Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Mai grav şi lângă noi este cu cargoul cu uree de la Yailata, din nordul Bulgariei. Va afecta toată zona de la sud de Shabla, care este foarte frumoasă. Deja cică a început să se scurgă ureea în mare.
Cont (aproape) inactiv.

b1

Și varianta în română:

Un petrolier abandonat în Marea Roșie de 4 ani cu o cantitate uriașă de petrol la bord ar putea lăsa milioane de oameni fără apă

Un petrolier abandonat din 2017 în largul Yemenului ar putea provoca o deversare de petrol uriașă în Marea Roșie, lăsând fără apă potabilă peste opt milioane de oameni și compromițând pescuitul local în doar câteva săptămâni, informează The Guardian.

FSO Safer a căzut în mâinile rebelilor Houtis în 2015, la începutul războiului civil din Yemen, după ce aceștia au cucerit coasta în largul căreia nava era ancorată. Petrolierul fusese transformat în 1987 în rezervor de petrol și ancorat la 7 kilometri de țărm, fiind deținut atunci de compania națională petrolieră. Nava are 362 de metri lungime și o capacitate de trei milioane de barili de petrol.

Starea navei FSO Safer s-a deteriorat în ultimii ani, iar în prezent se poată negocieri pentru descărcarea încărcăturii de 1,1 milioane barili de petrol. Vasul are la bord de patru ori mai mult petrol decât avea petrolierul Exxon Valdez, care a provocat o deversare dezastruoasă de petrol în Golful Alaska, în 1989, iar șansele producerii unui astfel de eveniment și în cazul FSO Safer sunt tot mai mari.

Pata de petrol se va întinde în afara apelor yemenite și va afecta Arabia Saudită, Eritrea și Djibouti, potrivit ultimelor estimări, care examinează impactul la o săptămână de la producerea deversării.

Negocierile între rebelii Houthi, guvernul yemenit recunoscut de ONU și ONU s-au blocat, în ciudat numeroaselor avertismente, inclusiv din partea Consiliului de securitate al ONU, privind ce s-ar întâmpla dacă petrolierul explodează, se rupe sau începe să piardă încărcătura.

Oficialii ONU nu au reușit să obțină permisiunea de a întreține vasul, inclusiv carena sa ruginită. În prezent, doar șapte persoane se ocupă de mentenanța vasului.

ONU a încercat să obțină permisiunea rebelilor Houthi să inspecteze vasul, însă aceștia vor garanții că vasul va fi și reparat, operațiune care presupune fonduri pe care ONU nu le are disponibile.

Ce s-ar întâmpla în cazul unei deversări?

Potrivit prognozei publicate luni în jurnalul Nature Sustainability on Monday, deversarea de petrol va duce probabil la închiderea porturilor Hodeidah și Salif în două săptămâni, amenințând livrarea a 200.000 de tone de combustibil, echivalentul a 38% din necesarul național. Prețurile carburanților ar putea crește cu până la 80%, iar absența combustibilului pentru pompele de apă ar însemna că 8 milioane de oameni ar rămâne fără apă curentă. Totodată, 2 milioane de oameni își vor pierde accesul la apă dacă instalațiile de desalinizare a apei vor fi poluate.

Deși jumătate din petrolul deversat ar urma să se evaporeze din apă în primele 24 de ore, restul va ajunge în aproximativ șase zile pe coasta yemenită de vest, iar la porturile din sud în câteva săptămâni.

Numărul celor care ar urma să aibă nevoie de hrană variază între 5 și 8 milioane de oameni, în funcție de câte porturi vor fi afectate de scurgerea de petrol. Estimările depind de sezonul în care se va produce deversarea și cantitatea deversată.

În cel mult trei săptămâni, aproape toate activitățile yemenite de pescuit în Marea Roșie vor fi afectate. Recifurile de corali din Marea Roșie, studiați pentru uimitoare lor rezistență la încălzirea apei mării, sunt în pericol.

"Deversarea ar putea afecta comerțul global din strâmtoarea Bab el-Mandeb, lată de 29 de kilometri în cel mai îngust punct, pe unde trece 10% din traficul comercial naval. Zonele închise pentru curățare ar putea duce la redirecționarea traficului naval, iar transporturile vor fi întârziate pentru că navele expuse la petrol vor trebui curățate", se arată în raportul publicat în jurnalul Nature Sustainability. Prognoza adaugă că "posibilitatea unei deversări este tot mai probabilă. Nava Safer, tot mai afectată, are carena simplă, adică o eventuală spărtură va duce la vărsarea petrolului direct în mare. Apa a intrat în camera motoarelor în mai 2020, după ce o țeavă s-a spart, iar sistemul anti-incendiu al navei nu mai funcționează. O deversare de petrol s-ar putea produce în urma unei spărturi sau unui incendiu".

Digi24.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

hvm

Deci nu doar in romania se fac articole fara sa stie despre ce vorbesc......
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on September 30, 2021, 03:51:02 PM
Black Sea faces ecological catastrophe due to Bulgaria's inaction

The cargo ship Vera Su, which flies the Panamanian flag and has a Turkish crew, crashed and ran aground on the high rocky Bulgarian coast a few kilometres from the Kaliakra Nature Reserve on 20 September. If Bulgarian authorities fail to transfer the cargo to land, the more than 3,000 tons of urea on board could threaten to turn this part of the Black Sea – one of Europe's most important natural habitats – into a dead zone.

Marea Neagră, în prag de dezastru ecologic. Nava eșuată, cu 3.000 de tone de uree, a început să se scufunde. Expert: Riscă să se rupă

Marea Neagră este amenințată cu un dezastru ecologic. Nava cu 3.000 de tone de îngrăsământ chimic care a eșuat în dreptul țărmului bulgăresc pe 20 septembrie a început să se scufunde. Autoritățile din Bulgaria au încercat de a aproape o lună să o stabilizeze și să-i descarce încărcătura, dar nu au reușit. Răzvan Popescu Mirceni, biolog marin, a declarat într-o intervenție la Digi24, că există riscul ca nava să se rupă, în contextul actual, al vremii nefavorabile. "Un lucru bun este faptul că cele 23 de tone de carburant au fost evacuate din navă, astfel încât a fost eliminat total riscul contaminării cu hidrocarburi a apei mării", susține expertul.

Răzvan Popescu Mirceni a explicat și ce s-ar întâmplat dacă îngrășământul chimic ar ajunge în Marea Neagră.

"Pe o suprafată de 1,5 km pătrați în primă fază va exista o mortalitate de masă a microorganismelor fixate de substrat. Ulterior din zonă va exista un focar de generare a proceselor de înmulțire a algelor microscopice, care consumă cel mai mult această substanță. Practic, în 3-4 săptămâni se încheie ciclul și aceste alge se descompun, consumând oxigenul din masa apei, ceea ce va provoca mortalitatea organismelor din imediata vecinătate", a mai explicat expertul.

"Sala motoarelor este inundată. Există găuri în carena navei. Vaporul nu mai poate fi salvat, pot fi luate doar măsuri pentru recuperarea proprietății scufundate", a anunțat Ventsislav Ivanov, director executiv al Administrației Maritime Bulgare.

digi24.ro


kitsune

Vera Su, nava de la bulgari, construită în 1989 la Damen Gorinchem. Pavilion Panama, Registrul Naval Indian, Compania înregistrată în Marshall Islands, management turc, echipaj turc și azer. Rețeta clasică a cazanelor plutitoare din Marea Neagră (cu toate că de obicei o folosesc sovieticii, nici turcii nu sunt străini). După cum arată urma pe AIS, pare că a intrat direct în stânci, seamănă mult a adormit la cârmă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

paulmare


kitsune

#321
Eu nu am găsit încă vreo știre care să spună oficial cauza accidentului, doar speculații ale presei bulgare. Ai vreo sursă?
Nu neg, și eu cred la fel, că a adormit la cârmă ofițerul 2. Din ce văd pe traiectoria de pe AIS sunt 98% sigur. Mai ales că am avut în companie un caz aproape identic, cu ofițer 2 adormit la finalul cartului, alarme șuntate, ratat waypoint-ul când trebuia să schimbe de drum, etc.
Dar nu sunt 100% sigur până nu văd raportul accidentului. Poate i s-a blocat cârma...

Mai văd știri cum că s-ar fi scufundat. Păi parcă era înfipt în stânci, cum să se scufunde?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Înfipt în bancul de nisip de lângă stânci. S-a oprit în stâncile de lângă faleză. Probabil că a săpat curentul pe lângă el şi s-a lăsat suficient.
Cont (aproape) inactiv.

aco90

Autoritățile bulgare au reușit să repună pe linia de plutire cargoul "Vera Su", eșuat în Marea Neagră, în apropiere de Kamen Briag.

Acțiunea a durat peste șapte ore, trei remorchere reușind să deblocheze vasul prins între stânci, care va fi remorcat până în portul Varna. Îngrășămintele chimice pe care le transporta au fost descărcate, pentru a se evita poluarea ecosistemului marin.
După ce a fost golită de încărcătură, nava și-a schimbat poziția, fiind posibilă eliberarea sa dintre stâncile în care era prinsă.
Soarta vasului nu este clară, armatorul urmând să decidă dacă îl abandonează.


Amintim că nava "Vera Su", care naviga sub pavilion panamez, a eșuat pe coasta bulgară a Mării Negre, în apropiere de Kamen Briag, pe 20 septembrie. Cei nouă membri ai echipajului - șase din Turcia, inclusiv căpitanul, și trei din Azerbaidjan - au fost evacuați de pe vas. Cargoul transporta 2.800 de tone de îngrășăminte chimice.

https://radiochisinau.md/cargoul-vera-su-esuat-in-marea-neagra-a-fost-repus-pe-linia-de-plutire---145278.html

kitsune

Nu e accident, cred că nici incident (e deliberat):
Trei nave comerciale au fost lovite deja de (rachete?) în nord vestul Mării Negre:

The Turkish-owned, Marshall Islands-flagged bulk carrier Yasa Jupiter (IMO: 9848132) was hit by a bomb on February 23. There were no reports of casualities.

The Moldova-flagged, 1974-built, 2,200 dwt chemical tanker Millennial Spirit (IMO: 7392610), a fire broke out and rescue equipment damaged, leaving the Russian crew with only life jackets. Nearby ships were helping rescue the crew.

The Panama-flagged, 2020-built, 85,065 dwt bulk carrier Namura Queen (IMO: 9841299) was hit by a missile at the Ukrainian port of Pivdenny (Yuzhny), east of Odessa. A man on board was injured.


compilat din mai multe surse


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#326
O mai țineți minte pe aia cu Ruski Vaienîi Karabli? S-a dus. Unde au trimis-o ăia.

https://tass.ru/armiya-i-opk/14383383

Acuma, ăștia zic că e accident, alții spun că a ajutat Neptun. O punem aici, la accidente, că nu avem topic de operațiuni speciale de imersie. Cert este că rămâne totuși "the biggest russian navy ship IN the Black Sea".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

nava admiral cu super aparare antiaeriana ....scufundata de rachete modificate de ucrainieni dupa unele sovietice. Sa nu fi avut inca pe ele inscriptia urss...
S-a ales praful de aura de invincibilitate a armatei rosii.

Nici nu vreau sa iau in calcul varianta unui accident. Ar fi mult mai grav sa nu fi fost "ajutata", pentru ca la fel de pregatiti sunt si marinarii aia de pe submarinele nucleare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Idi na hui! Si s-o dus pe p**a... Acum rusii n-au cum s-o scoata la capat... A luat foc = incompetenta; au lovit-o ucrainienii = incompetenta... Incearca s-o dea c-a fost furtuna, dar azi Marea Neagra era calma...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elphax

Oficial de la rusi : " explozie a munitiei la bord" - incompetenta ?!?, "nava este ok, va fi tractata in port" - usor de crezut, dar ... "echipajul salvat de pe nava" - nu golesti echipajul decat daca nava este avariata grav de tot !; surse romanesti si turcesti: "am salvat 54 de membri ai echipajului" - oare cat a durat sa ajunga turcii acolo ???
dupa cateva ore, tot ministerul rus : "marea era foarte agitata, din cauza ca era afectata chila nava s-a scufundat"
 :o
In acelasi timp la TV Rossia, invitatii din platou infierau Ucraina, spuneau ca nu se poate sa li se permita asa ceva, au trecut o linie rosie, Rusia trebuie sa raspuna imediat si sa bombardeze masiv Kievul... hmmm  ???

Nu stiu daca sa cred ce isi asuma Ukraina ca ar fi pacalit nava cu drone si ar fi dat cu o salva de Neptun din care 2 au lovit nava, dar toate "minciunile" de la rusi au venit la ore bune dupa ce ucrainenii prezentau versiunea lor.

Faptele sunt importante - rusii au un grup mixt si variat de nave in flota Marii Negre, navele mai moderne au sisteme mai bune de detectie plus sisteme de tintire folosite pentru a bombarda tinte terestre ( au bombardat deja Sud-vestul Ucraieni). Moskva in schimb era nava principala de lupta pe mare - avea DOAR sisteme de lupta anti-nava, anti-submarin si anti-aeriene - astea erau cele mai importante. Adica Moskva avea rolul de a fi principalul aparator al intregii flote. Acum celelalte nave sunt vulnerabile la atacuti navale, submarine si mai ales aeriene. Aparent toata flota s-ar fi retras undeva in estul Crimeei si nu mai poate ameninta Odesa.
Deci Ucraina a castigat 2 chestii - moral bun si liniste pentru Odesa.
Rusia nu are cum sa mai aduca alte nave in Marea Neagra, nu ii lasa turcii sa treaca orin Bosfor.