Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Cel putin in Italia,lucrez in domeniu,straturile de asfalt sunt:
Srtazi nationale:
        baza 150 mm,bitum 4,2%
        binder 80 mm,bitum 4,8%
        strat de uzura 50mm ,bitum 5,2%
Strazi comunale:
       poate lipsi binderul
Autostrazi:
       baza 180 mm
       binder 100mm
      strat de uzura drenant,5,6% bitum,contine numai piatra sparta 12-20 mm+nisip

Al Hagwalah

#1411
Quote from: adiarc on October 08, 2014, 10:44:41 AM
AB 2 e al doilea str de asfalt din cele 3 ?
Multumesc.

AB 25 este baza
BAD 25 ( aka Binder ) mijloc
MAS 16 uzura

*uzura mai poate fi BA 16

Grosimea minima pentru un strat ar trebui sa fie marimea agregatului cel mai mare x 2 , ex la MAS 16 avem grosime de 16 mm so 16x2= 32 mm / 3,2 cm pentru a se evita un fenomen des intalnit in RO ..... cand iti bate grinda la finisor de vezi piatra fara bitum .....

Spre deosebire de Italia la noi majoritatea pun BAD si BA pe drumuri comunale etc, sau in unele cazuri decat vreo 12 cm de BAD.

Proiectul pe acest lot este:
10 cm AB25
6 cm BAD25
4 cm MAS16

cutter

De ce sunt mult mai subțiri straturile la noi/pe proiectul Porr decît în Italia?

Cetatean

Quote from: alecu26 on October 08, 2014, 09:02:32 AM
Intradevar, poate fi o decizie scumpa pentru 80% din teritoriul Romaniei (plin de rauri si balast), dar ajuta foarte mult la rapiditatea de executie.
Hmmm..balast din rauri nu prea. De cand cu inundatiile.

Quote from: Al Hagwalah on October 08, 2014, 09:22:18 AM
Ma cam indoiesc. Din ce stiu vor folosi balast stabilizat dar facut in situ. Oricum la terasamente vor folosi ce trebuie sa scoata. Adica au undeva la 3 milioane de tone decopertate si vor refolosi 1,5.
3 milioane mc ;) excavatii

Quote from: Ionut on October 06, 2014, 12:49:15 PM
OK. Dar eu tot nu inteleg daca vom vedea in urmatoarele cateva saptamani LUCRARI SERIOASE pe loturile 3 si 4. Ce naiba fac?!
O sa vedem,oricum vine iarna,deci nu stiu ce mare lucru anul asta nu cred,doar ce au aparut subcontractorii...pana se lamuresc cu bi$$tarii


Cetatean

AB 25 este baza BAD 25 ( aka Binder ) mijloc MAS 16 uzura
*uzura mai poate fi BA 16 Spre deosebire de Italia la noi majoritatea pun BAD si BA pe drumuri comunale etc, sau in unele cazuri decat vreo 12 cm de BAD. Proiectul pe acest lot este:
10 cm AB25 6 cm BAD25 4 cm MAS16 [/quote]
Cam asta este sistemul rutier pentru autostrazi la noi...AB2,BAD si MASF. Grosimile variaza in functie de valorile de trafic,temperatura etc...ce da normativul. Orastie a avut 14 cm AB2,Sebes 12...Uzura 4 si 5..depinde...

laszlo.robert

Multumesc de informatii ,cu precizarea nu toate autostrazile din italia au strat de uzura drenant,asigura o mult mai mare aderenta in caz de ploaie,dar este zgomotos si consuma accentuat cauciucurile pe vreme uscata.

alecu26

László: e foarte important ce puneti sub pachetul de straturi asfaltice. Balast Stabilizat sau piatra sparta???? In rest ce pot observa in Italia e ca se foloseste mai putin bitum, cea ce e foarte bine, fiind o problema constanta a asfaltului in romania. Din nou Romania considera ca ce e mai mult e mai bine. SHIT. Mai ales la bitum mult conduce rapid la fagasuriri, la refulari si la acea migrare spre suprafata a bitmului, de se formeaza un asfalt ca gheata, fara pic de aderenta (a fost scandal mare cu asa ceva când a "refacut"...a stricat de fapt...UMB Sebes-Nadlac). De abia acum normativele incep sa ceara mai putin bitum, si sa se bazeze pe performanta asfaltului, decat pe o reteta prestabilita de normativ.

In rest, intradevar e OK 10 si e in linie cu traficul...daca comparam cu Orastie-Sibiu. 1 cm de asfalt duce cam 2 MOS. Asta e si explicatia pentru straturile mai groase din italia.

Inseamna ca a fost ceva in neregula cu acei 6 cm de asfalt. 6cm AB 2 e deja nivel de DN de mana a doua....si când am vazut cresterea cu 4 cm...de obicei asta se datoreaza trecerii de la balast stabilizat la piatra sparta.

Despre balastul stabilizat...pot sa o uite cu in situ. Nu se accepta la autostrazi. Toti constructorii au asta ca prim instinct, dar e o prostie. Al doilea insticnt e sa buna cu camionul si grederul stabilizatul...o alt semi prostie. Mai bine faci Bechtel...asterni stabilizat cu un finisor mai vechi de asfalt, asterni la precizie milimetrica, care dupa ai te ajuta enorm sa nu ai pierderi in cantitatile de asflat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Depinde de zona,deobicei piatra sparta,dupa care stabilizat cementat,nu stiu cum se spune exact in romana.se intareste in 2 zile,
prea mult bitum reduce aderenza,mai ales cind este foarte cald,
Asfaltul este mai gros deoarece sunt nivele foarte mari de trafic,exemplu:A4 intre Bergamo- Milano medie 140000 vechicule pe zi,din care 30000-40000 camioane,cu nivele mult mai mari in timpul exoadelor din august si sarbatorilor de iarna.
vorbim despre 4 benzi pe sens.

alecu26

wow...deci si piatra sparta si balast stabilizat.

Si sub piatra sparta? Direct terasament sau mai e ceva strat de forma din pamant+ciment sau vreo 30 cm de balast simplu?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Al Hagwalah

Din ce am inteles nu prea vor decat in situ.
Am avut ocazia sa pun stabilizat destul cu finisoarele. Iti trebuie minim 3 ca sa ai 2 sa-ti puna zilnic si unul sa stea de rezerva. Stabilizatul "roade" blindajele, lanturile si restul la greu dar poti pune in cota cu o eroare de maxim 2-3 cm. In schimb costurile nu sunt atat mici cum ai crede.
Ramane de vazut ce aleg. :)

La noi stabilizatul trebuie sa stea 7 zile dupa care daca este ok ai voie sa treci la asfalt.

alecu26

off...chiar nu am chef sa caut prin normative, dar sigur nu ai voie sa pui stabilizat in situ la drumuri de clasa I, II si chiar III (Daca nu ma insel). Delacroix...help.

Balastul ala stabilizat se obtine dupa o reteta precisa, aproape ca un beton: apa, ciment, agregate. Pot sa incerce, dar in veci nu vor obtine controlul si calitatea constanta care trebuie sa o respecte. Ce naiba...cum sa amesteci in mod OK, de valma pe santier apa, balast si ciment si sa obtii o reteta cu precizie de +-5%..sau cat or fi limitele?

Da...e o problema cu acei 7 zile....dar de obicei obtii rezistenta mai devreme...sau in fine...pe riscul tau poti da drumul mai devreme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Cetatean

#1421
^
Fara nicio suparare pe Orastie Sebes a fost pus stabilizat. 22/23 de cm. Se turna cu 2 finisoare, uneori in paralel pe acelasi sector, alteori in parti diferite. Da, statia de stabilizat baga 4-6 masini pe ora timp de 12-16 ore pe zi. Luni-Sambata...
Nu era de-a valma pe santier...era o statie asemantoare cu cea de asfalt,doar ca mai mica.
In 98 % din cazuri se statea 7 zile...pentru ca la usa-ti batea consultanta si crede-ma...uneori iti batea ca un bolovan! Cred ca la normativ scrie ca se poate turna in aceeasi zi sau a doua zi AB2 in anumite cazuri...

alecu26

da....asta e teoria....cel putin pe afara. Ori pui imediat, inainte de a se forma complet priza si reactia de hidratare, si dupa ce pui asfaltul, balastul stabilizat face din nou priza, ori pui dupa 7 zile.

Normal ca consultanta nu vrea inainte de 7 zile, dar fara argumente tehnice,...ei vor doar sa fie acoperiti de stas. Nu conteaza ca e bine, rau sau altcumva....daca ei sunt acoperiti de un normativ, atunci e ok..si dorm linisititi.

Am avut consultanta care a avur chiar idei ca nu avem nevoie sa turnam urmatorul element de beton decat dupa 28 de zile, adica dupa ce s-a intarit primul element si suntem siguri ca se poate trece mai departe. La asa argumente....am ramas toti muti, si nu mai stiam ce sa spunem. Ma gandesc acum doar la cel pod suspendat din turcia, peste golful Izmir si ce au facut aia in 2 luni de zile.

PS: statia de balast stabilizat e de fapt statie de betoane. Si daca esti constructor destept, oricum ai doua statii, ca asa ai statie de back up pentru beton. Altfel ai cam pus-o cand ai de turnat elemente masive si sensibile...si cade statia de betonae din taspe mii de motive posibile.

PS2: pun pariu ca Porr va incerca sa toarne in situ, va incerca sa toarne cu gredereul si in final vor ajunge la ce spun eu. E un sentiment de deja vu care l-am avut pe vreo 3-4 santiere pana acum. Nici macar nu mai incerc sa-i conving pe respectivii. Ii las sa incerce....si dupa aia facem cum am spus eu de la inceput.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Depinde pe ce tip de sol se lucreaza ,deobicei trebuie sa aiba 3,3 -3,4 g/cm\3,masa specifica ,daca nu prima se pune mistura naturala :nisip cu pietris sau roca calcar sparta

Ionut

^^ Foarte misto discutia. :)
Pana la urma pe A10 cum veti proceda? Sau depinde de tronson?