Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Aiud.dan

#4890
din cit cunosc eu zona, nu cred ca afecteaza stabilitatea cimitirului si nu cred ca trebuie mutate ceva morminte, pamintul e destul de stabil si nu e nisipos,e un lut destul de bun si tare.dupa cum e configuratia terenului in zona cimitirului, acel debleu nu o sa afecteze cimitirul , marginea lui o sa ajunga in marginea cimitirului.

TibiV

Undeva pe topicul asta (dar cu atat de multe pagini in urma incat mi-a frica sa caut) s-a scris despre protestul locuitorilor din Gambas, cand au venit tot felul de autoritati, si in cele din urma au obtinut ceva in plus de la constructor.
Nefiind din zona nu am retinut exact ce, dar era vorba de inca o traversare...
Poate este cea care se face mai sus (pe filmare mai sus, pe harta mai jos :) ), adica undeva in zona viaductului cel mare spre podul peste Mures.
Poate ne ajuta cineva din zona, mai interesat de subiect ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elion

#4892
Sunt 2 cimitire





shAkur

Stie cineva cand ar trebui sa se publice noua configuratie a nodului A1-A10?

Sau este deja publica si a trebuit doar aprobata?

bogdix

@elion, adrian rosca & TibiV
Am citit şi vizualizat ce spuneți voi, dar tot nu înțeleg care e problema cu "coexistența".

Aparent nu sunt afectate cimitirele. Aparent există prevăzute şi 2 pasaje superioare peste autostradă şi posibilitatea trecerii pe sub viaductul acela lung.

Aiud.dan

#4896
Este vorba ,cred de trecera pe sub autostrada in zona unde se escaveaza terasamentul la capatul debleului inspre Decea, cred ca acea subtraversate a fost impusa de acordul de mediu si cerupa prin  protestul localnicilor.

pasadia

Quote from: alecu26 on April 20, 2016, 10:39:56 AM
Bogdix de acord cu ce spui tu (si dezamagit ca a[..] pasadia nu au retinut discutia cu cateva pagini in urma privind materialele in santier). E absolut normal si legal sa se plateasca.

Am retinut si stiu si eu care e situatia. Ceea ce am spus eu era la adresa celui care scrisese mesajul precedent (nu mai stau sa-l caut, nu are importanta) care spunea ca e normal sa fie platitite grinzile nemontate chiar daca apoi se ajunge la rezilierea contractului. Iar eu explicam ca nu e atat de normal pentru ca ne putem trezi ulterior, din diverse motive, ca acele grinzi nu vor mai fi folosite in proiectul final (cum se intampla pe centura Brasov, lot I, ACUM!). Din punctul meu de vedere ar trebui ca materialele platite sa fie OBLIGATORIU folosite ulterior, fara a se accepta alte scuze.

clau

Pasadia... Mesajul meu a fost o ironie cu privire la plata grinzilor... L-am scris asa ca si mie mi se pare absurd sa fie platite si nemontate tocmai ca exista riscul sa nu mai fie montate niciodata...

TibiV

Quote from: pasadia on April 21, 2016, 12:22:21 AM
nu e atat de normal pentru ca ne putem trezi ulterior, din diverse motive, ca acele grinzi nu vor mai fi folosite in proiectul final (cum se intampla pe centura Brasov, lot I, ACUM!). Din punctul meu de vedere ar trebui ca materialele platite sa fie OBLIGATORIU folosite ulterior, fara a se accepta alte scuze.

Dar asta înseamnă ca proiectul să fie predat beneficiarului, chiar dacă contractul a fost reziliat...
Adică următorul să lucreze pe un fel de "FIDIC roşu" impus de refolosirea grinzilor "moştenite"...

Nu este rău...
Dar pare că pot apărea multe probleme de aici.
Din păcate probleme pentru avocați, nu pentru ingineri... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdix

#4900
@TibiV & pasadia & clau
lucrurile astea sunt anomalii care se întâmplă la noi. Într-o situație ideală, părțile contractante şi-ar îndeplini obligațiile, dar la noi se întâmplă ca ambele să derapeze.

Cum ar fi să nu se mai facă plăți intermediare şi să se plătească doar la recepție totul ?

Eu am avut nu de puține ori ocazia să vorbesc cu specialişti străini pe tema implementării acestor tipuri de contracte şi toți erau stupefiați de ce "minuni" apăreau din partea fiecărei părți contractante. Un exemplu banal e o întrebare a unui domn de la BEI: de ce nu aveți terenul expropriat când dați drumul la licitația de execuție ?

alecu26

Da, frumoasa întrebarea. Rezumeaza totul. In loc sa rezolve problemele profunde, de sistem, de planificare si implementare a proiectelor, s-a preferat tot timpul un heirupism. Pentru autoritati conta impactul vizual, superficial, ca sa poata da declaratii de genul: s-au inaugurat lucrarile, s-a dat drumul la trafic, etc...

Si asa, in loc sa rezolve probleme simple, de genul mutatul hartiilor prin Bucuresti, impingeau constructorii sa lucreze, sa se mobilizeze, sa aiba organizare de santier. Acum, când se incearca intrarea in legalitate, o punere a lucrurilor in ordine, o mutare a carutei inapoi in spatele calului, lumea din exterior, chiar si de pe forum, vede doar întârzierile si blocajele aparute.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

icristian

Quote from: bogdix on April 21, 2016, 05:57:58 AM

Eu am avut nu de puține ori ocazia să vorbesc cu specialişti străini pe tema implementării acestor tipuri de contracte şi toți erau stupefiați de ce "minuni" apăreau din partea fiecărei părți contractante. Un exemplu banal e o întrebare a unui domn de la BEI: de ce nu aveți terenul expropriat când dați drumul la licitația de execuție ?

Cred ca raspunsul la aceasta intrebare e ca la noi se liciteaza proiectare si executie, si se modifica proiectul pe parcursul proiectarii. Iar exproprierea incepe dupa ce s-a terminat proiectarea. Dar chiar si in cazul asta ar trebui ca modificarile aduse dupa proiectare sa nu fie foarte mari iar exproprierea sa inceapa de cand s-a terminat studiul de fezabilitate

alecu26

nu e nici pe departe raspunsul asta. Se liciteaza fara a avea proiecte mature. In SF-uri exista informatii despre proprietari....si CNADNR are deja demult facute la momentul respectiv contractele cu avocatii care fac expropieri.

Exista doar o a doua faza de expropieri suplimentare (care in 90% din cazuri nu ar trebui sa existe) deoarce scrie foarte clar in contract ca Constrctorul trebuie sa proiecteze lucrari astfel incat sa nu depaseasca coridorul pus la dispozitie de beneficiar....cu cateva exceptii unde expropierile sunt inevitabile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Probabil că singurele exproprieri suplimentare inevitabile sunt cele pentru relocarea de utilități, gen stâlpii LEA, unde proiectul de relocare îl face Transelectrica, nu constructorul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)