Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

florin74


elion

#1216
Subscriu spuselor lui North privind nodul de la Aiud, de altfel am întrebat într-o postare anterioară (la care nu am primit răspuns) dacă nu este posibilă mutarea nodului de la ieşirea din oraş spre Turda la intersecţia cu DJ-107E, fiind la începutul lotului 3 şi am dat exemplu nodul de la Apoldul de Jos, care nu era prevăzut în planul iniţial însă l-a înlocuit pe cel de la Miercurea Sibiului, care era prea aproape de nodul de la Cunţa; spuneam de asemenea că ar facilita accesul la autostradă al locuitorilor comunelor (Ciumbrud, Sîncrai, Rădeşti, Lopadea Nouă) şi satelor din stânga Mureşului , precum şi la zona industrială a oraşului. Consider că nu ar fi costuri suplimentare (poate ar fi mai ieftin nemaifiind nevoie de pod de trecere peste autostradă pentru sensul Sebeş-Turda dacă s-ar opta pentru un nod de genul celui de la ieşirea din Sibiu spre Mediaş) ambele variante necesitând o supratraversare a căii ferate, cu această ocazie s-ar rezolva şi trecerea la nivel a CF a DJ-107E. Aşa cum este proiectat acum nodul de la Aiud nu face decât legătura cu DN1 în afara oraşului, drept urmare mutarea sa ar aduce doar beneficii.

alecu26

in acesr proiect configuratia nodului este "mandatory design". E destul de grav daca schimba...chiar si daca e un lucru foarte bun si benefic aceasta schimbare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

^^^ Nu contest ca e grav si ca e "mandatory design", dar atunci cind Search Corporation a facut actualizarea SF-ului pentru modificarea din drum expres in autostrada si au mutat oricum nodul si autostrada in zona Lancram, cit si in zona Aiud, nu s-au putut gindi mai bine unde sa puna acel nod de la Aiud?  :o

delacroix

Quote from: alecu26 on August 19, 2014, 08:28:37 PM
in acesr proiect configuratia nodului este "mandatory design". E destul de grav daca schimba...chiar si daca e un lucru foarte bun si benefic aceasta schimbare.
Era "mandatory design" in conditiile "optionalului" nod Decea. Dupa cate stiu Nodul Decea se face, intra in caiaetul de sarcini si preia sarcinile nodului Aiud Nord care se poate modifica in Aiud Sud.

elion

Nodul de la Miercurea Sibiului a dispărut şi a apărut cel de la Apoldu de Jos, configuraţia nodului din capătul centurii Sibiului (de la intersecţia cu drumul spre Şura Mică-Ocna Sibiului) s-a modificat deşi mă gândesc că au fost şi ele obligatorii?!

north

#1221
Quote from: alecu26 on August 19, 2014, 02:31:38 PM
Eu nu sunt un fan al drumurilor express. Preferam sa fie facuta jumate de autostrada. La ce elemente geometrice se alegeau, la ce conditiii de vizibilitate se faceau la cum se faceau nodurile si supratraversarile....se ajungea oricum la vitezele minime de drum express 110 km h, dar la investitie mult mai mica. Un drum express, mi se pare prea scump pentru viteza maxima admisa de 110. Dar e o parere personala.
Dar Turda - Sebes, mai aglomerata fiind semnificativ decat, spre exemplu, Valea Oltului sau DN 2 cam peste tot (link rapid la harta 2010 hi-res), era OK cu 1/2 autostrada sau 2+1? Eu ma tem ca nu - ma tem ca ajungeam in scurt timp sa facem ce facem la ora actuala pe tronson 2 din centura Brasov.
Iar drumurile expres cu care sunt impanzite Cehia si Polonia nu par a fi chiar ne-OK, dupa cum se vede din imaginile de mai jos (unde este practic exact profilul de drum expres din studiile pe Turda - Sebes, Craiova - Pitesti, Sibiu - Fagaras etc.):









Patru benzi sunt totusi patru benzi. Sa nu uitam cum duce "cu brio" pana-n 30.000 de vehicule pe zi Ploiesti - Comarnic (zic "cu brio" caci nu aud pe nimeni plangandu-se ca trebuie urgent autostrada pe-acolo).

Nu zic ca este pacat ca se face autostrada pe Sebes - Turda, Doamne fereste! Dar cu banii din reducerea platformei de la 26 la 21 de m (chiar si mai mult, spre comparatie Ploiesti - Comarnic are 15 m) se puteau face alte cele altundeva.
Dar toata aceasta abordare este - absolut adevarat - valabila doar in ipoteza proiectarii drumului cu patru benzi pentru transformare usoara in autostrada (cand or decide copiii sau nepotii nostri asta).

Quote from: alecu26 on August 19, 2014, 02:31:38 PM
Sau mai bine....se aplica solutia din tarile nordice, cu un drum pe 3 benzi care alterneaza din 2+1 in 1+2.
Asta e o intrebare buna pentru drumarii romani, de ce naiba nu avem asa ceva prin normative.

