Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

zorro

#5595


Totusi conform pozei lui @euromau nu prea are sprijin nici stinga nici dreapta.
Chestii de rezistenta, nu ma prea pricep, dar pare cam nesigur.
Nu contează cine votează, contează cine numără voturile! (Iosif Vissarionovici Stalin)

cezar-mario2012

 Momentan sunt susținute de propria greutate, partea centrală este mai mare, iar după ce vor fi armate si betonate o să fie monobloc.

Granata06

Predalele au mai mult rolul de cofrag pentru placa de beton armat ce se va turna.

Stefan01

#5598
Pentru a sti cum incepem saptmana, vin cu un mic update realizat astazi in zona intersectarii A10 cu DJ107, respectiv supratraversarea de langa "balta pentru pescuit" (am aratat pe harta intr-o postarea anterioara).

1. Intersectarea A10 cu DJ107

Poze realizate ca si cum privim Alba Iulia de la Turda catre Sebes








Cu zoom, inspre DJ107 si Sebes


Cu fata catre Drambar - se observa ca s-a realizat subtraversarea autostrazii de catre LEA MT, doar stalpul de beton trebuie dislocat


Stadiul lucrarilor la viitorul pod




Sa speram va vor demara lucrarile si pe partea opusa - vedere spre Sebes


Utilaje care asteapta sa inceapa lucrul de maine dimineata  :)

Stefan01

#5599
Poze din zona supratraversarii de langa "balta pentru pescuit" (am aratat pe harta intr-o postarea anterioara)

Vederea spre Turda




Avem trasate marcajele


Miroase a asfalt proaspat :)




Drumul tehnologic se continua in spatele locului de unde am realizat primul cadru din aceasta zona cu lucrari. In departare se afla intersectia dintre A10 si DJ107 - vedere spre Sebes


Portiunea din LEA IT sa fie deviata de urgenta. Finalizarea lucrarilor la viitorul pod sunt conditionate de aceasta. Ea trece taman deasupra viitorului pod. Se observa din poze.

TibiV

Stefan01,
te rog, nu mai urca poze de rezolutie atat de mare !
Ne omori !
Chiar daca pe forum se afiseaza poza "micsorata", de incarcat se inacarca originalul. In cazul tau, o poza de 4608x2592. Adica de minim 16 ori mai mare (in kB) decat ce se posteaza in mod normal.
Poate dura si un minut incarcarea unei singure poze daca esti pe un WiFi modest.
Iar pe mobil, "spargi" facturile oamenilor.
Astfel lumea va "sari" pagina cu pozele tale, pentru ca dureaza prea mult si/sau mananca multi bani.

Fa-le si tu un resize inainte de a le publica pe forum...

Eu as fi vrut sa iti vad pozele, dar "nu ma tine netul"...
Poate maine la munca, pe broadband nelimitat. Daca am timp.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Stefan01

TibiV,
Mersi ca mi-ai zis de rezolutie.
:lol: Pozele au trecut printr-o "cura de slabire". Le-am modificat pe toate, inclusiv cele postate ieri la sectiunea Feroviar.

alecu26

Quote from: zorro on August 28, 2016, 06:17:25 PM


Totusi conform pozei lui @euromau nu prea are sprijin nici stinga nici dreapta.
Chestii de rezistenta, nu ma prea pricep, dar pare cam nesigur.
Se vede ca sprijină în dreapta. Acel montant metalic din mijloc susține ambele predale. Și da....predala e calculata cât sa susțină greutatea betonului proaspăt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Stefan01

#5603
Desi este un oras mic ca numar de locuitori, Alba Iulia are notoriatate la nivel national prin doua aspecte: primul este cel istoric, iar al doilea este, din punct de vedere administrativ-teritorial, rangul de municipiu resedinta de judet. Ma bucura faptul ca acest oras se racordeaza la A10 in doua puncte, mai exact Alba Iulia Nord si Alba Iulia Sud.

Raman surprins de configuratia nodului Alba Iulia Sud in zona DN1. Pentru a ma face inteles, voi detalia in cele ce urmeaza.

Imagine de ansamblu asupra situatiei viitoare


Conexiunea Alba Iulia Sud – conform proiectului aprobat si dat spre executie


Situatia din teren – vedere de ansamblu de pe pasarela spre viitorul nod Alba Iulia Sud si spre viitoarea A10


Capatul pasarelei (catre Alba Iulia) – vedere spre Lukoil, zona unde am realizat urmatoarea poza


Vedre spre intersectia semaforizata unde turistul poate alege sa mearga catre zona Cetate sau zona Centru


Celalalt capat al pasarelei  – vedere spre Partos


Se observa ca solutia aleasa la capatul conexiunii este reprezentata de catre un sens giratoriu in actuala sosea de centura a orasului. Sa presupunem ca un turist (mai ales din strainatate) doreste sa viziteze Alba Iulia venind pe ruta A1 - A10. Este logic ca omul sa aleaga calea cea mai scurta si simpla. Cea mai la indemana intrare in oras va fi la conexiunea sudica. Totul este in regula pana cand ajunge la giratoriul adus in discutie unde, in mod automat, va avea de ales intre varianta spre Turda sau varianta spre Sebes.

Harta ce cuprinde punctele 1 si 4 din imginea de ansamblu


Locul unde va fi construit giratoriul ce leaga Alba Iulia de A10 in zona Sud – vedere spre Turda


Unimat


Vedere din viitorul giratoriu inspre A10


A.   Varianta spre Turda
Aeasta optiune va face ca turistul sa fie pus in fata a doua situatii noi:
a.   Pe la jumatatea centurii, aproximativ, va avea posibilitatea sa vireze la stanga pentru a intra in Alba Iulia. Surpriza ! Va da peste o bariera la nivel cu calea ferata 200A. Exista posibilitatea sa o gaseasca inchisa, plus ca drumul il va arunca pe bietul turist in strazi care devin intortocheate datorita necunoasterii lor.

Imagine cu intersectia dintre DN1 centura, DJ107 si CF 200A cum se vine dinspre viitorul giratoriu







b.   Sa parcurga aproape toata centura pana la giratoriul Alba Nord care uneste DN1, centura si viitorul nod Alba Iulia Nord al A10. Foarte tare ! Nu-i asa ?

Concluzie : kilometri in plus, timp pierdut, sanse de a se rataci.

B.   Varianta spre Sebes
Turistul va fi obligat sa intre in cartierul Partos, de la periferia orasului. Surpriza ! Continuarea drumului principal face sa iasa din Alba Iulia. Singura lui sansa este sa intre pe o straduta laterala pentru a face manevra de schimbare a sensului de mers.

Vedere spre Sebes (via Partos)


Vedere spre Alba Iulia din zona bifurcatiei DN1 – DN1 centura (capatul pasarelei din zona Partos) – se observa ca manevra de intoarcere este interzisa soferilor care vin de pe soseaua de centura si vor sa schimbe sensul de mers inspre Alba Iulia





In viitor va fi o situatie neplacuta. Am gasit doua posibile solutii, de moment, din care doar una este viabila :

a.   Construirea unei bretele suplimentare ce se va lipi de DN1 in zona pasarelei, astfel incat sensul de mers sa fie de la Partos catre centrul orasului. Practic vorbind, exista o problema. Calea ferata si spatiul insuficient datorita pozitionarii conexiunii Alba Iulia Sus fata de pasarela.

Vedere din viitorul giratoriu


Cativa metri mai inspre Partos, dar cu fata catre capatul dinspre Alba Iulia al pasarelei



b.   Amplasarea unui giratoriu pe DN1 in zona Partos (aici sunt doua benzi de circulatie pe fiecare sens) pentru a permite celor care folosesc nodul sa schimbe sensul inspre Alba Iulia – l-am trecut cu cerc verde pe harta ; se regaseste si la punctul 4 din prima poza a acestei postari


Voi cum vedeti aceasta situatie ? Ce solutii credeti ca ar fi optime ?

horatiu.cosma

^
Ideea e buna, dar ar trebui sa ajunga la primaria Alba Iulia, eventual CJ Alba, nu aici.

Stefan01

In urma cu doua zile, i-am expus colegului gdo (un alt pasionat de infrastructura) constatarile mele cu privire la conexiunea A10 - Alba Iulia Sud. Tin sa iti multumesc pentru ca te-ai oferit sa vii cu masina (de aceasta data - data viitoare mergem cu a mea) in zonele unde am realizat o parte din poze.  :)

SILVIUFG

Aceeasi problema ar exista si pentru cei din partea de sud a orasului Alba Iulia care vor vrea sa intre pe A10. Pentru ca daca vor cobori de pe pasarela spre Sebes nu vor putea vira stanga pe centura pentru a ajunge la autostrada. Ori merg la nodul din nord, ori coboara pasarela si vad ei pe unde intorc.

Stefan01

#5607
^

Asa este, Silviu.  :thumbsup:

Nu am mai mentionat acest aspect deoarece localnicii (majoritatea) cunosc drumurile, iar o parte din ei vor apela si la varianta de la bariera. Deja ma gandesc cu groaza ce coloane se vor forma acolo. Am dorit sa expun cazul general, in care oamenii nu cunosc drumurile din zona. Cei care vin de la Turda vor intra in Alba Iulia prin nodul Alba Iulia Nord. Apoi, daca vor dori sa intre pe A10 va fi o problema, asa cum bine ai subliniat.

infraAdi_ro

Romania are un viitor doar daca are prezent!

Dan74

@Stefan01 am o intrebare, cladirea inalta de pe partea opusa Petrom-ului (cea cu antene) ce fabrica e, mai functioneaza? Pentru ca daca ar fi posibil, prin curtea acelei fabrici s-ar putea veni cu un pasaj care sa supratraverseze CF-ul si actuala centura si ar fi o legatura foarte buna intre nod Alba Iulia Sud si centrul orasului.