Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

miraflor2007

  Buna seara. Desi urmaresc des acest topic nu prea postez dar acum chiar am si eu o intrebare adresata celor de la CNAIR. Cu siguranta cineva citeste   dar nu o sa raspunda ca no... . 
   Am citit o postare a utilizatorului GDO unde spunea: " Un alt element care a făcut imposibilă recepția lucrărilor este reprezentat de existența unor zone cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie și în perioada iernii deoarece nu asigură aderența minimă a pneurilor la suprafața de rulare, ceea ce poate duce la accidente cu deznodământ tragic."
   Pai d-lor de la CNAIR, de ce nu inchideti si DN1 Turda-Cluj?  Ati circulat pe acest tronson sa vedeti cati "serpi" de bitum sunt pe suprafata de rulare? Sau de fapt "serpi"  e  putin zis, mai degraba "balene" de bitum pt ca exista portiuni unde s-a aplicat bitum peste asfalt cu o latime si de cel putin 30-40 cm.
   Deci, va rog... inchideti tronsonul Turda-Cluj an DN-ului deoarece nu corespunde. Este logic, nu?
  PS Cei care au posibilitatea sa faca si sa posteze poze cu bitumul de pe DN Turda Cluj si nu numai va rog sa le postati, sa vedem ce scuze mai gasesc cei de CNAIR.

cutter

#9181
Cei care au proiectat intersecția bretelei A10->A3 cu A3 o să aibă pe conștiință multe accidente. Trecerea din banda 1 in banda 2 a bretelei si apoi in banda 1 a A3 se face mult prea din scurt. La A2-A4 unde e o joncțiune de 2 + 2 benzi similara aceasta trecere se face pe o lungime mult mai mare.

În plus pare ceva în neregulă și cu geometria bretelei, daca vii tare pe banda 2 a bretelei natural e sa intri imediat in banda 1 a A3 cu riscul de accident aferent:



Solutia corecta de semnalizare (pastrand configuratia intersectiei - desi si acolo se putea lucra) ar fi ceva de genul:



---

Poliția, proiectantul semnalizării, precum și auditorul de siguranță se fac toți în diferite proporții vinovați de viitoarele accidente. Dacă și când vor avea loc, postarea asta (ca și mesajele transmise direct) rămâne ca avertisment public și circumstanță agravantă pentru ei. Chiar dacă vor invoca bla-bla-ul tipic: nerespectarea vitezei, neatentia la schimbarea directiei de mers, etc etc

ps Bine, asta dacă prietenii din Parlament nu dărâmă de tot Justiția până atunci. Dar presupunând că mai are cine să împartă dreptatea, oamenii ăștia vor trebui să plătească.

Allex

Ma asteptam ca marcajele intrarii A10 in A3 sa fi fost ca la intrarea M43 in M5. Mi se pare stupid sa ajungi de pe B1 al A10 pe B1 al A3 in distanta asa mica (cum e acum A1xA11 la Arad).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#9183
Problema e acel pasaj din zare, unde noua breteaua pe directia Aiud-Gilau traverseaza A3. Daca ii proiectau o deschidere cu 3m mai mare, aveau loc de o bretea care sa nu "intre din scurt", ci sa continue pe sub pod. E ciudat ca s-a proiectat un nod asa de generos (2 benzi pe fiecare bretea, nicio bretea nu are "petala" de intoarcere, etc) si s-a economisit acolo...

In situatia data  sunt 2 decizii care trebuie luate

1) cu cate benzi trebuie intrat din A10 in A3?
Cred ca nu are rost sa ne ambitionam sa intram cu doua benzi la traficul de azi. Rezulta benzi inguste si care intra din scurt, ambele aspecte sunt periculoase. Sper sa se poata modifica marcajul...

2) Breteaua care intra din scurt trebuie hasurata (redusa la o banda) in stanga sau in dreapta?
cutter propune sa fie hasurata in dreapta, ceea ce se intampla si la nodul francez de care am vobit mai sus (unde hasura este pe toata lungimea bretelei!). AlexAllex propune hasura in stanga, si ne arata un nod de acel tip. Deci e clar ca se practica hasura in ambele parti.

Pentru a nu se intra din scurt, cred ca hasura in stanga e cea mai potrivita pt ca asigura o separare suplimentara intre bretea si A3, precum si lungimea maxima a bretelei inainte de intrare. De asemenea are avantajul ca soferii sunt mai obisnuiti sa "dispara B2" decat sa "dispara B1".

PS: breteaua maghiara are doua benzi de circulatie si banda de urgenta...

istvan78

#9184
Mie mi se pare ca B2 a bretelei mai coontinua mult in paralel cu B1 a A3. Acum ea e foarte ingustata de marcajul de delimitare, dar cand acel marcaj si stalpisorii vor disparea, B2 a bretelei va putea fi folosit pt. accelerare pana dincolo de pasajul din fundal.

Deci venind pe bretea, vei urca prima data de pe B1 a bretelei pr B2 a bretelei (zona cu sageti), apoi mai poti merge pe aceasta banda dupa pasaj inainte sa itri in B1 a A3.

Cam asa e la confluenta A1 cu A11 (Arad), venind dinspre Nadlac, si nu e o problema.

HVMihnea

Si mie mi se pare cam ambitios sa avem 2 benzi pe bretea. In Germania, toate bretelele pe care am fost aveau o banda + una de urgenta. Adevarul e ca le-am prins blocate de multe ori.
Urata este si iesirea din A3 in DN1, unde ti se termina banda si mai repede. Acum ma uitam pe waze si vad intersectia bretelelor din A3 si A10 spre DN1 si parca nu arata prea bine. Totusi, nodul este spectaculos pe Waze.

Mai ales deasupra marker-ului cu "A3" mi se pare ca avem o intersectie destul de nefericita a bretelelor care (cred) ca duc spre DN1. Sunt curios cum se va dirija.

germanul2012

#9186
@cristi5

Mi-am amintit un triunghi de autostrazi (cu cate 2 benzi) aproape de A3, care probabil, va fi legata intr-un viitor ??? cu acestea. Ma refer la M35 si M3 din prelungirea A3-ului nostru. Cam asa se intra cu doua benzi de pe o autostrada pe alta, aici. Desi circulatia in acea zona din Ungaria este destul de scazuta (zic eu) totusi se pare ca bretelele de legatura au fost gandite si executate sa faca fata unui trafic foarte intens.

La noi oare de ce se fac lucrurile foarte complicate si cu fiabilitate scazuta sa nu-i zic altfel?

pasadia

Nodul asta va arata nevoia disperata pentru acea legatura din A3 spre Tureni.

miahi

#9188
Quote from: cutter on December 18, 2017, 11:11:24 PM
Cei care au proiectat intersecția bretelei A10->A3 cu A3 o să aibă pe conștiință multe accidente.

Quote from: cristi5 on December 19, 2017, 07:24:09 AM
Problema e acel pasaj din zare, unde noua breteaua pe directia Aiud-Gilau traverseaza A3. Daca ii proiectau o deschidere cu 3m mai mare, aveau loc de o bretea care sa nu "intre din scurt", ci sa continue pe sub pod. E ciudat ca s-a proiectat un nod asa de generos (2 benzi pe fiecare bretea, nicio bretea nu are "petala" de intoarcere, etc) si s-a economisit acolo...

Sunt foarte curios ce a fost în mintea celor care au aprobat minunea asta, sa nu ii zicem mizerie. Cum @Cristi5 a notat extrem de bine, nu ar fi existat nicio problema dacă podul era cu 3 m mai lung și secțiunea de "intersecție" ar fi fost mai lunga în asa fel încât joncțiunea de trafic se putea face mai ușor.
Cred ca vina este mai mare a celor care au aprobat decât a celor care au proiectat astfel de intersecții "minune" .
Se vede lipsa totala de experiența a celor de la CNAIR care pare ca au fost prostiți de proiectant cu o optimizare ce nu își avea locul într-un punct asa de critic.


TibiV

Probabil pentru "simetrie"...

Simetrie fata de intersectia bretelei A10 Aiud -> A3 Gilau.
Acolo este si mai "din scurt", dar nu prea mai aveau ce face - acolo problema este pasajul DN1 peste A3, pasaj construit de Bechtel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#9190
Quote from: istvan78 on December 19, 2017, 10:28:10 AM
Mie mi se pare ca B2 a bretelei mai coontinua mult in paralel cu B1 a A3. Acum ea e foarte ingustata de marcajul de delimitare, dar cand acel marcaj si stalpisorii vor disparea, B2 a bretelei va putea fi folosit pt. accelerare pana dincolo de pasajul din fundal.

Riscuri:
- B1 intra in B2 pe o zona scurta, dupa curba. Compara de exemplu cu M35/M3 pus de Germanul2012. Soferii care stiu vor schimba de pe B1 pe B2 din timp (undeva pe bretea), dar cei care nu stiu...
- B2 a bretelei mi se pare f ingusta, la fel ca B1 a A3. Chiar si fara acei stalipisori.
- cum a observat cutter, unghiul bretelei e f mare fata de A3. Ar trebui un separator sa impiedice intrarea imediata in A3. Dar:
1) la cat sunt de inguste benzile nu mai e loc (ca trebuie lasat si spatiu de siguranta)
2) daca impiedici intrarea imediata, deja a intrat B2 al bretelei in B1... Daca tot amesteci fluxul B2 cu B1, ce rost sare sa le amesteci in zona de combinare a bretelei cu A3, cand poti sa o faci inainte?

Quote from: istvan78 on December 19, 2017, 10:28:10 AM
Cam asa e la confluenta A1 cu A11 (Arad), venind dinspre Nadlac, si nu e o problema.

La A1/A11
- nu e trafic (frontiera)
- daca ratezi intrarea de pe B1 pe B2, intri pe o banda de urgenta. La A10/A3 intri intr-un parapete.

La A10/A3 va fi mai mult trafic, cat un DN aglomerat. Dar asta nu e suficient sa motiveze intrare pe doua benzi. Francezii au o banda pe bretea (plus alta hasurata)  pentru trafic de 3 ori cat un DN aglomerat.

Atat la traficul de azi cat si la trafic dublu, mie mi se pare ca doua benzi inguste si spatiul scurt de schimbat de pe B1 pe B2 mai mult incurca decat ajuta. Chiar nu vad rostul.

vancouver

#9191
Situatii asemanatoare din Germania:

A60 / A3
https://www.google.ro/maps/@50.0159265,8.4982129,373m/data=!3m1!1e3




A3/A60
https://www.google.ro/maps/@50.0294814,8.5024855,375m/data=!3m1!1e3
nu mai pun poza, e acelasi lucru, doar ca A3 are 3 benzi, apasati linkul daca vreti sa vedeti


A60/A67
https://www.google.ro/maps/@49.9838133,8.4671645,265m/data=!3m1!1e3
vedeti in link daca vreti


A67/A60
https://www.google.ro/maps/@49.9777298,8.4561706,266m/data=!3m1!1e3

aici e chiar nasoala treaba, ia uitati:


Recunosc ca am si eu ceva emotii cand trec pe aici si sunt pe banda 2 pe breteaua de sus. Dar de accident nu am auzit niciodata la niciuna din situatii. Primele 2 au restrictie de viteza 100 (in cazul A3 se apropie un tunel-pod pentru avioane, care au pista peste autostrada, inainte de a se face acest tunel nu era restristie). Dar la ultima situatie nu e nici o restrictie, viteza nelimitata  :o

Si mai sunt o gramada in Germania.


Culmea este ca se pare ca in trecut era facut cum predicati voi ca ar fi mai sigur, dar in practica, DIN CAUZA AGLOMERATIEI, s-au format deseori ambuteiaje, cu riscurile de accident de rigoare in punctele de retragere de la 2 benzi la 1 banda. Asa, ca, culmea, au modificat ulterior, lasand soferii sa se descurce fara o mie de reduceri de banda si uite ca se descurca mai bine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

NGC

Pana finalizati dezbaterea legata de benzile de incadrare, sa va dau doua vesti importante.

NGC

Nod Sebes

Pot sa va spun acum ca in sfarsit s-a solicitat emiterea acordului de mediu pentru nodul Sebes.

Memoriul de prezentare il puteti gasi acum aici si trec mai jos detaliile principale.









NGC

Nod Sebes

MT a elaborat proiectul de HG pentru exproprierile suplimentare pentru nodul Sebes.

"Proiect de Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Autostrada Sebeș – Turda – Lot 1 secțiunea C, km 0+000 – km 0+300", inclusiv Nod Rutier Sebeș"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1803-hg18122017dirtac-2