Nu avem neaparat nevoie de normative... sa ne aducem aminte ca pana nu de mult timp mergeam (in fine, partial inca mergem) pe un Sibiu - Apoldu de Sus in exact aceasta configuratie (in afara localitatilor).

(Din nou cu dedicatie speciala pentru alecu26): un "mini-studiu" pe aceasta tema din 2010.

...Dupa cum se spune intr-acesta, anumite sosele (in mare DN 2 / 28 Bucuresti - Iasi si eventual DN 1C Cluj-N. - Dej) ar putea fi amenajate in acest fel.
Privind insa constructia de asemenea drumuri noi?:
1). Da, in "coridoare strategice" montane (aici chiar este o diferenta intre o cale si doua de autostrada), ca prima cale de autostrada (vezi ultima parte a articolului de mai sus) care undeva in viitorul (cam indepartat) ar fi transformate in autostrada: bucata Sovata - Tg. Neamt din Autostrada Targu Mures - Iasi / alternativ bucata Tg. Secuiesc - Onesti din autostrada Brasov - Bacau, bucata Caransebes - DTS din autostrada Lugoj - Craiova / Calafat si - cu riscul de-a-mi atrage ratinguri cu minus si, ce mai, un oprobriu public - bucata Vestem - Curtea de Arges din autostrada Sibiu - Pitesti;
2). Da, ca solutie "finala" in coridoare de trafic unde in viitorul previzibil efectiv nu apare nevoie de autostrada (Braila - Constanta, Oradea - Satu Mare etc.)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ciprebbe

A10 + A3 (C.Turzii - TgMures) au fost bagate la inaintare pt alocatia actuala. Erau cam singurele cu sanse de reusita (mici si asa) si le-au impartit in loturi mici cu timpi de executie la limita.
Oricum se vor pierde bani europeni pt ca nu mai avem sanse sa "inghitim" toata alocarea insa e bine ca se vor putea face deconturi pe faze de executie si nu se pierd o parte din bani.(cel putin asta era ideea).
In contextul recesiunii tehnice salvarea poate sa vina de la investitii (fix de unde au taiat).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

elion

Pe secţiunea dedicată A1 a apărut o poză cu un posibil început de drum tehnologic pt. A10 la sensul giratoriu dinspre Lancrăm. Ştie cineva ceva?

florin74

L-am vazut si eu. Cred ca e un drum de interes local, nu pare sa aiba nici o treaba cu A10, care este la ceva distanta de respectivul punct, plus ca este in directia opusa. Jonctiunea A10-A1 va fi inspre Orastie fata de nodul actual DN1-A1, nu in partea dinspre Rapa Rosie.

delacroix


delacroix

#1226
Quote from: CristiM on August 20, 2014, 03:21:42 PM
Iti apreciez modul de randare al autostrazilor si munca pe care o depui pentru a le creea, dar in cazul de mai sus, ai gresit un pic plasarea A1.

Autostrada trece la sud de acel spatiu industrial de pe marginea DN 1 - partea stanga si nu intre giratoriu si acel spatiu de firma. Unde ai simulat autostrada vor fi bretele de acces de la / spre A1 - Sibiu.  :D

https://www.google.ro/maps/@45.9756233,23.5583119,722m/data=!3m1!1e3?hl=ro
Autostrada care se vede e A10 nu A1!.
Imagine ajutatoare

Tavi

#1227
Interesant! Multumiri delacroix si CristiM!
Investitia este publica sau privata? Nu de alta dar pana sa apara giratoiul in DN1 era acolo un drum ca vai de el: https://www.google.ro/maps/@45.977755,23.55791,3a,75y,111.97h,86.02t/data=!3m4!1e1!3m2!1sIFtiKzgEwleROjI7k2Uawg!2e0

north

#1228
^^

Tehnic CristiM are dreptate, conform hartii (a se vedea unde este km 0 pe A10) :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

north

Nu, fiecare rampa va avea doua benzi pe sens.
Cf. proiect
Nodul directional Sebes este proiectat pentru viteza de V = 80 km/h si va avea bretele unidirectionale cu cate 2 benzi de circulatie de 2 x 3,50 m racordandu-se la autostrada si rezultand 4 (patru) benzi de circulatie in sectiune pe lungimea de intrare si iesire din flux.
si la fel si la celalalt capat:
Nodul directional Turda este reprezentat prin bretele unidirectionale cu cate 2 benzi de circulatie de 2 x 3,50 m, cu racordare la Autostrada A3, Campia Turzii-Gilau rezultand 4 (patru) benzi de circulatie in sectiune pe lungimea de intrare / iesire din fluxul de circulatie, bretelele fiind proiectate pentru viteza de V = 80 km/h.

Viteza de proiectare 80 km/h nu inseamna neaparat limita superioara pentru viteza de circulatie... logic ar fi sa se lase macar 100 km/h pe ele (pe rampele A2 -> A4 nord de exemplu nu este nicio limita deosebita de cea generala de autostrada).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling