Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

luc

#8205
A aparut si on-line:

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3760137

Cu API/PUM/Ionut in prim-plan...:)

marisRO

O altă autostradă cedează în România. O alunecare de teren, care a angrenat şi aliniamentul autostrăziipe lotul 4 din Autostrada A10 Sebeş-Turda, se poate observa din imaginile surprinse de Asociaţia Pro Infrastructură. Ministrul Cuc dă însă asigurări că termenul va fi respectat.

"Antreprenorul a promis că respectivul tronson nu va fi afectat din punctul de vedere al termenului de predare, care este finalul anului 2017. Inclusiv la o întrunire desfasurata miercuri, desfăşurată la Bucureşti, cu europarlamentarii din regiunile de dezvoltare, antreprenorul şi-a asumat termenul de predare, astfel că sunt convins că toate problemele de pe acest tronson vor fi remediate în timp util", a declarat, pentru MEDIAFAX, Răzvan Cuc.

Sursa: http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/dezastru-in-infrastructura-inca-o-autostrada-cedeaza-in-romania-dupa-autostrada-plutitoare-avem-autostrada-fisurata-16738728

Ionut

Preia si Mediafax pozitia API... dar pun aiurea filmarea cu A3 Gilau-Nadaselu! Of...

Articol Mediafax

AkaManah

Ieri, la Sancrai, intre DJ142L si ferma, inca neatinsa, se sapa cu un excavator, destul de adanc. Erau undeva pe la 1,5 m adancime cam pe 1/3 din latimea autostrazii.Sa inceapa, in sfarsit sa lucreze la pod? In alta ordine de idei s-au mai descoperit 27 de morminte de sec VIII intre DJ  si Mures. Sapatura s-a incheiat de cateva zile. All clear now.

carutasul

^^^
Ceva romani  sau tot migratori? :)   Cine sapă acolo? Cluj, Alba-Iulia?
Am impresia că programul de autostrăzi face mai multe pentru arheologie decât ministerul de specialitate...

AkaManah

Avari (nu din acestia de acum ci din aceia originali). Sunt morminte de secol VII-VIII e.n. Români nu existau atunci. MNUAI a sapat acolo.Da, autostrazile si orice lucrare care necesita descarcare arheologica sunt mana cereasca pentru arheologie.Mai ales ca este subfinantata rau de tot.

cutter

#8211
Referitor la alunecarea de teren de pe Sebeș-Turda lotul 4, surprinzător în Studiul de Fezabilitate (SF) această zonă era identificată ca necesitând consolidări (similare celor care se vor executa acum ca urmare a alunecării).

Câteva planșe din SF, în continuare.

În primul rând un plan de situație. Debleul respectiv este între pozițiile kilometrice 62+200-62+450 (pentru cine nu știe pozițiile kilometrice se scriu ca 62+200 și înseamnă 62km și 200 de metri), deci pe o lungime de 250 de metri.



Observăm că linia roșie este la 317m altitudine deasupra mării și că săpătura maximă apare la poziția 62+300 unde cota naturală a terenului (în axul drumului) este 330m, deci debleul are acolo 13m adâncime (săpătura va fi mai adîncă mai "spre deal", pe partea stînga a proiectului).

O primă observație ochiometrică (debleul pare mai adânc) ar fi că proiectul Porr pare să fi coborât linia roșie mai jos, dar nu am date în această privință.

În studiul geotehnic din SF apare un foraj pentru acest debleu:



Poziția exactă a forajului este aici: https://goo.gl/maps/ej5n3HUT3aS2

Iar fișa forajului (poziția kilometrică de pe fișă este greșită sau conform unei vechi numerotări a proiectului, probabil cea pentru drum expres din 2007):




Și ceva informații despre litologia zonei:



În final, iată și consolidările propuse în studiul de fezabilitate pentru zona de debleu:



---

În mod evident, în proiectul tehnic elaborat de Porr aceste consolidări au dispărut, dar ca urmare a alunecărilor de teren s-a refăcut recent proiectul pe acea zonă și va fi executat ceva similar (coloane forate, drenuri, zid de sprijin). Promisiunea (pe care am auzit-o cu toții în mod public) este că în 2 luni vor fi gata aceste consolidări. Ar trebui să fie un șantier spectaculos, să le urăm succes.

---

În final, menționez că toate aceste informații de mai sus sunt publice (de pe SEAP), trebuie doar ceva răbdare pentru a săpa după ele.



cristi5

#8212
^ se poate afla usor daca Porr a coborat linia rosie (ceea ce e o optimizare daca poate reduce inaltime la ramblee sau poate inlocui pod cu rambleu) orice telefon cu GPS bun arata altitudinea cu un app gen Altimeter+

Se poate lua si o altitudine de referinta, de exemplu in DN, la intersectia cu DC86
46°26'19.6"N 23°48'12.2"E
https://goo.gl/maps/nz9v5H4hYeE2D

avem conform google elevation

https://www.freemaptools.com/elevation-finder.htm
295.3 m or 968.9 feet
Location :46.43878,23.80338

Apoi se compara altitudinea masurata in DN cu cea masurata pe A10 la debleu sau in apropiere. Folosind referinta se poate masura si cu un altimetru analog, bazat pe presiunea atmosferica (sau cu un barometru), pt ca conteaza numai diferenta de altitudine intre cele 2 puncte.

Nu stiu daca altitudinea din Google Elevation are aceeasi referinta cu cea folosita la proiectare ("nivelul marii" e o notiune relativa). Dar se poate afla bazat pe coordonatele de mai sus.

GDPR

 Sa fie o intamplare ca a crapat exact la limita dintre judete? :hm:  :lol:

slartibartfast

Probabil că nu întâmplător, dar, ca de obicei, corelația nu înseamnă cauzalitate. E plauzibil ca limita de județ să fi fost trasată și ea după o anumită formă de relief care e și predispusă la alunecări. Și probabil tot din cauza topografiei, zona e și mai slab populată, ceea ce invită la trasarea de limite de comună și de județ pe acolo.

Ionut

Informatiile API despre alunecare apar si in Capital, preluare Mediafax.

yetiman

Conform raport CNAIR Septembrie 2017



Powered by API/PUM imgur uploader
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

yetiman, graficele incep sa devina foarte lungi si se vede scrisul f. mic. Sugestie: pune numai procentele din 2 in 2 luni. De ex. doar lunile pare din an.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alecu26

De ce o fi Pizzarotti mai în spate? În teren aparent stau mai bine. Sa vedem însă care vor pune  alast stabilizat și asfalt la greu. Sper ca anul ăsta oricum.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

@vancouver - as putea sa fac si asta (pe forum apare foarte mic, intr-adevar, dar daca dai click pe poza se deschide pe tot ecranul)

o sa incerc variante, sa vedem ce prefera si altii.  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu