Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

marisRO

Din articolul scris de Catalin ... s-a creionat și un calendar care trebuia să rezulte în deblocarea contractelor Sebeș-Turda lot 3 și 4 pînă la sfîrșitul lunii mai. Asta ar însemna că contractele ar putea fi aproape finalizate la sfîrșitul anului (probabil date în circulație înprimăvara viitoare). În momentul de față aceste expertize sunt gata și trebuie trecute prin procesul prevăzut în ordonanță.

http://www.contributors.ro/reactie-rapida/citeva-lamuriri-despre-%C8%99antierele-de-autostrazi-blocate-problema-autoriza%C8%9Biilor-de-construire/

AkaManah

Complicatiile deja exista pentru loturile 3 si 4. Le-au plecat majoritatea subcontractorilor. Cand vor primi AC se va mai pierde timp pretios cu incheierea unor noi contracte de  prestari servicii.  Deja incep sa consider 2018 un termen optimist pentru finalizarea intregii A10.

horatiu.cosma

Incerc sa adaug si eu o mica clarificare lagata de lucrarile executate fara AC, pe langa clarificarea lui Catalin de pe FB. Pentru a se pune in legalitate aceste lucrari executate fara AC si a obtine autorizatia de constructie, se face o expertiza tehnica care sa spuna da, lucrarile astea sunt conforme cu PT-ul si AM-ul. Daca din momentul in care este realizata aceasta expertiza si pana cand se obtine efectiv AC-ul pe baza expertizei se mai fac lucrari, aceste lucrari nu vor fi prinse in AC. Si nu vor putea fi platite. Si atunci e mai complicat, ca OUG 7 nu specifica situatia unor lucrari executate fara AC pe o sectiune pe care acum avem AC. Asa ca da, exista un interval de timp in care santierele pe care s-au executat lucrari fara AC vor fi pustii, asta e situatia. Nimanui nu ii convine si se face tot posibilul ca acest interval sa fie cat mai scurt, sa se poata intra in teren legal, din toate punctele de vedere, sa se poata debloca platile pe baza acceptului inginerului si sa vedem poze saptamanale cu avans considerabil.

alecu26

Horatiu....nu cunosc exact prevederile legii, dar sper ca lucrări de genul arheologie,  deminare se pot desfășura și fără autorizație.  As spera ca și lucrări de genul decopertări vegetala sa se poată face fără.  În fond....acolo nu exista nici un fel de test, recepție,  hârtie care sa confirme momentul execuției acelor lucrări.
Sper ca aceasta lege sa nu fie interpretată acum abuziv....și sa cădem în cealaltă extrema în care nu se va face nimic fără AC. Mă gândesc de exemplu la drumuri de acces sau alte chestii cu caracter temporar. În fond AC -ul autorizează doar lucrările permanente, nu și cele temporare sau cele tehnologice.

Întrebare de 1000 de puncte: grinzile făcute în organizarea de șantier a lui Pizzarotti (care are autorizație) au sau nu nevoie de autorizație de construire?

În opinia mea ar fi bine tot un ordin de la MT, sau mai bine de ISC  sa se dea o circulara care sa clarifice prin exemple clare ce se poate și ce nu se poate executa fără AC. Nu de alta...dar altfel ești la mila inspectorului de la ISC și a modului în care interpretează el aceste legi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Autorizatia de construire autorizeaza executia lucrarilor permanente.
Lucrarile preliminare (deminare, arheologie, drumuri de acces, platforme) nu au nevoie de AC.
Grinzile nu au nevoie de AC. Sunt ca orice material produs de un producator. Faza de montare a grinzilor (incorporarea in lucrarea definitiva) este o lucrare care necesita AC.

Poate ca e util un indrumar de la ISC. Si ca sa nu dam in extrema cealalta: executam lucrarea fara autorizatie, facem o expertiza si ce sa vezi, e ok.

alecu26

UMB lotul 1 Timișoara Lugoj. Și jumate din acest forum e foarte mândru de UMB.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dorum

...iar arunci petarda si fugi? :) :)

alecu26

Pai e răspuns la postarea lui Bogdix. Citește ultimul paragraf.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

#5018
Quote from: bogdix on May 11, 2016, 09:18:18 PM
Autorizatia de construire autorizeaza executia lucrarilor permanente.
Lucrarile preliminare (deminare, arheologie, drumuri de acces, platforme) nu au nevoie de AC.

Ati uitat de D.T.O.E., sau poate ca la drumuri nu se practica, desi legea il cere:

"Proiectul pentru Organizarea Execuţiei lucrărilor – D.T.O.E.- este necesar în toate cazurile în care se realizează o investiţie. În situaţia în care acesta nu se prezintă împreună cu proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, se va obţine o autorizaţie de construire separată de cea pentru investiţia propriu-zisă."

bogdix

@alecu26
Nu doar TL1. Practica s-a extins...

@adrian rosca
Corect. La unele contracte de autostrazi, Organizarea de Santier face parte din AC pt. lucrari, la unele e emisa AC separata.

GDPR

Eu consider platformele si drumurile tehnologice ca facand parte din Organizarea de Santier. In practica curenta, la autostrazi se interpreteaza altfel?

bogdix

De obicei Organizarea de Şantier se rezumă la un anumit perimetru (îngrădit) unde sunt amplasate birourile şi facilităţile de producţie ale Antreprenorului.

M-am referit la "drumuri tehnologice şi la platforme" ca fiind acele drumuri/platforme prin care Antreprenorul îşi pregăteşte accesul la viitoarele obiective (de tipul podurilor de ex.) care la autostrăzi sunt izolate undeva pe teren şi nu au acces direct dintr-un drum existent. De exemplu, ca să se aducă instalaţia de execuţie a piloţilor foraţi, aceasta are nevoie de nişte amenajări în zonă, pentru a se putea instala.

Ionut


ddfab

actor & euroconstruct sunt mult mai activi in zona inceputa a lotului 2.
zidurile de sprijin avanseaza vazand cu ochii, au reinceput lucrul la ziduri in zona de inceput a lotului, spre alba.
se pregatesc si de sapaturi , in spatele zidurilor din zona santimbru fabrici.
zidul de sprijin din debleul de la santimbru este destul de avansat,( s-au turnat betoane multe)
la pilonul traversarii din curba oiejdea, partea dreapta, au turnat radierul, in groapa.
au relocat o foreza in spate la transavia, pe malul paraului galda, probabil la cel de al doilea picior al podului peste acea vale.
din spatele albalact, continua cu decopertarile spre teius.

pentium10

Marti seara turnau beton la nodul cu A3, piloni de sud. Era o pompa de beton sau cum se numeste, si am vazut 4 utilaje lucrand la terasament pe parte de nord.
Am observat ca terasamentul la sud este mult mai avansat ca e deja la inaltimea dorita. La nord de autostrada existenta, e undeva la sub jumate.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures