Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

delacroix


rocklee

din ce a expus delacroix  :) in imaginea cu nodul a10 a3 dn1...se vede ca nu lipseste nimic din ce near deranja sa treci de pe o autostrada pe cealalta sau de pe dn1 pe ori care din autostrazi  ....dor ca pentru unii e putin  cam ''intortocheat''...dar cu putina atentie si daca ar fi semnalizat cum trebuie se pate trece dintro parte in cealalta fara probleme  :) :)..

medicul de garda

#1667
Sa analizam deci: in proiectul initial CNADNR aveam niste bretele de autostrada care permiteau transferul la viteze mari (>100km/h) de pe A10 pe ambele directii A3. Porr a refacut totul si a iesit o bretea catre Gilau de 3 (TREI) km, care desi are geometrie pentru viteze mari, exista o iesirea pe partea stanga si o legatura cu A3 care se face pe o banda. Deci se va circula cu limitare de viteza si va fi strangulat traficul in mod nejustificat. Pe o distanta de 3km... Iar pe sensul opus, Giau-Aiud avem o bretea care sicaneaza aiurea (de ce nu puteau folosi o curba mai putin stransa la racordarea la A10?) care si ea va fi limitata la 80km/h probabil. A da, si o bretea dinspre DN1 care abia are spatiu de accelerare (desi putea sa i se faca mai mult loc).

Exceptional! Felicitari Porr!! :o :lolz:


LE: acum ma gandesc cu groaza, daca tot e liber la creatii artistice personale pe cat mai putini bani oare ce vor proiecta Pizzarotti la nodul de la Sebes? Nu mai bine fac ei o trompeta, ceva, si restul de structuri obligatorii le muta pe niste drumuri locale, cum a facut Porr?
Trust me, I'm an east-european doctor!

alexV

mersi delacroix. ca sofer de autoturism, sunt de parere ca viteza mica prin noduri nu e un impediment. prefer sa fac 70 km/h cat timp traversez nodu, da transpir de emotie sa nu fii gresit banda, cu GPS cu tot :)

problema mea cea mai mare e la intrarea din DN catre autostrazi. vom avea:
la stanga A catre Oradea,
pe mijloc A catre Campia Turzii
la dreapta A catre Sebes.

Sunt GPS-uri care nu stiu sa zica asta :(( aici e intersectia actuala. mai adaugati dreapta A10

horeaa

#1669
Si totusi breteaua A10 -> A3 Gilau din vechea configuratie ii un pic mai lunga din cate vad eu. Din ce am masurat rapid pe google maps iasa cam asa:
Vechea bretea (masurata folosind desenul nodului de pe google la zoom mare):

Noua bretea (aproximativ folosind randarea lui delacroix):


De acord ca noua configuratie ii in curba, dar daca ambele au aceeasi latime nu vad mare diferenta intre ele. La o jonctiune de autostrazi nu trebuie sa se pastreze totusi doua benzi? Stie cineva daca este un normativ pe tema asta?

alecu26

#1670
mie mi se pare o prostie sa pui nodul acolo. Exista recomandari clare in normativ.

Trebuia complet decuplate cele doua noduri, mai ales ca acolo e si idiotenia aia de trompeta dubla, in care te incurci si acuma.

Ideal, dar din nou din punctul meu de vedere, si bazat pe principiul ca o autostrada, acolo unede se poate trebuie sa paraseasca coridorul DN-ului, trebuia sa mearga pe valea muresului in continoare, pe langa Ocna Mures si sa se intepe mai spre este in A3. Chiar daca asta pentru directia Cluj insemna un ocol.

Sau o alta solutie era sa redeseneze complet tot nodul, cu demolari, reconstruiri, si tot ce insemna asta.

PS: fiti siguri ca Pizzaroti va face asta. Mai ales din acel paralelism de cativa km se pot face multi bani. La Sebes va fi si mai grav, ca acolo nu e un nod...sunt doua (Lancram si Sebes Vest).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Pellady

#1671
Multumim mister D, dupa cum vad breteaua de care ziceam ca trebuie facuta obligatoriu este cam dificil de executat din cauza pasajului DJ 161D peste autostrada care este chiar dupa nod.

horatiu.cosma

Noi tot parlamentam ca de ce e bine si de ce nu, dar exista vreo sansa sa convingem constructorul sa modifice actuala configuratie?

horatiu.cosma

Ma uitam mai devreme pe google maps si nu puteam sa nu admir simplitatea si in acelasi timp eficienta acelui viitor nod de la Sebes. Cu un nod actual format din 2 giratorii, si care isi fac treaba chiar mai bine decat trompeta de la Turda, tentaculele ce vor aparea se potrivesc ca o manusa :)

Wadan

Mai este timp sa se modifice nodul, abia a inceput executia :)

north

Un pic de istorie... În 2007 - 2008 când s-a făcut SF pentru DX Turda - Sebeș (fără de care nu se lucra acum la Autostrada Sebeș - Turda, în fine, altă poveste), ,,s-a" propus configurația de treflă pentru joncțiunea A3 - A'10' - Turda, conform următoarei schițe:



S-ar putea zice... WT*? O treflă ca joncțiune între autostrăzi? Da, cu cale dedicată pe ieșire intrare pe A3 (nu neapărat pe A10/DX) ar face mai mult decât excepțional față traficului. Sau nu? Să ne uităm la intersecția A6/A7 în Germania. Sau A4/A9 în Germania. Sau A1/A20 în Germania.

Dacă ăstea nu sunt noduri care gem de trafic pe care noi nu-l vom avea nici în 50 de ani... nu mai zic nimic.

Și totuși am studiat și varianta pe trei niveluri cu rampă direcțională pentru relația Sebeș - Cluj V / Oradea, cf. imaginii de mai jos:



Nu se justifica. Nu atunci, nu acum, și nu în 2050.

În fine, la fel și la Sebeș (vezi nodul de perspectivă Sebeș nord-est, am vorbit de asta în august aici).

Pe atunci (2007/2008) nu era în construcție nici A3 pe lângă Turda și nici A1 pe lângă Sebeș și s-ar fi putut modifica ușor.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

yetiman

In principiu, nu vad de ce un nod trefla nu ar face fata traficului. Se foloseste cu succes mai peste tot. Doar ca aici (A10-A3) propunerea ta are mici inconveniente:
- Din cate stiu, A10 nu se va mai continua spre nord, deci nu e cazul de intersectie in "X" intre 2 autostrazi, ci doar "T". O parte din bretele nu-si au rostul in acest caz.
- Asa cum ai desenat dispare si lipseste total accesul intre autostrazi si DN. Nu exista nici un acces de pe DN la A1 si A3 (si invers). Cum vezi ca s-ar putea face descarcarea spre Turda?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alecu26

tocmai ca se va continua conform noului MP. Sau care va fi traseul acelui DX....Turda-Cluj-Dej-BM-SM...(cred).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

#1678
Ma cam indoiesc ca o sa fie pe acolo viitorul traseu. Intri in oras (Turda). Daca incerci sa duci drumul intre Turda si Campia Turzii dai in dealuri si te costa de intepenesti, in conditiile in care ai deja 2*2 intre Turda si Cluj. Ma gandesc ca poate redeseneaza un pic actualul drum si va fi redenumit drum expres.

danny_cbu

In momentul acesta se afla in proiectare un drum de ~5km ce va face legatura intre A3 si DN1 intre Turda si Cluj. S-ar putea sa fie facut drum expres 2x2 iar pe viitor sa fie continuat inspre Dej

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/conexiune-dn1---a3-autostrada-transilvania-devine-sosea-de-centura--131251.html