Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ladposta

Poate suna un pic naiv dar cred ca ar fi bine daca s-ar lamuri un pic 'problema' dintre Marcu si Aktor.

E o greseala a la Aktor sau a la Marcu? Cred ca daca e Aktor, atunci nu ar surprinde la fel de mult ca atunci cand greseala e la Marcu. Din ceea ce am urmarit aici pe forum se pare ca Marcu e una din putinele companii care au efectuat lucrari de terasamente pe multe loturi sau in multe locatii. Ar fi dezamagitor daca ar trebui sa incepem sa ne indoim de calitatea muncii lor.

Este oare cineva care poate clarifica situatia din informatii concrete (adica nu numai de la vrabiute)?

Multumiri anticipate.

horatiu.cosma

Marcu a lucrat cu toate forțele și la Pizzarotti și acolo italienii au fost mulțumiți, nu am văzut cazuri de scos terasament în n puncte cum se întâmplă la greci. Bănuiala mea e că to managementul de șantier dezastruos al celor de la Aktor e de vină în cea mai mare măsură, și într-o mai mică măsură e vina Marcu că a profitat de lipsa unui control profesionist din partea clientului și a fușerit unele lucrări.

Am auzit n povești în ultimii ani de pe șantier cu motorină care nu mai ajungea pentru utilaje, cu haos în relația cu subcontractorii, cu subcontractori care dormeau în șantier pe banii Aktor că nu primeau indicații clare despre ce, cum, unde au de muncă. Am văzut cu toții grinzile căzute, echipele de asfalt mutate dintr-o parte în alta și înapoi, balastul stabilizat ținut neprotejat cu anii. Sunt zone unde au scos tot terasamentul că și-au adus aminte că mai trebuie făcut un podeț. Au spart de nu știu câte ori magistralele de apă din greșeală. Și probabil multe altele mai puțin cunoscute care arată dimensiunea dezastrului ce ține strict de Aktor. Problema e că în ultimii ani au schimbat managementul de nu știu câte ori, se pare că pur și simplu nu au oameni competenți nici în Grecia pentru divizia de drumuri. Așa că va rămâne în continuare o gaură neagră pentru firma mamă acest proiect, cu subcontractori șmecherași care profită de prostia lor. Posibil să îl ducă cu chiu cu vai la capăt, va ieși o calitate mediocră evident, cu lucrări pe perioada de garanție cvasi-continue.

Telvanni

Doar imi dau cu parerea, in albia Sebesului poate ca fac doar un reazem temporar. Ma gandesc ca daca era o pila definitiva, o faceau pana acum.

Intrebare: la noul Alba Iulia NORD, pe unde va devia DN-ul cand se va lucra la ramblee? Cum loc pe langa actualul DN nu prea e, cred ca vor devia traficul chiar pe autostrada, deci trebuie sa termine macar un fir pe sub pasajul proaspat montat.

JohannDB

  @survola și @alinuttt..... Printr-o singură privire de tragi o verticală de la cota minimă a grinzii orizontale (cu sau fără cofrag) și mai "tragi o paralelă pe verticală cu laterala pilonului, capătul grinzii ajunge deasupra carosabilului.... Asta nu este o problemă, dacă are o înălțime de peste 4,8m de la asfalt; dacă are 5 - 5,50m și mai bine.... Nu este un caz singular de colț/capăt de grindă deasupra carosabilului.... Caz concret, pe DN1J la subtraversarea DN 1F (DN1F trece pe pod peste DN 1J, la 200m după girația de conexiune cu A3 de la Nădășel) unde primul pilon al podului (dinspre Cluj) are capătul de grindă deasupra DN 1J la o cotă de 4,56 m și intră în carosabil cca 1,20 m. Drumul fiind și-n curbă aici, când trec tir-urile, trec cu încălecarea liniei mediane (eschivare spre stânga când merg spre Baciu/Cluj), ceea ce e periculos în acea zonă !!

voicul

#18604
M-am uitat pe filmarea API de vineri si am observat ca de la limita ST3 pana la pod nu era nici un exacvator "sa scoata", ba mai mult parea ca se ridica terasamentul. Exceptii la inceput de video spre AB si pe la secunda 0.35.

Oricum Marcu nu mai lucreza pe ST2 de vreo 2 saptamani (sau mai mult?) si abia acum s-a prins Aktor ca sunt probleme acolo? Poate o fi vina lui Marcu, dar aktorii ce au pazit tot timpul asta de nu au realizat testarea/verificarea. Se stie ca nu toate ies din prima de asta se si fac verificari.
Cu alte cuvinte si eu votez ca mare parte din vina este la aktor.

Senerslav





Powered by API/PUM imgur uploader
De ce difera forma  pilellor  ?  Imi dau seama ca e diferenta de atitudine dar ce de unele pile au platforma" si altele sunt drepte ?

naivu

Parerea mea neprofesionista este ca pilele mai inalte sunt facute cu platforma (adica cu picior ingustat) ca sa mai reduca din material. La pilele mai joase economia de material nu mai justifica deranjul sa le ingustezi piciorul si atunci le fac drepte.

pbh

Marcu incarca, transporta si depun materialul clientului. Daca au primit ordin sa ia material din punctul A si sa il transporte in punctul B, unde sa ridice terasamentul la cota si la latimea stabilita si sa il taseze. Atat! Ei nu au masini de amestecat stabilizantul, era datoria Aktor sa le dea materialul in parametrii necesari si/sau sa trimita o masina pentru amestecat durosol la fata locului, masina care este contractata de la alta firma probabil. Pe langa asta grecii trebuiau sa puna un inginer pe santier sa urmareasca aceste lucrari.
In contrast, pe breteaua din nodul Alba Sud au incarcat pamantul gata amestecat cu durosol de masinaria cocotata pe damb...
Q.E.D.
Practic Marcu este bun la mutat muntii, la propriu, ca la Alba Nord :)

trifuhoria

Bretea Sibiu Turda, locul pilei in stânga pozei:


Și cofrajul culei din capacul viaductului:

florin74

#18609
Si un pic mai incolo, spre  Secadase au scos umplutura pe vreo 200 de metri. Tot asa, pus recent de Marcu. Ar fi interesant ce prevedea contractul cu Marcu....Si daca aveau cerinte de calitate.  Oricum, am inteles ca aveau niste tarife uriase (Marcu).
Aktor a devenit vaca de muls a multora, cu largul concurs al mangementului companiei. Inclusiv de la Atena. Este de necrezat ca in 2 ani nu au reuSit sa puna un om care sa gestioneze corect problemele, sa negocieze niste preturi bune si sa urmareasca executia in parametrii de calitate a lucrarilor.
Asa ca pe langa pierderile generate de Euroconstruct, s-au adaugat si pierderi generate de  un management catastrofal.
Am auzit ca la 1 leu facturat catre CNAIR Aktor trebuie sa plateasca spre 1.70-2 lei catre subcontractanti.
Din acest motiv sunt intarzierile si problemele cu platile care apar periodic in public. Tot trimite grupul bani in Romania, si cum nu stau nici foarte bine la nivel de grup, inerent apar intarzieri.
Pe de o parte sunt de laudat ca totusi nu au renuntat la proiect si baga bani, pe de alta parte sunt de criticat pentru managementul absolut dezastruos de pana acum, cel putin pe ST2.
Pana la urma o sa inchida ST2, dar cu pierderi uriase. Spera cumva sa recupereze din CF si A0, unde contractele sunt mai mari. Partea buna este ca Romania o sa devina cea mai importanta piata externa pentru ei, asa ca poate intr-un final glorios o sa gaseasca un responsabil capabil sa gestioneze proiectele... Cred ca au avut 5 project manager in ultimii 2 ani pe ST2... De neacceptat...

carutasul

situaţia asta sună destul de tipic pentru afacerile greceşti în România :) ( citez: " ai văzut vreodată o prăbuşire mai grozavă?" :) ) Dar e de sperat că îşi vin în fire  măcar când situaţia devine chiar critică, în definitiv nu sunt aşa de departe, pot să facă un efort să mute nişte şefi mai responsabili din Atena o lună la Alba ...

ciprebbe

Quote from: AkaManah on May 24, 2020, 09:33:26 AM
Intre limita lot 3 si podul peste Mures se scoate serios din terasamentul pus de putin timp. Din povesti cu oameni de pe santier am inteles ca nu s-a pus stabilizator si aktorii nu au verificat tersamentul cand s-a executat de cei de la Marcu. Si o alta informatie: aktorii nu au lucrat in zona Aiud din lipsa de....motorina! JoI, vineri, sambata pierdute. Circula tot mai intens vestea ca aktorii vor inchide cosmelia pe A10.

NU stiu de unde scoateti informatiile astea.
Vineri lucrau si chiar am surprins cisterna cand alimenta utilaje. Cat timp sunt masinile pentru durosol acolo nu mai scot din terasament.
La Sebes va fi pila in rau la fel inca o pila langa DN. Nu mai are rost nici o discutie pe tema asta. Peste tot vor pune grinzi de beton.
De ce au inceput asa tarziu la pila din apa nu as putea sa va zic dar langa DN, unde inca nu e inceputa pila, problema e in pamant cu o deviere de utilitati ce trebuie rezolvata rapid.
Daca mentin ritmul si mai accelereaza putin (fiind si an electoral) cred ca vom vedea km de autostrada deschisi pe A10 si pe lot 1 si pe 2 pana la final de an( excludem de aici fix portiunea cu utilitate maxima Aiud-Teius).
Mie mi se pare ciudat ca nu ridica grinzile la Sebes pe directiile spre/dinspre Deva.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

carutasul

eu tot cred că nu le ridică cu lansatorul ( cel puţin nu pe toate) aşa că probabil le ridică pe toate când termină pilele :)

neobluenet

Grinzile pentru pasajele dinspre Deva sigur sunt pe celalalt mal al Sebesului. Le-au produs acolo pentru ca e mai ieftin transportul. Daca le-ar fi facut in locul unde le-au produs pe cele de la Alba Iulia Nord, trebuiau sa termine la Oarda si sa sape sub podul de la Lancram sau sa le duca pe DN. Asta din urma cred ca e destul de scump si e si mai dificil. Apoi mai e problema distantei si cea economica: tot mai ieftin e sa le aduci din apropiere, chiar daca trebuie sa termine un pasajul peste Sebes, DN1 si breteaua de acces pe A1 de langa Rompetrol.

Probabil ca pentru pila de langa DN1 asteapta sa termine relocarea conductei cu apa din nod la care tot lucreaza de cateva luni. Sper ca pana ajung sa ridice pila respectiva, sa fie gata celelalte pile si sa puna chiar si niste grinzi. Dar la ce viteza de lucru au, slabe sanse.

AkaManah

Quote from: ciprebbe on May 25, 2020, 11:18:25 AM
NU stiu de unde scoateti informatiile astea.

Am fost acolo. Am vorbit cu niște vrăbiuțe. Ce mi-au spus ei, v-am spus si vouă. La partea cu terasamentul am văzut excavatoare lucrând. Am întrebat și mi s-a confirmat ca se scoate terasamentul pentru ca au făcut proba cu un camion încărcat care în câțiva metri s-a împotmolit pentru ca s-a lăsat pământul foarte mult sub greutate. Motivul: nu s-a pus stabilizant.
La Secadase erau cateva utilaje: 1 excavator, 2 cilindru compactor, 2 buldo, in buldozer parcate de miercuri si fara combustibil. Urmau sa primeasca azi.
Una cu alta poate se concentreaza pe anumite segmente si lasa altele descoperite.
Nu cred ca vom vedea vreo portiune care sa fie data in folosinta in acest an.