Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

doryan93

#1035
Quote from: cutter on June 05, 2014, 04:15:25 PM
Pe lotul 2:

Asta înseamnă că se menține decizia CNSC care din ce țin minte era că trebuie reevaluată oferta acelui consorțiu din 10 firme pentru preț prea mic.

^^^^Curtea de Apel Bucureşti s-a pronunţat, joi, 5 iunie, în cazul plângerilor înregistrate pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Instanţa a respins toate aceste plângeri, ca fiind nefondate, legate de licitaţia pentru execuţia tronsonului de la Pârâul Iovului (ieşirea din Alba Iulia) până la intrarea în municipiul Aiud. Astfel rămâne în vigoare hotărârea CNSC, prin care a fost admisă în totalitate contestaţia formulată Strabag şi în parte a altor două, iar CNADNR trebuie să reevalueze ofertele. Reamintim că în urma licitaţiei pentru lotul 2, câştigătoare a fost desemnată, iniţial, oferta asocierii de 10 firme, condusă de RCM Construzioni SRL, care s-au angajat să construiască tronsonul cu aproximativ 460 milioane lei.Tot printr-o decizie anterioară a instanţei, CNADNR a trebuit să reevalueze oferta câştigătoare pentru lotul 1.
Sursa

MHN

vancouver, de acord cu ceea ce ai scris.
Dar parca s-a revenit la idee si a fost introdus din nou un termen de 25 de zile, cu prelungire parca pana la vreo 35 de zile.
La asta ma refeream daca o mai fi in vigoare.

vancouver

#1037
Da, ai dreptate. OUG 35 / 30.04.2013 introduce un nou termen, de 35 de zile. Mai introduce amenzi si sanctiuni disciplinare pentru nerespectare. Scuze, nu retinusem decat aberatia din septembrie 2012, de eliminare a termenului.
http://www.vasslawyers.eu/ro/noutati-legislative/achizitii-publice-ppp-pfi/noi-termene-pentru-finalizarea-evaluarii-candidaturilorofertelor/
PS. Ordonanta a fost adoptata ca lege in martie 2014 si promulgata de presedinte in aprilie 2014. Termenul a ramas de 35 de zile, dar nu mi-am putut da seama daca exista vreo excepare la reevaluari sau e la fel. Si presupun ca este vorba de zile lucratoare, deci calendaristic sunt aproape 2 luni.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

Oare va avea curaj cnadnr sa zica inca odata ca aktor e eliminata?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Cam greu, tinand cont ca CNSC si CAB a decis ca motivele nu sunt tocmai in regula. Eventual sa se ambitioneze si sa dea afara pe alt motiv, e un pic discutabil. Trebuie sa ai mult sange in instalatie ca sa decizi contra unei hotarari judecatoresti. Oricum e interesant de urmarit. Si in legatura cu termenul. Termenul stabilit prin lege poate fi prelungit printr-o decizie a Comisiei de Evaluare si aprobata de Autoritatea Contractanta. Foarte greu, daca nu imposibil de respectat termenul stabilit prin lege. Ganditi-va ca trebuie analizate mii de pagini (atat poate avea o oferta), inmultit cu 9-10 ofertanti, solicitate 1-2 randuri de clarificari de la fiecare ofertant, etc. Daca se cumpara pahare sau ciocane, mai mult de 20 de zile nu iti trebuie. Mediu e intre 3-6 luni. Inclusiv la licitatii ale CNAS, Ministerul de Interne si alte autoritati.

alecu26

si chiar daca ei ar faceo, sustinandu-si punctul initial de vedere, e greu de crezut ca CNSC sau CAB va da ulterior o alta decizie decat cea initiala.

Oricum ce e clar e ca orice va zice acum CNADNR una din firme va contesta.

PS: trebuie sa ne asteptam la o durata mare. Acum am vazut ca decizia privind lotul 1 de reevaluare are ceva vechime, cateva saptamani bune...si inca nici un semn...ca ar fi gata reevaluarea. (posibil sa fie demult transmisa, sa se astepte 10 zile de contestatii, sa se faca contestatii  la CNSC si noi doar atunci sa vedem ceva...cand apare rezultatul la CNSC).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Ceva vesti din teren de pe Aiud-Decea si Decea-Turda? Sa imi fie cu iertare daca cer prea mult.

bond

^ nici o miscare. nici joi seara nici azi dupamasa.

elion

#1043
Ieri la km 42+700 (zona de început a lotului 3) erau cei de la prospecţiuni geologice cu două utilaje de forare şi din câte ştiu au început amenajarea de şantier în zona Decea.

cutter

Din ce știu eu, Sebeș-Turda are cel puțin cîteva probleme mari:
1) finanțarea proiectului nu este aprobată de Comisie
2) nu s-a plătit avansul către cei doi constructori desemnați
3) nu există autorizație de construire
4) nu sunt finalizate expropierile
și (poate cel mai rău)
5) nu există supervizor/consultant și nici măcar nu a fost lansată licitația pentru desemnarea lor

Deci cred că proiectul este muribund din două puncte de vedere:
1) realizarea unor lucrări semnificative în 2014
2) șanse pentru a fi decontat în cadrul POS-T 2007-2013

jalemare

cutter, daca lucrurile stau asa cum le-ai expus tu, proiectul e in coma profunda...

