Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook - distribuiti!

Astăzi, 09.01.2018, comisia de recepție s-a întrunit pe lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda pentru a stabili dacă sunt întrunite rigorile legale necesare recepției acestui tronson de autostradă. Purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat faptul că există în continuare o serie de neconformități care ar pune în pericol siguranța circulației (probleme legate de rugozitatea și planeitatea asfaltului).

Din punctul nostru de vedere, încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa șoferilor care se deplasează pe drumul național paralel și pe care au loc accidente frecvente, cât și o bătaie de joc față de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.

În acest sens, solicităm CNAIR să publice IMEDIAT rezultatele testelor realizate atât de CESTRIN care ar fi arătat neconformități, precum și rezultatele testelor echivalente făcute de Supervizorul FIDIC (DRDP Cluj).

Goldmund

"...tronson de aproximativ 12 kilometri care leagă municipiul Aiud şi Decea, va fi deschis cel mai probabil până în martie după ce o comisie de inspecţie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a descoperit marți anumite neconformităţi şi că nu sunt întrunite elementele pentru siguranţa rutieră..." https://www.digi24.ro/stiri/economie/deschiderea-autostrazii-sebes-turda-amanata-de-ce-857157

Deoarece pe Lotul IV din A10 constructorul mai are inca cateva detalii de facut, cred ca nimeni la MT nu doreste sa se mandreasca doar cu....8,5km de autostrada realizati mai ales dupa un an de...seceta. Normal ca se asteapta si Lotul IV sa fie gata ca in cercul CNAIR si MT sa se vorbeasca despre "o realizare".
Si acum explicatia din articolul de mai sus:
"Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş –Turda are aproximativ 12,5 kilometri, fiind între Aiud şi Decea, însă în primă fază ar urma să fie deschişi doar 8,5, iar după deschiderea lotului 4 vor fi în total 27 de kilometri pe care se va putea circula pe cele două loturi."......

rocklee


cutter

#9393
În AND 605-2013, testele de rugozitate/planeitate/etc nu sunt prevăzute numai la recepția la terminarea lucrărilor (etapa actuală), ci și ca parte din controlul calității lucrărilor.

papibabone

tipic Romanesc ,sa il deschida cind isi vad ceafa de idioti  :lol: :lol: :lol: :lol:

Vice33

Ecouri în mass-media despre comunicatul API:
Quote
ONG, după anunţul privind deschiderea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda în martie: Încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este o crimă la adresa şoferilor

Asociaţia Pro Infrastructură apreciază că o nouă amânare a deschiderii lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda "din motive discutabile" este "atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public". Reprezentanţii Asociaţiei susţin că există "un risc ridicat" de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.

https://www.news.ro/social/ong-dupa-anuntul-privind-deschiderea-lotului-3-al-autostrazii-sebes-turda-in-martie-inca-o-amanare-a-deschiderii-acestui-lot-de-autostrada-din-motive-discutabile-este-o-crima-la-adresa-soferilor-1922403609002018012017572496




HVMihnea

#9396
Colegilor, imi pare foarte rau ca v-am suparat. M-am exprimat eu prost, am vrut sa spun ca sunt sigur ca amanarea de astazi nu a fost dictata de CNAIR, ci de sefu' mare. Nu imi sunt deloc simpatici domnii de la CNAIR...
Nici macar sa inventeze povesti nu mai au chef. Inca nu vad niciun comunicat oficial.
Iar minunatii nostri alesi vor avea pe constiinta accidentele mortale de pe DN1 (cum a mai spus cineva in noiembrie).
Ne rugam macar sa se deschida odata cu ST4 in "maxim martie".
Totusi, de un lucru parca mi-e teama: vineri seara cand se fac cozi de km buni la nodul Aiud, va fi destul de nasol cand toata lumea vine pe A10 si intra pe breteaua de iesire spre Aiud (de la 2 benzi la o banda). Cred ca vom avea astfel situatii in care se va bloca tot ST3. Mi-ar placea ca toate trecerile pentru pietoni din Aiud sa fie semaforizate (majoritatea sunt, insa una este fara semafor si acolo se impute treaba rau).

TibiV

A trecut miezul noptii de un sfert de ora.
Tacere deplina pe site-ul CNAIR, pe site-ul MT si pe paginile de FB ale celor doua institutii...

Sper ca tacerea este cauzata de faptul ca si lor le este rusine de ceea ce au facut.
(Dar probabil sper degeaba, caci astia nici macar nu au notiunea de rusine... :(( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Germany

#9398
Wooooooow!!!! Nuuuu s-a deschis "ST3" ?!?!?!?!?! Vaaaaaaaiiiiiiii !!! Deeee neeeecreeeezuuuut !!! E prima datä când se întâmplä asa ceva ;)

Nu stiu ce tot vä mirä faptul cä NU s-a deschis la termen ST3 .... normal, dupä atâtia ani (27) de minciunä, incompetentzä si neputintzä, ar fi trebuit sä vä mire atunci când se deschide un lot - nu când nu se deschide....


rocklee

Daca as fi ministrul tr as desfinta CNAIR  :D

Ionut

^^ Pozitia API publicata de News.ro este preluata si de Hotnews si Economica.

Daniel_I

#9401
Incerc sa fiu practic, sa tot discutat aici despre incompetenta CNAIR si MT, si care ar fi motivul real al amanarii deschiderii lotului 3.
Eu as pune altfel problema, daca sa presupunem ca aceste neconformitati legate de planeitate si rugozitate a caii de rulare sunt reale, desii supervizorul DRDP Cluj a facut teste si a iesit OK, atunci cum se asteapta CNAIR sa corecteze aceste neconformitati pana la urmatorul termen de receptie care se estimeaza a fi Martie ? Vor rade tot stratul de uzura de pe cei 12 Km si vor asterne altul ? Constructorul nu cred ca isi permite costul acesta imens. Sau neconformitatile sunt doar pe anumite zone, anumiti kilometri ? E musai sa fie publicate aceste rapoarte de neconformitate de catre ministerul transporturilor. Daca nu le publica e clar ca ascund ceva foarte urat.
On The Road

Ionut

Constructorul nu se va atinge de asfalt. In cel mai negru scenariu se va bloca totul si se va merge in instanta. Probabil e doar o rafuiala a CNAIR cu Tirrena pentru a semna un act aditional pentru prelungirea garantiei.

Apropo, din ce inteleg eu aceleasi "probleme" (cu becurile si asfaltul) ar fi si pe lotul 4.

alexa_adrian2001

Din tot spectacolul facut de cnair ieri, trag o concluzie: la urmatoarele licitatii vom avea tot mai putine firme serioase, oare asta sa fie motivul?

Apropo: chiar era nevoie de 20 - 30 de oameni sa ia autostrada la pas cu ziaristii pe urmele lor? Asa masori calitatea unei autostrazi - cu ochii? Wai wai :))

Teo

Dincolo de revolta care ma incearca, avand in vedere ca sunt participant constant la traficul de pe acest drum, ma intreb: daca sunt probleme cu bitumul din sosea, asta ce inseamna concret? va trebui refacut stratul? adica decopertat si reasfaltat? si cat? portiunile de la poduri?