Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

voicul

Sau extins cu o bucata in dreapa pe care sa apara: Alba si Sebes.

vancouver

Singurul lucru care atenueaza mult problema la trifurcatia de la Turda, dupa darea in folosinta a A10 toti cei care circula in tranzit (pe distante mari) nu vor ajunge pe acolo, ramânând pe autostrada pe bretelele directe. Acum pe acolo intra si cei care vin pe Dn1 de la Alba Iulia si merg apoi pe A3, adica cei in tranzit si care nu cunosc zona si trebuie sa se orienteze.

Dupa deschiderea A10, acea trifurcatie va fi folosita doar de 2 categorii de soferi:
- localnicii, care evident nu au nevoie de panouri dupa o mica perioada de acomodare
- cei care vin sa-i viziteze pe localnici sau au treaba la firmele de acolo si apoi se intorc. Dar chiar si acestia este de presupus ca in mare masura nu vor face drumul numai o data pe an, ca sa uite configuratia.

Numarul celor care trec pe acolo pentru prima data sau f. rar se va reduce asadar dramatic dupa deschiderea A10.


Pozitiv, fata de panourile facute la deschiderea A3, cand apareau si 4 locatii pe fiecare directie, acum apar cate doua. Mai bine era numai una, dar si 2 este acceptabil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

lupualb

Trifurcatia cu siguranta va provoca accidente. Inainte sa apara breteaua spre A10 in respectiva bifurcatie am avut un TIR in fata care mergea cand pe o banda cand pe cealalta.  La aproximativ 10-20m de bifurcate,TIR-UL  a oprit pur si simplu intre cele doua benzi pret de cateva secunde, iar apoi a urcat pe A3 spre Gilau.  Periodic am vazut astfel de scene acolo, cand era doar o bifurcatie. Chiar si eu care cunosc foarte bine zona in acest moment cand ajung in respectiva trifurcatie incep sa am emotii si merg mult mai incet. Pana la urma totul va depinde de viteza, atentia si timpul de reactie a soferului. Probabilitatea ca cineva in ultimul moment sa schimbe directia si sa intre pe cealalta banda, intrand sub un TIR sau intr-o masina care merge regulamentar este foarte ridicata. Anual conduc cel putin 70000km doar in tara si am vazut prea multe astfel incat o astfel de trifurcatie sa nu provoace ingrijorare.

TibiV

Da, poate ar fi fost mult mai bine ca "furca" din dreapta a "trifurcatiei" (cea spre A10 Alba Iulia/ Sebes) sa inceapa cu cel putin 500 de metri mai in urma...

Cu un indicator simplu, cu doar 2 variante: stanga "A3 Cluj/Turda", dreapta "A10 Sebes/Alba Iulia"


Dar ar fi fost 500 de metri de sosea in plus, cu costurile aferente...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

sa speram ca tot mai multi vor conduce pe GPS...cred ca acest lucru( dupa semnalizarea simpla,cu O SINGURA DIRECTIE PRINCIPALA pe fiecare indicator,din cele 3),va avea cel mai important impact
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teoneo

Sustin ce spui, alexV (+1).
Simplitatea si eliminarea oricarui factor de stres trebuie sa guverneze proiectarea indicatoarelor. Acolo nu e ceva simplu (binar): stanga/dreapta, alb/negru, est/vest, ci e o "trifurcatie", adica ceva mai complex, decat cazul binar expus anterior. Nu suntem la afisarea rezultatelor cand ne cautam numele, respectiv, in cazul acesta orasul. Aici trebuie luata o decizie din mers. Cu cat mai simplu, cu-atat mai eficient si fara emotii.
Pentru cine vrea sa citeasca din mers, pot fi utile panourile de presemnalizare cu kilometri buni inainte si, daca se poate, cat mai multe, pentru ca omul sa memoreze ca trebuie sa mearga in directia dorita pentru a ajunge la orasul pe care si-l doreste de pe lista. (Dar nu cred ca vrem sa fim cititori de detalii in trafic)...
Insa in intersectie si cu unul-doua randuri de panouri inainte de aceasta, n-ar trebui sa fie trecut mai mult de un oras (CJ/MS/AB). La fel si pe asfalt.

cristi5

#9276
Ar trebui pus un separator de sens acolo. Soferii care incearca sa se orienteze in trifurcatie ar putea scapa masina pe contrasens in timp ce se uita dupa N semne. Si de asta ar fi bune de scris pe asfalt: Cluj-Napoca, Tg-mures, Alba Iulia... Bine ca-s toate de 2 cuvinte...

In alta ordine de idei, o discutie pur teoretica: are cineva alte exemple din lumea larga de intersectie de autostrazi combinata cu nod DN comun pt ambele autostrazi?

In designul cel mai frecvent intalnit se intersecteaza autostrazile separat (trompeta, patru-foi, spagetti...) si pe fiecare din cele 2 autostrazi exista cate o intrare/iesire DN la cativa km de intersectia autostrazilor. Cum e la A1/A6 sau A2/A4, A1/A11... Asta duce la 3 intersectii mai simple (din care un sofer foloseste max 2) in loc de doua intersectii care nu sunt deloc bine separate. In loc sa creezi pt sofer doua sarcini (tasks) mai simple si posibil familiare (schimba autostrada, iesi de pe autostrada pe DN), sepatate prin cativa km/minute, creezi o sarcina noua si super-complicata...

Cred ca mai bine investeau in nodul Tureni ca parte din proiectul A10 si aia era intrarea-iesirea din Turda pt A10 si/sau foloseau aceasta intoarcere pentru cei care vin de pe A10 si vor sa ajunga in Turda sud.

Iar la Sebes exista Sebes Vest (!!!) prin care se putea intra si iesi lejer de la Sebes spre/dinspre A10 (via A1) ce rost are sa legi A10 si de Sebes Nord (care si asa mi se pare complicat si inghesuit). Ciudat. De fapt daca ne gandim logic, dupa deschiderea nodului A1/A10, nodul A1/DN1 Sebes nord nu se mai justifica deloc. Pentru un oras ca Sebes, un singur nod ajunge, si ar fi crescut siguranta pe A1 pt ca numarul de intrari si iesiri din zona scade de la 6 (A10, DN1 si DN7) la 4 (A10 si DN7) pe sens.

ddfab

Quote from: alexV on January 02, 2018, 04:06:52 PM

Dupa Alba, aproape de viitoarea supratraversare a caii ferate.
In fundal este Florea Grup, deci posibil ca materialele din poza sa nu aibe nicio legatura cu autostrada din prim plan



pentru colegii mai putin familiarizati cu zona... materialele sunt ale celor de la Florea si nu au legatura cu autostrada. unde s-a lucrat, este acum izolat cu gardulet rosu, in dreapta fotografiei.

ddfab

Quote from: alexV on January 02, 2018, 04:20:50 PM
Lot 2, constructor Aktor

depozit gigant de material pt terasament









si tot pentru o intelegere mai buna... sa nu-I suspectam de o harnicie prea mare... acele gramezi imense de pamant nu sunt depozite de material ci este pamintul rezultat din sapatura debleului din dealul oiejdea. poate pe viitor va fi folosit undeva la terasamente, in alte parti, dar in acea zona, dupa cum se observa terasamentul a fost ridicat din balast, nu s-a folosit pamant.

perfidus

Quote from: cristi5 on January 02, 2018, 11:59:34 PM
...
Iar la Sebes exista Sebes Vest (!!!) prin care se putea intra si iesi lejer de la Sebes spre/dinspre A10 (via A1) ce rost are sa legi A10 si de Sebes Nord (care si asa mi se pare complicat si inghesuit). Ciudat.
...
Desi este un oras foarte mic, este un oras industrial care atrage forta de munca din multe zone invecinate dar si un transport de marfa foarte dezvoltat. Exista doi giganti. Holzindustrie Schweighofer si Star Assembly (Daimler), dar si foarte multe companii mai mici. Fiind la intersectia unor axe majore de transport, e de asteptat ca orasul sa creasca in curand.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voyageros

Va fi greu sa te orientezi, stiu cand s-a deschis autostrada era practic relativ simplu sa te incadrezi si au fost cateva accidente inclusiv cativa care incercand sa se orienteze au intrat pur si simplu in portiunea dintre balustrade (nu a fost neaparat vorba de viteza)., acolo unde se bifurca bretelele. Repet in caz de ceata (situatie destul de intalnita aici) va fi foarte, foarte derutant Problema e daca ai gresit nu mai sanse sa te intorci ( cu tupeu la CIC).

Ionut

Re-confirmare pentru 9 ianuarie, data receptiei pentru ST3. Sa vedem daca vor deschide, nu este clar. Nu este exclus sa NU deschida pentru ca sunt discutiile alea cu mixtura asfaltica pe poduri. Trebuie sa se inteleaga CNAIR cu TS...

adiarc

Contract de deszăpezire avem pt L3 si L4?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul


Redox

#9284
Poze publicate pe pagina de Facebook a CNAIR de pe Sebeș - Turda, lotul 4:













Având în vedere că mai sunt lucrări de executat, nu prea sunt șanse pentru recepție o dată cu lotul 3.
Totuși este îmbucurător că avem constructorul în teren din primele zile ale anului.