Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

VictorC

^^^ In general nu CNSC-ul e problema in ceea ce priveste perioada foarte mare, ci Curtea de Apel si numarul posibilelor cai de atac (multe fiind cai extraordinare, nu doar un simplu recurs la adresa deciziei CNSC).

Daca te uiti pe statistica, CNSC-ul isi face treaba de multe ori mai repede decat are termen legal s-o faca. Mai mult, intr-o proportie coplesitoare deciziile CNSC sunt bune (confirmate de decizii in instanta sau necontestate in continuare). Detalii: http://www.hotnews.ro/stiri-14556591-.htm?nomobile

ciprebbe

#286
    CNSC ul a dat verdictul chiar repede, CAB -ul la fel doar ca dupa aceste 2 cai de atac respinse, cred ca la interval de max 1 luna fiecare, au aparut acele cai de atac exceptionale(extradordinare, absurde, cum vrei sa le mai zici)  si fiecare a acuzat pe fiecare pe toate loturile. CAB ul a fost nevoit sa amane si sa conexeze dosarele iar apoi a dat verdictul in 2 sapt.
Legat de ce spui tu nu uita ca suntem inca sub monitorizare pe justitie iar politicul nu mai are curajul sa intervina.
Dpdv personal problema nu a fost la CNSC sau CAB ci la CNADNR care a lalait-o foarte mult cu desemnarea castigatorilor, iar cum la buget incasarile au dat cu minus pe 2013 au impins termenul (si implicit semnarea contractelor) cat mai incolo in 2013.
Acum au fost fortati de UE sa semneze (termenul e maxim 31.12.2013) altfel se pierde finantarea de 85%. Si nu uita ca tot pana atunci e termenul pt Nadlac Arad lot 1 si 2, TM- Lugoj lot2 si Sebes-Turda lot 1 2 3 4 .
Asta ar fi ideal sa se intample si atunci absorbtia de fonduri UE s-ar apropia de 100% pe POS T, Romania beneficiind din partea UE de clementa cu regula N+3.
Am ajuns aici pt ca dupa deblocarea POS-T a deconturilor si intrarea in tara a catorva sute de mil de euro acestea nu s-au intors la infrastructura sa sustina mai departe lucrari noi cofinantate de UE (daca ramaneau pe transporturi lucrurile mergeau din inertie mai departe) ci sau dus la masuri populiste.

Mai avem 1 saptamana (sper) si se finalizeaza prima parte a licitatiei de pe Sebes Turda.
De aici incolo intra in joc CNADNR ul care e la limita cu timpul pt desemnarea castigatorilor si semnarea contractelor(mai poutin de 2 luni)  Sa vedem aici cum se misca lucrurile.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

#287
Mai oameni buni, voi nu stiti ce spuneti. Posibilitatea in sine de a costesta, respectiv deciziile luate de CNSC si CAB sunt GARANTIA pentru noi ca licitatiile sunt CORECTE si ca sigur lucrarea a fost atribuita celui mai ieftin ofertant, care a indeplinit si toate criteriile tehnice.

Practic fiecare licitatie este acum verificata de minim 3 foruri:
- comisia de licitatie a CNADNR
- CNSC
- Curtea de Apel

E IMPOSIBIL SA MAI VORBIM DE FRAUDA SAU DE DEDICATIE, MITA, ETC...



Faptul ca unii dintre voi vorbiti de posibilitati de accelerare prin renuntarea la aceste cai de atac sau va doriti ca anumite loturi sa fie date pe sprâncena, ESTE O GANDIRE GRESITA. Unii doresc ca CNADNR sa decida ca anumite loturi sa fie atribuite la STRABAG sau la UMB, pentru ca au facut treaba buna in alta parte. Sau, pentru a nu mai fi atatea contestatii, unii isi doresc sa fie dat cate un lot fiecarei firme "bune" - astfel toata lumea va fi fericita. Sau mai grav: ciprebbe: "Legat de ce spui tu nu uita ca suntem inca sub monitorizare pe justitie iar politicul nu mai are curajul sa intervina." - OMULE, IN NICI UN FEL POLITICUL NU ARE VOIE SA INTERVINA. Legea este in mâna politicului, dar aplicarea ei trebuie sa se faca NEDISCRIMINATORIU fata de vreo firma. Pentru ca altfel se reia circuitul spagilor si mitei si politicul - daca are cum sa influenteze deciziile comisiilor de licitatie sau ale CNSC sau ale CAB - o face. Dar politicienii nu o vor face in interesul ROMANIEI ci in interes personal.

Statul in general trebuie sa functioneze pe baza legilor, aplicate de functionari bine pregatiti tehnic si apolitici, iar deciziile trebuie sa poata fi contestate in instanta, pentru a GARANTA ca sunt luate exclusiv deciziile corecte. Numai asa, noi, contribuabilii (români si europeni), vom sti sigur ca banii nostri sunt cheltuiti just.

ORICE INTERVENTIE A UNUI POLITICIAN, fie si numai in schimbarea unor membri ai comisiei de licitatie, deci nu direct in decizie - si eu voi pleda pentru anularea completa si imediata a intregii licitatii, iar CE va cere acelasi lucru sau va taia toate fondurile europene.



Cat despre pierderea banilor UE pe 2007-2013: intre 2007 si 2010 nu a fost semnat nici un singur contract pe fondul de coeziune. In 2010 inca se incheiau contracte pe fonduri de preaderare ISPA (Deva-Orastie, Arad-Timisoara, centuri Lugoj, Caransebes, etc). Adica 2007-2009 am frecat menta, intre iunie 2012 si mai 2013 am mai luat o vacanta, cu justificarea puerila a blocarii fondurilor (dar culmea, sa facem pregatiri pentru noi contracte nu puteam, dar de lucrat pe santiere s-a putut), iar acum vrem sa ardem etape, ca sa ajungem sa nu pierdem banii...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ciprebbe

Cam acelasi lucru am vrut sa se inteleaga si din postul meu, tu ai fost mai literar :D
Ai un like de la mine.

Vreau sa vad Sebes-Turda facuta si pot spune atunci in gura mare ca pe clujeni Sebes-Turda ii ajuta mai mult decat actuala A3.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

Quote
E IMPOSIBIL SA MAI VORBIM DE FRAUDA SAU DE DEDICATIE, MITA, ETC...

eu as vrea sa fiu de acord cu voi dar nu prea pot... realitatea imi spune altceva... :(
pe langa cele enumerate mai sus as adauga si dezinteresul si nepasarea, vorbind asa, la modul general...
Sailing away! S/Y Haimana

cricric

Quote from: ciprebbe on October 24, 2013, 12:25:28 PM
Cam acelasi lucru am vrut sa se inteleaga si din postul meu, tu ai fost mai literar :D
Ai un like de la mine.

Vreau sa vad Sebes-Turda facuta si pot spune atunci in gura mare ca pe clujeni Sebes-Turda ii ajuta mai mult decat actuala A3.

La ce te referi cu "actuala A3"?

ciprebbe

Gilau-C Turzi.....
da, sorry ca nu am specificat ( mai avem un ciot de A3 CB-Ploiesti)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Tavi

#292
Inca o veste buna: Drumul expres Sebes - Turda este botezat oficial autostrada. Detalii in Monitorul Oficial nr. 650 de ieri, Hotararea nr. 812.
Pentru cateva zile se poate vizualiza astfel:
1. intrati aici: http://www.monitoruloficial.ro/RO/article--e-Monitor--339.html
2. selectati ziua (22 Octombrie)
3. selectati MO 650.
Enjoy :)

iuli

Deci pana la urma e expres sau autostrada? Stiu ca sunt normative diferite.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on October 24, 2013, 06:09:47 PM
Deci pana la urma e expres sau autostrada? Stiu ca sunt normative diferite.

Autostrada. Actul normativ prevede incadrarea obiectivului la categoria 'autostrazi'. Cat despre termenul de semnare, e posibil sa se poata amana, prin negociere, exact cum s-a amanat pentru instrumentele ISPA.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

#295
PS: tineti pumnii stransi stransi ca daca pana maine pe la 12.00 nu apare nimic cu amanarea....eu zic ca am scapat...si se vor depune ofertele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Quest

Sa mai multumesc si eu tuturor ptr lamuriri, c-asa se cade. :)

VictorC, deci nu la CNSC ci la CAB e problema cu intirzierile.

Ciprebbe, inteleg ca la CAB au aminat un verdict ca sa faca conexarea dosarelor cu caile exceptionale de atac. Dar durata in care tu entitate contestatoare uzezi de vreo cale exceptionala de atac nu poate fi redusa si obligati cei care contesta sa uzeze simultan de toate caile de atac ? Ptr ca durata de asteptare a CAB sa fie redusa la minim ? Intreb din postura unui profan, nu sint jurist / avocat.

Vancouver, eu n-am acuzat dreptul de-a se depune contestatii, ar fi si culmea, ci doar am punctat ca acestea ar trebui obligatoriu depuse intr-un rastimp cit mai scurt.

Si mai e ceva, imi amintesc ca la una dintre licitatii ptr autostrazi a depus contestatie o firma care nu depusese oferta. Asta-i dupa mine o anomalie, nu ? Ce drepturi de-a contesta o licitatie ai tu entitate care nici macar n-ai conceput vreo oferta ?
Adica in stilul asta si eu pot contesta ca in timpul deschiderii ofertelor sa zicem ca cineva a scirtiit prea des din pantofii sai de lac, motiv ptr care s-a indus o stare de surescitare nervoasa a membrilor comisiei, lucru care le-a provocat abateri in evaluarea corecta a ofertelor. Ce vreau sa spun e ca evantaiul de rau-voitori poate fi deosebit de larg, motiv ptr care legiuitorul ar fi trebuit sa restringa la minim posibilitatile de-a se abuza de dreptul la contestatii.

Sebba, ai intuit corect, sint doi, au fost nevoiti sa mai aduca inca unul care sa ramina tot timpul treaz, ptr ca titularul in general adormea cind ti-era lumea mai draga si n-avea cine semna actele. Aici daca apar amindoi inseamna c-a fost un caz rarisim in care ambii au fost treji. (Ionut scuze ptr derapaj, mai glumim si noi).

Glumim, dar daca CNADNR reuseste sa desemneze cistigatorii celor 4 loturi de Ax pina in 31.12. dau o sampanie. Dupa care tinem pumnii sa mearga cit mai bine si sa fie cit mai scurta perioada inevitabila de contestatii. A mai zis-o cineva aici pe forum, treaba cu dezvaluirea tentativei de mita cind Sova a fost la Beijing cred c-a avut rolul de-a le arata pisica unora foarte vocali cu contestatiile. Bate saua sa priceapa iapa.
Common sense will get you far !

Xenos


Din punctul meu de vedere, semnarea ar putea sa se faca imediat dupa ce hotararea Curtii de Apel Bucuresti este irevocabila (definitiva in sistemul Noului Cod de procedura civila, aplicabil proceselor incepute dupa 15.02.2013).
Celelalte cai extraordinare de atac - contestatia in anulare si revizuirea - sunt de regula inadmisibile si se fac pentru a se trage de timp.
Asadar, intarzierea ar fi mult mai mica, justitia judeca destul de rapid cauza principala.

Total de acord cu vancouver, are de asemenea un plus de la mine, sistemele de control sunt foarte necesare si daca azi avem fonduri europene si autostrazi construite la preturi mai decente, asta se datoreaza tocmai acestui sistem de achizitii publice care nu mai permite atribuiri pe ochi frumosi unor tepari si faliti. Sau, mai bine zis, desi nu exclude, scade probabilitatea unor asemenea situatii.

Pellady


dorum