Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

@dan tm : deplasament înseamnă câtă apă dislocă. Așa se măsoară capacitatea la navele militare, care nu "cară" marfă, în sensul obișnuit.

La vrachiere/petroliere capacitatea se exprimă în tone deadweight (dwt), adică câtă marfă poate transporta nava (încărcătura, făra greutatea navei).

La portcontainere, în TEU. 1 TEU e un container cu lungimea de 20 de picioare. (Se pot transporta și containere de 40 de picioare, dar capacitatea se măsoară în TEU).

tom_sawyer

#346
Coliziune pe brațul Sulina/Collision near the Danube spillway into the Black Sea[Aprilie/April 2022]

Două nave maritime - un cargou sub pavilion moldovean care transporta minereu de fier la Galați și un vrachier sub pavilion Belize care ieșea la mare  - s-au ciocnit din cauza unei erori de pilotaj  pe brațul Sulina aproape de vărsarea Dunării în mare. Din fericire, nu au fost pagube majore și nici victime omenești. Până la finalizarea anchetei, Autoritatea Navală Română a dispus ca nava sub pavilion Moldova să rămână în portul Sulina iar nava sub pavilion Belize să ancoreze în mare.


b1

O navă a fost ruptă în două de valuri uriașe. 27 de marinari sunt dați dispăruți în Marea Chinei de Sud

27 de marinari sunt dați dispăruți în Marea Chinei de Sud, după ce nava lor a fost ruptă în două de o furtună extrem de puternică.

Taifunul Chaba a adus rafale de vânt de 140 de kilometri pe oră și valuri de zece metri. Vasul s-a rupt înainte ca echipele de intervenție să ajungă la el și doar trei membri ai echipajului au fost salvați, cu ajutorul elicopterelor. Ceilalți marinari au fost luați de valuri și, chiar dacă operațiunile de căutare continuă, sunt puține șanse ca oamenii să mai fie găsiți în viață.

Taifunul Chaba a provocat inundații în sudul țării, unde a dus la evacuarea a sute de oameni, suspendarea transportului feroviar și anularea a 400 de curse aeriene.


Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Earthchild

Mai lângă noi,
"O rachetă rusească a lovit joi un petrolier aflat în derivă în Marea Neagră de peste patru luni, la bordul căruia se află o cantitate necunoscută de motorină, a informat joi agenţia de presă Interfax-Ukraina, citând armata ucraineană, care susţine că petrolierul reprezintă o ,,bombă ecologică", transmit Reuters și Agerpres.
Petrolierul Millennial Spirit, care navighează sub pavilionul Republicii Moldova, este lovit pentru a doua oară de rachete ruseşti de la începutul invaziei Rusiei în Ucraina la 24 februarie.
Prima oară a fost lovit la câteva zile de la invazie, autorităţile Republicii Moldova informând atunci că echipajul de la bordul navei este compus din cetăţeni ruşi şi că două persoane au fost grav rănite."

https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucraina-25666372-rusia-lovit-racheta-petrolier-deriva-marea-neagra-kievul-spune-este-nava-republicii-moldova-bomba-ecologica-actiune-intarziata.htm

aco90

Andrei Ene, purtător de cuvânt Garda de Coastă: Confirmăm faptul că o navă comercială care tranzita canalul Chilia spre o destinație în portul ucrainean, printr-o manevră efectuată greșit a lovit pontonul poliției de frontieră de la Chilia.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/incident-naval-pe-bratul-chilia-o-nava-ucraineana-a-lovit-pontonul-politiei-de-frontiera-si-doua-ambarcatiuni-ale-institutiei-2022919

JohannDB

#350
Upppssssssssssssss...................... La SULINA :

""(( Azi, 3 august 2023, în jurul orei 14, un remorcher aparținând A.F.D.J. Galați ce transporta o barjă cu o macara a provocat un incident naval intrând în plin în cheul orașului Sulina.
Urmare a impactului prelungit, mai multe bărci au fost scufundate și avariate irecuperabil, iar câteva pontoane de acostare au fost distruse.
Deși fără a fi rănită vreo persoană, pagubele materiale se ridică, pentru o primă estimare, la zeci de mii de euro.
Nu este primul incident provocat de navele A.F.D.J. Galați. Acum aproximativ o lună de zile mai mulți posesori de bărci, de data aceasta de pe faleza Tulcea, au semnalat prejudicii suferite ca urmare a exploatării remorcherelor acestei regii.
În cauză de față s-a deschis un dosar penal, iar cercetările continuă pentru aflarea cauzelor accidentului. ))""


kitsune

#351
Ups











Powered by API/PUM imgur uploader

Poze de la un prieten ce le-a primit de la unul din românii ce lucrează în docul respectiv.
Pentru context:

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Sorinus


kitsune

Încă nu știm de ce s-au ciocnit, dar este clar că Glenco Columbia (nava din dreapta) este de vină. Skywalker ( :D ) nava din stânga, era ancorată.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Când ți-e lene să tragi de parâmă și o legi de pick-up iar marinarul de la prova e ori surd ori nu înțelege engleza  :lol:



Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

#356
what the holly f***s?!?  :o :o :o :lol: :lol: :lol:

A vrut s-o spele sau ce?

carutasul


kitsune

Nu să o spele  :lol:
La americani si prin Mexic, parcă și la Canadieni am mai văzut, leagă parâma de pick-up să nu o mai tragă la mâna, că e "grea" și ei sunt sindicaliști. Ditamai namilele dar nu pot/vor să miște un pai.
Din păcate, nu s-au înțeles cu ăla de pe navă, care se pare că nu se uita și în loc să dea parâmă a tras de ea cu pick-up cu tot. Mă uimește calitatea bării de la camionetă (sau o fi agățat de cârligul de remorcare?). Parâma e sănătoasă, cred că e de 45-60 t (cu aproximație după mărimea navei și diametru).
Șoferul a suferit răni minore.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence