Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.


vancouver

Daca Aktor nu vor prezenta o cale clara de iesire din impasul financiar cu subantreprenorii, atunci sunt pe faras. La CNAIR se vorbeste de reziliere.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

StefanCelMare

@prd.marius - E clar că Aktor sunt groaznici, nici măcar acum, după n țepe date firmelor subcontractoare nu pricep că genul ăsta de a face afaceri îi va duce la reziliere. Pe de altă parte nu sunt sigur că ceea ce spune CNAIR poate fi luat de bun. CNAIR are alte metode să blocheze fluxurile de bani. Nu se certifică lucrările, deci nu se pot emite facturi. Facturile emise se plătesc, da, însă problema deseori stă la lucrările ce au fost efectuate dar nu pot fi facturate. Nu știu dacă asta e parte din situația la Aktor, dar repet, faptul că CNAIR se apără prin comunicate de presă în care spune că plățile sunt la zi, pentru mine nu înseamnă că sunt clar nevinovați.

prd.marius

@StefanCelMare, nu ii disculpam.. doar am pus declaratia lor.
Tocmai ca nu am incredere deloc in ei si nici in Aktor.
Solutia ar fi ca cineva acum sa iasa si sa rezolve problema urgent, nu sa se tot dea declaratii in stanga si in dreapta, dar...

Todo

contractul a fost semnat in 2014, iar preturile si viata s a tot scumpit.
e clar ca Cnair plateste Antreprenorului mai putin decat Antreprenorul plateste subcontractorilor, si diferenta trebuie sa achite pe buzunarul lor

horatiu.cosma

Cât de mizerabil să fii (CNAIR) să zici că toate plățile sunt la zi în condițiile în care în cifrele tale oficiale stadiul fizic e de 60% și cel financiar de 48,5%? Stadiul financiar real e chiar mai jos, în condițiile în care s-a dat avans de 15% care se tot recuperează până la finalizare din certificatele intermediare de plată. Deci CNAIR ne jignește pe toți când afirmă că totul e la zi. Aktor și/sau subcontractorii ar trebui să ia aproape 100 de milioane de lei ca să se ajungă la zi. Exact aceeași situație e și pe lotul 1.

Adevărul e că dacă intrăm pe firul banilor, vedem că inginerul la porunca CNAIR bagă strâmbe la aprobarea situațiilor intermediare de lucrări, ca să îi aibă la mână pe constructori pe model mafiot. "Dacă ești cuminte și nu îmi faci claim-uri de întârziere/de lucrări suplimentare/de de de vorbesc cu inginerul să îți dea ok-ul mai repede la situația de lucrări ca să ne poți factura".

Ionutcatalin

O reziliere acum ar pica rau pentru toata lumea... si cand ma gandesc ca aktorii sunt si pe lotul 3 din A0... :(

voicul

#16432
+1 @horatiu.cosma

Ai raspuns la intrebarea care urma sa o pun:
Pentru ca NU cred in CNAIR, chiar sunt cu platile la zi?

Desi s-a raspuns la intrebare, eu tot las intrebarea ca respect si incerederea pe care o am fata de CNAIR.  :puke:

Abia astept sa votez la locale si parlamentare !

rocklee

merita vazut ...sursa ziarul  unirea



myid

#16434
@horatiu.cosma

aveam pretentii de la tine.
Ce daca stadiul e diferit, daca Aktor nu a fost in stare sa factureze, sa sa isi convinga consultantul ca a facut cele 60% si ca poate factura..
In plus, nu stiu exact ce milestones, termene de plata sunt in contract, asa ca asta cu nu sunt egale e, cum sa iti spun, INFANTILA !

numai bine

danpandrea

^^la clipul postat de rocklee, selectați playback speed 1.25x.

TibiV

#16436
Quote from: prd.marius on November 25, 2019, 01:56:15 PM
Intre timp... http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/cnair-nu-are-pl%C4%83%C8%9Bi-restante-fa%C8%9B%C4%83-de-antreprenorul?fbclid=IwAR3qzF9YIq0addQ2JgExic-MLSTazTb-_rvFvnj_aVkFWs2WQKVKWnYwlnM

Daca Ionut nu are probleme cu link-uri si atat, eu am... Mai ales ca CxxxR a mai sters/modificat comunicate...

Quote
CNAIR nu are plăți restante față de Antreprenorul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda
25 Noi 2019

În urma articolelor apărute în massmedia astăzi, 25.11.2019, referitoare la greva angajaților uneia dintre firmele care execută lucrări pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș - Turda, CNAIR face următoarele precizări:

În prezent, CNAIR este în grafic cu plățile către Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) - S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L., Antreprenorul lotului 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda.

În acest an, CNAIR a solicitat Antreprenorului în numeroase rânduri să platească la timp prestatorii și furnizorii, tocmai pentru a evita apariția unor astfel de situații.

Precizăm că CNAIR i-a convocat astăzi, 25.11.2019, în regim de urgență, pe factorii de decizie ai Antreprenorului ca să prezinte situția plăților restante în cadrul acestui proiect, precum și calendarul achitării acestora.

În condițiile în care CNAIR este cu plățile la zi față de Antreprenor, acțiunea de astăzi este consecință a nerespectării raporturilor dintre Antreprenor și Subcontractant.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

StefanCelMare

Eu zic că cei de la Marcu au ales soluția bună, să protesteze.
În România, cu contractul în mână, dacă taci, mori de foame.
Dacă ieși public poți crea presiune pe factorul politic, mai ales că ai o firmă care a lucrat serios, și teoretic asta ar trebui să apară în materialele de presă legate de protest. Într-o țară normală, dacă ai o firmă care a dovedit că muncește, ar trebui să fii apreciat.
Sper sincer să se rezolve cât mai repede, cel târziu până la primăvară când reîncepe sezonul de terasamente.

horatiu.cosma

Triste ultimele secunde din interviul directorului de șantier Marcu. Cam aici a dus industria de construcții sistemul ăsta dezastruos patronat de MT, CNAIR și constructori. Singura șansă a prestatorilor mici care vor să câștige o pâine cinstită nu e legea contractului, ci o vorbă de la DRDP, CNAIR, MT, Guvern. Mica înțelegere. Probabil o să intre toți în ședință și Aktor până la urmă contra unei plăți aprobate de CNAIR va vira vreo 2 milioane la Marcu plus ceva promisiuni suplimentare. Și o vor mai scălda în continuare și la anu și peste 2 și peste 3.

tonică

este un moment oportun, chiar obligatoriu pentru noul ministru sa indrepte lucrurile pornind prin a oferi transparenta intr-acest caz. Cu cifre, cine a fost si e de vina ca acest santier dureaza de 5 ani incoace, cu cat e dator cnair, ce nu a realizat aktor si daca au existat intelegeri secrete intre constructor-cnair si fostul ministru. Puse toate pe masa, fara idiotenii de genul secretizarii contractelor si alte imbecilitati dintr-astea inventate cat pt a da apa la moara coruptiei de orice fel. Ar fi un start, un restart in minister, ar oferi pe tava dna-ului dosar cat sa bage spaima in nimicurile cu functii angajate la cnair ori in minister, ar oferi un exemplu si celorlalti constructori si daca trebuie reziliere, eu unul abia o astept. Caci m-am saturat cu asteptatul pana creste barba, de am ajuns sa ne intrebam nu daca se finalizeaza un santier ci daca prindem in viata ceva finalizat! :(( :((
Aici e exemplul pe tava pentru restul contractelor prost facute, neplatilor ori taraganelilor constructorilor. Deasemenea e si o oportunitate a noului guvern sa demonstreze buna vointa si nevoia acerba de transparenta si eficacitate. Daca a gresit cnair e un bun start de a pune lucrurile la punct si a servi justitiei pe cei care pana acum credeau caacolo e doar un locsor cald, cu salariu bun, casa pentru orice sobolan neputincios. Daca a gresit ministerul, luati la puricat si cernuti pana ramane doar ce serveste profesionalismului. Daca si constructorul are o vina, pus in balanta cheltuieli-pierderi, reziliat si vazut ce se poate face in justitie. Toata lumea pare ca ar avea de pierdut dar e inselatoare impresia, de fapt vom avea cu totii, noi, de castigat!