Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.


AlinC

ST1, nodul rutier Alba Iulia Nord:


voicul

Quote from: voicul on July 22, 2021, 06:38:50 PM
Pizza e firma de cuvant - a zis 31 iulie, pai 31 iulie va fi, chit ca termina mai repede.
Dupa 6 ani de frecat menta pe acest lot, nu cred ca isi dau singuri cu "firma" in cap si o sa faca un compromis peste propriul cuvant.  :(
Partea buna: mai sunt doar 9 zile pana pe 31.

"Nodul Rutier Sebeș, conexiunea dintre autostrada A10 Sebeș Turda și A1 se deschide complet la finalul lunii iulie"
100% seriosi Pizza, nu isi schimba ei cuvantul doar pentru ca lucreaza intr-o tara bananiera si/sau ar putea termina si cu 10 minute mai devreme.

:puke:

Aproape SCAPAM de Pizza ! Cine mai spera la asa ceva?

AlinC


trifuhoria

#25954
Acum exact 1 an...

rocklee

o intrebare ...se modifca giratoriul de la intrarea in ALBA IULIA ....de la nodul ALBA NORD .. ??? ??? :o

danutzu_1069

Da, se mareste in diametru pornind de la breteaua directa care este acum in lucru. Cel putin asa se zicea pe forum..

Duta C

@florin74....multumiri de vesti :p

Daniel_I

#25958
Nod rutier Sebes inainte de inaugurare.


Marcaje rezonante

Conexiunea A1 - A10 spre breteaua Turda

Catadioptrii

Traversarea peste A1 cu rosturile de dilatare finalizate



Rosturi de dilatare la viaductl lung de peste Raul Sebes si DN1.

Breteaua A10 - A1 cu ingustarea benzii la intrarea in A1



A1 - Sibiu

Au mai ramas cateva detalii de facut pentru deschidere: marcaje, cativa parapeti lipsa, scurgeri ape pluviale de pe viaduct. Cateva rigole si bazine de colecatare apa care se pot face oricand si sub trafic
On The Road

rio tinto

Conexiunea A10 cu A1 inspre Sibiu este o rusine nationala. 1: se reduce la o singura banda (la ce mai faci toata breteaua de 2 benzi daca o nenorocesti la sfarsit?) si 2: acea banda singuratica se reduce la nivel de banda de urgenta in 30 de metri apoi o cu linie continua pentru inca aprox 100 m si doar dupa devine discontinua pentru incadrare. E de-a dreptul jenant. Pe banda de urgenta nu se poate circula fara sa incaleci marcajul din stanga! Sunt multe autostrazi noi in Romania cu banda de urgenta transformata in banda de circulatie. De cand se accepta asa ceva? NU FUNCTIONEAZA!

De ce Pizzarotti ar fi facut aceasta alipire in doru lelii cand restul le-au facut cat de cat diferit (dar tot prost)? Ca urmeaza podul peste DJ106K? Pai cel putin sa fi largit la nivel de banda normala pana la podul acela. Nici parapetii nu sunt schimbati, au folosit multi din cei vechi acolo, indoiti cu ciocanu!!! Puteau sa faca o intersectie cu STOP si terminau toata mascarada asta de 2 lei. Lumea la inceput o sa ignore acest lucru fiindca e mai bine decat nimic si prea putini au experienta condusului pe autostrada, e bine si asa, insa sunt convins ca dupa niste kilometri parcursi si ambuteiaje, aceste mici detalii vor iesi in evidenta. Toate lipirile astea sunt o bataie de joc.

Observ ca acest nod l-au lipit pur si simplu la A1 fara absolut nici o interventie la A1 (largire benzi, reasfaltare portiuni, modificare semne de circulatie). Daca se construia A10 intai, sunt convins ca pur si simplu "lipeau" A1 exact in acelasi mod. Aici nu e viziune de nici un fel, doar "noi ne-am facut treaba"

alexV

#25960
O simulare de trafic ar fi mai de folos decat concluzii nefondate.

In opinia mea nu vor fi ambuteiaje acolo, fiindca traficul in nod e limitat la 80, comfortabil si pt camioane, care nu vor 'face dop'.
Apoi putem compara volumul traficului, cu limita teoretica a unei astfel de intersectii. Nu am cifrele la indemanda..

O problema mai acuta in schimb e presemnalizarea mult prea scurta a intersectiilor de autostrada. Au fost exemple aici pe forum, comparatie cu germania, unde ai poate 1km zona de preselectare la bifurcatie de A. Suspectez ca normativul romanesc e de vina. Constructorul doar respecta minimul cerut.

@MT: o dezbatere si eventuala modificare a normativului cu lungimea minima a zonei de preselectare benzi la intersectia a doua autostrazi ?

LE: superbe foto cu detaliile, mersi @Daniel_I.  Mi se pare interesant ca au insurubat parapetii din beton intre ei, ca la un eventual impact sa nu fie impinsi direct cu coltul pe contrasens.

AlinC


alin2pas

Conform volumului mediu de trafic, raportat la limita teoretică a unei astfel de intersecții, nu vor fi probleme. Necazul e de la medie: dacă stau cu un picior într-un lighean cu apă cu gheață și cu celălalt într-un lighean cu apă fierbinte, în medie mă simt bine.
Am prins pe autostradă porțiuni de kilometri fără nici o altă mașină, la fel cum am prins și coloană de mai mult de 10 TIR-uri pe B1 (și țineau și aproape unul de celălalt). I-aș dori celui care a aprobat acea conexiune ca de fiecare dată când trece pe acolo să prindă și el minim 10 TIR-uri în coloană compactă pe A1 când vrea el să intre de pe A10 spre Sibiu. Fără să aibă girofar sau antemergător. Pentru mine personal, nu prea contează, că nu prea am de ce să fac asemenea traseu, iar dacă-l fac, îl fac cu mașina mică.

rio tinto

#25963
L.E. Mai jos e vorba despre conexiunea A10->A1 directia Turda-Sibiu, care s-a mai discutat in mai 2021/pag. 1683. Am incheiat dupa 2-3 mesaje.

Pentru A10->A1 spre Sibiu, conflictul apare cu masina numarul 1.

Evident ca nu o sa ai probleme la o simulare, insa doar in conditiile traficului redus de azi. Traficul in nod may be limited to 80km/h dar apoi ai nevoie de accelerare pt A1, fiindca traficul pe A1 nu e limitat la 80 km/h si problema o sa apara cu primul tir care se incadreaza. Norocul e ca astazi A1 e pustiu, adica volumul de trafic e suficient de scazut - exact cum ai precizat - ca el sa se incadreze inainte de vreme pe A1, fiindca altfel nu are cum sa o faca corespunzator -conform marcajelor.

Un tir, la orice viteza, nu are cum sa stea pe banda respectiva in conditiile ingustimii "benzii" de accelerare. Pe respectiva distanta nu pot circula 3 masini in paralel pe toata autostrada, cum ar trebui sa fie ca la carte. Sa mizam pe "traficul redus" nu e o solutie, adica avem wiggle room, insa.. nu intotdeauna. Iar daca vor fi calupuri de tiruri cum spune alin2pas, atunci cu siguranta vor fi probleme. Parerea mea e ca avem parte de un lucru de mantuiala facut acolo, e un detaliu foarte mic si usor de ignorat pt constructor si beneficiar. Nu acolo se uita lumea la deschidere. Au redus intrarea A10 in A1 la o carpeala. Din doua benzi normale in una normala, apoi din una normala in una periculos de ingusta, si toate astea pe o distanta de aprox 250m. Pe de alta parte, cei care vin pe A1 trebuie sa fie vigilenti si sa elibereze banda 1 (care nu e neaparat obligatia lor). Vor face asta fiindca "nu e trafic". Unul la 100000 de vehicule nu va fi vigilent si va acrosa pe cineva care nu are cum sa stea pe improvizatia aia de banda. Sa nu uitam ca acea iesire nu e o iesire obisnuita de pe sate, e ditamai A10, care impreuna cu tot nordul tarii se scurge spre capitala. Va fi flux constant de masini ca pe A1.
Am mai vazut o chestie aiurea in zona, cele 3 benzi pe urcare din Cristian pana la tunel pe A1, cine a marcat acolo acele 3 benzi "nu gandeste, el munceste" (desi acolo latimea ii permite sa traseze benzile corespunzator), insa aici la Sebes efectiv nu ai ce sa faci cu ce iti ofera latimea creata, decat un mare rahat.

La fel ca la Nistoresti, PH sau alte aberatii gen DN2, sunt greseli din fabricatie, dar se pot rezolva din marcaj. La Nistoresti sunt 2 benzi mari si late neconforme care "fluidizeaza" traficul cu participarea tuturor. Observam cum o data la 2-3 luni din sutele de mii de masini care se deplaseaza mult mai fluid si cu depasiri aberante, cineva o plesneste mortal. Fiindca se circula la mica intelegere, nu conform legii. Daca nu se vede asta acum, se va vedea doar ocazional sau peste cativa ani cand traficul va creste atat pe A1 cat si pe A10. Ca sa devina un real inconveninent ai nevoie de trafic putin mai mult si cateva accidente.

rio tinto

Imi place cum au pus lumini exact cat au facut lipeala, restul "benzii" de accelerare va sta frumusel in bezna

http://prntscr.com/1ft2mhh