News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Accidente si incidente navale in Romania si in lume

Started by cristi5, January 13, 2019, 05:07:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carutasul


carutasul

Btw, greutatea nu se poate calcula cu legea lui Arhimede?


ghrt

QuoteEste foarte clar că aceste punți nu au fost incluse în Cargoplan. Sunt punți nedeclarate. Există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi.

Începe să îmi placă. Ar trebui o expertiză ca să aflăm cam de ce sumă făceau ăia evaziune fiscală. Iar DSV-ul local să explice cum au verificat ei nava şi nu au observat un număr mai mare de animale.

De la 1380to la 1800to mai e marjă, dar mă îndoiesc că vor reuşi dintr-un motiv simplu, nava aia nu are cum să stea dreaptă (nu a stat nici când a plecat de la cheu) aşa încât nu au cum să o ranflueze doar cu macaraua aia mişto.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

@carutasul
Btw, greutatea nu se poate calcula cu legea lui Arhimede?


Doar dacă plutește...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

Evident. Dar plutea înainte de a nu mai pluti :) Măcar o poză de la plecare trebuie să fi făcut cineva dacă oficial nu se măsoară ( nu știu cum se numește, cota până la care e în apă). Cu poza aia ai putea aproxima suficient de bine cred...

ghrt

De la cheu a plecat ca sania, împinsă pe mâl de elice. Apoi la apă adâncă s-a răsturnat.

În general nu cred că e nimeni de la căpitănie atât de naiv încât să fotografieze o navă care pleacă cu bandă (înclinată).
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

În zilele noastre mi se pare imposibil să nu existe o poză, ori de la o cameră de supraveghere, ori de la un turist, spotter etc. Dar, cum zici, dacă nu plutea la cheu...

kitsune

Pescaj e cota aia. E marcat pe navă, prova, mijloc, pupa, pe ambele borduri. Dar la oier nu e nevoie de draft survey cum facem noi (mărfurile în vrac se cântăresc pe bandă, sau se calculează pe baza pescajelor).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

da, pescaj, merci. Era un cuvânt pe care odinioară îl știam :) 

kitsune

#115
Cu plăcere.

Ai dreptate cu filmările, în ziua de azi peste tot e câte o cameră. Îmi aduc aminte că era un film cu nava înclinată, doar ce plecase de la cheu. Nu l-am văzut atunci, să-l caut

Aici.

Trag remorcherele de el
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

dacă trag remorcherele nu prea ne e de folos... dragă Watson  :)

kitsune

Cumva cei de la Replica sunt aproape de GSP (de ce oare?) și chiar dacă de obicei nu am încredere în nici 5% din ce scriu ei, de data asta au informații de la sursă:


Operaţiunea de scoatere din apă a navei s-a oprit. Câteva spire ale cablurilor de ridicare au cedat, motivul fiind greutatea a pavei. "Este mai mare decât reieşea din calcule. Spirele au cedat în locul în care erau prinse în cârlig. Trebuie schimbat sistemul de prindere, de ridicare şi să înlocuiască cârligul cu o altă piesă, să nu mai permită frecarea cablurilor", a precizat Alin Vintilă, reprezentantul GSP. Trebuie schimbat întreg sistemul de cabluri pentru a putea susţine greutatea navei, cu tot cu încărcătura de la bord.
Din estimări, nava se apropia de 45 de grade, era un moment critic, probabil atunci au fost forţele mai mari şi au început să cedeze spirele cablurilor.
La momentul ruperii primelor spire, se înregistrau 1350 de tone forţă în cabluri. Cablurile vor fi schimbate în cursul zilei de sâmbătă şi, apoi, operaţiunea de scoatere a navei din apă se va relua

Update:

În urma unei inspecţii asupra navei, s-a constatat că, de fapt, cablurile s-au rupt deoarece puntea navei a cedat. Puntea, cedând, s-a transmis un şoc în cabluri care a determinat oprirea operaţiunii. Din cauza şocului s-au desprins spirele.
Structura navei, poate şi încărcătura, e diferită faţă de ceea ce s-a prezentat în documente, iniţial, a transmis Alin Vintilă, reprezentantul GSP, acesta fiind, probabil, și motivul din cauza căruia s-a scunfundat.
"A cedat punea 8 a navei, s-a creat o tensiune în cablurile de la macaraua Neptun, ce a condus la ruperea cablurilor de ridicare. Se investighează ce s-a întâmplat. Am descoperit punctul de ruptură, nu e o surpriză, nava are peste 40 de ani. În timpul operaţiunii, scafandrii au intrat în apă, au găsit punţi suplimentare, sunt punţi nedeclarate. Există o încărcătură mult mai mare decât 14 000 de oi. Considerăm în 48 de ore ne aşteptăm să reluăm operaţiunile. Ne ducem la capacitatea maximă a macaralei.Nu avem date exacte, nu avem greutate exactă, nu se pupă ce s-a dat înainte, cu ce am găsit.", a declarat Gabriel Comănescu, patronul GSP.
De precizat faptul că, în acest context, având în vedere că se efectuează o muncă suplimentară, faţă de cât s-a prevăzut în contractul de 4 milioane de euro, cuantumul serviciului ar putea creşte.


PS: comentariile sunt fascinante, pe lângă obișnuitele înjurături, mai sunt și unii care spun lucrurilor pe nume
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Dilemă de vameş: ,,Unde p**a mea să-i ascund?"

Quote,,Nasreddin: Cât trebuie să-ţi dau?
Hristovici: Eu zic 35.
Nasreddin: Acum nu am decât 20 de milioane (n.r. – 2.000 de lei). Ia 25, e bine?
Hristovici: 30!
Nasreddin: OK. Ţine!
Hristovici: Thank you!
Nasreddin: O să colaborăm foarte bine! Să dea Dumnezeu!
Hristovici: Să dea! A good friendship. Putem să ne mai întâlnim să mai vorbim de business-uri sau să vă dau ponturi. Vai ce bine îmi pare că v-am cunoscut, domnule Naser".
După plecarea sirianului, rămas singur cu banii în mână, agentul vamal se întreabă, potrivit înregistrării DNA, în timp ce căuta prin mobilierul biroului: ,,Unde p**a mea să-i ascund?".
...
În Portul Midia, exportul animalelor vii trebuie vizat şi verificat de mai multe instituţii: Direcţia Sanitar Veterinară, Biroul Vamal, Poliţia de Frontieră şi Căpitănia Portului. Lunar, de aici pleacă aproximativ 15 nave încărcate cu animale, în special către ţările arabe. România exportă într-un an peste un milion de oi, pe cale maritimă. Dacă am pleca de la media şpăgii/per vapor indicată în rechizitoriul DNA, ajungem la peste 600.000 de euro/an mită încasată de funcţionarii cu atribuţii în port.

Articolul complet e pe Adevarul.ro

Nu sunt puse la socoteală celelalte "cheltuieli", în bani, țigări și alte alea. Și articolul este doar despre portul Midia, cu 15 nave pe lună. Portul Constanța are circa 10 nave pe zi
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Institutiile statului roman:
:puke:

Asa stat, asa institutii...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)