Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Mersul trenurilor

am fost complet dezamagit cand am observat ingustarea aia, adica ai ditamai raza la curba peste A1 si dupa se ingusteaza la o banda inainte de a intra pe A1?? Ce prostia asta?  >:( Fac pariu ca peste 2-3 ani o sa fie o licitatie cu largire acolo..  >:( . .asta dupa cateva accidente, cand urmeaza sa intrii pe alta autostrada te astepti sa fie o largire si dupa o ingustare pe autostrada pe care ai intrat deja, ca sa ai loc

vancouver

Voi chiar nu intelegeti ca e bine cu ingustarea aia? Ce e asa greu de inteles?

Ganditi-va numai asa: daca se pastrau 2 benzi, atunci in zona in care se impreunau toate 4 benzile, camioanele de pe A1 se trezeau pe banda a 3-a, pe banda a doua masini mici in depasire si in viteza si pe prima banda alte camioane. Asta vreti?

Deci e absurd absurd sa nu se ingusteze acolo cele 2 benzi. Ai 2 benzi ca sa poti sa depasesti civilizat vehiculele lente - dar asta nu inseamna ca acolo va fi trafic de 2 benzi. Ca daca chiar ar fi trafic de 2 benzi, atunci la ingustarea de la 4 la 2 benzi urmeaza sa se produca un ambuteiaj.

Sunt intersectii de autostrazi in Franta, in care si pe 1 km ai de mers pe o singura banda. Apoi orice trefla, cand faci stanga (adica 270° dreapta) tot pe o banda esti si nu poti depasi.

Deci fiti seriosi si lasati pretentiile stupide.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Hercule

Si tu te faci ca nu intelegi si o dai inainte cu a ta.
Problema semnalata nu e legata de trafic si benzi. Asfaltul trebuia pastrat la latimea a 2 benzi si nu ingustat din scurt la o banda, direct intr-un sant. Din vopsea pot sa faca o singura banda intreaga bretea spre Sibiu, si nu e nimeni suparat pentru asta.
Nu e o economie de material acolo ca sa le merite, eu zic ca ne arata degetul cu actiunea asta pentru ca au fost nevoiti sa faca doua benzi pe bretele in loc de una.
Deșteaptă-te române!

Europiu

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

danutzu_1069

@vancouver, sa mor io daca te inteleg... cateodata ai niste ...idei car ma dau pe spate, si raman mut de uimire...
Oare este singura bretea de viteza (cu doua benzi) care "intra" intr-o autostrada, aici la noi in romanica???
Hai sa le facem inventaru' (nu pun poze cilas pe fiecare sa le gaseasca...
Deci:
1. A4 cu A2, bretea de viteza Ovidiu -> Bucuresti: 2 benzi + 1 de urgenta, "intra" in A2, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
2. A4 cu A2, bretea de viteza Ovidiu -> Agigea: 2 benzi + 1 de urgenta, "intra" in A4, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
3. A4 cu A2, bretea de viteza Bucuresti -> Ovidiu : 2 benzi + 1 de urgenta, "intra" in A4, o banda "dispare" raman 3 benzi... inca cateva sute de metrii dupa care vine nodul cu DN3
4. A10 cu A3, bretea de viteza Sebes -> Tg. Mures, 2 benzi "intra" in A3, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
5. A10 cu A3, bretea de viteza Sebes -> Cluj Napoca, 2 benzi "intra" in A3, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
6. A10 cu A3, bretea de viteza Cluj Napoca -> Sebes , 2 benzi "intra" in A10, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
7. A1 cu A11, bretea de viteza Nadlac -> Timisoara, 2 benzi "intra" in A11,(si devine A1), benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m
8. A1 cu A10, bretea de viteza Sibiu-> Alba Iulia, 2 benzi "intra" in A10, benzile "dispar" una cate una, cam la "pas" de 150 m

Deci, intrebarea mea legitima: "ce este cu panarama aia de bretea cu doua benzi, care se ingusteaza la o banda ca sa "intre" in A1???? "
Justificarea cu camionu' care se trezeste brusc pe banda 3, nu tine.... Avem 8 exemple pe care circula camionae....

tudor

Cam acelasi lucru se intampla la intrarea pe A1 la Pitesti est: https://goo.gl/maps/hRKj5yDtqAr7GV2J8.
Acolo chiar au fost 2 benzi iar pe una au demolat-o. Semn de prostie! Ba la Pitesti pare sa fie mai rau pentru ca au demolat banda 1 si nu banda 2:
Tirul care intra pe A1 trebuie sa:
1- franeze ca sa respecte limita de 60km/h (si pe Garcea din boscheti cu bilete de intrare pe autostrada)
2- accelereze ca sa ajunga la viteza fluxului de pe autostrada pe care intra
3- franeze ca sa acorde prioritate vitezomanilor de pe banda a doua
4- accelereze ca sa nu forteze vitrozmanii de pe bnada a 2 sa franeze
4- toate simultan.