florin74

#1046
Quote from: cutter on June 23, 2014, 03:23:20 PM
Din ce știu eu, Sebeș-Turda are cel puțin cîteva probleme mari:
1) finanțarea proiectului nu este aprobată de Comisie
2) nu s-a plătit avansul către cei doi constructori desemnați
3) nu există autorizație de construire
4) nu sunt finalizate expropierile
și (poate cel mai rău)
5) nu există supervizor/consultant și nici măcar nu a fost lansată licitația pentru desemnarea lor

Deci cred că proiectul este muribund din două puncte de vedere:
1) realizarea unor lucrări semnificative în 2014
2) șanse pentru a fi decontat în cadrul POS-T 2007-2013

1. Referitor la pct 1, nu e un impediment, de exemplu Sibiu Orastie si Arad Timisoara au fost aprobate de CE la mai bine de un an de la inceperea lucrarilor (sau ceva pe acolo)
2. Avansul nu tine exclusiv numai de CNADNR, trebuie ca si castigatorii sa indeplineasca anumite conditii pentru a se face plata avansului
3. Nici UMB sau TS nu au autorizatie, iar ASTALDI a primit autorizatie pentru nodul Sibiu Vest la vreo 5 luni dupa finalizarea lui.
4. Cred ca au inceput deja sa se faca expropieri, s-ar putea ca ritmul sa se accelereze, contractul pentru identificarea si evaluarea proprietatilor parca a fost semnat in martie sau aprilie.
5. Nu e o problema, de exemplu la lot 2 si 3 Lugoj Deva daca pana la sfarsitul anului avem consultanti e bine. Sibiu Orastie si acela a avut probleme, si pe A2 a fost aceeasi situatie, iar la CFR au consultanti abia acum, desi lucrarile sunt incepute de aproape 3 ani de zile. Se va face de personalul DRDP cred ca DRDP Cluj pana se vor desemna consultantii.

Oricum, tipic romanesc ce se intampla in planificarea si managementul proiectelor majore de investitii in Romania

cutter

#1047
Florin,

1. E totuși dubios că în anul 2014 la jumătate acest proiect nu a fost încă aprobat spre finanțare. Pentru POS-T 2007-2013 suntem deja în prelungiri - deci ceva e posibil să nu fie tocmai în regulă.
2. Eu n-am zis că e CNADNR de vină că nu s-a plătit avansul. Am zis doar că faptul că nu s-a plătit avansul la două luni de cînd s-au semnat contractele și la o lună după presupusa emitere a ordinului de începere a lucrarilor este suspect și sugerează o problemă. Totuși as înclina să cred că vina e de partea CNADNR care în această primă jumătate de an practic nu a plătit facturi mari nimănui.
3. De acord, se poate lucra fără autorizație de construire, dar nu e tocmai kosher și dacă lucrurile ar merge strună (cum au mers pînă la un punct cu acest proiect puternic susținut politic anul trecut) am avea și acea autorizație.
4. Așa e, expropierile s-au declanșat pe 2 iunie (HG-ul) - nu știu exact cît durează de obicei, ai idee? Posibil ca acesta să fi fost un motiv major de întîrziere, fără deciziile de expropiere emise, constructorul ar face tulburare de posesie dacă s-a apuca de lucru pe terenuri care nu-i sunt puse la dispoziție.
5. Așa la limită se poate face toată lucrarea cu supervizarea DRDP și poate în ultima lună semnăm și contractul cu un consultant căruia îi dăm cîteva milioane și îi mulțumim pentru supervizarea ultimilor 5% din lucrare, nu? Cred că exagerăm de multe ori cînd spunem "nu-i nici o problemă cu <cutare lucru>". La Lugoj-Deva lot 4 avem consultanță, iar pe celelalte două loturi unde e încă în contestați nici nu se prea lucrează la turație mare. Eu cred că e realmente o problemă că nu s-a declanșat nici licitația măcar - deci suntem la cel puțin 8-10 luni distanță de semnarea contractelor. Mă îndoiesc că se poate trece de un, să zicem, 25% din stadiul fizic fără Inginer.

Mulțumesc pentru observații.

florin74

Doar o observatie la pct 1

Procedura de aprobare a proiectelor dureaza destul de mult la CE. Cererea de finantare parca a fost incarcata in sistem in decembrie 2013, documentele au fost trimise prin ianuarie februarie, iar verificarea poate sa dureze pana la 9 luni. Finantarea pentru M5 a fost aprobata zilele trecute, iar aplicatia a fost inregistrata prin toamna lui 2013.

In rest sustin ce ai scris, doar am afirmat ca nu trebuie sa ne miram si sa ne surprinda, asta e procedura de implementare a proiectelor in Romania. Ca este proasta, incoerenta si lipsita de orice urma de logica, e partea a doua.

cutter

#1049
Revin și eu la pct 2 (avansuri).

S-au plătit avansurile pe 20 iunie!

Astfel:
- către Tirrena Scavi pentru lotul 3 (78 mil lei)
- către Porr pentru lotul 4 (87 mil lei)