Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dragos76

ms, corectat... aștept (prea) cu nerăbdare weekendul, se pare :-D

dorum

deci, n-am inteles nimic:(
au carat lansatorul cu trailerul si l-au ridicat pe partea cealalta a deschiderii podului...
deci aduc cele 14 grinzi tot cu camionul langa lansator pe partea cealalta?
deci lanseaza dinspre Alba grinzile astea 14?..

Corect sau puzzle-ul e prea complicat pt mine???
Nu e prea multa munca aiurea? Nu era mai simplu acum in al paispelea ceas sa ridice cu macaraua???

adiarc

poate mobilizarea macaralei costa mai mult decat combustibilul,camioanele si lansatorul care sunt deja disponibile...dar ar putea fii si clasicul, ca la stat,...noi muncim...nu gandim
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

#24424
@dorum, repet intrebarea, ai citit topicul cu atentie? De cateva luni se discuta despre soluția asta...
Ce te mira??
Si ca o competare, unde pui macaraua si unde opresti trailerul cu grinda ca sa poata fi luata cu macaraua?

ovicor

Am citit tot, am inteles intentia demult, dar tot nu inteleg impedimentul de-a le deplasa cu lansatorlul tot ca pe celelalte, de-a lungul viaductului. Asa le trebuie macara la incarcare pe trailer, fixare pe trailer, transport pe un drum nu tocmai comod, macara la descarcare. Si tot la lansator se ajunge, doar ca pe o distanta mai scurta. A, si relocarea lansatorului de la un capat la altul, cu toate operatiile necesare. Cu siguranta ceva ne scapa, de asta pare de neinteles!

RaduG

#24426
+1. Exact. Eh, eu e posibil să mai fi scăpat o postare-două la ora de citit forumul, am fost deja biciuit public, deși îl citesc zilnic cu fervoare religioasă ca un adevărat practicant :)
Plus că mai trebuie să contractezi și o macara (de sute de euro ora) ca să descarci grinzile din trailere. Hai să zicem că la încărcarea grinzilor pe trailere folosești podul acela rulant mobil și nu ai costuri. Și mie îmi dă cu virgulă niște zeci de mii de euro. Și nici nu mi se pare că s-ar câștiga timp, ci dimpotrivă. E un fel de scărpinat la urechea stângă cu mâna dreaptă. Ceea ce înseamnă că există o rațiune pentru această cheltuială care unora ni se pare suplimentară și inutilă.

dorum

sorry, @danutzu_1069, se pare ca partea asta de discutie cu relocarea lansatorului mi-a scapat...
Dar e noaptea mintii cata invarteala cu relocarea lansatorului si a grinzilor...

kumar

Nu cred ca are rost sa ne zbatem sa intelegem logica Pizzarotti.

TudorM

Parerea mea e ca e vorba de timp. Daca autostrada se inchide o zi, nu isi permit sa piarda vremea cu drumul lansatorului dintr-o parte in alta a podului, care probabil dureaza cel putin o ora dus intors, neluand in calcul timpul necesar montarii.

Transportul grinzilor cu camionul permite simultan instalarea unei grinzi (din lansator) si plasarea urmatoarei pe pozitie (cu camionul+macaraua).

TibiV

TudorM,

probabil asta este explicatia.
Nimeni nu le va aproba inchiderea circulatiei pe A1 pentru N-shpe nopti/zile (minimum 3, caci sunt totusi 14 grinzi "suple" pe ultima deschidere).

Adica nu mai este vorba de costuri, ci de viteza -  probabil au primit o "fereastra" foarte "ingusta" de timp. 
Logic, pentru ca nu poti sa iti bagi .... in principala cale rutiera (Balcani -) Romania - Europa de vest...

Dar hai sa vedem ce se intampla in teren.
Nu cred ca AlinC ar putea rata asa ceva....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioji

Quote from: kumar on March 18, 2021, 05:34:36 PM
Nu cred ca are rost sa ne zbatem sa intelegem logica Pizzarotti.

In general italienii au o logica...mai aparte. V-ati uitat vreodata la motorul unei masini italiene? Scarpinatul la urechea stanga cu mana dreapta este cea mai blanda analogie....

florinalba

din filmarea de duminica se vede ca s-au apucat  de terasament in locul in care au fost "parcate" grinzile.

raulbogdan23

Cred ca planul e asa (cel putin 2-3 camioane care aduc grinzi):

Pas 1: camion_1 aduce grinda
Pas 2: masinaria ce alimenteaza lansatorul (numit alimentatorul in continuare) preia grinda
Pas 3: camion_1 pleaca dupa alta grinda, intre timp alimentatorul preda grinda la lansatorul
Pas 4: alimentatorul se intoarce sa ia alta grinda de la camion_2, lansatorul plaseaza grinda si revine dupa alta

repeta Pas 1, 2, 3 pentru camion_2
Pas 4: identic doar ca se alimentatorul se intoarce la camion_3 sau camion_1 daca s-ar intors
repeta Pas 1, 2, 3 pentru camion_3/camion_1

repeata pana cand nu mai sunt grinzi  :lol:

Pasii se fac in paralel

zuma80

@ioji,... In general italienii sunt si raman pionieri in inginerie, oricat ne suparam noi pe ce se intampla pe ST1.
Pozele de mai jos sunt din Italia in aprpoiere de Venetia. Cam asa arata un lansator in Italia aplicat unei tehnologii de constructie a unui viaduct.








Powered by API/PUM imgur uploader

PS Noi o sa asteptam 2 ani la Talmaciu sa vedem un viaduct executat la macara.
Pentru A6!