Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Status pe sectiuni:
Lot 1 - Sebes-Alba Iulia (nord):
km 0+000-km 17+000 | Impresa Pizzarotti
Lot 2 - Alba Iulia (nord)-Aiud:
km 17+000-km 41+250 | Aktor-Euroconstruct
Lot 3 - Aiud-Decea:
km 41+250-km 53+700 | Tirrena Scavi
Lot 4 - Decea-Turda (A3):
km 53+700-km 70+000 | Porr

Total: 70 km

Admin edit: avem planurile finale pentru Autostrada Sebes-Turda. Multumiri colegului NGC20 care a fost pe faza si ne-a dat sursa.


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa


click pentru dimensiunea completa
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#1
Si am preluat discutia legata de unde ar trebui sa plece spre Sebes aceasta viitoare autostrada
QuotePt necunoscatori, traseul verde e in SF ul cu drumul expres(cu o mica modificare a actualului nod de la Turda), traseul rosu e cel de care vb eu, se ocolesc dealurile, se continua dupa nodul C-Turzii (Bechtel a mai asfaltat 1 km de la nod pana in E60, deci aici nu mai trebuie modificat nimic doar continuat), si se merge "pe plat". E mai lung dar e mult mai usor de construit la nivel de autostrada.

Cum pe forum nu se poate muta posturile de catre admin ar fi indicat ca userii ce au mai comentat legat de acest subiect ( pe topicul de A1) sa mute singuri posturile. Ms
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sargon1806

Cum deschide Sova gura, cum se face topic nou pe forum :)

ciprebbe

#3
Acuma ce sa facem , avem subiect de discutie in plus .
Era aiurea sa amestecam cu topicul de A1 , si la recomandarea colegilor l-am creat.
Sa speram ca Sova nu se va mai plimba mult prin tara si nu va veni cu alte noi autostrazi :D.
Ar fi vremea ca dupa atat timp sa treaca si el de la vorbe la fapte.

"
QuoteProiectul presupune realizarea a 29 de pasaje peste căi rutiere, căi ferate şi ape curgătoare, cel mai mare, în lungime de 656 metri, urmând să fie construit peste râul Mureş în zona Alba Iulia. De asemenea, în zonele Aiud şi Unirea se vor construi două tuneluri cu lungimi de 500 metri, respectiv 580 metri.

www.adevarul.ro/locale/alba-iulia/alba-iulia-drumul-expres-sebes---turda-demoleaza-10-case-oarda-jos-vezi-datele-tehnice-proiectului-1_50ad82567c42d5a663967853/index.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Sargon1806

Legat de cele doua trasee posibile, daca eram in Germania era simplu: se faceau ambele. Asa, probabil se va face doar cea verde din motivele expuse pe thread-ul A1:

1. Autostrada Campia Turzii-Brasov are sanse minime sa fie vreodata construita. Poate doar pana la Tg. Mures, undeva prin anul 2100.
2. Guvernul vrea sa bage bani in buzunarul concesionarului de pe Comarnic-Brasov. Daca astia fac Comarnic-Brasov, eu ca bucurestean ma duc in vest pe acolo, chiar si fara Sibiu-Brasov la nivel de drum expres sau autostrada. Ar insemna sa evit toata Valea Oltului si Dealul Negru. Iar Ploiesti-Comarnic e oricum aproape drum expres si se cam merge cu 130-140, mai putin prin Nistoresti unde de obicei e biroul mobil de ridicari (suspendari) permise :)
3. Oricat de mult mi-as dori sa ma simt european in tara mea si sa fac Pitesti-Sibiu cu 100-120 km/h, am din ce in ce mai mult convingerea ca nu o sa vedem prea curand asa ceva. Nici pe Sova nu cred ca l-am auzit spunand "Pitesti" si "Sibiu" in aceeasi fraza, iar asta a reusit combinari de n luate cate k in privinta asta...

Concluzie: Varianta verde ar lega cel mai bine Capitala de vestul Europei, dar si de Ardeal. Bucuresti-Cluj 4 ore cu tot cu pipi, in loc de 6 ore fara pipi.

radutm

De dragul discutiei, aceasta autostrada, daca se va materializa in urmatorii ani, va face din judetul Alba unul dintre cele mai interesante judete din tara, din punct de vedere al dezvoltarii economice.



Daca ne uitam pe harta, combinatia dintre A1 si Sebes-Turda, este de fapt o coloana vertebrala a intregului judet, unind practic:
- 3 municipii din 4: Alba Iulia, Sebes si Aiud (Blajul ajungand si el la 15 km de autostrada)
- 3 orase din 7: Cugir, Teius si Ocna de Mures
- peste 50% din populatia judetului ar avea acces direct la autostrada.
cont inchis

mitsu

Quote from: Sargon1806 on April 05, 2013, 03:31:49 PM
Cum deschide Sova gura, cum se face topic nou pe forum :)

Nu avem noi suficiente topicuri la cate autostrazi promit astia :D

Ionut

Marim pachetul de gazduire... sa intre toate topicurile. :) Acum serios, topicul nou are sens doar ca sa nu incarcam topicurile A1/A3... pentru ca deocamdata vorbim vorbe. :) Merci, ciprebbe!

Intreb si eu, fara sa fi citit atent ce a spus Sova: ceva planuri pentru un nou SF?

Pellady

Această porţiune eu aş zice că e obligatorie. Haideţi să fim optimişti chiar dacă promisiunea vine din partea lui Şova. Această porţiune de autostradă face parte dintr-un vis al meu de a merge pe ea până la Cluj.

ciprebbe

In SF aveam asa:
Proiectul presupune realizarea a 29 de pasaje peste căi rutiere, căi ferate şi ape curgătoare, cel mai mare, în lungime de 656 metri, urmând să fie construit peste râul Mureş în zona Alba Iulia. De asemenea, în zonele Aiud şi Unirea se vor construi două tuneluri cu lungimi de 500 metri, respectiv 580 metri.

Asta era pt drum expres, in cazul autostrazii(standard diferit ce prevede curbe mult mai largi) lucrurile nu sunt chiar asa de simple.
La drum express aveam o valoare estimata de 920 mil euro, deci la autostrada sarim bine de 1 miliard euro.
Mie personal mi se pare cam mult 12.5 mil euro/ km pt drum express.
Stau si ma intreb de unde zic astia ca au gasit bani pe 2007-2013 cand atatea tronsoane isi asteapta castigatorii si nu se misca nimic.


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Quote from: ciprebbe on April 05, 2013, 08:35:52 PM
Mie personal mi se pare cam mult 12.5 mil euro/ km pt drum express.

Diferenta dintre drum expres si autostrada nu e chiar asa de mare... pentru ca practic se mai adauga o banda de urgenta... in rest e cam la fel (pante mai line la autostrada, deci ceva viaducte mai lungi/poate mai multe tuneluri). Vorbesc de drum expres veritabil, nu "drum expres" gen Centura Ploiesti sau Centura Bucuresti.

ciprebbe

Corect nu e mare diferenta dar clar ca vor fi costuri mai mari pe km de autostrada fata de drum expres (probabil un minim 20%) si atunci ne apropiem de tariful Bechtel .
Raman la ideea ca pretul e mare si nu stiu daca merita aici bagat 1 miliard euro daca l-am avea ( pe acceasi idee de cheltuire a banului,  expusa zilele trecute de alecu26).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

delacroix

Foarte buna initiativa cu noul topic. Totusi in loc de "x" se poate folosi indicativul "3T" iar in loc de Turda, Bors. Se aeriseste topicul A3.

Ionut

#13
Aicea este, aicea este. Vaaaai, dar ce-avem noi aicea?!


ciprebbe

Aicea este, practic.....aicea este traseul drumului express.
Astia cred ca daca deseneaza "traseul autostrazii " cu linie mai groasa e gata ....
Doamne...
"Tronson Orastie - Sebes- Deva"   :lol: ( bine ca nu a zis segmentul Arad-Sebes-Timisoara)
"Practic se inteapa centura Sebesului" unde esti tu Tepes Doamne........

Daca toate astea sunt "practic" atunci teoretic 2016 ? sau dupa.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe