Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earthchild


Kamov

Ukrainian cargo ship sank at Bartin anchorage, Black sea
https://www.fleetmon.com/maritime-news/2021/32305/ukrainian-cargo-ship-sank-or-sinking-bartin-anchor/

Incidentul este de acum 2 saptamani, dar acum a aparut si o filmare de la bord. Cel putin 4 morti.



kitsune

#227
E un Volgobalt din '75. In primul rând nava aia nu e construită să stea pe val așa. În al doilea rând, cu toate că avea acte in regulă și valabile până în 2021, de la registrul ucrainean (LE: acum scrie că are "Class suspended"), nava era sub orice critică, de fapt "un munte de rugină de forma unui vas" cum s-a exprimat cineva. În al treilea rând.... echipajul e... "profesionist". Eu i-aș acuza de crimă pe cei din filmare, pentru că în niciun moment nu au dat rol de abandon, nu au comunicat restului echipajului că nava s-a rupt, i-a interesat doar salvarea propriului șorici. Dacă cineva dormea, sau muncea sub punte, nici nu a știut ce l-a lovit.
Oricum, o idee despre cum arăta nava acum 7 ani:



Din ce informații am mai găsit, cei din echipaj sunt ucraineni, majoritatea tineri (20-24 ani), câțiva mai bătrâni, probabil comandantul, poate vreun șef mecanic. De obicei pe navele astea navigă cei care nu sunt primiți la alte companii, din diverse motive, bețivi, incompetenți, etc. sau copii la început de drum, fără experiență.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#228
Încă un Volgobalt s-au dus. Coșciuge (încă) plutitoare:


O navă având la bord 13 marinari s-a scufundat în Marea Neagră, iar două persoane au decedat, operațiunea de salvare fiinde în derulare, potrivit Grup Servicii Petroliere, care participă la operațiunea de salvare. Este vorba despre nava Volgo Balt 179, cu echipaj ucrainean, conform sursei citate.
UPDATE 10.50 Nava este sub pavilion Insulele Comore și plecase din portul rusesc Rostov pe Don, cu destinația Constanța.
Grup Servicii Petroliere , care participă la operațiunea de salvare, spune că Nava Volgo Balt 179 este scufundată, iar două persoane au decedat.
Echipajul navei era format din 13 persoane, 12 bărbați și o femeie, toți cetățeni ucraineni. Potrivit Grup Servicii Petroliere, până la acest moment au fost salvate 10 persoane, care se află în spitalul navei GSP Falcon și primesc îngrijirile necesare.
Un membru al echipajului nu a fost găsit până în acest moment, iar operațiunea de salvare continuă.
Primele informații furnizate  News.ro  de către reprezentanţii Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) indicau că nava este rusească. Reprezentanții ARSVOM spuneau că vasul s-a scufundat în Marea Neagră, la aproximativ 70 de mile marine de Portul Constanţa. La faţa locului a fost trimisă și nava Artemis aparţinând ARSVOM.
Conform ARSVOM, în zona respectivă marea este agitată, având gradul 5-6, valurile fiind de patru metri.

Din HotNews

LE: Destinația navei era Constanța. Având în vedere faptul că găleți din astea ruginite navigă bine-mersi, aș întreba și eu ANR-ul cam care este politica lor vis-a-vis de ele. Cam ce evaluare de risc se face și care sunt criteriile de inspecție a navelor. Prin lumea cu apă caldă o navă de peste 25-30 de ani e abonată la inspecții PSC. La noi, cu toate că suntem parte din ceva MoU, nave ca asta și ca Queen Hind trec "pe sub radar". Oare de ce?

LLE: pentru că nu am acces la portal ca lumea, rog un coleg să calculeze riscul navei ăsteia, să vedem. Un pic doar să așteptați, să caut detalii. Eu nu pot bifa căsuțe cu "yes" și "no", dar chiar și așa am deja 5 puncte, deci "High risk".
Portalul de la Paris MoU e aici:

https://portal.emsa.europa.eu/widget/web/thetis/ship-risk-profile-calc/-/ShipRiskProfile_WAR_portletpublic

Nava este Bulk Carrier, pavilion Comores, construită în 1973. IMO 8231019. Societatea de clasificare: Ukrainian Shipping Register (SRU). A fost arestată 4 zile pe 09-04-2016 și încă 4 pe 29-11-2016 de către inspectori ai Paris MoU (nu am găsit portul unde s-a întâmplat asta, sau motivul. Încă). 02.02.2013 la Constanța (adică la 2 zile de la arestarea pe Black Sea MoU, o arestează pe Paris MoU, nice).
Am mai găsit: detenție în 06.06.2005 la Eregli (Turcia) în Black Sea MoU, 29.01.2013 Constanța, 04.01.2018 in Ucraina, 24.12.2019 la Trabzon (Turcia) și poate or mai fi.

Deci, cu un istoric bogat, cu o vechime de 48 de ani, cu pavilioane gen Comores, Sierra Leone, etc, cu registrul făcut pe genunchi. Cum le dăm voie găleților ăstora să omoare oamenii? Ar fi trebuit nici să nu se apropie de portul Constanța la câte bube avea in cap. Ban complet. Și dacă nu mai are voie in port, se duce la tăiat. Așa poate trăiau sărmanii ăia de s-au dus...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

Nu stiu cum au curajul sa iasa pe mare cu "suveicile" astea fluviale. Oare si sovieticii le dadeau voie?

kitsune

"Curaj" alimentat de multă votcă dar și de disperare. Sunt oameni care nu găsesc în altă parte de muncă pentru că asta au făcut o viață și la uscat nu îi vrea nimeni, sau cum am mai spus, la început de drum, când nu îi ia nimeni pentru că nu au experiență. Și e și multă ignoranță, mulți nu au idee ce înseamnă Marea Neagră iarna. Plus ideea care le-a fost băgată în cap de mici că tot ce a construit statul sovietic e "unsinkable" (mă rog, nava e făcută la cehi parcă).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Earthchild

#231
Dar in "caietul de sarcini" al tipului astuia de nave lungi si inguste, constructorul a dat liber la iesitul pe mare? Sau e vreun defect de proiectare nerecunoscut? Doua incidente in doua luni e prea mult.
Pe armatori vad ca ii doare la basca.


tom_sawyer

#233
GSP Falcon, operațiune de salvare în Marea Neagră



Declarațiile comandantului care a salvat zece marinari naufragiați în largul Mării Negre



Min. 10: "din păcate nu am putut să comunicăm prea mult [după aducerea la bordul navei] datorită necunoașterii limbii engleze de către marinarii ucrainieni, atât am înțeles că nava s-a rupt în două. Au fost două momente: un zgomot puternic, în care au observat deformarea navei, s-au adunat toți la locul de adunare, au lansat plutele de salvare, barca de salvare pe care o aveau era nefuncțională - din declarațiile lor, dar până să apuce să se îmbarce în plute nava s-a rupt de tot în două. Din ce am înțeles, nu știu dacă e adevărat, practic s-a unit prova cu pupa și s-a dus instantaneu la fund, încarcată fiind cu cărbuni. La fața locului nu am găsit prea multe resturi plutitoare - câteva lemne, nu am văzut pete de motorină"

Neufunk

#234
"A cargo container ship that's among the largest in the world has turned sideways and blocked all traffic in Egypt's Suez Canal, officials said Wednesday, threatening to disrupt a global shipping system already strained by the coronavirus pandemic.
The Egyptian official said tugboats hoped to refloat the ship and that the operation would take at least two days.
Around 10% of the world's trade flows through the waterway and it remains one of Egypt's top foreign currency earners."

https://www.cnbc.com/2021/03/24/container-ship-runs-aground-in-suez-canal-causing-traffic-jam.html


cristi5

#235
https://www.vesselfinder.com/vessels/EVER-GIVEN-IMO-9811000-MMSI-353136000

Viteza in continuare 0kn

Zoom in pe vesselfinder, se vad remorcherele in jurul lui:




Powered by API/PUM imgur uploader


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

bogdymol

Inca de dinainte sa intre in canalul Suez, era clar ca vaporul asta o sa faca o boacănă. Ia uitati ce traiectorie a avut inainte de intrarea in canal:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

punktnet

A desenat o măciucă :))
Nu este manevrata de personalul canalului la trecere? Parcă așa era și în Panama
Just kidding.

RaduC

O fi blocat cu premeditare? Traiectoria fiind un fel de up yours?