Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#240
Hmm, ce înseamnă să te joci cu track-ul de pe AIS când e nava la ancoră (sau mai bine spus să scoți din context niște puncte de coordonate și să tragi linii între ele). Dar rezultatul e fain, simbolizează perfect competența bișnițarilor angajați la canal.
@punktnet, nu e ca la Panama (ăla e unicul loc unde comandantul navei cedează responsabilitatea manevrei). Nu, aici vii, ancorezi, trimiți un car de acte ca să stabilească un conțopist cât trebuie să plătești (ca paranteză, fiecare tanc e considerat gol dacă are vreo 10 cm in el, plin dacă are peste, am uitat limita, dar oricum infim), apoi se stabilește locul in convoi. Când se pleacă la traversare, ridici ancora și o iei spre canal.
La intrare vine pilotul, de obicei pe la 70-75 de ani, are locul de pilot cumpărat pentru el și familia lui, probabil că încă mai plătește la el, că mereu cere Marlboro, multe cartoane. Dacă nu e lift e nasol, are nevoie de odihnă pe drum (ai noștri pun un scaun pe casa scărilor, stă acolo vreo 10 minute). Dacă e lift, dar nu merge e și mai nasol, se mărește taìnul de țigări.
Apoi vin barcagii și electricianul. Barcagii sunt ridicați cu bărcile lor pe o parte și alta (e cranic special de 4t pentru asta, pe fiecare bord) și încep cu protestele, că ei vor să intre în castel, că vor mâncare, etc., etc. Au cabina lor, cu intrare de afară, Suez Crew Cabin, 6 persoane, cu wc și duș și aer condiționat, dar nu le place. Până la urmă după multe certuri și ceva Marlboro se potolesc și își întind bazarul.
Apoi vine Electricianul (cu E), persoană importantă, tot așa cu meseria moștenită din tată în fiu și la care încă mai plătește rate. El are sânge (cel puțin) albastru și e imperios necesar să i se dea cabina Ownerului, nu poate sta cu plebea la Suez Crew. Logic că nu se întâmplă asta. A, rolul lui este de a testa proiectorul de Suez și becul de rezervă. Dacă poate să ardă becul, atunci e fericit, pentru că va închiria o găleată turtită cu un bec chior de 25 W pe post de proiector. Cu prețuri începând de la 5000$. Dacă nu poate arde becul va fi nefericit și va cere cartoane de Marlboro pentru a-și trata depresia.
Toți ăștia de mai sus sunt rămășițe anacronice de pe vremea construirii canalului. Rolul lor e perimat in ziua de azi. O barcă din aia are rolul de a duce o parâmă la mal dacă nava pierde capacitatea de navigare. La un vapor de 400 m lungime, parâma aia le rupe oasele. La fel și electricianul, există sistem de navigație și radare mult mai precise azi. Și oricum nu vezi nimic în față din cauza containerelor (in cazul Evergreenului ăsta), există un parametru numit "line of sight", mă grăbesc acum să am timp să explic.
Ce văd eu acum în poze, doar ce intraseră pe canal, dinspre sud. E container mare, deci e printre primele din convoi, tot ce e in spatele lui e tras la mal (barcagii au avut de muncă, in sfârșit). Părerea mea e că l-a lăsat cârma, cel mai probabil comanda remote a cârmei. Și prevăd o circulară cel puțin în Evergreen cu obligativitatea prezentei in viitor a unui timonier in camera cârmei, să treacă pe manual la urgență.
Nu e prima dată când se întâmplă asta. E un filmuleț pe net cu două containere mari care se lovesc la ieșirea din canal, tot o cârma defectă.

LE: că m-am uitat un pic mai atent pe la știre, ei spun că i-a împins vântul. E posibil. Nava e imensă, are suprafața velică mare și are aceeași aerodinamică (sau coeficient cx) ca o cărămidă. Cu toate că e cam aiurea să o întoarcă vântul așa și pe cei din spatele lor nu (și ăia par mari, logic, că doar sunt în aceeași zonă în convoi). Însă acum câțiva ani a fost o navă mare container de la noi din companie care s-a pus pe uscat in Bitter Lake, tot așa cu vânt lateral. Și tot așa trăgeau rablele alea de remorchere egiptene de el fără nicio șansă. Sincer, mi-e lene să mă uit, dar țin minte că remorcherele pe acolo erau jafuri antice.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

ei zic ca a fost o bunica de furtuna venita din desert :)

asigurarile acopera pierderile in acest caz ? dar pierderile administratiei canalului sau a celorlalte nave blocate ?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

 :lol: văd că oficial îi spune altfel, dar cumva îmi rămăsese în cap cum am spus. Până la urmă e vorba de o linie sub care nu vezi:


(a) The field of vision from the navigation bridge, whether the vessel is in a laden or unladen condition, must be such that:

(1) From the conning position, the view of the sea surface is not obscured forward of the bow by more than the lesser of two ship lengths or 500 meters (1640 feet) from dead ahead to 10 degrees on either side of the vessel. Within this arc of visibility any blind sector caused by cargo, cargo gear, or other permanent obstruction must not exceed 5 degrees.

(2) From the conning position, the horizontal field of vision extends over an arc from at least 22.5 degrees abaft the beam on one side of the vessel, through dead ahead, to at least 22.5 degrees abaft the beam on the other side of the vessel. Blind sectors forward of the beam caused by cargo, cargo gear, or other permanent obstruction must not exceed 10 degrees each, nor total more than 20 degrees, including any blind sector within the arc of visibility described in paragraph (a)(1) of this section.

(3) From each bridge wing, the field of vision extends over an arc from at least 45 degrees on the opposite bow, through dead ahead, to at least dead astern.

(4) From the main steering position, the field of vision extends over an arc from dead ahead to at least 60 degrees on either side of the vessel.

(5) From each bridge wing, the respective side of the vessel is visible forward and aft.

(b) Windows fitted on the navigation bridge must be arranged so that:

(1) Framing between windows is kept to a minimum and is not installed immediately in front of any work station.

(2) Front windows are inclined from the vertical plane, top out, at an angle of not less than 10 degrees and not more than 25 degrees.

(3) The height of the lower edge of the front windows is limited to prevent any obstruction of the forward view previously described in this section.

(4) The height of the upper edge of the front windows allows a forward view of the horizon at the conning position, for a person with a height of eye of 1.8 meters (71 inches), when the vessel is at a forward pitch angle of 20 degrees.

(c) Polarized or tinted windows must not be fitted.

[CGD 85-099, 55 FR 32249, Aug. 8, 1990]
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

survola

O să fie haos cu livrările din orient, inclusiv petrol și alte materiale.

bogdymol

Oare de ce nu e voie sa instalezi geamuri cu sticla polarizata? Am ochelari polarizati si ajuta f mult cand sunt pe langa vreo apa, la reducerea reflexilor soarelui din apa. Care e dezavantajul?
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#246
Habar nu am, așa e standardul de unde am scos citatul (e din CFR de la americani). Văd că așa e scris in SOLAS, cei de la GL spun și ei asta.
Adevărul e că noi avem niște "rulouri" fumurii, din cele cu depunere de aur in vid, scumpe cu draci. Dar acuma, tot ce e pentru vapor e scump. Pe vremuri aveam niste monitoare CRT de 21", erau pe la 700-800$. E, unul cu stampila de la clasă pe el sărea de 3000$. Același monitor.

@survola, am înțeles că l-au scos, se reia traficul. pisici, nu mai am bani de net, m-am luat după spusele unui sovietic.

Și revenind la obstrucționarea vederii in față, nu de puține ori am văzut nave care sub comandă mai aveau un etaj, de cele mai multe ori complet gol, un spațiu imens necompartimentat, pus acolo doar pentru a înălța comanda, ca să vadă în față.

Și revenind la Suez și containere și Marlboro, am fost odată de față la un scandal imens între comandant și căpitan, pentru că ăsta din urmă făcuse cargoplanul cu un singur container stingher undeva la prova, singur pe un rând. Avea loc pe la pupa să îl bage mai jos, dar nu știu ce s-a întâmplat. Și la Suez au zis egiptenii că rândul ăla e... plin, că așa e la ei. Deci au mărit taxa. A sărit charterul in sus de fericire.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

Nava EverGiven a companiei Evergreen pare sa fie EverStuck. Se estimează 2 săptămâni de blocaj. Zici că e în Ro. Sunt deja transportatori cu nave care nu au intrat in marea Roșie și se gândesc sa o ia pe ruta lungă pe la CH

kitsune

#248
Nava Ever Given aparține de fapt 90% Higaki Sangyo Kaisha, Ltd și 10% Luster Maritime SA, Evergreen e doar charterul. Managerul navei este BSM (Bernard Schulte), Asia branch. În buna tradiție japoneză, echipajul trebuie să fie asiatic (și la noi, navele japoneze pe care le avem in management au aceeași cerință, noi le dăm echipaje full Filipino), văd că ăștia au full indian.
Cei care au eșuat în Mauritius erau tot japonezi, cu echipaj India la top și Filipino la muncă.
Concluzia: nu mă miră că s-au înfipt în canal. Pun pariu că au toate hârtiile la zi, dar doar atât. Totul pe hârtie e perfect, in realitate...

Iar egiptenii nu au o macara capabilă să descarce containerele, nu au niste remorchere capabile să ajute, nu au nimic. Căruța de bani pe care o cer pentru traversarea Canalului se duce undeva. Probabil tot pe Marlboro.

Totuși, ce nu înțeleg eu (pentru că nu am acces ca lumea la net) este: nava e împotmolită in partea de sud a canalului. Nu e dublat canalul acolo? Nu se poate folosi canalul vechi, ca până acum câțiva ani, cu convoiul de nord așteptând in Bitter Lake să treacă convoiul de sud?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Zona dublata e la nord de Bitter lake. Evergreen e impotmolit la sud de Bitter lake, spre Golful Suez. Acolo nu e dublat canalul.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ce efecte secundare are introducerea hărților electronice... Înainte aveam hărți de hârtie, aduse la zi sau nu, măcar vedeam ceva pe ele. Acum... nu ai licență cumpărată nu vezi harta.
Eu dacă stau la "subsol" majoritatea timpului, rămăsesem cu impresia că dublarea e la sud. Dar așa, e nasol. Pregătiți-vă să vă întârzie coletele de la AliExpress, cel puțin 2 săptămâni, dacă încep ăștia să o ia cu navele pe la sudul Africii ;). Eu oricum merg într-acolo.

@TibiV, acum nu mai e nici măcar DJ. E muzeu
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

#252


sper sa poti sa vezi, abia intrase pe canal.


bogdymol

Blocajul actual din Suez nu e nici pe departe cel mai lung blocaj ce a fost vreodata in zona. Speram ca se va rezolva mai repede decat asta:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

bogdymol

Deja se vede din satelit coloana de vapoare blocate la intrarea in canalul Suez. 21 vs 25 Martie:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele