Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

cristi5

#10110
Ministrul tocmai a recunoscut ca e (alaturi de prim-ministru) neputincios in fata functionarilor din MDRAP (sau cum ii zice acum) care au propus regulamentul si in fata propriilor functionari din MT si CNAIR.

In loc sa schimbe de urgenta regulamentul, sau sa-l abroge, sau sa dea un HG decdicat pt A10 sau autostrazi, ministrul zice "facem receptia pe regulamentul pe care-l avem, si pe urma mai vedem". Iata un exemplu de vointa politica!

flashu74

Oricine care prin actiune sau inactiune obstructioneaza dezvoltarea infrastructurii (autostrazi, CF) se face vinovat de mentinerea acestei tari in subdezvoltare. Patrioti doar din vorbe. Unii s-au saturat sa spere si au plecat sa prinda in timpul vietii lor  bunastarea, dar in special civilizatia.

alexV

^^
Ministrul Transporturilor [...] și-a fixat ca obiectiv deschiderea loturilor 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș-Turda în luna mai

Am auzit-o si la radio in masina. E greu sa fii ministru si sa-ti propui sa deschizi in cateva luni ceva ce era gata dinaintea numirii tale ?!

ghifor


rocklee

cateva imagini de la pasaul de peste autostrada de langa lukoil...lancram...si 3 imagini cu decopertare de la nodul sebes ....au mai ''racait in vreo doua locuri dar fara poze ... :( :(






































Powered by API/PUM imgur uploader

HVMihnea

Quote from: flashu74 on March 14, 2018, 02:28:45 PM
Oricine care prin actiune sau inactiune obstructioneaza dezvoltarea infrastructurii (autostrazi, CF) se face vinovat de mentinerea acestei tari in subdezvoltare.

As vrea sa completez si sa spun ca se fac vinovati si pentru un numar respectabil de morti/raniti/masini impachetate.

In luna mai? Mi se pare absurd. Absurd deoarece pe acele loturi nu se intampla absolut nimic.
Pana la urma, TS au promis ca lotul 3 va fi gata in 2017. Si a fost gata. Politica e politica, siguranta e siguranta... dar deja a degenerat treaba in nesimtire pura.

yetiman

Tot e bine ca nesimtirea guvernantilor are ecou.
Numarul de semnaturi pentru petitia Declic a ajuns la 12.645, cu aproape 2000 mai multe ca azi dimineata.

HAI SA LE ARATAM CA NOUA NE PASA!
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

Apropo de asta, au mai emis un ordin de plata pentru PORR si apare acum si in sinteza platilor.

@CNAIR: Nu vreti voi sa mai verificati o data stadiul financiar la toate cele 4 loturi ale A10? Nu de alta, dar procentele din tabelul cu stadiul proiectelor "nu pusca" cu facturile si ordinele de plata pentru nici un lot din A10. ;)

nrb

Ce dor îmi e de cuc, ăsta venea în martie, nu în mai!!

mastereve

Asa e cand ai impingatori de pixuri, birocrati pe post de ministrii. Este nevoie de mai multi tehnocrati in guvern (si nu ma refer la interpretarea defectuosa cum ca tehnocrat inseamna ca nu e din vreun partid) si mai putini birocrati.

cristi5

#10120
API pe Facebook
Like & share!

SCRISOARE DESCHISĂ ADRESATĂ DOMNULUI LUCIAN ȘOVA, MINISTRUL TRANSPORTURILOR DIN ROMÂNIA

Stimate domnule ministru,

Ne bucurăm ca ați vizitat ieri autostrada A10 între Turda și Aiud (28 km), care stă nefolosită de la începutul anului așteptând o soluție birocratică pentru a fi pusă la dispoziția cetățenilor. Suntem cu totul de acord cu analiza dumneavoastră conform căreia s-a trecut dintr-o extremă într-alta în materie de recepție a investițiilor. De asemenea suntem de acord că este păcat să stăm să ne uităm la asfaltul autostrăzii nu din cauze tehnice, ci din cauza legilor strâmbe.

Nu putem fi însă de acord cu obiectivul pe care vi l-ați asumat de a deschide autostrada abia în luna mai, din moment ce ea este circulabilă deja astăzi. Cum îi servește pe cetățeni ministerul pe care-l conduceți dacă dumneavoastră veți tine o autostradă închisă timp de încă două luni, după ce a stat deja închisă aproape 3 luni? Cum îi serviți pe plătitorii de taxe dacă amânați darea în folosință a unei investiții pentru motive care țin pur și simplu de încurcături legislative? Cine face legislația dacă nu dumneavoastră politicienii, guvernul din care faceți parte și majoritatea parlamentară care îl sprijină? Cetățenii știu foarte bine că dacă interesele o cer, legislația poate fi schimbată aproape peste noapte.

Suntem de acord cu dumneavoastră că orice kilometru de autostradă este important pentru România și vrem să vă reamintim că acești 28 km reprezintă aproximativ 4% din numărul de kilometri exploatați în prezent în România. Dorim să vă supunem atenției faptul că o autostradă este de 5 ori mai sigură pe osie și km parcurs decât un drum național de 13 m lățime (de tip DN2) și de aproximativ 10 ori mai sigură decât un DN obișnuit, cum este DN1 paralel cu A10.

Domnule ministru, câte vieți ar putea fi salvate dacă ați promova de urgență în Guvern măsurile legislative necesare pentru deschiderea imediată a traficului pe A10 Aiud-Turda? Câte accidente ar putea fi evitate?

Domnule ministru, vă rugăm să arătați românilor că lucrați pentru cetățenii care circulă între Turda și Aiud, și pentru familiile lor, nu pentru funcționarii guvernamentali care și-au simplificat munca redactând acel regulament de recepție aberant care împiedică recepția acestei autostrăzi!

Vă rugam să înțelegeți că aplicând în mod pasiv acel regulament, în loc să-l schimbați pentru lucrările de infrastructură de transport, promovați birocrația în detrimentul cetățenilor, având consecințe care pot fi fatale pentru unii participanți la trafic!

Asociația Pro Infrastructură

P.S. Până în această dimineață, aproximativ 14.000 de cetățeni au semnat petiția pentru deschiderea A10 Aiud-Turda (link http://bit.ly/2Hmbwjw). Și numărul lor crește. Vă rugăm să îi considerați și pe ei semnatari ai acestei scrisori deschise!

ultrasbz

Azi in sedinta de Guvern:

"PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Sebeş-Turda" - Lot 1 Secţiunea C, km 0+000 - km 0+300, inclusiv Nod Rutier Sebeş"

perfidus

#10122
^^ S-au miscat bine, la o luna dupa emiterea AC avem si exproprierile suplimentare. Sincer ma asteptam sa treaca mai multa apa pe raul Sebes.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horatiu.cosma

Exproprierile astea nu au nicio legătură cu AC-ul de luna trecută. Documentația pentru ele e depusă la CNAIR din noiembrie 2017. 4 luni nu sună așa de bine pentru arderea unor pași pur birocratici, nu?

GDPR

#10124
Quote"Vă asigur că fac toate eforturile pentru a debloca această situaţie. Din păcate, o spun, s-a trecut dintr-o extremă în alta. Şi de la recepţia sau darea în utilizare a unor segmente de autostradă fără îndeplinirea unor condiţionalităţi care au condus, până la urmă, la evenimente nefericite din perspectiva construcţiilor, nu mai mult decât atât. Acum, reglementarea e făcută de aşa manieră încât recepţia nu poate fi făcută decât cu îndeplinirea tuturor condiţionalităţilor. Este o situaţie care nu numai că nu este confortabilă, nu este nici constructivă. Vizez deschiderea acestor două loturi cu îndeplinirea acestor condiţionalităţi, dar în acelaşi timp am în obiectiv să generez o modificare a hotărârii de Guvern astfel încât, într-un sens foarte limitat, foarte clar definit de reguli, să se poată face şi recepţie parţială, astfel încât şi alte segmente de autostradă să poată fi date în folosinţă înainte de recepţia lor din perspectivă legală", a spus Lucian Şova.

Sova plange cu lacrimi de crocodil. Mai bine sa ne spuna ce s-a intamplat cu proiectul de HG postat pe site-ul MT la sfarsitul anului trecut. Daca vroiau sa-l adopte, pana acum ar fi fost publicat in MO.

Quote from: NGC on December 14, 2017, 07:43:12 PM
Sa trecem aici proaspatul proiect de HG.

"Proiectul de HOTĂRÂRE de Guvern privind modificarea și completarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1795-hg14122017dirtac

Trec doar 2 prevederi. ;)

Quote
4. La art. 18, după alin. (1) se introduc două noi alineate, respectiv alin. (11) și alin. (12) cu următorul cuprins:

        "(11) În cazul în care comisia de recepție constată existenţa unor aspecte, altele decât cele prevăzute la art. 17 alin. (1), respectiv existența unor neconcordanţe, defecte locale, deficiente minore, care nu sunt de natura sa să afecteze utilizarea construcţiei conform destinaţiei sale si nici nu afectează cerinţele fundamentale aplicabile, aceste aspecte se vor consemna la punctul 6.8 a procesului-verbal de recepție, în lista din anexa 4.
        (12) În cazul în care comisia de recepţie la terminarea lucrărilor decide admiterea recepției la terminarea lucrărilor conform alin. (11), în lista din anexa nr. 4 a procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor se va consemna și termenul de remediere/finalizare a tuturor lucrărilor consemnate, stabilit împreuna cu Executantul, termen care nu poate depăși 90 de zile calendaristice de la data recepţiei dacă, datorită condiţiilor climatice, nu trebuie fixat alt termen."

Observati ca linkul la proiectul de act normativ e nefunctional. In plus, e complet neuzual ca un astfel de document sa dispara de pe site-ul MT.