Se pare ca la  A10-> A1 proictantul pare ca a invatat ca ca banda 1 nu trebuie sa dispara ci banda 2. (Poate cineva confirma?)
In plus, proiectantul stie si faptul ca trecerea direct de l a 4 la 2 benzi nu este sigura.
Ba nu! Nu stie asta pentru ca in directia inversa - A1->A10 - face exact lucrul asta!
Toate astea desi solutia cu intrarea decalata a cate unei benzi e foarte simplu de implemntat: https://goo.gl/maps/56VYiJFUg4mfqWMN6

vancouver

#25266
@Hercule, daca nu te superi, am dreptul la o parere. Nu stiu de ce, daca eu am o parere, inseamna ca "ma fac ca nu inteleg si ii dau inainte cu a mea". Nu e valabil si invers, si tu te faci ca nu intelegi si ii dai inainte cu a ta. Nu inteleg de ce parerea ta este "mai corecta" si a mea e ceva inadmisibil.

Deci tu ramai la parerea ta, si eu la a mea, bine!

Cat despre argumente, inca nu am inteles concret cu ce te deranjeaza ingustrarea. Brusca nu este, nu stiu de unde scoti ca e brusca ingustarea. O sa fie marcaje cu cateva sute de metri inainte. Deci nu intra nimeni in sant. Loc pentru un camion in pana este, deci nu e o problema. Daca banda se ingusteaza din marcaje cu 1 km mai devreme, zici ca nu te deranjeaza - deci nu te deranjeaza ingustarea... Deci eu nu am prins inca argumentul ala care sa ma convinga ca ai dreptate.

@danutzu_1069: da, ai perfecta dreptate. Exista si situatii cu 2 benzi de intrare care se reduc treptat la una. Prin nodul A2 am circulat deseori si nu m-a deranjat.

In Germania in schimb - unde de asemenea circul deseori si pe varianta de intrare cu 2 benzi, si pe varianta cu reducere de la 2 la 1 inainte, cum va fi aici pe A10 - am o problema cand este aglomerat - dar numai atunci cand banda de intrare are 2 benzi. Uneori apar situatii ciudate si cu potentia de pericol, daca nu cedeaza nici unul din soferi.

De obicei, ca sa evit situatiile periculoase, ma incadrez din timp pe banda 2 din benzile de intrare. Numai ca acelasi lucru il fac aproape toti, inclusiv camioanele. Si atunci banda 1 este lasata DE POMANA, pentru ca oricum toti stau ciorchine pe banda 2...

Concluzii:
1. cand nu e aglomerat nu conteaza configuratia
2. cand e aglomerat de regula nu apar situatii periculoase, pentru ca majoritatea vehiculelor se incadreaza pe stanga din timp, iar banda 1 ramane goala
3. este extrem de enervant, cand unul dintre cei incadrati pe stanga merge foarte lent - si nu de putine ori cate unul din coada face, enervat, o depasire prin dreapta.
4. cand totusi unii soferi respecta legea, se poate ajunge la situatii periculoase (deci culmea, respecti legea si ajungi in situatii aiurea). De ex. camioane pe banda 1, masini in depasire cu 120-130 pe banda 2, camioane pe banda 3, masini in depasire pe banda 4. (am fost de mai multe ori eu insumi in situatii tensionate sau am urmarit cum soferi din fata mea au fost si s-a ajuns la franari bruste, claxoane, nervi - absolut inutil si evitabil)

In cazurile 1 si 2 banda a fost lasata de pomana.
In cazul 3 se ajuge la incalcarea legii, ceea ce altfel ar fi imposibil.
In cazul 4 un accident nu este imposibil, desi toata lumea respecta legea.

Deci prefer varianta care se face acum la Sebes. O fac in cunostinta de cauza, cu multe mii de treceri prin ambele tipuri de intrari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TudorM

De acord cu Vancouver.

1. Ce ți-e că se îngustează cu 150m mai în față sau mai în spate, că tot pe două benzi ajungi.

2. Să nu uităm că breteaua are viteza de proiectare de 80 km/h, ca să ajungi cu mașina în șanț acolo ar trebui să încalci multe reguli - marcaje, semne, viteză, poate și un parapet de beton..

ddfab

Ce mai agitatie a produs acea banda!!! 
Cred ca discutia era mai axata pe faptul ca acolo s-a facut o economie de cateva bascule de asfalt si BSC. Puteau sa faca terasamentul cu aceeasi structura , sa nu-l termine intr-o groapa si de marcat sa-l marcheze cu reducere la o banda!
Si in al 2-lea rand, de ce in cadrul aceluiasi nod, solutiile de intrare au fost diferite? Pe directia Sibiu-Alba si Alba-Deva doua benzi si Alba-Sibiu una singura.

voicul

80 va fi limita de viteza acolo? De fapt la incadrare de pe A10 pe A1 pare OK 80, dar cele 2 benzi cred ca permit 100 pana la imbinare.

Probabil solutia asta e o mega optimizare facuta de Pizza sa salveze orice ban.
Nu e nici o tragedie cum e acum, dar intradevar cu putini bani putea sa fie cu 2 benzi pana in A1, chit ca se facea ingustare la o banda pe breteaua de pe A10.

Hercule

@ddfab: foarte corect ai observat, atat a fost discutia si nimic mai mult.
@vancouver: iti respect parerea bineinteles, doar ca vorbim de lucruri diferite. Daca nu ai realizat pana acum, te rog reciteste toate mesajele pe subiect. Mai mult decat atat, ii si jignesti pe cei care nu sunt de acord cu tine. Faptul ca esti mai vechi pe forum e o intamplare si nu iti acorda mai multa expertiza tehnica.

Eu nu mai insist pe subiect. Vom vedea cum va fi situatia cand vor finaliza lucrarea. Sau mai exact cand se vor trasa marcajele.
Deșteaptă-te române!

StefanCelMare

Îngustarea aceea sare în ochi pentru că este "asimetrică".
Pe breteaua Alba-Deva este mult mai lină unirea bretelei cu A1.
Arată ciudat, rămâne de văzut cât de rău va fi concret.
Pentru că pare a fi in PT și prin urmare, sunt șanse mari să rămână așa.
Este de urmărit, dacă vor fi incidente acolo.

vancouver

Tocmai am explicat ca incidentele pot aparea invers, numai in configuratia cu 2 benzi lasate pana in zona de intrare.

Ziceti ca ma enervez, dar chiar e normal sa ignori complet, absolut totalmente, tot ce am explicat, toate argumentele. Adica sa nu faci nici un efort de a combate macar argumentele, dar la urma sa spui fix invers.

Sunt zeci, sute, mii de astfel de situatii in Europa, in care 2 benzi se unesc inainte de a intra in autostrada principala. Si nu am auzit de nici un incident. Logic si teoretic nu are cum sa se intample nici un incident.

Chiar in nodul Sebes, se circula efectiv asa la iesirea actuala de pe A10, venind de la Alba Iulia. Sunt 2 benzi, si apoi se face numai una, cu semnalizare provizorie cu balize. A fost vreun incident acolo?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

germanul2012







Powered by API/PUM imgur uploader

Nu vreau să intru în nici un fel de polemică cu nimeni ci doar vreau să arăt cam cum au realizat vecinii maghiari un nod ( ca să nu mai dau exemple din Germania deoarece poate unii o să zică că nemții sunt prea grandomani) care a fost construit de câțiva ani buni și cum  (va) arată un nod în Romania construit în 2021 ( pardon, încă nu e definitivat).
      Acuma, eu aș zice că noi în mândria noastră (unii bineînțeles) o să susținem că cel mai și cel mai, tot al nostru este, deoarece noi nu avem trafic de două benzi dar avem ,,bombardieri" cu BMW-uri care nu se opresc la nici un semn doar dacă le pui obstacole de netrecut în față, etc, s.a.m.d. O:-)
     Sincer sunt de părere ca mulți alții, că multe proiecte ce se realizează la noi sunt destul de haotice ca să nu spun hidoase. Dar na!... După @vancouver am și eu dreptul la o opinie pe forum. Probabil.  :o

vancouver

Din Germania, A6 in A67 spre nord:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.