Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

voicul

"Mai precis, normativele cer ca pe o autostradă, la anumite distanțe, să fie amplasate posturi telefonice de urgență conectate la centrul de întreținere al autostrăzii."

Nu era vorba ca nu mai este treaba asta/s-a scos din lege?

pasadia

Incep sa ma intreb cine il mai serveste acum pe Cireasa. Adica stiam ca e de partea lui Goga &comp, care parca erau in razboi cu Ionita. Insa vad ca primeste informatii in continuare dinauntru si cam parte a fi de aceeasi parte cu conducerea CNAIR actuala. Ma rog, sa retinem perlele:

QuoteSpre desoebire de țări precum Austria sau Germania unde poate exista anual un singur ciclu de îngheț – dezgheț, în România există anual șase-șapte cicluri. Adică apa trece din stare lichidă în stare solidă și invers de mai multe ori. Cum înghețul duce la mărirea volumului apei, ciclurile repetate duc la distrugerea carosabilului.

Say what? Care e definitia penrtru ciclu de inghet-dezghet? Si de unde si pana unde in Austria se intampla odata pe an si la noi de 6-7 ori pe an?

QuoteAdică apa trece din stare lichidă în stare solidă și invers de mai multe ori. Cum înghețul duce la mărirea volumului apei, ciclurile repetate duc la distrugerea carosabilului.

Care apa? Aia de la suprafata, care nu se scurge, nu se evapora? Aia din subsol, care urca prin capilaritate in interiorul terasamentului?

QuotePentru a putea fi deservită fără întreruprerea traficului (spre exemplu pentru curățarea vegetației, înlocuirea corpurilor de iluminat sau pentru curățarea rigolelor) fiecare autostradă are alături drumuri tehnologice pe care circulă autovehiculele de intreținere. Problema este că în cazul lotului 3 aceste drumuri au o lățime de doi metri pe care încape cel mult un autoturism. Auditorul recomandă fie executarea unui drum tehnologioc lat de minimum 3,5 metri, fie găsirea unei alte funcțiuni pentru "drumul tehnologic" existent . Se pune problema: dacă drumul în cauză nu poate fi folosit cu funcționalitatea intenționată, banii cheltuiți pentru realizarea acestuia nu au fost risipiți?

La cata intretinere face CNAIR-ul se intampla de multe ori ca pe acele drumuri tehnologice sa fie si cate 10 masini deodata. La naiba, hai sa facem DN-uri in lungul autostrazii daca e vorba de asa ceva...

Quote"În urma inspecției în teren și parcurgerii traseului cu diferite viteze de deplasare s-a constatat că pe zona podului peste Mureș de la km 45+470 la km 46+200 calea 1 și calea 2 există deficiențe de planieitate", spune auditorul.

Sunt dispus sa pun pariu ca a constatat o diferenta de vreo 5 cm intre nivelul caii de rulare spre Cluj si cel al caii de rulare dinspre Cluj. Si deh, nu e bine...Sau stai asa - nu cumva cele 2 cai oricum sunt separate intre ele in zona podurilor si nu exista posibilitatea de a trece pe una pe cealalta? Si atunci orice diferenta de inaltime e complet irelevanta?

Vice33

M-ar interesa în paralel și informații de la antreprenor, dacă cineva ține legătura cu ei, să vedem măcar (neoficial) că le demontează la proștii aceștia aberațiile debitate oficial și transmise de către (b)oul de Serbănescu...

germanul2012

,,.....Alte aspecte reclamate privesc fentarea cerințelor contractuale, dar și a prevederilor legale de către CNAIR și constructor...."

Pai, citind articolul din ,,Digi24" si privind ultimile fotografii de pe A1 L3 postate de Ionut, fara sa vrei iti pui intrebarea: Oare cine fenteaza mai mult si cine sunt cei fentati cel mai mult, constructorii cei de la CNAIR sau noi cei care platim de ani buni taxe, taxe si iar taxe si circulam pe sosele (pe care vrem sa le numim autostrazi) dar de pe care ne putem lua zborul la orice podet din cauza trambulinelor (autoconstruite) daca nu cumva ne rupem gatul dupa ce luam vreo groapa si ramanem fara roti. :-[

Apoi in alta ordine de idei , cei de la CNAIR abia acuma au observat ca nu sunt telefoane de urgenta, rigolele sunt necorespunzatoare, apa balteste, drumurile tehnologice sunt prea inguste, etc,etc? O:-)

In stilul asta domnilor, noi vom circula din Constanta la Nadlac pe autostrada dupa 2030 iar pana la Bors va mai trece vreun deceniu. :((


cutter

#9454
Din articol (mă rog, din servita de la Șerbănescu probabil): înlocuirea becurilor LED cu becuri cu vapori ce au fiabilitate scăzută

În caz că nu știți despre ce e vorba (s-ar putea să nu dau exact detaliile, dar asta e ideea generală):
- în caietul de sarcini/studiul de fezabilitate se face referire la iluminat cu becuri cu LED sau descărcare în sodiu
- constructorii pun în ofertă varianta cu descărcare în sodiu
- CNAIR acceptă oferta (nici nu prea ar avea motiv s-o respingă având în vedere că e conform cu normativ)
- fiind contract design&build, constructorul face proiectul și pune iluminat cu becuri cu sodiu conform ofertei (și normativului)
- CNAIR acceptă proiectul cu observații "să se folosească becuri cu LED" (mai precis, departamentul tehnic/calitate aka Ioniță și gașca bagă observația asta în contradictoriu și în ceartă cu managerii de proiect - care-s altă gașcă)
- constructorul trimite scrisoare "sigur, punem cum vreți voi cu LED, dar e mai scump decât ce-am ofertat noi. dați-ne o instrucțiune să facem modificarea și nu-i nicio problemă."
- managerii de proiect nu-s de acord să trimită instrucțiunea (pentru ăștia orice suplimentare a contractului este ceva îngrozitor, fug ca dracul de tămâie)
- constructorul montează cum a pus în ofertă și în proiectul tehnic aprobate de CNAIR, becuri cu sodiu
- CNAIR vine la recepție și zice "dar noi v-am zis să puneți cu LED"

Dacă vi se pare prostie, este. Și răutate/incompetență. Este. Probabil sau mai mult ca sigur și corupție.

[În plus, și ca o divagație - despre "becurile cu LED sunt mai fiabile decât cele cu sodiu", eu am mari dubii. Becurile cu sodiu sunt în primul rând extrem de eficiente (cred că aproape de eficiența celor cu LED), dar electronica din cele cu LED se strică mai degrabă (și mai ales la ce se montează pe la noi). Probabil are cineva de vândut becuri cu LED de tot pun băieții ăia de la tehnic cerința asta în toate avizele.]

---

În general, n-aveam o opinie prea formată că nu am toate datele, aveam doar bănuieli, dar după ce-am citit materialul ăsta cu așa zisele motive pentru care n-au făcut recepția - sunt din ce în ce mai convins că e o mare porcărie.

România s-a schimbat și oamenii ăștia nu înțeleg. Cred că mai merge cu șpăguța și cu comanda de la șefu' și că nu află nimeni toate porcăriile pe care le fac. Un mesaj pentru ei: voi ați auzit de vă vedem?

Vă vedem. Și n-aveti viață lungă cu mizeriile astea. Oamenii s-au trezit, urmăresc, vorbesc - nu i-e nimănui frică nici de șeful vostru, nici de sponsorii lui politici (care se cam clatină după cum vedeți). Terminați cu prostiile!

Goldmund

Dupa textul de mai sus:
M-am alaturat lui cutter inainte de a ne cunoaste.
Se trezeste tara intreaga, dar ar trebui sa o simta si politicienii si decidentii din Romania.

gdo

Problema legata de becuri a fost mentionata si de constructorul Pitzzaroti la una din intalniri. S-ar parea ca in caietul de sarcini pentru licitatie nu erau prevazute becuri LED, iar acum beneficiarul (CNAIR) doreste ca autostrada sa fie dotata cu LED-uri, ceea ce aduce un cost suplimentar pentru antreprenor. Deci cel mai probabil aceeasi problema este similara si pe lotul 3 si f probabil daca nu a facut un compromis PORR, va fi si pe lotul 4.

horatiu.cosma

#9457
Problema legată de becuri este generală pe majoritatea contractelor. Vorba vine problemă, defapt e o non-problemă. Constructorii au respectat normativul, care le permite să instaleze becuri cu sodiu. Probabil la un moment dat a apărut un nou "sponsor" în CNAIR care vindea becuri LED, drept urmare în CTE-urile de aprobare a proiectelor tehnice pe LD/ST/Ogra-C.Turzii a început să se ceară modificarea din sodiu în LED. Constructorii au spus că e perfect, dar vor fi costuri suplimentare.  Așa cum zice @cutter, cei care manageriază proiectele fug de orice fel de suplimentare financiară, așa că instrucția pentru schimbarea din sodiu în LED nu a mai venit, în consecință constructorii (TS în cazul nostru) au instalat becuri cu sodiu. Lucrările au fost certificate de consultanță, s-au plătit (în cazul ST 3 chiar de CNAIR prin DRDP Cluj) și acum, când au venit la recepție cei din CNAIR se fac că plouă și întreabă constructorul unde sund LED-urile. Se simte de la o poștă un miros foarte ciudat din direcția aia, cineva așteaptă ceva și e suficient de naiv să creadă că va și primi  :lol:.

horatiu.cosma

Legat de drumul tehnologic de 2 metri lățime, așa era prevăzut în caietul de sarcini, așa a ofertat TS (și Porr etc), așa s-a aprobat oferta, așa s-a aprobat declarația de proiectare, așa s-a aprobat proiectul tehnic, așa s-a executat și acum vine auditorul să conteste lățimea lui. Eu sunt de acord că e prea îngust și că nu prea încap imogurile pe acolo, însă după toate aceste aprobări, e fix treaba CNAIR să îl lățească. Oricum, la ce întreținere se face pe la noi, nu prea cred că acel drum va fi intens utilizat.

Legat de linii pe asfalt care să se vadă pe timp de ceață, este o idee bună, am văzut așa ceva prin Austria și Ungaria, însă din nou, e cam târziu pentru așa ceva. Astfel de cerințe ar trebui să apară la prima etapă a auditului pentru siguranța circulației sau cel târziu la a doua (SF/PT).

Iceman

Sa inteleg ca si lotul 2 si lotul 1 sunt in aceasi oala la receptie?...Si la aceste loturi vom auzi aceasi poveste?

Neufunk

Si uite asa dintr-o problema existentiala in privinta a ce feluri de becuri sa utilizam tinem o investitie de o valoare foarte mare blocata pentru niste nimicuri. Hai sa ne punem noi sa facem cheta si sa le cumparam becuri cu LED.

dragos76

^^^^^
păi tocmai, nu vezi că asta e din categoria "de ce nu ai bască, iepurașule"? Punem noi (sau TS) bani să schimbăm cu LED, o să zică apoi că de ce sunt cu lumină rece, și nu caldă...

TibiV

Quote from: Neufunk on January 11, 2018, 07:55:32 PM
Hai sa ne punem noi sa facem cheta si sa le cumparam becuri cu LED.

Nu sunt acord.
Am induce hazard moral... :D

Adica i-am invata pe cei din CNAIR ca pot face orice gugumanie, ca oricum se vor gasi niste prosti sa plateasca oalele sparte de ei.

Daca chiar le vor, sa plateasca ei becurile LED din salariile lor "amarate".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Iceman

Oricum un lucru este clar...PT a fost facut demult si sa aprobat demult...Cred 2014...De atunci multe lucruri au evoluat....Tehnologia e mereu in schimbare....Iar CNAIR se preface, cerand aberatii, pentru a platii mai tarziu facturile restante....

voyageros

la cat or sa stea aprinse ne vor tine 100 de ani. Nici nu mai stiu cand au fost aprinse becurile in nodul Turda. Se pun sa fie puse, se mai aprind asa de sarbatori si gata