima, Hiroshima, Japan
Hull No.: 342
Year: 1988 (adică dinaintea erei noastre)
Estimated value: USD 74,000
Overall Length: 79.7
Breadth: 13.4
Maximum depth: 7.2
Maximum draught: 5.60
Deadweight: 3425
GRT: 1995
Grain: 816
Engine Maker: Hanshin Diesel Eng
Engine Type: Hanshin 6LU35G
Engine Power, kW: 736 kW
Engine RPM: 255
Bow thruster: 1x(power unknown)
Number of crew: 10
Nationalities:
Holds: 1 holds, 1 hatches
Handling equipment: Derricks: 4 (nu le mai are demult)
Inmarsat C Text / Data: 431201510
Inmarsat C Text / Data: 431201511
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

survola

News.ro:
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a afirmat că cel mai probabil nava scufundată în zona Sfântu Gheorghe s-ar fi lovit de o altă navă şi a explicat că, în general, un vapor se poate scufunda foarte rapid dacă este lovit în zone sensibile.

,,Această navă venea de la Mersin probabil către Sulina pentru un port ucrainean. Nu ştiu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localităţii Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă. O navă comercială cu pavilion Belize. O să dea şi Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru. Incidentul s-a întâmplat dimineaţă, la ora 4.00 şi trei oameni încă sunt dispăruţi, din păcate", a declarat jurnaliştilor, sâmbătă, Adrian Mihălcioiu.

El a fost întrebat în ce condiţii se poate scufunda o navă atât de rapid.
"Nava se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile. Nava fiind foarte veche, probabil că nu avea dublu fund, nu avea dublu bordaj. Nava fiind din '80 sau din '88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni şi ştim foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziune marine şi navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziune. Dacă s-a produs sub nivelul apei, atunci normal că nava dacă nu are anumite etanşeităţi sau anumite zone sigure, navele mai noi sunt cu totul altfel construite decât cele vechi", a povestit Adrian Mihălcioiu.

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a mai fost întrebat cum s-au salvat cei opt marinari.
,,Dai semnalul de alarmă. Nava nu s-a scufundat instantaneu. Transmiţi SOS şi apoi dai drumul la mijloacele de salvare individuale de pe bord, bărcile de salvare. (...) Nu ştiu dacă se poate scufunda o navă chiar în trei minute. Dar şi în trei minute poţi să te salvezi. Nu ştiu această în ce condiţii naviga. A fost inspectată în Egipt ultima dată şi a avut patru deficienţe. Nu ştiu ce fel de deficienţe, dar ea nu a fost reţinuţă. Nu a avut deficienţe majore. E o navă care a fost cumpărată anul acesta de la un alt proprietar, de la 1 ianuarie naviga cu noul proprietar", a mai explicat Adrian Mihălcioiu.

O navă cu 11 marinari la bord s-a scufundat, sâmbătă, în zona Sfântu Gheorghe. Opt dintre ei au fost salvaţi, iar trei sunt daţi dispăruţi fiind căutaţi cu ajutorul mai multor nave şi al unui elicopter.

kitsune

Ha, ha, ha, nu a avut deficiențe majore, i-au dat drumul. Din Egipt. Adică Marlboro Country. Păi din Egipt pleacă oricine pentru prețul corect. Și cu pluta de bușteni pleci (bambus, papirus, ce-o fi). Mai ales acum, că e foamete mare din cauza traficului deviat de Sand People ăia din Yemen
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

survola

#379
Așa ne facem mereu de râs:

Naufragiul din Marea Neagră, secretomanie totală. Nava salvatoare a ajuns avariată în Varna

În condițiile în care autoritățile din România păstrează o tăcere asupra tragediei din Marea Neagră, site-ul bulgăresc de navigație Maritime BG vine cu o dezvăluire importantă.
Nava Michel, sub pavilion Insulele Comore, prima navă salvatoare care a ajuns la locul naufragiului a ajuns astăzi în portul Varna. Vasul transporta țevi, din Ucraina către Bulgaria, iar jurnaliștii au remarcat că nava comercială avea avarii serioase la prova.
,,În această dimineață, nava Michel a ajuns în Varna cu avarii vizibile în capăt, ceea ce creează premisele că a fost implicată într-o coliziune cu nava Mohammed Z și acesta ar fi fost motivul pentru care a doua navă s-a scufundat. Nava cu țevi ucrainene a lovit probabil capătul scufundat la navei Mohammed Z", scriu jurnaliștii bulgari de la Maritime BG, care anunță și faptul că autoritățile din România nu au dezvăluit informații referitoare la o posibilă coliziune sau care au fost cauzele acesteia.
Nava, la care fac referire jurnaliștii bulgari, a fost indicată de Autoritatea Navală Română drept prima navă care a ajuns la locul naufragiului și i-a salvat pe opt dintre cei 11 marinari sirieni și egipteni.
Naufragiu s-a produs sâmbătă, 18 mai 2024, în jurul orei 4.00.

,,Nava scufundată, Mohammed Z, sub pavilion Tanzania, avea la bord 11 membri de echipaj, 9 cetățeni sirieni și 2 cetățeni egipteni, iar 8 dintre aceștia au fost salvați de către nava comercială Michel, care se afla cel mai aproape de locul accidentului și care a fost coordonată de ofițerii MRCC", au precizat reprezentanții Autorității Navale Române.

Trei marinari sunt în continuare dați dispăruți fiind căutați ieri cu navele, dar și cu un elicopter al Ministerului Apărării Naționale.
Căutările au fost reluate în acesta dimineață de ARSVOM.
Cei 8 supraviețuitori au fost aduși sâmbătă, 19 mai 2024, în Portul Constanța, investigați medical, și cazați într-o locație ce nu a fost dezvăluită, urmând a fi audiați de procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanța care a preluat ancheta în acest dosar.

kitsune

#380
Hit and run, dar totuși cu cules supraviețuitori. Interesant este cum au transferat supraviețuitorii către autoritățile române și de ce nu s-au văzut avariile atunci (parcă era noapte totuși). In fine, să punem și detaliile:

Vessel Name: MICHEL
IMO Number: 8900684
Flag: COMOROS
Home port: MORONI
Vessel Type: General Cargo Ship
Detentions: 01/05/23 Novorossiisk (Russian Federation)
05/16/21 Italy - Venice
10/07/19 Poti (Georgia)
07/06/17 Greece - Aspropirgos
01/03/17 Bourgas (Bulgaria)
Call sign: D6A2679
MMSI: 620679000
Ex. Names: MICHEL
ACORUS
NELLY
MARA
VITA
DOLLY
DOLPHIN Z.
MERKUR
COMMODORE
Shipyard: SCHEEPSWERF LANSER - SLIEDRECHT, NETHERLANDS
Hull No.: 702
Year: 1990 (un pic mai nouă)
Estimated value: USD 154,000 (un pic mai scumpă)
Registered Owner: STAR SHIP LTD
Ship Manager: STAR SHIP DENIZCILIK
ISM Manager: STAR SHIP DENIZCILIK
Crew Manager: Eurodevelopment Management SA
Overall Length: 109.9
Breadth: 16.3
Maximum depth: 6.8
Maximum draught: 5.40
Maximum Speed: 11.0 kn
Ice Class: FS Ice Class II
Maximum TEU capacity: 344 teu
Reefer Containers (TEU): 50 teu
Deadweight: 5950
GRT: 3776
BRT: 3749
NRT: 1958
Grain: 7160
Engine Maker: Kloeckner-Humboldt-D
Engine Type: Deutz SBV12M628
Engine Power, kW: 2580 kW
Engine RPM: 1000
Auxiliary engines: 12 cylinders, DEUTZ GROUP KOLN - GERMANY
Bow thruster: 1x(power unknown)
Number of crew: 10
Nationalities: Egyptian, Indian, Syrian
Holds: 2 holds, 2 hatches
Inmarsat C Text / Data: 462058210
Inmarsat C Text / Data: 462058211

Ambele nave sunt reprezentative pentru flota de găleți ruginite din Marea Neagră.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

pentru ce a iesit liderul de sindicat sa spuna nu stiu, nu stiu , o sa iasa si autoritatea sa dea detalii,dai semnalul, dai drumul la mijloacele de salvare...?
ca si alti ,,lideri" si ăsta mi se pare unu ca ăia de la CFR calatori.

liderii.

dar de ce s-a dus nava in Bulgaria daca era lovita?

kitsune

Liderul de sindicat a fost întrebat de presă Dane, nu a ieșit el de capul lui. Că pe el îl mai știe lumea și îl întreabă. Pe vremuri mai era și Onaca. De la ANR pe cine știi?
Mijloacele alea de salvare cam slăbuțe totuși, o bărcuță mică (cam de 6 persoane dar poate are 10 locuri mai înghesuite), neacoperită, plus 2 plute gonflabile, din care una nu poate fi lansată rapid.




Powered by API/PUM imgur uploader

Ăia de pe Michel, dacă nu le-a spus nimeni să stea, au continuat voiajul până la destinație, adică Bulgaria. Acuma nu știu dacă ai noștri aveau autoritate să oprească nava, fiind în ape internaționale cred (parcă 40 mile distanță de Sulina?), chiar nu cunosc legislația, io sunt mecanic.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Zilele astea a apărut pe canalele de telegram și WhatsApp un video cu o dronă marină detonată de gărzile de securitate de la bordul unui port container. Se pare că este vorba de o navă cu pavilion Liberia, plecată de la Jeddah, atacată în jur de 20 iulie, Pumba, echipaj indian, gărzi de securitate ukrainene.

Singurul video mai decent găsit pe YouTube este ăsta mai jos, restul au explozia tăiată sau puse pe ffwd ca la tiktok. Din păcate nici în ăsta informațiile nu sunt chiar exacte. Eu am video primit pe telegram, dar nu îl urc, nu am chef de vreun copyright infringement:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Corecție, echipaj ucrainean, gărzi (probabil) indiene. Sau altă nație maro. M-am uitat cu atenție, după ce m-am odihnit.

Oricum, incidentul este raportat pe UKMTO:

QuoteAttacked - UKMTO-IO #746
Date:20th July 2024

Location:140300N, 0421200E

UKMTO has received a report of an incident 64NM northwest of Al Mukha, Yemen. UPDATE 001: The Master reports two attacks: the first by an Uncrewed Aerial System (UAS), which exploded in close proximity to the vessel, resulting in minor damage; the second by an Uncrewed Surface Vessel (USV), which also exploded in close proximity to the vessel. The Master has subsequently reported further UAS sightings. Both the vessel and the crew are safe. Authorities are investigating. Vessels are advised to transit with caution and report any suspicious activity to UKMTO
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#386
Incendiu la o navă aflată în reparații pe șantierul naval din localitatea Midia / UPDATE: Au fost găsite patru persoane decedate

Un incendiu a izbucnit, joi, la o navă aflată în reparații pe șantierul naval din localitatea Midia, județul Constanța, iar potrivit informațiilor preliminare, este posibil să fie persoane surprinse în interior. Au fost constituite echipe de căutare-salvare.

Potrivit ISU Constanța, incendiul se manifestă în zona motoarelor la o ambarcațiune ditamai vrachierul aflată în reparație.

g4media.ro

Incendiul a fost lichidat cu ajutorul instalațiilor fixe de CO2 din cadrul navei.

https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/eveniment/stiri-constanta-azi-update-live-arde-un-vapor-in-santierul-naval-midia-ce-apartine-lui-ion-dumitrache-persoane-decedate-foto-video-866846.html

kitsune

#387
,,Incendiul a fost lichidat cu ajutorul instalațiilor fixe de CO2 de pe navă. Ulterior s-au executat misiunile de căutare/salvare a celor 4 persoane surprinse la interior. Au fost identificate 4 persoane care prezentau semne incompatibile cu viața", a declarat Anamaria Stoica, purtător de cuvânt al ISU Dobrogea.

Ulterior??? Adică au lansat CO2-ul și după aia au căutat supraviețuitori?
Dacă filmul evenimentelor s-a petrecut în ordinea asta, aia nu a fost salvare.
In altă ordine de idei, chiar aș vrea să văd și eu permisul de lucru cu foc. Atât. O poză cu el și vă spun dacă a fost făcut pe bune sau din birou.

LE: Am aflat că nava se numește Amar Glyfada și am căutat-o pe net. Produsă în 2002 la Hakodate Dock Co. Japonia. Până aici nimic deosebit (in afară de vechimea de 22 de ani). Dar când m-am uitat la numele anterioare, surpriză. In 2009 se numea Patriot și aparținea companiei Blumenthal din Germania. Și ne-am întâlnit în aprilie 2009 in zona somaleză. Cred că la circa 20 mile distanță de noi au fost atacați de pirații somalezi și ulterior au stat vreo lună până s-a plătit recompensa. In momentul atacului comandantul înregistra convorbirile radio, am și acum cred înregistrarea cu răpirea lor. Am să o caut. Ce mică este lumea.

Meanwhile in China:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

cu Yang Ming mi-au venit ultimele 2 containere. Dar erau alte vapoare Evolution (pana la Istambul) si Inventive (IST-CT).
E prima data cand ocolesc Africa. Le-am trackuit de mi s-a acrit. Asta mai lipse, sa vad cu face boom
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Bine că au ocolit pe la Sud Africa că ăilalți de trec prin Marea Roșie au de lucru:





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence