Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#9705
^
O astfel de lucrare nu se plătește la final, după recepție, ci pe parcursul derulării lucrărilor  :D. În momentul acesta, TS a primit aproximativ 90% din valoarea contractului, deci mai are de luat 10%, adică vreo 40 de milioane de lei. Din câte știu, Certificatul Final de Plată, respectiv Situația Finală de Lucrări conform FIDIC nu sunt condiționate de efectuarea/neefectuarea recepției la terminarea lucrărilor.

L.E. Bani sunt la buget pentru Sebeș-Turda, vreo 200 de milioane de lei pentru 2018 dacă bine țin minte. Colegii mai noi ar trebui poate să citească puțin forumul înainte să se aventureze în a posta neadevăruri.

marisRO

"Inspecţia în vederea recepţiei pe lotul 4 Sebeş - Turda ar putea fi făcută abia în martie, pentru că acolo nu s-au terminat lucrările. Mai au de lucrat la taluze, la şanţuri, la garduri şi la alte elemente de siguranţă pe care trebuie să le monteze, care sunt elemente supuse recepţiei. Însuşi consultantul, în discuţiile cu noi, a recomandat să nu facem pe 15 februarie (inspecţia - n. r.), pentru că nu sunt gata lucrările şi, ca atare, noi estimăm că în luna martie se va putea constitui comisia de inspecţie în vederea recepţiei. Discutăm în continuare cu antreprenorul şi cu consultantul, pentru a vedea care este evoluţia şi să stabilim când se va face această comisie în vederea recepţiei. Nu ştiu de unde a apărut termenul de 15 februarie pentru recepţia lotului 4 deoarece niciodată recepţiile nu se fac până când nu se termină lucrările şi, ca atare, pentru această dată nu era programată nicio recepţie. Nu a existat niciodată un anunţ oficial al CNAIR privind recepţia pe 15 februarie a lotului respectiv", a explicat Şerbănescu.

Antreprenorul lotului 3 pe care s-au descoperit neconformităţi este Tirrrena Scavi, companie care are 90 de zile la dispoziţie (de la inspecţia pe lot, în ianuarie - n. r.) să le corecteze, a precizat purtătorul de cuvânt al companiei de drumuri. Potrivit acestuia, termenul până la care Tirrena Scavi ar trebui să remedieze neconformităţile pe lotul 3 este luna aprilie.

"Noi am fost în ianuarie în inspecţie, deci 90 de zile înseamnă aprilie, la care se adaugă perioada în care vremea nu a permis să se intre în amplasament şi să se facă lucrări. Practic, circulaţia în zonă depinde de modul în care Tirrena Scavi înţelege să corecteze neconformităţile constatate cu ocazia recepţiei. Dacă nu le corectează şi dacă nu putem face recepţia (pe lotul 3 - n. r.) blocăm, practic, două loturi pe care s-ar putea circula. Lungimea celor două loturi este de circa 27 de kilometri", a precizat acesta.

Procesul de recepţie în cazul lotului 3 al autostrăzii Sebeş - Turda a fost suspendat din cauza existenţei unor neconformităţi constatate de către comisia de specialitate, iar autorităţile au stabilit împreună cu antreprenorul un termen de remediere a problemelor de 90 de zile, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un comunicat de presă transmis pe 17 ianuarie AGERPRES.

Astfel, în urma inspecţiei efectuate în data de 9 ianuarie 2018 au fost identificate numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate, pentru care raportul prezintă un calificativ "Inadmisibil", nerespectarea Normativului 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafaţă de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere şi nerespectarea prevederilor Proiectului Tehnic privind calea pe pod. De asemenea, pe anumite sectoare, asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi.

Totodată, s-a constatat existenţa unor panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante, în timp ce la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor. În plus, sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mişcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, aşa cum a fost solicitat de către beneficiar.

Pe de altă parte, nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea în Spaţiile de Servicii.

În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcţie de condiţiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului.

Sursa: https://www.agerpres.ro/economic/2018/02/15/cnair-inspectia-in-vederea-receptiei-pe-lotul-4-sebes-turda-ar-putea-fi-facuta-abia-in-martie-circulatia-pe-lotul-4-depinde-de-receptia-lotului-3--55584

HVMihnea

Bani exista... cu vointa stam cam prost.
Depinde mult si de situatia cu salariile. Daca iese scandal mare, sa vezi ce repede se deschide. Pana la urma, Romania este renumita ca tara extremelor. Ba deschidem autostrazi care o iau la vale, ba tinem ST3-4 inchis ca nu avem LED-uri. Acel stalp colosal de la nodul Decea, cum a mai spus un coleg recent, are o lumina fantastica, zici ca vin extraterestri.
Sa speram ca nu mai exista niciun baron cu niste becuri LED prin vreun depozit.
Nu prea ma pricep, dar nu se poate ca A10 sa fie mai periculoasa decat DN1. Am mai auzit un creepypasta cum ca "nu vor sa dea cu sare pe ea asa repede", dar nu cred...
Abia astept comunicatul CN*** de astazi  :D chiar daca dureaza o luna pana baga o poveste.

nrb

Acum e clar, vom circula pe ST3 și ST4 când vor fi gata, m-am liniștit  :o

tividan

Quote from: nrb on February 15, 2018, 11:50:54 AM
Acum e clar, vom circula pe ST3 și ST4 când vor fi gata, m-am liniștit  :o
Gata o sa fie cand trece iarna, care i-a luat prin surprindere si nu au contract de deszapezire. Nu era de asteptat? Ca sa fi deziluzionat trebuie sa iti faci prima data iluzii

voicul

#9710
^Un singur amendament: exista de 2 (doi) ani contract pentru deszapezire pe tot A10!

In rest ramane cum am stabilit:
Amanare pentru 90 de zile.

Dupa, probabil: 11 m!

L.E Niste motive ... la intamplare:
Se pare ca sunt 90 de zile din ian:
https://www.dcnews.ro/autostrada-sebes-turda-inspectia-in-vederea-receptiei_579966.html

horatiu.cosma

Dacă informațiile dinspre lotul 4 nu sunt chiar pozitive pentru azi, vine totuși un vânticel călduț dinspre Sebeș care mai echilibrează situația  :D.


rocklee

Horatiu. De sutorizatia de pe lotul 1Sebeș Turda ce se mai aude

voicul

ST1 va ajunge muzeu, pentru ca ST2 se termina niciodata?

rebel

chiar daca termina inaintea celor de la Aktor, italienii au 2 noduri la ambele capete ... deci muzeu nu, poate 2 inaintea lui 1 vreo 10km..

voicul

Da, este vina mea: acu realizez ca au noduri.
Ramasesem cu o info de mai anu trecut cand problema parea invers, ca ST2 se termins si ST1 nu ... si atunci ce se face?

yetiman

Simplu.  >:(
Daca tot acelasi CNAIR (si MT) o sa fie, o sa se amane receptia la nesfarsit, pana o sa vrea "muschii lor" sa dea drumul la circulatie...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

alexV

Petros Katsias, Aktor, constructor Sebeş - Turda 2:
Avem două contracte de autostrăzi, lot 2 Sebeş Turda şi 3,3 kilometri din Autostrada Bucureşti – Ploieşti[...]

Toate sunt contracte de proiectare şi execuţie şi vor fi finalizate anul acesta. Pe parcursul execuţiei, au fost întâmpinate multe probleme, generate în mare parte de autorităţile locale, care nu au adoptat decizii destul de rapide. Mai există probleme pe care sperăm că beneficiarul le va rezolva.

Accelerarea execuţiei depinde de buna înţelegere a părţilor. Am primit nişte scrisori că bugetul nu acoperă costul lucrărilor, pe de altă parte am primit clarificări verbale că problemele se vor rezolva.


Economica.net

Concluzii? Aktor ar avea capacitatea de a termina lotul, dar fiind anuntati ca nu vor fi platiti integral nul asta pentru lucrari, nu forteaza?

dr4qul4

Aktor nu poate termina ST2 in 10 luni!! Nimeni nu o poate face, in conditiile in care licitatia a fost castigata pe baza pretului cel mai scazut.
Chinezii ar putea sa o faca, dar la fel de bine si Ceaussescu putea, neavand costuri cu forta de munca. Daca din martie vedem 1000 de muncitori si peste 200  de utilaje pe ST2, atunci va termina si Aktor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist