News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JohannDB

#165
Un alt articol din "Viața liberă".....
https://www.viata-libera.ro/eveniment/150646-blestemul-rostock-spargatorul-de-gheata-nuyina-esuat-pe-canalul-sulina?fbclid=IwAR3Q4EzoGOjPpgY9hn6sthDI05Oiqkq2FJz-znYghQ7sih0WSbNp0ZgMyt4

CITAT : """Spărgătorul de gheaţă Nuyina, construit în Şantierul Naval Damen Galaţi, a intrat astăzi, 3 august, în malul Canalului Sulina,........ Mergea în mare liberă, e la export, e făcut la Șantierul din Brăila (sic!) și era remorcat către mare liberă. ......"""
  Dilema: construit la, făcut dincolo....
CITAT: """ De scufundat nu avea cum, nu e zonă cu piatră ca să se spargă. Singurul inconvenient e că a blocat navigația în zonă aproape o oră. Am reușit să o aducem la mal cu remorcherele pe care le avea el în convoi. E un corp de navă, de fapt, și era remorcat către mare. Avea și un remorcher al Șantierului și unul de-al AFDJ-ului", a declarat Dan Iulian Ichim, Căpitan Şef de Port Tulcea, potrivit Radio România Constanţa.""""

Realitatea faptică.... Conform datelor oficiale:: Grupul Vard .....unul dintre cei mai importanţi actori din domeniul designului şi construcţiei de nave, acesta deţinând cinci unităţi în Norvegia, două în România (TULCEA și BRĂILA), una în Brazilia şi una în Vietnam.
(https://www.economica.net/santierul-naval-din-braila-a-angajat-70-de-vietnamezi_159041.html)
  Pe când Damen este altă "Mărie" olandeză.....


JohannDB

  Apropo de cazul "Rostock" de pe Canalul Sulina de acum mulți ani (anii 90)..... Deși articolul este din Noiembrie 2017, văd că apare pe ediția online azi 06 08.20........................
  Au mai apărut pe undeva noutăți cu legătură la impunerea plăților asupra AFDJ-ului ??

https://www.viata-libera.ro/economie/99352-glontul-de-12-5-milioane-euro-care-a-suierat-pe-langa-urechea-afdj

Din articol  :  -"Cel mai interesant lucru este motivarea judecătorului din hotărârea instanţei, unde se arată că se respinge investirea cu formulă executorie pe teritoriul României a titlului, deoarece titlul era emis de o instanţă care nu era competentă. Adică titlul a fost emis de către arbitrajul internaţional, iar acest litigiu comercial trebuia să fie judecat la arbitrajul de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României din Bucureşti, cum era prevăzut în contract şi cum era agreat de către părţi", ne-a declarat directorul general al AFDJ, Dorian Dumitru.

JohannDB

   Acum câteva minute am primit o confirmare de la "Vard"...Nu au nicio legătura cu nava "Nuyina" pentru australieni; nici măcar de subansamble, pentru a o lua semnatarul articolului, ca bună și a amesteca constructorii...

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#171
Hmm. A intrat în vrie remorca, bine că a ratat bacul ăla (la mustață) altfel ieșea și cu victime. Așa, doar ceva table îndoite, plus coșul remorcherului din pupa. Care de fapt nici nu are libertatea de manevră, fiind legat prea din scurt. Acționează pe post de cârmă, dar fiind așa de aproape nu vede ce trebuie să facă, depinde total de indicațiile pilotului. În fine, e un noroc enorm că s-a terminat așa, putea fi cu mult mai rău. Mult de tot.

Filmarea din spate e făcută de pe șalupa asta se pare (e prea proastă rezoluția să îți dai seama ce e)





Bacul ăsta a fost evitat cu vreo 7-8 m, poate chiar mai puțin. Nu se vede pe filmare, dar e posibil ca pupa să fi trecut foarte aproape. Din păcate filmarea din spate incepe la un moment ulterior, nu se vede cât de aproape a trecut.




Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

myid

pana la urma cine s-a ocupat de manevre? am vazut prin presa, ceva vorbe despre niste italieni?

Insa stirea a aparut si prin presa internationala si multe comentarii in engleza care nu fac cinste marinariei romanesti :(

Kamov

QuoteAvea și un remorcher al Șantierului și unul de-al AFDJ-ului", a declarat Dan Iulian Ichim, Căpitan Şef de Port Tulcea, potrivit Radio România Constanţa.
Remorcherul din spate (Farul) este al AFJD.

kitsune

#174
Remorcherele sunt românești. Pilotul e român sigur. Nava nu pare să aibă forțe proprii (nu se vede nicio lumină, nu se văd radare învârtindu-se, deci sigur nici cârmă sau bowthruster nu are. Deci manevra e cu totul pe seama remorcherelor. În mod normal, comandantul poartă răspunderea manevrei, pilotul e doar "adviser", dar în cazul ăsta nu văd ce putea face comandantul (dacă era unul sau nu). Se văd oameni pe comandă, parca e unul și pe puntea etalon, chiar când sunt la travers de bac fuge pe babord să se uite dacă îl atinge sau nu. Dar în rest nu se poate ști exact ce și cum în lipsa unui comunicat oficial (care în orice țară normală ar fi trebuit deja să apară). Ce facem noi sau presa sunt speculații. Hai să zicem că noi sunt mai avizați decât presa, care confundă prova cu pupa  :D


LE: puse cap la cap informațiile din diferite surse, poze și video situația se prezintă așa: Remorcherul principal, cel care trage nava, este Eraclea (IMO 9499656), italian. Este cel care probabil duce nava până la olandezi. Asistență la manevră erau: Bușteni (IMO 8861333) (care stă departe și de pe care se pare că e făcut video din spate) și Farul (IMO 9817781), cel care este legat la pupa (care a fost și avariat in incident). Nuyina este funcțional, dar pentru că nu a făcut probele de mare nu are voie să navige singur (conform informațiilor date de australieni). Din cauza C19 nu s-au putut face probele in România, așa că este remorcat la olandezi, unde se va face certificarea.

Sursa

Fiind remorcat de italieni, e posibil ca răspunderea să fie la comandantul remorcherului Eraclea, manevra greșită fiind a lui. Aia cu evitarea unui ponton care nu se afla pe hartă e vrăjeală, datoria lui era să stea pe șenalul navigabil, nu pe mal. Dacă ne uităm mai atent la ambele video se observă că Nuyina incepe să joace, mișcarea remorcherului pentru redresare nu face altceva decât să amplifice mișcarea navei, până când nu o mai poate corecta. E identic cu o rulotă auto care intră în tangaj și joacă, doar că în slow motion.

Acum că am văzut ambele video de mai multe ori, am observat încă ceva. După ce se proptește cu botul in mal, cablul metalic de pe Eraclea se tot lungește, nu ține frâna vinciului. Sunt acolo 3 membri din echipaj care strâng frâna cu o cheie franceză (ea e acționată hidraulic, dar se pare că poate fi reglată). Frâna vinciului a început să scape cu mult înainte de a intra in mal, de la 3:04 se aud niște zgomote ritmice, ca niște ciocane, e zgomotul caracteristic frânei când scapă. Logic că nu a mai putut să pună toată forța în remorcă.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Confunda pentru ca nu mai stiu vorba aia ,,vînt bun din pupa"?

ghrt

Buni băieţi, dacă n-au verificat frâna vinciului înainte de misiune. Poate până ajung la Bosfor reuşesc să o regleze, că acolo malurile sunt destul de contondente.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Au trecut prin Bosfor, e și un video pe YouTube. Și acolo se bălăngănea, dar e larg, au loc de redresare. Aceeași legătură, cu două lanțuri împreunate cu un cablu, de trebuie pendulat ca lumea să țină direcția. Aveau și două remorchere mari turcești la asistență. Probabil că și turcii au văzut imaginile și ce și-au zis: Arkadaș, verbana iki remorker, că italianul ăsta nu prea le are cu șofatul, ioc. Și așa casele alea de pe maluri sunt bubuite de cine s-a mai înfipt cu vaporul in ele.
Da, aia cu frâna de la vinci e nașpa. Puteau să facă niște teste înainte de plecare, mai ales că aveau de tras ditamai măgăoaia de 2 miliarde de australieni. Mă enervează australopitecul totuși, că a pus botul la explicațiile talianului și dă vina pe săracul bac (adică "pontonul" care nu era pe hartă) când ei mai aveau puțin și tundeau toate sălciile de pe mal.
Spun din nou, bine că nu s-au înfipt în el, erau oameni acolo, nu scăpau. Și iarăși bine că a cedat frâna de la vinci, că dacă se rupea cablul.... laser frate, tăia tot
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#178
Nu exista bisturiu mai ascutit decat un cablu de otel rupt "in tensiune"...

Am citit ca au fost cazuri cu 10-15 oameni "sectionati in doua" acolo unde a sficuit cablul rupt... :(

kitsune,
nu ne suparam daca pui video-ul cu "balanganeala" prin Bosfor...

Just for "italian fun", ca tot ne-au facut sa ii iubim la fel de mult ca pe greci...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

myid