Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

north

Eu cred că joncțiunea A1/A10 este remarcabil de bine gândită în varianta nouă din proiect.
Singura modificare pe care aș aduce-o ar fi că, venind pe A10, să fie lăsată drept prioritară direcția est, adică A10 să rămână principală spre Sibiu și să se desprindă din ea rampele de Timișoara, nu invers (adică cum este acuma). Sunt convins că traficul: (Cluj-Napoca + Alba Iulia etc.) <-> (Sibiu + Brașov + București etc.) este mai mare decât traficul (Cluj-Napoca + Alba Iulia etc.) <-> (Deva + Timișoara etc.)
... Nemaivorbind că în configurația actuală iar avem situația similară cu A2/A4, în sensul că venind pe A10 direcția est este deservită de ramificarea spre vest și viceversa :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

Redox

Este adevarat, nodul Sebes Vest este folosit in mod special de localnicii din Vintu, Cugir si alte localitati mai mici. In lipsa unui nod rutier in zona Sibot, soferii urca pe autostrada pentru directia Sibiu-Bucuresti prin acel nod.
"Nodul" de la Pianu de Jos nu este chiar un nod, pe acolo se face accesul in spatiile de service si CCI.

TibiV

#1742
@north, ai dreptate si solutia stanga spre sibiu - dreapta spre timisoara este eleganta, dar s-ar putea sa fi ales varianta actuala pentru a reduce la minim exproprierile.

Acolo conexiunea A1-A10 se face langa calea ferata, deci este clar va vor exista niste ramblee foarte lungi si de o partea si de alta a caii ferate. Acolo se formeaza un fel de triungi la S-V de calea ferata (cu laturile formate de CF - A1- A10) care va fi un teren aproape inaccesibil, deci va trebui sa fie expropriat tot, nu doar strict suprafata ocupata de autostrada, pentru ca cine il detine nu il va putea folosi.

Desi, pe de alta parte, nu cred ca preturile terenurilor agricole in zona Sebes depasesc media nationala de 6.500 euro/hectar, dar nu-mi dau seama ce suprafata ar ocupa varianta ta. Dacfa nu sunt decat 2-3 ha, ar fi pacat sa nu se renunte la "ïmpleticeala" cu benzile Alba-> Bucuresti fac dreapta si dupa aia trec pe sub ambele sensuri Deva-Alba. In varianta propusa de tine ar fi o singura subtraversare, a sensului Deva-Alba, probabil folosind acelasi viaduct/pasaj peste CF.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

N-ar modifica practic cu nimic suprafața necesară. OK, m-am distrat un pic... iată soluția îmbunătățită:



* Cu violet autostrada Sibiu - Timișoara (existentă).
* Cu albastru autostrada Turda - Sebeș pe relația preferată "naturală" Cluj / Alba Iulia - Sibiu / Brașov / București. Curba orizontală îndulcită pentru 130 km/h.
* Cu maro rampele sale spre Sibiu. Regândite și acestea astfel încât să se poată asigura minim 120 km/h (în mod normal pe relația Cluj <-> Sibiu chiar n-ar exista motive de redus viteza de la 130...)
* Cu verde rampele sale spre Timișoara. Într-adevăr, trebuie un pasaj mai măricel pe relația vest -> nord.
* Cu galben legăturile la DN 1 (actuale și planificate). Nu sunt schimbări majore.

Chiar nu este greu. And everyone would be happier :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

horatiu.cosma

Sunt total de acord cu tine. Aproximativ aceeasi suprafata expropriata, doar ca se schimba directia prioritara pe Cluj-Sibiu, si nu pe Cluj-Timisoara, cum e actualmente, ceea ce e perfect normal.

OIL1

De ce considerati ca Sibiu - Cluj ar trebui sa fie directia prioritara in defavoarea TM-Cluj?
Exista ceva cifre, ceva contorizari de trafic in acest sens?

rio tinto

@OIL1
Nodul Sebes-Vest este folosit dar practic "nefolosit". Acest nod se foloseste in proportie de 80-90% exact in scopul precizat de tine, access pentru locuitorii Cugir - Sibot - Vintu inspre Sibiu insa este folosit foarte putin de transportatorii de cursa lunga. Le este util acelora care descarca in Sebes si este mai convenabil sa foloseasca combinatia Sebes-Nord cu Sebes-Vest si viceversa, dat fiind faptul ca zona industriala este la vest de Sebes, depinde de directia lor.

Nodul Sebes Nord e o alta poveste si mult mai utilizat. Acesta e indicatorul ca foarte mult trafic se descarca sau urca pe directia Cluj-Napoca + Alba Iulia etc. <-> Sibiu + Brașov + București etc. Traficul de cursa lunga in Romania (TIR-urile) e ceva de genul: Granita de vest - Bucuresti - Port Constanta si viceversa. Fie ca se intra sau se iese pe la Bors sau Nadlac, la Sebes vom avea doua directii majore de trafic: Cluj-Napoca + Alba Iulia etc. <-> Sibiu + Brașov + București etc. <-> Deva + Timișoara etc. si nu Cluj-Napoca + Alba Iulia etc. <-> Deva + Timișoara etc. (copy/paste de la north, mersi)

horatiu.cosma

Cand o sa existe autostrada Cluj-Sebes-Timisoara, poata ca o sa o iau pe acolo ca locuitor in N-V tarii, dar deocamdata e mai vezabila varianta pe la Oradea-Arad etc.

alecu26

sebes vest ar fi cat de cat folosit daca s-ar deschide odata acea parcare inteligenta. Dar aia cred ca doar dupa definitivarea ITS.

Poate si dupa finalizarea fabricii Daimler...sa-i creasca un pic traficul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rio tinto

Sebes va deveni un mini El Torro Y al Romaniei. http://en.wikipedia.org/wiki/El_Toro_Y
Departe de cele 26 de benzi insa la imbinari vom avea pe A1 si A10 4 benzi pe sens, nu?


istvan78

Greu de spus care dintre directii Cluj-Sibiu sau Cluj-Timisoara ar fi mai traficata.

Relatia Cluj-Sibiu(-Valcea-Bucuresti) va fi folosita imediat ce e dat in folosinta acel lot din A10, de tot traficul ce azi merge pe DN1. Si asta e MULT, se vede cu ochiul liber.

Dar odata ce se da in folosinta A1 continua intre Sebes si Nadlac (cu legatura la M43), iar mai apoi A10 complet si A3 spre Tg.Mures, probabil ca o buna parte a traficului ce pleaca din NV-ul tarii catre Vest va prefera ocolul pe A10-A1 (poate chiar si marfa, pentru castigul in timp)

Dar asta irasi doar pana cand se completeaza A3 pana la Bors (lucru ce va dura totusi ceva vreme).

Oricum ar fi nu cred ca va deveni un obstacol semnificativ acel nod in viitorul previzibil...

mecatron

salutare, eu cred totuşi că relaţia CJ SB va avea mai mult trafic decît CJ TM, nu de alta, dar spre B merge mai multă lume şi chiar şi spre mare (da, da, ştiu, lumea merge la bulgari...) deşi eu spre greci merg spre Caransebeş:) abia aştept să merg pe autobandă CJ pînă la SB, DN1 e un calvar cîteodată - mai ales seara.

trifuhoria

Fabrica Daimler functioneaza la capacitate, produce peste 1000 de cutii de viteza pe zi, iar investitia noua, cea de 8 Ha, pt proiectul 9Gtronic (alte 2000 cuti /zi) e aproape finalizata, in martie se asteapta primele utilaje. Tot ce vine si ce pleaca intra pe Sebes Vest.

TibiV

Ioan Rus se duce azi la ora 13 la Centrul de întreţinere şi coordonare de pe autostrada Orăştie - Sibiu, unde se vor semna contractele de execuţie pentru Autostrada Sebeş - Turda, lotul 1 (km 0+000 - km 17+000) şi lotul 2 (km 17+000 - km 41+250).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Pellady

#1754